Emne: ADVARSEL - Ris for Kabel test ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
brorlille Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 319
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej baron KvdVuAzdzK
"Hans tester er rigtigt gode. De virker på den måde, at holder du dig langt væk fra det han anbefaler, så har du gode chancer for at få ægte HIFI "

Sådan har jeg sagt det i årevis. Læs HF og vær klar over, hvad du skal prøve at undgå.
mvh krydsmads
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
brorlille skrev:
|
hej baron KvdVuAzdzK
"Hans tester er rigtigt gode. De virker på den måde, at holder du dig langt væk fra det han anbefaler, så har du gode chancer for at få ægte HIFI "

Sådan har jeg sagt det i årevis. Læs HF og vær klar over, hvad du skal prøve at undgå.
mvh krydsmads |
|
|
Hello Small Brother! Tak fordi du stavede mit navn korrekt! Du skal såmænd nok blive til noget en dag  . Lasse er vist i lidt skidt humør for tiden, han har opdaget at Svennemand (Sven Bilén) fra Sverige er en rigtig bandit. Ham kunne de godt beholde derovre  . Jeg tror det eneste der rigtigt kan få Lasse op på mærkerne igen, er hvis han får lov at lave lidt hjulspin på en rusten Tomos i en flok daggamle hundehvalpe. Eller hvis han kunne få lov at gennembanke Sven med et MIT Shotgun HT kabel model 1998 i biwire outfit med bananstik og med den ende der har en flyttekasse på  . Hvad mon virker bedst og hurtigst  . I hvert tilfælde er der her en advarsel - Sven har sniffet for meget Karlssons Klister - måske endda store mængder heraf er havnet i øregangen  . Jeg venter snarligst at læse en stortest af en Eben speaker i HF, som får sine fortræffeligheder UDBASUNERET over det ganske land - kæmpe BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT. Til alle dem der ikke allerede ved det, ingen HT kan sige BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT som en Eben, selv hurtigfærger drejer af i respekt. Nå! I øvrigt vil jeg da klart anbefale at man lægger øre til Bertram kablet. Det kan da en hel del, som southwest nok ikke får på programmet foreløbigt - måske et af elementerne var lidt musik?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Hurtig skrev:
|
Det viser bare, at det ikke har noget med lyden at gøre, men ens overbevisning. Og har man givet 25.000,- for kabler for at kunne blære sig, kan man helt sikkert også overbevise sig selv om, at man kan høre en forskel..... Også selv om den ikke nødvendigvis er der. Jeg foreslår endnu en gang en blindtest. Hvis forskellen er så stor som folk påstår, burde det vel være en smal sag at afgøre det alene ud fra lyden. Ikke??? Eller er der en eller anden undskyldning for ikke at bruge blindtest??? Noget med, at man kun kan høre forskellen, hvis man ved hvilket kabel man lytter til?? |
|
|
Hej Langsom!
Du fortsætter med dit ævle-bævle, kan jeg se. Ja han gør så!
Kom nu ud af busken - jeg har tidligere tilbudt dig A/B test mellem dine NKT kabler og mine egne. Osse mig - osse mig!
Men det reagerede du ikke på. Du kyller i stedet løs, gør du! Der er nemlig det han gør!
Så lad os nu få det afgjort én gang for alle. Yes! lad os få noget gang i den!
Du er stadig velkommen til en A/B test her på residensen - hvis du tør, kylle! Jeg tør - jeg tør!
Men hvis du taber, så betaler du som sagt for rødvinen. Og det bliver sq dyrt, med de årgange vi drikker her på slottet, du! Mit yndlingsmærke hedder ad libitum og vist nok Petroux til efternavn - hik. Det er nok bedst med noget der nærmer sig sidste salgsdato evt. noget gammelt skidt, de ikke har kunnet afsætte 
Så hvad bliver det til, kylle? Ja hvad bliver det til Kyllemand eller er det Kyllepige 
Med velantændt hilsen G&S |
|
|
Flammer i udstødningen!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
brorlille skrev:
|
hej baron KvdVuAzdzK

mvh krydsmads
|
|
|
Hello Small Brother! Tak fordi du stavede mit navn korrekt! Du skal såmænd nok blive til noget en dag .
Lasse er vist i lidt skidt humør for tiden, han har opdaget at Svennemand (Sven Bilén) fra Sverige er en rigtig bandit. Ham kunne de godt beholde derovre .
Jeg tror det eneste der rigtigt kan få Lasse op på mærkerne igen, er hvis han får lov at lave lidt hjulspin på en rusten Tomos i en flok daggamle hundehvalpe. Eller hvis han kunne få lov at gennembanke Sven med et MIT Shotgun HT kabel model 1998 i biwire outfit med bananstik og med den ende der har en flyttekasse på . Hvad mon virker bedst og hurtigst . I hvert tilfælde er der her en advarsel - Sven har sniffet for meget Karlssons Klister - måske endda store mængder heraf er havnet i øregangen . Jeg venter snarligst at læse en stortest af en Eben speaker i HF, som får sine fortræffeligheder UDBASUNERET over det ganske land - kæmpe BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT. Til alle dem der ikke allerede ved det, ingen HT kan sige BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT som en Eben, selv hurtigfærger drejer af i respekt.
Måske du skulle tage at forklare nøjagtigt hvordan du hører at de siger "bååt", eller hvordan du tror de siger det, istedet for at blive ved med at plapre op om det!! Det er så let at komme med billige postulater, så hvad med at smide nogle fakta på bordet for en gangs skyld - måske endda konstruktøren ville lytte med, hvis du kunne fortælle dem, hvad du har overbevist dig selv om er galt med dem!
Nå! I øvrigt vil jeg da klart anbefale at man lægger øre til Bertram kablet. Det kan da en hel del, som southwest nok ikke får på programmet foreløbigt - måske et af elementerne var lidt musik? 
|
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Måske du skulle tage at forklare nøjagtigt hvordan du hører at de siger "bååt", eller hvordan du tror de siger det, istedet for at blive ved med at plapre op om det!! Det er så let at komme med billige postulater, så hvad med at smide nogle fakta på bordet for en gangs skyld - måske endda konstruktøren ville lytte med, hvis du kunne fortælle dem, hvad du har overbevist dig selv om er galt med dem!
|
|
|
En ufattelig massivitet ved en bestemt frekvens.  Det må altså være et resonansfænomen af en slags. Højttaleren spiller stille og roligt, lige indtil den pågældende exiteres, så går den amok, så man ikke tror det er muligt.  Det har været at observere hver gang Skaanings Flexunits har siddet i speakeren.  Jeg har hørt 2 forskellige Eben HTér der begge gør det og en enkelt af andet fabrikat.  En anden stor Dansk HT fabrikant, der også bruger polyproblem membraner, har også modeller på programmet, der går helt amok ved bestemte frekvenser. Jeg ved tillige med sikkerhed, at jeg ikke er den eneste der kan høre det, og den er så langt ude i skoven, at jeg slet ikke fatter, hvordan den er sluppet gennem kvalitetskontrollen.  Jeg håber på det bestemteste, at du selv kan høre fænomenet, det er virkeligt nødvendigt, hvis man skal anmelde produkter der er seriøst konstrueret.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der ikke er flere overvejelser om kabler, vil jeg anbefale at debatten tages op i mere relevante tråde.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa! Nu vi er ved storvasken, så ville jeg fjerne dette helt utrolige sludder fra artiklen om oxydering af kabler. Læs lige her:
Det er korrekt, at kobberledere teoretisk set vil oxidere med tiden. Prøv blot at tænke på gamle bygningsværker, hvor tagene udgøres af kobber. Dét der sker, når en given kobberleder begynder at oxidere, er, at der bliver dannet en nærmest mikroskopisk - dog synlig - kappe rundt om selve kobberlederen, således at lederen får et grønligt udseende. Groft sagt kan man sige, at det blot kan opfattes som et yderligere lag for "isolationsmateriale", eftersom kobberlederen bliver indkapslet af den føromtalte tynde oxideringskappe. Men indenunder kappen vil der stadig være det fineste "jomfrukobber" at finde. I denne forbindelse skal det også for god ordens skyld nævnes, at en oxidering som den føromtalte sjældent vil indtræde foreløbig, og at oxideringsgraden angiveligt aldrig vil blive af så omfattende karakter som beskrevet. Den oxydering man er bange for i kabler, er den interkrystallære oxydering. Altså det, at krystallerne der ligger side om side, er oxyderet på alle sider - også dem der ligger op mod hinanden. Her har man en diode.
Graden af en given oxidering vil helt og holdent afhænge af isolationsmaterialet. Hvis isolationsmaterialet f.eks. udgøres af teflon, vil oxideringen blive holdt på et absolut minimum, idet Teflon tilhører en unik gruppe af isolatorer, der udmærker sig ved at optage et imponerende lavt tal af elektroner. Sagt med andre ord: Teflon lukker godt og grundigt af fra omverdenen, således at luftmolekylerne ikke kan fremskynde en kemisk proces, og dermed påbegynde en oxidering af kobberet. Den dielektriske funktion af et kabel har intet med oxydering at gøre. 
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
En ufattelig massivitet ved en bestemt frekvens. Det må altså være et resonansfænomen af en slags. Højttaleren spiller stille og roligt, lige indtil den pågældende exiteres, så går den amok, så man ikke tror det er muligt. Det har været at observere hver gang Skaanings Flexunits har siddet i speakeren. Jeg har hørt 2 forskellige Eben HTér der begge gør det og en enkelt af andet fabrikat. En anden stor Dansk HT fabrikant, der også bruger polyproblem membraner, har også modeller på programmet, der går helt amok ved bestemte frekvenser.
Jeg ved tillige med sikkerhed, at jeg ikke er den eneste der kan høre det, og den er så langt ude i skoven, at jeg slet ikke fatter, hvordan den er sluppet gennem kvalitetskontrollen. Jeg håber på det bestemteste, at du selv kan høre fænomenet, det er virkeligt nødvendigt, hvis man skal anmelde produkter der er seriøst konstrueret.
|
|
|
Halløj K. Auspuff
Som du ved er den gamle en af Eben-ejerne og tillige en som alle de andre: glad for skønheden.......
Jeg har gennem de sidste år lyttet til en del højttalere, og meget til Ebenhøjttalere, og kan med bedste vilje slet ikke genkende dit ankepunkt. Jeg har lyttet på flere af skønhederne under en del forskellige omstændigheder, og et par gange med slet resultat, men langt de fleste gange med aldeles glimrende resultat..
Det med resonans-punktet er mig en gåde.? Har du på noget tidspunkt siddet under mindelige vilkår, og nærlyttet på en Ebenhøjttaler.? Eller er din oplevelse alene dannet fra det flygtige indtryk(som du tidliger har beskrevet) du har fået på de just overståede messer her til lands..?
At du ikke er den eneste der kan høre båt, tror pokker. Med al den larm der har været på forum, er det lige ved at den gamle her er båttet omkuld...........
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Kurt von Kubik skrev:
brorlille skrev:
hej baron KvdVuAzdzK

mvh krydsmads
|
|
|
Hello Small Brother!Tak fordi du stavede mit navn korrekt!Du skal såmænd nok blive til noget en dag .Lasse er vist i lidt skidt humør for tiden, han har opdaget at Svennemand (Sven Bilén) fra Sverige er en rigtig bandit. Ham kunne de godt beholde derovre .Jeg tror det eneste der rigtigt kan få Lasse op på mærkerne igen, er hvis han får lov at lave lidt hjulspin på en rusten Tomos i en flok daggamle hundehvalpe.Eller hvis han kunne få lov at gennembanke Sven med et MIT Shotgun HT kabel model 1998 i biwire outfit med bananstik og med den ende der har en flyttekasse på .Hvad mon virker bedst og hurtigst .I hvert tilfælde er der her en advarsel - Sven har sniffet for meget Karlssons Klister - måske endda store mængder heraf er havnet i øregangen .Jeg venter snarligst at læse en stortest af en Eben speaker i HF, som får sine fortræffeligheder UDBASUNERET over det ganske land - kæmpe BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT. Til alle dem der ikke allerede ved det, ingen HT kan sige BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT som en Eben, selv hurtigfærger drejer af i respekt.
Måske du skulle tage at forklare nøjagtigt hvordan du hører at de siger "bååt", eller hvordan du tror de siger det, istedet for at blive ved med at plapre op om det!! Det er så let at komme med billige postulater, så hvad med at smide nogle fakta på bordet for en gangs skyld - måske endda konstruktøren ville lytte med, hvis du kunne fortælle dem, hvad du har overbevist dig selv om er galt med dem! Nå! I øvrigt vil jeg da klart anbefale at man lægger øre til Bertram kablet.Det kan da en hel del, som southwest nok ikke får på programmet foreløbigt - måske et af elementerne var lidt musik?  |
|
|
|
|
|
Hællå!
Jamen, så lad mig synge lidt med her: Båååååt....
Nej, helt alvorligt, så skyldes problemet en energiophobning i membrandmaterialet, hvor energien således frigøres ved input af bestemte frekvenser.
Problematikken omkring poly-båt membraner ser ud til at være, at ophobningen hhv. frigivelsen af energi sker et godt stykke førend enhedens specifikerede anvendelsesområde er opfyldt.
Det er derfor en larmende useriøst, at en højttalerfabrikant ikke tager højde for den slags BÅT!
Deler man derfor en mindre poly-båt enhed for højt, vil BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT-effekten ubønhørligt opstå, og dermed afsløre en ikke helt "dedikeret" konstruktør og fabrikant.
Hr. Auspuffff, pas nu på med at omtale Bertram kablerne for meget - man bliver nemlig beskyldt for alt muligt mærkeligt, hvis man har sådan nogle!
Med hornladet hilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
| Hvis der ikke er flere overvejelser om kabler, vil jeg anbefale at debatten tages op i mere relevante tråde. |
|
|
I al beskedenhed var pointen med debatten her ikke om kabler. Det tror jeg er ret tydeligt.
Forurening af denne tråd kommer fra lyden af polypropylene og tomos i tomgang. Jeg holder selv mine indlæg fuldstændigt efter foreskrifterne og øvrig god etik.
Det her kan blive den vigtigste debat vi har haft oppe at vende. At smøre den ind i sarkasme og sidespring bringer os ingen steder - men kan ramme os som en boomerang. Det holder ikke på sigt.
Det er selvfølgeligt svært at håndtere denne debat. Men det er fandme også her hvor det ses, hvem der har hår på brystet.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 24 Maj 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonny skrev:
Tsk. Tsk. Misundelse er vel nok en grim ting ? (kan det være andet ?) De mennesker der er interesseret i at ofre et pænt beløb på kabler har som regel et anlæg der matcher dem. men det er måske også forbudt i følge Janteloven ?
Keep up the good work guys  |
|
|
Tonny skrev:
He He fornøjelig læsning om de fortabte og Yuppie drengene (Åbenbart dem der har penge nok til at agere blærerøve ikke for lydens skyld, men for omkostningens skyld.)  |
|
|
Bare du kunne bestemme dig for, hvad du egentlig mener...
Med yuppiehilsen
G&S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|

Ghammel & Suhr skrev:
Hællå!
Jamen, så lad mig synge lidt med her: Båååååt....
Nej, helt alvorligt, så skyldes problemet en energiophobning i membrandmaterialet, hvor energien således frigøres ved input af bestemte frekvenser.
Problematikken omkring poly-båt membraner ser ud til at være, at ophobningen hhv. frigivelsen af energi sker et godt stykke førend enhedens specifikerede anvendelsesområde er opfyldt.
Det er derfor en larmende useriøst, at en højttalerfabrikant ikke tager højde for den slags BÅT!
Deler man derfor en mindre poly-båt enhed for højt, vil BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT-effekten ubønhørligt opstå, og dermed afsløre en ikke helt "dedikeret" konstruktør og fabrikant.
Hr. Auspuffff, pas nu på med at omtale Bertram kablerne for meget - man bliver nemlig beskyldt for alt muligt mærkeligt, hvis man har sådan nogle!
Med hornladet hilsen G&S |
|
|
Ohøj & Skål i skibet kære Henghemt & Vhrissen! Det lyder som om du har studeret båt effekten på ganske nært hold. Har du noget hørelse tilbage så?  . Hva?..... Hva? ........... Hva`ba´ da?  Jeg skal nok passe på ikke at Auspuffe for meget om "B" kablerne, jeg kan jo som sagt ende med at blive beskyldt for at være aktionær hos "B". For i øvrigt i et ganske kort glimt, at vende tilbage til trådens oprindelige emne, nemlig priserne på kabler, så er jeg ret enig i, at 50.000 kr. for et sæt HT kabler på 4-6 kvmm forsølvet kobber med teflon udenpå, er gennemført mentalt retarderet. Der er ingensom helst sammenhæng mellem pris og ydelse, nærmere tvært om. Det drejer sig nærmere om, at hvis man skal leve af at sælge kabler, så skal man enten sælge mange kabler - det er der ikke mange der gør - eller også sælge få kabler, med meget stor fortjeneste. Det sidste er der en del der godt kan lide. Især forhandlerne er ret vilde med at tjene 60-70% af udsalgsprisen på det halløj. En rabat på 25% får som regel handelen til psykologisk at se spiselig ud, selvom den stadig er totalt ude i skoven. Tænk blot den tanke, at et sæt NO Valhalla HT kabler + ditto signal o så lige et par netkabler, de løber op i det samme, som der betales for en bil til 400.000 kr. på gaden, når registreringsafgiften fjernes. Prismæssigt sidestilles disse 2 produkter altså - tænk bare lige 1/14 sekund over det og sig så til dig selv "Du gjorde et røverkøb  " Uden at være ved at dø af grin - det er umuligt.  Jeg har ikke før set branchen og kunderne gå bongas, som de har gjort det de seneste 3-4år mht. den slags. Samme tendens gælder også meget andet udstyr, se f.eks. den famøse Linn CD12. Et CDMPRO løbeværk + 4 BB1702K Konvertere, en håndfuld almindelige komponenter og en billig SMPS. Hertil et kabinet og lidt software kr. 150.000 med moms og levering. Det svarer til en spritny BMW 318 - kan vi da lige nå jorden? Og nej den pris kan under ingen omstændigheder relateres til produktets ydelse, det er ren præstige man hermed vil signalere overfor ikke nørder. Nørderne modtager oftere den slags budskaber på modsat vis - heldigvis da.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:

Ghammel & Suhr skrev:
| Hællå! Jamen, så lad mig synge lidt med her: Båååååt.... Nej, helt alvorligt, så skyldes problemet en energiophobning i membrandmaterialet, hvor energien således frigøres ved input af bestemte frekvenser. Problematikken omkring poly-båt membraner ser ud til at være, at ophobningen hhv. frigivelsen af energi sker et godt stykke førend enhedens specifikerede anvendelsesområde er opfyldt. Det er derfor en larmende useriøst, at en højttalerfabrikant ikke tager højde for den slags BÅT! Deler man derfor en mindre poly-båt enhed for højt, vil BÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅT-effekten ubønhørligt opstå, og dermed afsløre en ikke helt "dedikeret" konstruktør og fabrikant. Hr. Auspuffff, pas nu på med at omtale Bertram kablerne for meget - man bliver nemlig beskyldt for alt muligt mærkeligt, hvis man har sådan nogle! Med hornladet hilsen G&S |
|
|
Ohøj & Skål i skibet kære Henghemt & Vhrissen!Det lyder som om du har studeret båt effekten på ganske nært hold. Har du noget hørelse tilbage så? . Hva?..... Hva? ........... Hva`ba´ da? Jeg skal nok passe på ikke at Auspuffe for meget om "B" kablerne, jeg kan jo som sagt ende med at blive beskyldt for at være aktionær hos "B".For i øvrigt i et ganske kort glimt, at vende tilbage til trådens oprindelige emne, nemlig priserne på kabler, så er jeg ret enig i, at 50.000 kr. for et sæt HT kabler på 4-6 kvmm forsølvet kobber med teflon udenpå, er gennemført mentalt retarderet. Der er ingensom helst sammenhæng mellem pris og ydelse, nærmere tvært om.Det drejer sig nærmere om, at hvis man skal leve af at sælge kabler, så skal man enten sælge mange kabler - det er der ikke mange der gør - eller også sælge få kabler, med meget stor fortjeneste.Det sidste er der en del der godt kan lide. Især forhandlerne er ret vilde med at tjene 60-70% af udsalgsprisen på det halløj. En rabat på 25% får som regel handelen til psykologisk at se spiselig ud, selvom den stadig er totalt ude i skoven.Tænk blot den tanke, at et sæt NO Valhalla HT kabler + ditto signal o så lige et par netkabler, de løber op i det samme, som der betales for en bil til 400.000 kr. på gaden, når registreringsafgiften fjernes.Prismæssigt sidestilles disse 2 produkter altså - tænk bare lige 1/14 sekund over det og sig så til dig selv "Du gjorde et røverkøb " Uden at være ved at dø af grin - det er umuligt. Jeg har ikke før set branchen og kunderne gå bongas, som de har gjort det de seneste 3-4år mht. den slags.Samme tendens gælder også meget andet udstyr, se f.eks. den famøse Linn CD12. Et CDMPRO løbeværk + 4 BB1702K Konvertere, en håndfuld almindelige komponenter og en billig SMPS. Hertil et kabinet og lidt software kr. 150.000 med moms og levering. Det svarer til en spritny BMW 318 - kan vi da lige nå jorden?Og nej den pris kan under ingen omstændigheder relateres til produktets ydelse, det er ren præstige man hermed vil signalere overfor ikke nørder. Nørderne modtager oftere den slags budskaber på modsat vis - heldigvis da. |
|
|
Halløjda, hr. von Auspuffffff!
Jow-jow, man må jo gøre et eller andet, for at imødekomme diverse fabrikantmæssige marketingtiltag. Dog har hørelsen (endnu) ikke taget skade. da størrelsen af hørerør øges proportionalt med alderen! Men man kan på den anden side aldrig være helt sikker....
Og lad os endelig fortsætte med at kalde "dem" for "B-kabler". Så er der sikkert mindre, der får ondt i området omkring Gluteus Maximus.
Meeeen, en forhandleravance på "kun" 60-70 pct kan vist ikke gøre det.
Og mht. til "rabatten" på 25 pct, så er den opmærksomme krejler sikkert bevidst om, at forhandleren umiddelbart forinden har undskyldt den høje udsalgspris med, at der først skal betales 25 pct moms af indkøbsprisen, næst kommer så avancen, og derefter skal der lægges yderligere 25 pct moms på.
Så lad os lave et lille regnestykke for at kabel, der for 2x3 m koster kr. 200,00 excl. moms i indkøb.
Først, hvad forhandleren ofte siger(avancen er sat lavt, til 80 pct):
(200*1,25)=(250*1.8)=(450*1.25)=562.5~570.00
Dette er en ganske normal måde, at udregne den slags på.
Dernæst, hvad der faktisk er tilfældet:
Momsen på indkøbsprisen udgør (250*0.8-200)) kr. 50.00
Momsen på udsalgsprisen udgør (562.5*0.8-450) kr. 112.5
Og bemærk denne her: Hvad der afregnes til T&S: (112.5-50)= 62.5 kr.
Trækker man så de 62.5 fra udsalgssprisen, får man den reelle netto indkøbspris+avancen: 507.50
Det kræver vist ikke den udvidede maskinmestereksamen for at se, at avancen dermed reelt er på kr. 307.50... på et kabel, der koster kr. 200 i indkøb.
Og pludselig forekommer en rabat på 25 pct ikke så stor...
Med B8-hilsen
G&S
Sommertilbud: Gratis afbrænding af SA højttalere - nu også i Jylland!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når vi nu alligevel efterhånden er fuldstændigt off-topic.....så kramer71...når du nu er sådan en fancy direktør med en hot babe til kone - hvorfor kører du så rundt i en sådan morfar bil til volvo ? Med blød hat og cigarstump ? Hvorfor ikke en Audi, eller en Mercer....du ved...mænd med hjerne kører stjerne ...
eller det kan det være at det er konen der kører stjerne hjemme hos jer og du så holder dig til pensionist bilen.
|
| Til top |
|
| |
SUN audio Branchemedlem

SUN audio ApS
Bruger siden: 07 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg mente ellers gennemsnitsalderen for Mercedesejere var 73 år....
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ronin skrev:
|
|
|
|
En ufattelig massivitet ved en bestemt frekvens. Det må altså være et resonansfænomen af en slags. Højttaleren spiller stille og roligt, lige indtil den pågældende exiteres, så går den amok, så man ikke tror det er muligt. Det har været at observere hver gang Skaanings Flexunits har siddet i speakeren. Jeg har hørt 2 forskellige Eben HTér der begge gør det og en enkelt af andet fabrikat. En anden stor Dansk HT fabrikant, der også bruger polyproblem membraner, har også modeller på programmet, der går helt amok ved bestemte frekvenser.
Definér amok!?
Jeg ved tillige med sikkerhed, at jeg ikke er den eneste der kan høre det, og den er så langt ude i skoven, at jeg slet ikke fatter, hvordan den er sluppet gennem kvalitetskontrollen.
Der er så mange der mener at de kan høre både dette og hint, mens andre har helt andre opfattelser af tingene. Vi opnår ikke en verden af enighed fordi du mener at kunne høre alle mulige lyde fra, ikke kun højttalere, men også alt muligt andet. Så længe din indgangsvinkel til langt de fleste ting du omtaler, er negativ og uden villighed til at forsøge at finde ud af hvordan det så kan komme til at fungere inden det bliver fejet af bordet efter 2 minutters lyttesession, er det svært at spotte hvor det brugbare er henne!
Jeg håber på det bestemteste, at du selv kan høre fænomenet, det er virkeligt nødvendigt, hvis man skal anmelde produkter der er seriøst konstrueret.
Jeg har på messer haft svært ved at høre noget nævneværdigt godt, ikke kun på Eben men også andre ting, men her er man altså også nød til at sætte messe-forholdene i perspektiv - al skyld skal ikke partout lægges på producenterne. Efterfølgende har jeg deltaget i 3 seriøse lyttesessions af bl.a. Eben Xcentric, og jeg aner virkelig ikke hvad du mener. Opstillingen er alfa og omega på de højttalere, og når først man rammer plet, fungerer det i allerhøjeste grad, sådan som det er med stort set alle højttalere. Man kan som regel altid finde et eller andet på et produkt da intet som bekendt er perfekt, men en enkelt negativ ting skal ikke opveje alle de positive ting der ellers kan siges om mange ting. Er det kun en ting der fokuseres på, er jeg bange for at det er den forkerte hobby man har! Der skal lyttes i bund på alle ting for at kunne få det korrekte billede og så er en lyttesession på 2 x 2 minutter på Nordost Valhalla er jo heller ikke specielt brugbar, vel? |
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Tonny skrev:
|
Tsk. Tsk. Misundelse er vel nok en grim ting ? (kan det være andet ?) De mennesker der er interesseret i at ofre et pænt beløb på kabler har som regel et anlæg der matcher dem. men det er måske også forbudt i følge Janteloven ?
Keep up the good work guys 
|
|
|
Tonny skrev:
He He fornøjelig læsning om de fortabte og Yuppie drengene (Åbenbart dem der har penge nok til at agere blærerøve ikke for lydens skyld, men for omkostningens skyld.)  |
|
|
Bare du kunne bestemme dig for, hvad du egentlig mener...
Med yuppiehilsen G&S
|
|
|
Hvad jeg mener burde være temmelig ironisk indlysende, om du så forstår det er en helt anden ting. 
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at få tråden tilbage på sporet. Kurt skriver også at pris og kvalitet
er helt skoven.Det undre også mig at dette fænomen sjældent omtales
af testeren. Godt nok koster sølv lidt men alligevel.Er det noget man har
aftalt i audioverden at det skriver man ikke ?
MVH
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
For at få tråden tilbage på sporet. Kurt skriver også at pris og kvalitet
er helt skoven.Det undre også mig at dette fænomen sjældent omtales
af testeren. Godt nok koster sølv lidt men alligevel.Er det noget man har
aftalt i audioverden at det skriver man ikke ?
MVH
|
|
|
Nej, der ikke aftaler om noget man ikke siger - hvis vi mener at et produkt ikke er pengene værd skal det såmænd nok blive skrevet, men ellers er trenden jo at ting desværre bliver dyrere og dyrere, og en ting er anmelderens holdning til det, mens en helt anden er de personer der vil købe eller har købt tingene. Det er egentlig bedre at rette sådanne spørgsmål til dem, fordi de har haft tingene "tæt på kroppen" og derved er meget bedre til at svare på om det reelt er pengene værd. Men spørgsmålet omkring værdien er altid tilstede, for hvornår kan det forsvares at købe meget dyre ting, eller kan det overhovedet forsvares? Det vil jo altid være op til den enkelte at vurdere, men det hænder da også at vi selv stifter bekendtskab med ting der kun burde koste 1/10-del af prisen! Omvendt kan det også være super-kvalitet - spørgsmålet er så bare hvornår det ikke hænger sammen med prisen mere! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 25 Maj 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det slap du let uden om. Det du skriver er at hvis kunden syntes det er
pengene værd, så er det pengene værd . Her er det min mening at
dem der tester gerne skulle have en større indsigt end den gennemsnitlige
forbruger, og herved kunne gennemskue om det er overprissat.
Og er det det SKAL det skrives.
MVH
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|