Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 02:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Hørning rørforstærkere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 16 November 2016 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Hej igen exrumpyt

Lyder spændende. ( firmaet Remmos kender jeg godt fra tidligere tider) men om det så er ham der står bag konstruktionen står stadig åbent.

Du må gerne undersøge yderligere. hos din bekendte

Du kan evt. Benytte min mail. Nellyfluffy@gmail.com

Ole
Til top Vis rainman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rainman

isle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 November 2016 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det her opklarings arbejde er yderst spændende og håber selvfølgelig,
det fortsætter i denne tråd.
Til top Vis isle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isle

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 16 November 2016 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

For lige at rydde op i navneforvirringen, så hedder (hed) manden Jens Terkelsen Sommer og ejede J.S. Elektronik og Remmos Audio.

Jens døde 13. maj i år - det findes omtalt i en tråd her på H4A.

Jens kan meget vel have været konstruktøren bag Hørnings forstærkere. Jens var vist kendt i såvel hi-fi- om guitarkredse som lidt af en guru, når det gjaldt rør og rørforstærkere.

Jeg vil lige stikke snuden i min Hørning LCR-RIAA for at se, om jeg kan finde et eller andet, der kan pege i retning af, at det er Jens, der har stået bag konstruktionen.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

exrumpyt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2011
Lokalitet: Øerne
Sendt: 16 November 2016 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Jeg søger videre, og beklager "dødsfaldsforvirringen".

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2016 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Har fået yderligere oplysninger: Det var ikke Remmos ved Ole Sommer Therkildsen der producerede Hørnings forstærkere. Er nu ved at undersøge nye informationer som virker troværdige og vender retur når disse er be eller afkræftet.

Konklusion til dags dato er, at 1 stk er samlet af elektronikmand med eget firma og Hifi produktion. Hvorfor kun 1 stk er samlet der er uvist. Han fik en færdig Hørning Sati 845 emperor så han kunne bygge den usamlede færdig ved at sammenligne og derudover tegninger.

De sidste 15 forventer jeg er produceret/udviklet andet sted som nu bliver undersøgt ud fra seriøs kilde og igen info fremskaffet via Steen Thorhauge som har været fremme i skoene som detektiv. Så måske får historien et sidste kapitel. Noget Tommy Hørning kunne have løst på et sekund, men ikke ønsket at være med til, af ukendte årsager.

Ole

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 17 November 2016 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Øh, Rainman, så vidt jeg ved, så var Remmos ejet af Jens Terkelsen Sommer (som jeg skrev i mit seneste indlæg)?

Hvorfra har du navnet Ole Sommer Therkildsen? Er der sket en sammenblanding af personer i forbindelse med dit detektivarbejde?
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2016 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Det er bare mig der skrev forkert.

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2016 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hej

Her kommer en opsummering/konklusion på historien/jagten på, hvem der har udviklet/produceret den fantastiske Hørning Sati Emperor rørforstærker med sep. Strømforsyning. Som nævnt var det jo mest naturligt, at kontakte Tommy Hørning, hvilket jeg blev gjort og han svarede hurtigt og venligt på div. Spørgsmål, men vidste ikke meget om egen forstærker og havde ikke tegninger og påstod, at han selv havde udviklet den og bare fået lidt hjælp. Tommy Hørning fortalte, at manden der " bare havde hjulpet ham lidt" var død, men ville ikke fortælle hvad han hed. Jeg ville gerne have navnet og kaste det ud på siden her, da nogen jo måtte have kendt ham og have en relevant viden. Min fede 845 Emperor rørslæde fejler intet, men vil gerne kende historien på denne formodentlig vildeste danskproducerede rørslæde nogensinde. Todelt 60 kg og nypris kr 128.000.

Jeg fik her på siden et hint om, at det kunne være nyligt afdøde Jens Therkelsen Sommer som ejede firmaet Remmos/J.S. Elektronik. Han producerede rørgrej, men han er via kontakter herinde taget af listen, da det ikke var ham.

Jeg blev af Thorhauge henvist til Ole " Dac" Nielsen som har firmaet Newontech i Ålborg, da Thorhauge huskede, at have set en deroppe ved et besøg og den info var rigtig. Jeg skrev til Ole Nielsen som bekræftede, at han samlede 1 stk. Hørning Emperor rørforstærker ud fra tegninger og en færdig model som han kunne sammenligne med og derefter har han haft service på en yderligere. Men kun samlet 1 stk.

Tilfældigvis får Thorhauge besøg af en anden kendt herre i Hifi kredse, nemlig Jens Posselt som både har været Højttaler producent og kørene sælger. Jens kunne oplyse med 100 procent sikkerhed at producent/ udvikler af Hørnings rørforstærkere er følgende person som jeg har kontaktet for bekræftelse, men han ønsker ikke at besvare og det kunne måske være at Tommy Hørning har bedt ham være tavs af uforklarlige grunde.

Manden hedder Poul Hasager Jensen og bor nær Hammel. Denne mand må nogen jo have kendskab til, hvis han kan lave rørgrej i denne kaliber.

Dette var eventyret om Hørning Sati 845 Emperor rørforstærkeren. Tak for alles hjælp og interesse. Skriv endelig, hvis i ved mere om denne Poul Hasager Jensen. Enten her eller på min mail nellyfluffy@ gmail.com

Hilsen Ole

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2016 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Kaster lige endnu et spørgsmål ind i emnet Hørning Sati 845 rørforstærker:

Jeg kunne ligeledes tænke mig, at vide hvem der har designet forstærkeren og synes designet mistænkeligt ligner BO CHRISTENSENS streg, meget
enkelt og logoet er meget ligl Primars logo. Så hvis nogen har kendskab til dette så skriv gerne. Har forsøgt at finde Bos email, men uden held.

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 21 November 2016 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Poul Hasager Jensen kan du finde noget om på nettet. Han er på Facebook. Han arbejder hos Johnson Controls, hvilket kunne tyde på at han er
tekniker eller ingeniør af en slags.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2016 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Har de info på ham og adresse og tlf Nr. Men han ønsker ikke, at besvare mine beskeder, hvilket sikkert skyldes , at Tommy Hørning har kontaktet
ham og bedt ham tie. Jeg ved ikke, hvad Tommys hensigter er med denne tavshed. Men har fået bekræftet fra anden side, at det er den rigtige
producent/udvikler af Sati forstærkerne, hvilket kan læses i dialogen her på side. Kan iøvrigt tilføje. At de blev lavet med både 300 rør og som min
med 845 rør

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 21 November 2016 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Du kan bare Google hans navn.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

gurup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 November 2016 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Der er jo nogle Rør forstærkere på det store marked- der næsten ikke ses her i dk

feks. her

http://www.emissionlabs.com/html/club/prof-users.htm
Til top Vis gurup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gurup

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2016 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Har nu haft kontakt til Bo Christensen som har designet både Primare og Bow m.m. Men han siger, at han ikke har noget med designet af Hørnings
forstærkere at gøre. Så de har nok bare haft et godt øje til hans design.

Vil stadigvæk gerne høre, hvis nogen kender noget til Poul Hasager Jensen og hans samarbejde med Hørning og eventuelle andre konstruktioner.

Bent Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2012
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 24 November 2016 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Er det ikke være staking af den stakkels mand, har du overvejet at han måske ikke er interesseret i at tale med dig.
Til top Vis Bent Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent Hansen

rainman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2016 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Det har jeg også opgivet og derfor skriver jeg også, at jeg søger personer der har kendskab til hans udstyr/produktion.
Danmark er trods alt et lille land og de fleste i entusiast kredse kender altid nogen som kender nogen.
Jeg søger bare historik på forstærkeren af personlig interesse.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes