Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad kom der af kabler Holberg ?  må ha været et mareridt at kunne se på tingene og lige mangle kablerne
|
Til top |
|
|
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad måtte du slippe for den rene?
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikp skrev:
hvad måtte du slippe for den rene? |
|
|
hv hov , en alt for stor bunke penge .
men den er det vær om så det var 100k
|
Til top |
|
|
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
hvad kom der af kabler Holberg ? må ha været et mareridt at kunne se på tingene og lige mangle kablerne  |
|
|
Hej Live !
Jeps, det har sgu ikke været sjovt med den ventetid.
Jeg har modtaget mit Mictor Blue Sky. Jeg vil lytte over længere tid, før end jeg fortæller mere om mine indtryk. Men jeg kan godt afsløre at det er et supergodt signalkabel. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2004 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
MICTOR BLUE SKY
Jeg lovede at fortælle lidt om mine oplevelser med Mictor Blue Sky.
Jeg havde Silk MKll tidligere, som er fremragende. Det er et virkelig godt allround signalkabel, som er utroligt homogent.
I mit setup, har det vist sig at Mictor Blue Sky klæder mit setup endnu bedre end, Silk MKll....... Det siger ikke så lidt.
Det første jeg bemærkede da jeg havde sat Mictor Blue Sky, mellem CAP + BAT, var først og fremmest, at lyden blev mere forward. Soundstage og perspektiv er blevet MEGET mere udtalt, end tidligere. Dette havde jeg ikke antaget for muligt. Men Blue Sky har hævet anlægets, i forvejen fremragende kvaliteter, til et endnu højere niveau. Stemmer står mejslet i lydbilledet. Der er kommet endnu mere af det hele. Man kan godt sige at jeg har fået mere indsigt, overblik i musikkens mange lag. Det er stadig meget musikalsk, dvs. at det vigtige mellemtoneområde besidder en vitalitet, umiddelbarhed som gør at man får alt det nærvær i gengivelsen, man kan ønske sig. Ingen skarpe kanter her.
Nogle af de positive dyder jeg har beskrevet i ovenstående, har hele tiden været tilstede. Blue Sky gør bare at det hele er blevet så meget bedre. Hvad kan jeg sige andet end, at "Dreamteam" inkl. undertegnede er meget tilfredse med de nye "slanger"............... De er bare så giftige; "Ingen modgift her, TAK" !!!
Det er ren eleksir for krop og sjæl ! 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
jensen skrev:
Ronin skrev:
Apropos Audio Aero Capitole - hvor stor forskel er der på mk.1 og mk 2?? |
|
|
Skal jeg sige dig om lidt tid , der lander en her på onsdag CAP 2 kan næsten ikke vente til at stille min wadia væk den går af på efterløn 
|
|
|
Tillykke Jensen 
Kunne være sjovt at teste dem op imod hinanden ved given lejlighed !
|
|
|
Holberg , det behøver du ikke jeg synes klart bedst om MKI og den bliver meget bedre med andet drev , det hjælper ikke meget på MKII .
bunden er klart bedre på MKI og stemmer står meget mere fast på den også 
Men men wadia 861 er også god , den har lige lidt mere ditgital lyd end den ellers skulle have .
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonderøve... 
Man sidder og bliver godt og grundigt misundelig ... 
Virkelig flot setup du har fået der Holberg - og ja Jensen ...
Jensen ... Hvordan gik det med din test af klasse D forstærkere ... hvad er det for øvrigt for et møbel din/dine Cd spiller står på??
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
chrhansen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 141
|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
MICTOR BLUE SKY
Jeg lovede at fortælle lidt om mine oplevelser med Mictor Blue Sky.
Jeg havde Silk MKll tidligere, som er fremragende. Det er et virkelig godt allround signalkabel, som er utroligt homogent.
I mit setup, har det vist sig at Mictor Blue Sky klæder mit setup endnu bedre end, Silk MKll....... Det siger ikke så lidt.
Det første jeg bemærkede da jeg havde sat Mictor Blue Sky, mellem CAP + BAT, var først og fremmest, at lyden blev mere forward. Soundstage og perspektiv er blevet MEGET mere udtalt, end tidligere. Dette havde jeg ikke antaget for muligt. Men Blue Sky har hævet anlægets, i forvejen fremragende kvaliteter, til et endnu højere niveau. Stemmer står mejslet i lydbilledet. Der er kommet endnu mere af det hele. Man kan godt sige at jeg har fået mere indsigt, overblik i musikkens mange lag. Det er stadig meget musikalsk, dvs. at det vigtige mellemtoneområde besidder en vitalitet, umiddelbarhed som gør at man får alt det nærvær i gengivelsen, man kan ønske sig. Ingen skarpe kanter her.
Nogle af de positive dyder jeg har beskrevet i ovenstående, har hele tiden været tilstede. Blue Sky gør bare at det hele er blevet så meget bedre. Hvad kan jeg sige andet end, at "Dreamteam" inkl. undertegnede er meget tilfredse med de nye "slanger"............... De er bare så giftige; "Ingen modgift her, TAK" !!!
Det er ren eleksir for krop og sjæl ! 
|
|
|
Og så det klassiske spørgsmål: Wha kosternnn??? Altså dit nye kabel?
__________________ Voksne er børn der er blevet sindsyge
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Bonderøve... 
Jensen ... Hvordan gik det med din test af klasse D forstærkere ... hvad er det for øvrigt for et møbel din/dine Cd spiller står på??
SATMIT
|
|
|
Det er bare et tv bord , jeg skulle gerne få en del AM i denne uge .
Hvordan de D spillet holder jeg for mig selv , det kan jo går helt galt hvis jeg skriver om det .
men men jeg kan sige 
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej chrhansen !
Blue Sky koster 4295,- for et sæt på 80 cm __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SATMIT !
Tak for komplimentet........ Trods den tvivlsomme titel som bonderøv 
Ps. Jeps, Jensen der kan man bare se. Det er den gode gamle leg. Det er ikke altid sidste nye skud på stammen som er bedst.
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Hej SATMIT !
Ps. Jeps, Jensen der kan man bare se. Det er den gode gamle leg. Det er ikke altid sidste nye skud på stammen som er bedst.
|
|
|
Hej !
Jeg ved nu ikke rigtigt ?............... Jensen har nu nok ikke prøvet dem direkte op imod hinanden (meget kan være ændret, siden han havde den til rådighed sidst !), så det kan jo diskuteteres hvor meget sådan en udtalese så er værd !........... Man er nødt til at teste lidt mere seriøst, hvis det skal kunne bruges til noget fornuftigt !
Mvh
Carsten __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
Til top |
|
|
johnmure Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2004 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
HOLBERG skrev:
Hej SATMIT !
|
|
|
Hej !
Jeg ved nu ikke rigtigt ?............... Jensen har nu nok ikke prøvet dem direkte op imod hinanden (meget kan være ændret, siden han havde den til rådighed sidst !), så det kan jo diskuteteres hvor meget sådan en udtalese så er værd !........... Man er nødt til at teste lidt mere seriøst, hvis det skal kunne bruges til noget fornuftigt !
Mvh
Carsten
|
|
|
Jeg tro du skal vide lidt mere før du skriver det om ham .

|
Til top |
|
|

Tidl. Schmidt Audio
|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok !
Så er det jo seriøst nok !.....................
Mvh
Carsten __________________ Mvh
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, good old mr. Jensen plejer at gribe tingene an på en seriøs måde. Selvfølgelig også tilfældet denne gang 
Iøvrigt tror jeg at en del af deltagerne på dette forum, véd hvordan man tester og lytter musik på en seriøs måde. For mange af os er det trodsalt en lidenskabelig hobby  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|

Tidl. Schmidt Audio
|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Endvidere er man vel nødt til at have hørt en komponent i flere sammenhænge/anlæg, for at kunne danne sig et indtryk af hvordan den/det opfører sig i et typisk setup !.................
Har prøvet det så mange gange !............. Apparater, ledninger osv lyder tit vidt forskelligt, alt efter de systemer de bliver sat ind i !.............. Jensen's konklussion (eksempel) kan sagtens vise sig at være helt modsat i et andet system !.............Der er ingen der har sagt at det skulle være nemt !................
Mvh
Carsten
__________________ Mvh
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten
Selvfølgelig, selvfølgelig vi kan ikke være mere enige. Elementært i alt sin enkelthed. Tror alle hifi-nørder kender til den side af sagen. Vi lytter og leger med alt fra apparater til kabler mm, og drager vores konklusioner og valg udfra disse.
De fleste af os tager udgangspunkt i vores eget setup, når vi tester og lytter udstyr. Derfor er det relevant at teste udfra det. En anmelder har trodsalt heller ikke hele hifi-mekkaet tilrådighed. Når man som Jensen har en mkl + mkll tilrådighed indenfor samme produktserie, er det meget oplagt at sammenligne disse. Jensen har via sit udstyr fundet mkl-eren bedre end mkll-eren i en direkte test. Thats it !!
Kunne være sjovt om jeg når frem til samme konklusion som Jensen, hvis jeg testede den imod min mkl-er i "The dreamteam". __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=jensen][QUOTE=SATMIT]
Bonderøve... 
... hvad er det for øvrigt for et møbel din/dine Cd spiller står på??
Var det bedre .
Mangler lige et sæt Pads mere , jeg trode jeg ville have det stil at stå oven på hinanden , men så bliver det sgu stort .

|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det var meget bedre Jensen, jeg er meget tilfreds med mine racks af samme slags, undskyld Holberg at jeg bruger din tråd til at reagere på Jensens anlæg __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|