| Forfatter |
|
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey thomand.....
Takker..... det spiller også helt og aldeles fortrindeligt.... Er meget tilfreds med mit setup som det lyder nu.. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt setup.
Har du prøvet med en decideret preamp i dit setup, istedet for Capitole'n?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker AM-E !!
Nej det har jeg ikke... Syntes det fungerer upåklageligt som det er lige nu. Kigger derfor ikke så meget på nyt grej.
Beskæftiger mig mere med afkobling og lytterum for tiden. Kan godt være jeg får mod på at afprøve en preamp en dag __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 14 Marts 2006 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Takker AM-E !!
Nej det har jeg ikke... Syntes det fungerer upåklageligt som det er lige nu. Kigger derfor ikke så meget på nyt grej.
Beskæftiger mig mere med afkobling og lytterum for tiden. Kan godt være jeg får mod på at afprøve en preamp en dag |
|
|
Tror skam heller ikke, at du har brug for en preamp. Ville bare vide, om du havde prøvet det. Din Capitole klarer garanteret også opgaven fint! Jeg tror også, at der er langt mere at vinde ved at optimere lytterummet. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Marts 2006 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exactly .....
Har prøvet Belles preamp sammen med min daværrende Cap 1, via BAT VK-75... Dette var ikke den bedste combi. Men det kunne da være sjovt at teste med tiden. Audias fede preamp ville afgjort være et oplagt valg i denne sammenhæng. Syntes blot det er vigtigt at få optiméret lytterummet inden jeg begynder at lave nye tiltag mht. nyt grej.. Nu glæder jeg mig til mine granitplader kommer til henholdsvis cd-afspiller og højttalere. Bliver spændende at høre effekten på dette område ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
blackfrancis Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 24 April 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej lige et indkast: jeg har selv capitole mk II slæden, og har erfaret
at den fungerer bedst gennem min manley shrimp rør-pre - der er
simpelthen bedre timing og mere "smæk" på musikken. Jeg har et utal af
gange prøvet at køre direkte i effekttrinnene, og det samme sker hver
gang: lyden blir "høflig" og knap så "hurtig" og jeg tager mig hver
gang i at begynde at lytte hifi og overbevise mig selv om at det lyder
godt. Når jeg så kører gennem pre'en igen bliver anlægget igen frækt
som en slagterhund, energien er pludselig tilstede igen, jeg glemmer
alt om hifi og nyder blot mine skiver. Iøvrigt bliver problemerne med
lytterum meget mindre når musikken får den sidste snert af timing som
pre'en giver. Der er selvfølgelig ingen garanti for at det samme gør
sig gældene på dit set-up, men det var måske værd at prøve...
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 24 Maj 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej blackfrancis..
Tak for dit indput.. Kunne være sjovt at prøve. Har prøvet Shrimp, bare ikke i selskab med Capitole. Føler måske heller ikke at jeg har behovet for det, da jeg må tilstå at jeg ikke oplever problemer med begrænsninger i dynamik, timing, hurtighed og smæk på musikken i mit setup. Der er rigeligt af tilskud på de fronter. Hvis jeg kan rive mere ud af mit setup på det område siger jeg "Uh-ha-da-da" 
Men det er jo altid sjovt at prøve nye ting og grej i ens setup. Det åbner tit ens ører (og pengepung) i nogle retninger man ikke havde forestillet sig.. Dejlig hobby  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 Maj 2006 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
CT-kawler rykker. Og det er kobber all the way. Hvis du er på jagt efter kabler som kan gengive med dynamik, nerve og et lydbillede som byder på helstøbt realistisk gengivelse. Tjaaa, så vil jeg vove den påstand at du ikke vil kunne undvære disse kabler. De har strammet mit setup op til ukendelighed. Lidt ala oplevelsen med en EP-er. Overdrivelse ?? Prøv dem for de virker upåklageligt her på slottet !!
|
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig dine betragtninger om G&S' kabler, de rykker godt nok også igennem her på bjerget . Dynamik, punch, en levende musikoplevelse og meget ærligt kabel - det lyder bare helt rigtigt det kabel han har fået skruet sammen der . Bruger du også hans kabler som interconnect ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
HOLBERG skrev:
|
CT-kawler rykker. Og det er kobber all the way. Hvis du er på jagt efter kabler som kan gengive med dynamik, nerve og et lydbillede som byder på helstøbt realistisk gengivelse. Tjaaa, så vil jeg vove den påstand at du ikke vil kunne undvære disse kabler. De har strammet mit setup op til ukendelighed. Lidt ala oplevelsen med en EP-er. Overdrivelse ?? Prøv dem for de virker upåklageligt her på slottet !!
|
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig dine betragtninger om G&S' kabler, de rykker godt nok også igennem her på bjerget . Dynamik, punch, en levende musikoplevelse og meget ærligt kabel - det lyder bare helt rigtigt det kabel han har fået skruet sammen der . Bruger du også hans kabler som interconnect ?
|
|
|
Hej Acer..
Jeps.. der er bare hul igennem.. Og jeg bruger kawlerne hele vejen rundt  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 31 Maj 2006 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Jeps.. der er bare hul igennem.. Og jeg bruger kawlerne hele vejen rundt  |
|
|
Ja, hvis du ikke bruger det hele vejen mellem apparaterne er der ikke meget hul igennem ...sorry, bad joke 
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
blackfrancis Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 02 Juni 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan går det med granitpladerne Holberg?
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Juni 2006 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Black !
Det går rent ud sagt af H til... Min stenhugger har brændt mig af. De priser han først havde lovet mig kunne han pludselig ikke overholde .... Så jeg søger med lommelygten andre steder !..
Efter at havde læst den gæve broder FLEX granit indlæg er jeg ikke blevet mindre nysgerrig  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 19 August 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg
Jeg har lige skimmet din tråd igennem og må sige at du har et lækkert og stilrent setup
Der er vist dømt grobund for mange gode musikalske oplevelser!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker Rymik... Det giver mig også mange gode oplevelser skulle jeg hilsen at sige  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 20 August 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holberg.
Hvordan har du sat de knapper bag på din effektforstærker? Har du bare sat dem som hvis du kørte med en Audia-pre?
Mvh/ Frank
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
|
Hej Holberg.
Hvordan har du sat de knapper bag på din effektforstærker? Har du bare sat dem som hvis du kørte med en Audia-pre?
Mvh/ Frank |
|
|
Hej Frank Jeg erkender at jeg ikke har eksperimenteret så meget med denne del. Men jeg har impedancen indstillet på off/off = 57 Kohm... __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 21 August 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Hey Black !
Det går rent ud sagt af H til... Min stenhugger har brændt mig af. De priser han først havde lovet mig kunne han pludselig ikke overholde .... Så jeg søger med lommelygten andre steder !..
Efter at havde læst den gæve broder FLEX granit indlæg er jeg ikke blevet mindre nysgerrig 
|
|
|
Hil broder HOLBERG.
Du skal være velkommen til at komme forbi Casa Flex og afprøve lidt granit. Jeg har som sagt et par ordentlige plader liggende, som du meget gerne må prøve... Inden vi bestiller noget mere, ellers ved jeg hvor du kan købe nogle store plader til en meget fornuftig pris, og hvis de skal skære til, så finder vi grejet frem, her på farmen.
Mvh. Flex
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 22 August 2006 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
HOLBERG skrev:
|
Hey Black !
Efter at havde læst den gæve broder FLEX granit indlæg er jeg ikke blevet mindre nysgerrig 
|
|
|
Hil broder HOLBERG.
Du skal være velkommen til at komme forbi Casa Flex og afprøve lidt granit. Jeg har som sagt et par ordentlige plader liggende, som du meget gerne må prøve... Inden vi bestiller noget mere, ellers ved jeg hvor du kan købe nogle store plader til en meget fornuftig pris, og hvis de skal skære til, så finder vi grejet frem, her på farmen.
Mvh. Flex
|
|
|
Kanon gæve broder FLEX !
Vi må snart finde en dag til lidt munkedrik og orgelmusik 
Hygge min ven !
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 25 Februar 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva søren Holberg er du ved at sælge ud af dit Dreamteam ! (Vienna kisterne)
Grundet pladsmangel. Er du flyttet i en 2 værelses med låg.
Håber ikke det er på grund af sørgelige omstændigheder , for du havde saftsuseme et nice setup!!! __________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |