Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 10 December 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
jensen skrev:
Ja , den har jeg også slev tænk over .
Men det sjove er at den holder vand , sidste jeg var i tyskland så jeg hvordan de testet en FPB 700 , den de testet kørte i ca 3 timer mens jeg var der , først hver kanal for sig så sammen .
Problemet er mere mange andre klass a har slet ikke den kontrol som krell har alt andet jeg har hørt stopper hvor krell starter , men jeg ser nu ikke selv krell som klass A , det er bare en amp der spiser når den skal lave noget , og hviler når den kan .
|
|
|
Som fruen også siger: En bandit er en bandit, og hvis det ikke er en bandit, så snurrer den nok snart tør for batterier .
|
|
|
haha
|
Til top |
|
|
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
Sendt: 10 December 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt ude af emnet men har i hørt Pass XA serien? __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skaset fra en anden tråd...
miju skrev:
Nyt behøver ikke altid være bedst!.. Helt enig!
Jeg har lige haft en tid hvor jeg har lyttet til de nye Marklevinson ML 432 op mod de ældre ML332 og jeg finder forskellene forsvindende små.. Det var da yderst interessant og positivt for os der ikke har råd til amps i 432-klassen.
Så små at nor man kan "finde" en ML332 til mellem 20 og 25 kr. brugt, så er der absolut ingen reel grund til at købe en af de nye..
Et par jeg kender mener endda et de gamle 332 lyder BEDRE end de nye!?? jeg kan kun sige at der ER en lille forskel men kan ærligt ikke bedømme de kvalitative forskelle reelt.. og den ene kan være lige så god som den anden..
Hvilket har fået mig til at belsutte at når tiden er inde (økonomisk her løber af året) anskaffe en 332 og bruge resten op til ny prisen af en 432 på andre forbedringer, blandt anden en 42" fladskærm, ny fineer på højtalerne og andre små ting eks. til PC'n, der så alligevel løber op til det beløb en ny ML koster og penge som jeg skulle have i hus her mid. på året..
Her får jeg mest for pengene!.. og alligevel en gammel drøm opfyldt : ML!!!!! Jeg tror mange har en ML-drøm (mig selv incl.) og det at eje en giver en vis "pride of ownership" selvom jeg har den mindste.
Først en 332 og måske forhåbentlig løbet af de næste par år så skal det sgu stå på et par ML33H!!! (der er sgu ingen vej uden om! ) Holy s... - det er noget af et mål. Håber du når det!
Så lidt ældre modeller, brugt, kan være en kanon løsning!.. (og se er de "gamle" ML faktisk i mine øjne pænere end de nye!!) Ja, de nye ser lidt mere "tøsede" ud med køleripper indvendigt. Personligt synes jeg også bedst om 300-serien. |
|
|
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
Bruger siden: 18 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 589
|
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Miju
Spændende anlæg og tråd! Her er gang i den! Og du går dejlig seriøs tilværks med dit diy projekter .
Er der sket noget nyt på forstærker siden?
Mvh.
|
Til top |
|
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
"
- Det jeg siger og mener er, at hvis du vil have umodkoblet lyd, så skal du lade væremed at bruge modkobling.
- Hvis du vil have klasse A lyd, så skal du altså skrue op til klasse A,.
- Vilduhave den dybe ende med, så skal der AC kobles laaangt ned.
- osv.
Sådan er en singleended 845 triode ikke. Den er på 25 watt og længere holder de bukser ikke. Den er til gengæld ganske uudtømmelig indenfor sine rammer. Den er designet til sammen med en rimeligt følsom højttaler, at kunne præstere naturlig dynamik i en afstand af 3-4m. Der er så i stedet for lagt megen vægt på spænding fremfor strøm, ligesom modkoblingsfriheden er helt essentiel i den forstærker. Du skulle prøve at fjerne modkoblingen på en blot rimelig amp, og lytte på forskellen. Det er bare en anden historie, som ikke kan tilvejebringes på andre måder end at lade være med at modkoble. Sådan er det desværre bare.
mvh/slowon med smil på læben
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
slowon skrev:
"
- Det jeg siger og mener er, at hvis du vil have umodkoblet lyd, så skal du lade væremed at bruge modkobling.
- Hvis du vil have klasse A lyd, så skal du altså skrue op til klasse A,.
- Vilduhave den dybe ende med, så skal der AC kobles laaangt ned.
- osv.
Sådan er en singleended 845 triode ikke. Den er på 25 watt og længere holder de bukser ikke. Den er til gengæld ganske uudtømmelig indenfor sine rammer. Den er designet til sammen med en rimeligt følsom højttaler, at kunne præstere naturlig dynamik i en afstand af 3-4m. Der er så i stedet for lagt megen vægt på spænding fremfor strøm, ligesom modkoblingsfriheden er helt essentiel i den forstærker. Du skulle prøve at fjerne modkoblingen på en blot rimelig amp, og lytte på forskellen. Det er bare en anden historie, som ikke kan tilvejebringes på andre måder end at lade være med at modkoble. Sådan er det desværre bare.
mvh/slowon med smil på læben
|
|
|
???????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????  __________________ M.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytmik skrev:
Hej Miju
Spændende anlæg og tråd! Her er gang i den! Og du går dejlig seriøs tilværks med dit diy projekter .
Er der sket noget nyt på forstærker siden?
Mvh.
|
|
|
Ja min ZapZolute har fået "hedeslag" eller noget!? den er i hvertfall gået total død i den ene kanal... 
Måske for meget varme??? de monterede (modefikation) blæsekølere havde af en og anden grund ikke virket, og disse er nødvendige grundet effekten og de modefikationer der ellers er lavet i denne amp, hvor det hele er samlet i et kabinet istedet for to monotrin, hvad der går fint sålænge der er tilstrekkelig blæse køling, køle ribbe arealet er ikke helt nok mere i sig selv.. det har ellers gået helt fint de sidste 3 år...
Så på den igen og i med et nyt modul.... 
Skønt med DIY. det er ikke jordens undergang hvis der sker et og andet når man piller i det... rep. og udskiftninger er relativ økonomisk overkommeligt!... 
Regner med at have den oppe og køre snart, der skal lige laves lidt modefikationer på modulet af en jeg kender.... i mellemtiden trækker min 300W. TheEnd Millenium XP. hele systemet, og det gør den faktisk ganske glimrende..
Ellers sker der ik det store...
Havde planlagt at anskaffe en TacT RCS 2,2XAAA.. men økonomien er ikke til det i år, da det blev vedtaget 3 stemmer mod en, at pengene skulle gå til at få en bil i familien... og ak ak ak! en sådan koster på både den ene og den anden måde..... (faktisk en TacT og en brugt ML332 kunne det have blivet til.. MEN! sådan skulle det ikke udarte sig det blev en Nissan i stedet!.. )
Tålmodighed.... ak tålmodighed!!!......
Så er det godt at de amp's jeg har (når de ik lige brænder af!!) lyder så forbandet godt som de nu gør, det gør det til at leve med jo...... og det næstbedste at bruge pengene på er jo trodsalt alligevel netop en bil!... sååååå
mvh. __________________ M.
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ja, familien skal jo selvfølgelig også tilgodeses , så tilykke med Nissan dytten.
Og det er jo dejligt og befordrene at du selv kan det med hardwaren, Så der alligevel er rig mulighed for at "rode" med lyden.
Mvh.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en bil skal da have et rigtigt HiFi anlæg installeret....
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 20 Juli 2006 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Atter nye billeder af div. kabler og forbindelser (jord) mm. på side 1.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 05 September 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er billederne blevet opdateret her pr. 05-09-06. med de nyeste billeder af mit grej.
|
Til top |
|
|
Rytmik Branchemedlem

Amforamusik
|
Sendt: 05 September 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Fin og seværdig opdatering.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 07 September 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan vil du beskrive ændringen af mellemtonen efter overgangen til C-Quenze? det lyder jo spændende.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 07 September 2006 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtigere, mere veldifineret og neuanceret samt renere og mere frigjort.
Klart en oplevelse af mere dynamik, hurtighed og impulsvillighed.
Har tilstræbt samme neutralitet i klangbalancen som jeg havde fremelsket med 8546, men har faktisk opnået bedre resultat nu, da C-Q. enheden er mere liniær i området 500 til 1 kHz. hvor der er lidt fremhæven på 8546, så stemmer og alt lyder endnu mere naturligt og letflydende uden nogen form for betoninger.
Det er også hørbart at der er mere energi over 2 kHz. (off axis response) end i 8546 samt en støre frekvensudstrækning uden opbrydninger, det gør at overgangen til diskanten bliver endnu bedre og homogen.
De opbrydninger der er ligger meget højre oppe og så dæmpet at det på ingen måde giver væsen af sig på nogen måde mere end 2 oktaver over delefrekvensen, hvilket gør anvendelsen af 1 ordens filter helt problemfri.
Jeg har snakkket med Tony Gee, der har vist mig en konstruktion helt uden delefilter spole på denne enhed, hvor han anvender enhedens naturlige afruldning opefter og deler vist nok så højt som 5 - 6 kHz.
Dog har denne højtaler ikke meget off axis response og et ganske snævert lyttevindue lige on axis men det kunne altså lade sig gøre uden at der er hørbare opbrydninger eller unoder.. (der er så heller ikke noget baffl step korigering hvorved en 8" skal tage over ganske højt) ikke en konstruktion jeg finder korekt eller vellydende, men den fungere og spiller ikke hæsligt eller helt ude i "hampen"
Prøv lige det med nogen af Vifa eller ScanSpeaks bas/mid. enheder!.. 
Men nøgle ordet er hurtighed, dynamik, neuancering og sprødhed, en helt frigjort og naturlig reproduktion, jeg ikke har hørt fra mange andre enheder af denne størelse og type.
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 09 September 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg fik Taralabs RSC. Master Gen2. højtalerkablerne, viste de sig jo at være opdelt i 4 individuelle ledere eller mono "run" for et sæt.
Det (samt "Kubikkens" lovprisning af hans dobbel VdH. Clear Water kabler) gav mig ideen til at realisere det samme med de gamle RSC. Prime500 kabler jeg havde et komplet biwire sæt af og som jeg tildligere havde anvendt.
Jeg tog både + & - leder i hver kabel og satte sammen i et bananstik, og fordoblede derved arealet / tværsnittet, og fik herved forvandlet biwire sættet til et sæt kraftigere singlewire sæt, opbygget som Reference & Master serien, med mono run's.
Her under ses så billeder af DOBBEL "run" RSC. Prime500 til bassen.
Dette viste sig at være en god ide, da der i den grad kom mere kontrol og subjektiv fornæmmelse af dybde i bassen.

Her ses de boddelte Prime500 med samlet tværsint på over 4mm.
(Det kræver så 4 x 3m. af dette kabel for at realisere.)

Jeg kan klart anbefale denne fremgangsmåde også i singlewire konfiguration, og til biwire kræver det så dog hele 8 x 3 m. noget dyrt men godt!!..
|
Til top |
|
|
krelllover Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 26 September 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
fede kabler
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 17 November 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
krelllover skrev:
fede kabler |
|
|
Tak! Ja! de rykker! der er HUL!!! igennem som bare #"!€%&@€!  Fantastisk dynamik samt dybde, kraft og fylde i bassen, men samtidig neuanceret og kontroleret. RSC. Master Gen2 på toppen giver bare også total hul igennem her får man det hele med.. Kombien vist her kan anbefales. mvh. Ps.Opdatering, nye billeder pr. 17-11-06__________________ M.
|
Til top |
|
|
krelllover Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
Sendt: 18 November 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder fristene ! kunne jeg godt tænke mig de kabler  ( kan være der skal slås hul på spare grisen  )
|
Til top |
|
|
miju Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 19 November 2006 kl. 05:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
De udbydes ofte brugt til fornuftige prsier, så det er bare at holde øjnene åben!! og slå til når de er på brugtmarkhed..
mvh.
__________________ M.
|
Til top |
|
|