| Forfatter |
|
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 29 Januar 2016 kl. 06:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm. Ja jeg er spændt på den.
Det er første gang jeg har handlet grej uden at have hørt det først :-)
Lige bortset fra mine basenheder. Nogle 12 Ohms 26W :-)
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 31 Januar 2016 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Her data på Ortofon om40 som du søger
Recommended load resistance
47 kOhm
Recommended load capacitance
200-400 pF
__________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 31 Januar 2016 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 15 Februar 2016 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva'så....blev du tilfreds med den lille riaa?
Jeg er ved at prøve at bestille en, men Phono.dk vil ikke lystre mig!
__________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
cocochanel Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2015 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 16 Februar 2016 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
spændt på at høre om den der Analogis (som ikke er dansk, men tysk) ser ikke ud til at kan indstille forstærkning, kun impedans og kapacitet og det er vel mere forstærkning du efterlyste Svendborg?
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 16 Februar 2016 kl. 06:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke korekt. Når man skifter Switch A-5, skifter man forstærkning: A-5 OFF = MM 43 dB A-5 ON = MC 63 dB
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 16 Februar 2016 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen.
Jeg har endnu ikke modtaget min Riaa, men efter sigende skulle den komme i dag.
De har haft besvær med at få den hjem, og samtidig har travlt med at få deres side til at køre.
Jeg takker for data på pickup og skal nok komme med en slags anmeldelse af Riaa løbende som den bliver til spillet :-)
Det vil nok tage et par mdr, da jeg ikke har den fornødne tid.
Omkring forstærkning er det korrekt at man ikke bare kan ændre på det, men den forstærker 43 dB for MM og det er 3 dB mere end jeg har nu i min pre.
Min plan er at jeg på et tidspunkt vil køre med en MC pickup på en grammofon og MM på en anden. Ikke fordi vinyl er mit primære medie, men fordi jeg har plads til 2 spillere :-)
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 16 Februar 2016 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
"samtidig har travlt med at få deres side til at køre"
Ja....jeg måtte ihvertfald opgive at bestille en riaa iaftes __________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 16 Februar 2016 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har nu været meget flinke og undskyldt den sene aflevering, samt deres svartider ikke var gode nok. Jeg kiggede også andre steder, men de er umiddelbart eneste forhandler i DK og deres pris er noget under hvad jeg har kunnet finde på nettet.
Det bærer lidt præg af at være noget de laver i fritiden, da man kun kan ringe mellem kl 17 - 21, men det er ok med mig, hvis ellers produkter og priser er gode.
Jeg er ikke bekendt med om de har en fysisk butik.
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 18 Februar 2016 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom min riaa med posten i går.
Jeg har endnu ikke haft tid til at sætte den til, da jeg er gået i gang med en ombygning af min mancave.
Fredag skulle gerne blive dagen jeg får den sat til og afprøvet, men kan dog sige at den ankommer i en fin trækasse med en protraktor i glas og en lille lidt fesen strømforsyning.
Nu er det måske ikke helt fair at kalde den for fesen, da jeg endnu ikke har lyttet til den riaa, men jeg tænker det måske var et sted man kunne opgradere, med mindre den ingen indflydelse har på lyden.
Ellers er selve riaa´en vældig flot i finishen og den vejer mere end man skulle tro ud fra størrelsen på den.
|
| Til top |
|
| |
Friisand Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 18 Februar 2016 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne du overhovedet bestille den via deres hjemmeside eller ringede du? Jeg kan ikke få betalingen til at gå igennem. Måske heller ikke så meget
lyst til at smide 2500kr efter et fritidsfirma der tilsyneladende ikke er kommet på plads før de har lanceret det. Så kan de være nok så flinke....og
mig svarer de ihvertfald ikke :-(
__________________ Gert Friis
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 18 Februar 2016 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gik fint med at bestille den, men da jeg skulle betale gik det galt, så efter 2 forsøg valgte jeg at ringe. Bemærk du kan ringe mellem kl 17-21.
De tog telefonen med det samme og rettede så jeg ikke betalte for 2.
At det har taget tid at få den hjem og de ikke har været lige hurtige hver gang jeg skrev til dem, kan jeg godt leve med, hvis produktet er i orden.
Jeg tror nu nok de har været i gang noget tid, men det er vist deres webshop som de arbejder på pt.
Den sidste del vil jeg finde ud af når jobbet holder op med at tage al min fritid :-)
Nu ved jeg ikke om du bor i nærheden af Spaceman, men han har jo en stående og måske kunne du besøge ham og få et indtryk af den.
Ellers må du komme til Kbh. og lytte her :-)
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 18 Februar 2016 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå.
Så kunne jeg alligevel ikke vente længere.
Den er sat til og har spillet en times tid.
Mit første indtryk er, fedt :-)
Langt mere åben og bedre perspektiv.
Jeg er ikke klar over hvordan den riaa der sidder i min pre er lavet eller om den er god eller dårlig, men den her Analogis er fremragende
lige ud af boksen.
Så mit første indtryk er at jeg måske nok ændrer på mine vaner omkring primær lydkilde.
Dog var der brum.
Det er væk efter jeg førte en stel fra riaa til pre.
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 18 Februar 2016 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej. fint at du turde handle den analogis resume . Vel nok en af bedst ydende riaa - uanset penge og design . At firma er opmærksom på træghed , i køb er noget de arbejder på . Helt sikkert.
Lad din riaa være tændt natten over , prøv så at høre . Har selv lige bestilt en 2m bronze , hvilket den klarer i fuld skala , selv med betydeligt dyrere nåle . Jeg har haft den med hos venner der har vinyl , med eksotiske nåle . det er kort og godt et absolut best køb - uanset design og pris .
Den bliver du glad for
mvh space
__________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 18 Februar 2016 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.
Det brum er alligevel ikke helt væk.
Det bliver væsentligt mindre hvis jeg skifter impedans til 1,1 KOhm.
Jeg ville jo mene det skulle være 47 KOhm.
Så har jeg det spørgsmål om man på nogen måde kan skade pickup eller andet grej hvis man kører med for lav impedans.
I manualen til Riaa står der at impedansen afhænger af hvilken pickup man benytter.
Så langt, så godt. Det er vel også derfor man kan skifte på det parameter, men når nu Ortofon angiver 47 KOhm, er det så bare for ikke at skabe
panik, nu når hovedparten af de Riaa der sidder i mange pre er fast 47 KOhm?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 18 Februar 2016 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
I pickuppen og RIAA's tilfælde sker der overhovedet intet, hvis du kører med for eller lav impedans. Du kan fint eksperimentere med de impedans muligheder din RIAA har uden at skade noget som helst. Der vil såmænd heller ikke ske noget, hvis det var mellem for og effekt trin.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Spaceman_2 Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 18 Februar 2016 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. nu har jeg ikke dine data på din nål eller for dens sags skyld grammofon . her har jeg absolut tavshed uden at spille
( den er til stel ) Den burde være tavs som graven , medmindre den står direkte op af højttaler eller slige ting . Gennemgå lige den der stel en gang til.
mvh Space
__________________ I`m the real Santa!! fordi jeg elsker grimt HI - FI . Det spiller
Af Hel... til, men spændende
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 18 Februar 2016 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den pladespiller jeg benytter pt er en ældre Luxman PX 101. Ingen topklasse spiller, men der er intet brum hvis jeg bruger Riaa i min pre.
Måske det er kablet fra Riaa til pre. Det har jeg ikke leget med og det er en ting jeg skal have et nyt af ved jeg.
Ikke alt for eksotisk, da jeg ikke har hverken lyst eller penge til det.
Det kan jeg evt tage i en anden tråd.
Det er vigtigt at understrege lyden er fremragende, på trods af det brum.
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 29 Februar 2016 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænker det er ved at være tid til en update.
Den brummen jeg oplevede fra start af, er helt væk nu.
Jeg ved ikke om der er tale om tilspilning af riaa, men fakta er at det ikke brummer mere.
Den har ikke været slukket siden jeg modtog den.
Lyden er milevidt fra hvad der kommer ud af den riaa der sidder i min pre.
Langt bedre opløst og med mere fast bund. Perspektiv er bedre defineret. Kort sagt, meget mere af det hele.
En klar vinder for mig. Skulle der være en som sidder og tvivler, er man velkommen til at komme og lytte :-)
Der er ingen tvivl om at der skal ske noget på pladespiller siden nu.
Samtidig fik jeg lige det mere output, så der ikke er så stor forskel mellem de forskellige lydkilder længere.
Jeg er endnu ikke kommet videre med skift af kabel mellem riaa og pre, da jeg pt. er meget tilfreds med lyden.
Der skal også være noget til næste gang jeg får hifiitis :-)
|
| Til top |
|
| |