| Forfatter |
|
boyscoutdk Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 06 Januar 2016 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 06 Januar 2016 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 06 Januar 2016 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er samme konstruktion som tidligere, bør den vel koste datidens pris plus dyrtidsrgulering.
Men hvad er der forbedret? Har den en regulær motor?
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 07 Januar 2016 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 07 Januar 2016 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er nu mere spændt på genintroudktionen af SP10 - deres studie udgave af et løbeværk. Har haft en ældre model, meget slidt men super! Hvis der kommer en ny, er jeg klar. Næsten uanset hvad den måtte koste!
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 07 Januar 2016 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her prototypen af den nye SP10. Den ser dyr ud!
 __________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 07 Januar 2016 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Som der kommenteres i linket til gizmodo, ligner Audio
Technica AT-LP120 temmelig meget en 1210'er, men til 2000,-
Er der nogen der ved om der er forskelle?
mvh
Præsten
|
|
|
Et rigtig godt spørgsmål. __________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 07 Januar 2016 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er absolut et marked for kvalitetspladespillere der ikke er bygget så simpelt som en Rega. Jeg har i mere end et år søgt efter en af de tunge
japanske afspillere, Kenwood, Denon m.fl. Og jeg fandt en Kenwood kd 7010 her i DK til under 2K. Undervejs bød jeg 600€ for en magen til på Ebay,
men den gik for mere end 1000 €, og det er altså urimeligt for en ca 25 år gammel pladespiller, som kostede 5600 uden pu fra ny i 1990. KD 7010
er efterfølger til den mere almindelige KD 990 og reelt identisk. Den har direct drive og autostop ved pladeudløb, hvor pickuppen hæves. Vægt
13,9kg
Når priserne på Ebay og lign. steder er så høje er der en del der søger sådanne produkter, og Technics sl 1200 kunne vel på linie med andre
overvejende japanske producenter dække det behov.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
pkworld Forum Bruger


Bruger siden: 13 Marts 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 07 Januar 2016 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sådan en her https://www.studiospares.com/Performance/Turntables/Stagelin e-Turntable-DJp202-Black_451480.htm
Den dækker mit behov, jeg har haft flere technics sl 1200. Der var ikke bedre lyd dem.
__________________ Kanon godt sted, besøg det noget mere.
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 07 Januar 2016 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
pkworld skrev:
Jeg har sådan en her https://www.studiospares.com/Performance/Turntables/Stagelin e-Turntable-
DJp202-Black_451480.htm
Den dækker mit behov, jeg har haft flere technics sl 1200. Der var ikke bedre lyd dem. |
|
|
Technics har ikke levet forgæves, må man vel sige.
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 07 Januar 2016 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
Som der kommenteres i linket til gizmodo, ligner Audio
Technica AT-LP120 temmelig meget en 1210'er, men til 2000,-
Er der nogen der ved om der er forskelle?
mvh
Præsten
|
|
|
Audio Technicaen er ikke en high end grammofon, men en billigudgave. AT opgiver Wow & flutter til 0,2% Rummel til 50 dB.
Det kan selv en gammel slidt Technics 2000 overgå uden problemer.
AT har også selv grammofoner med bedre data.
AT ejes i øvrigt af Panasonic (tidligere Matshush*ta), moderfirmaet bag Technics.
__________________ mvh
Ningbo
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger


Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 07 Januar 2016 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den af Jan afbillede SP10, ligner jo noget, der er stjålet fra en håndvask i stål.  Men kunne godt forestille mig motoren minde lidt om den, som er i Denons DP75 løse motor del.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3053
|
| Sendt: 07 Januar 2016 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og holdbarheden for sp-10  .
Min er over 35år og still going strong.
Det er ligesom musikken med sp-10 bare fremstår mere opløst end med det meste andet.
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 08 Januar 2016 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bryde Forum Bruger


Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 396
|
| Sendt: 09 Januar 2016 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger


Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 09 Januar 2016 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
boyscoutdk Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 09 Januar 2016 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer plx 1000 har fået rigtigt meget dårlig kritik. Den er bestemt ikke en konkurrent til Technics. Det er de andre direkte kopier heller ikke. Jeg
håber ikke at de 4000$ holder, ellers må jeg på jagt efter en brugt sl1200/1210 der ikke er alt for udk****et
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 09 Januar 2016 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kostede den oprindeligt og hvad var en månedsløn i den lidt bedre ende dengang? Da jeg købte en Thorens TD125
Mk II i 1969, for ca. 2100 plus 900 for en SME 3009, hvilket var næsten tre fjerdedele af min månedsløn. Sammenlignet
med den månedsløn jeg sluttede på som fabgladsredaktør, er den nyes pris mindre i forhold.
Alting stiger, og det gør brugtpriserne sikkert også, når ejerne ser den nye pris. I en brugtgruppe på facebook var der
debat om en pris på mellem 4 og 5 kilo for en SL, hvilke nogle mente var for meget. Det er det næppe nu. Forudsat at
den er i tiptop stand.
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Jan Eskildsen Forum Bruger


Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 09 Januar 2016 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager min dårlige morgenstavning; meningen når vel frem.
__________________ "There's no substitute for experience".
|
| Til top |
|
| |
Ningbo Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
| Sendt: 09 Januar 2016 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en del brochure her http://www.gromit.dk/technics/index.html
men desværre ingen priser på SL 1200
men en SL1000 MK2 kostede 15.500 kr i '78 uden pickup, og det passer vel meget godt med en månedsløn dengang, eller lidt mere. Jeg mener selv at jeg havde 80 kr i timen i '79.
__________________ mvh
Ningbo
|
| Til top |
|
| |