Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 20:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Trådløs signaloverførsel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 06 Januar 2016 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Jeg ville holde mig lang fra analog FM transmitter. Jeg har testet rigtigt mange, og helt godt bliver det aldrig. Prøvede også at sende spdif via billedeudgang, og det fungerede væsentligt bedre.

Mit forslag er at købe en billig A/D konverter og trække et digitalt kabel til din forstærker istedet. 

Alternativt en Bluetooth sender/modtager løsning. Alt er bedre en FM transmitter
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 06 Januar 2016 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

5 meter spdif coax kabel samme sted koster 49 kr
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 422
Sendt: 06 Januar 2016 kl. 15:57 | IP-adresse registreret  

Det dyrere sæt du nævner er en digital løsning. Den virker formentlig langt bedre.
Det er først nu at det trængte igennem her, at du ikke havde købt den digitale version, som foreslået, men derimod en analog. Så giver støjen meget mere mening. Troede bare at støjen var overstyring, da en digital løsning sjældent støjer kontinuerligt.

Ellers er der Bluetooth, som Kjeldsen nævner. Har aldrig oplevet Bluetooth fejle indenfor rimelig afstand. Der er enten perfekt signal eller stilhed. Har dog kun leget med de rå modtagermoduler, men mange af de færdigbyggede til $20-30 i Kina kan både sende og modtage.

Analogt modulerede signaler i en etageejendom med WiFi overalt er en dårlig ide. Prøv med reflektorerne, der også har den effekt at dæmpe forstyrrende signaler bagfra. Og også Kajs glimrende forslag med at vende polariseringen til vandret. Antennerne skal være parallelle samt overfor hinanden - altså udgøre endestykkerne i et meget aflangt rektangel (ikke bare et parallelogram) set oppefra, når antennerne er vandrette. De skal ikke pege mod hinanden vandret, som det måske kunne misforstås.


__________________
The information is out there...
Til top Vis Siankovic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Siankovic
 
Vakse Viggo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2015
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 06 Januar 2016 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Tak skal I ha allesammen....super hjælp og en masse til erfarings kontoen.

Jeg skal ha leget lidt med frekvenser/placering/parabol og hvad der nu ellers er. Er sikker på at der nok skal komme noget godt ud af
det.

Her er et Birds Eye View fra hemsen/modtageren og ned til pladespilleren/senderen og har lige målt efter, og der er 5 meter mellem
antennerne.
Det kan være at jeg en dag går efter en anden løsning der er mere stabil...nu ved jeg i hvert fald at der er rigtig god hjælp at hente her.


Jeg vender tilbage når det hele forhåbentlig spiller.



Til top Vis Vakse Viggo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vakse Viggo
 
Vakse Viggo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2015
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 09 Januar 2016 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg prøvet at bygge en lille stanniol parabol, skiftet kanaler, afprøvet det trådløse frekvens og testet alle indgange på forstærkeren,
men lige meget hjælper det....desvæære.   

Har hjulpet en lille smule, men slet ikke nok til at jeg gider og høre på mine plader. Sættet ryger retur og så skal der kigges efter en anden
løsning.
Der bliver også foreslået en trådløs bluetooth løsning, men snakker vi her en helt anden pris? Tror jeg får fat i AV-Cables og forhøre mig
hos dem, om de kan komme med en mere stabil løsning.
Til top Vis Vakse Viggo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vakse Viggo
 
Vakse Viggo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2015
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 20 Februar 2016 kl. 06:27 | IP-adresse registreret  

Efter at (HQ Video 2.4 GHz Trådløst AV-System) sættet blev returneret, er jagten på en god trådløs forbindelse gået igang igen.

Her er hvad der er, af indgange på min forstærker.



Og min For-Forstærker der er tilsluttet pladespilleren.



Der var nogle det nævnte en Bluetooth løsning?
Til top Vis Vakse Viggo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vakse Viggo
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 20 Februar 2016 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Du skal bruge en bluetooth sender og en bluetooth modtager. Jeg ved ikke om det findes som et sæt, men ellers må du købe dem separat. Den
bedste lydkvalitet opnås med APTX teknologi.

Der findes sender/modtager hvor en lille switch bestemmer om den skal sende eller modtage. Jeg har dog ikke selv prøvet et set-up som dette, men
det burde virke.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 20 Februar 2016 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 628
Sendt: 25 Februar 2016 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

Måske løsningen på dit problem.
http://www.lydogbillede.dk/nyheter/hi-fi/se-en-traadloes-pla despiller/


__________________
Alt under 1000 Watt er kun til skrot....
Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger
 
Vakse Viggo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2015
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 04 Marts 2016 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Jeg troede godt nok ikke at det ville blive SÅ svært at finde noget trådløst fra Analog til Analog.
Til top Vis Vakse Viggo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vakse Viggo
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Den her klarer GARANTERET dit problem!

Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 05 Marts 2016 kl. 06:59 | IP-adresse registreret  

*jeg* havde forlængst trukket et coax kabel langs, eller under fodlisten og op til forstærkeren :)


__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 
Vakse Viggo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2015
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 09 Maj 2016 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Synes lige jeg ville komme med en update ang. min trådløse udfordring.

Forhørte mig ved et andet forum, og her blev der forslået en lille FM-transmitter, der så sender til min radio oppe i hemsen.

Der var en herinde der ikke ville bruge en FM sender, men i mit tilfælde har det altså bare virket. Det har nok noget at gøre med, at der
ingen forhindringer er, mellem transmitter og radio + hvilken frekvens man vælger?

Men nu virker alt som det skal, uden nogen former for støj....og så kan jeg endda gå forbi pladespilleren uden det har nogen effekt på
lyden.
Sådan ser mit setup ud. Skal lige ha fundet en bedre minijack hun/hun og leget lidt med frekvenserne, men nu spiller det i hvert fald.   

Er forforstærkeren egentlig nødvendig med det her setup?

Til top Vis Vakse Viggo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vakse Viggo
 
Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9424
Sendt: 09 Maj 2016 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

En FM transmitter virker, men kvaliteten er absolut ikke hifi
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Vakse Viggo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2015
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 33
Sendt: 09 Maj 2016 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
En FM transmitter virker, men kvaliteten er absolut ikke hifi


Enig...men som jeg startede med at skrive, er jeg ikke på jagt efter den helt store kvalitet. Bare det ikke skratter og bryder signalet, og det
gør den her løsning ikke.
Til top Vis Vakse Viggo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vakse Viggo
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9894
Sendt: 09 Maj 2016 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Du fandt en løsning på dit ønske og blev løs på tråden. Fortsat god lyttelyst.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes