| Forfatter |
|
Gernera Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 14 Juni 2016 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Du kan godt få MC-pu'er med høj udgangsspænding, så du skal kigge på pu'ens udgangsspænding. Hvis
udgangsspændingen er lav (fx 0,5 mV), så kræver den MC-forstærkning. Hvis den er højere (fx 2,5 mV), så skal du bruge MM-forstærkningen.
Hvis du benytter en ekstern RIAA-forstærker, så skal den tilsluttes en linjeindgang i den nye forstærker.
|
|
|
Hmm, hvor vil dette stå på PU'en? Har googled og googled den her model, og kan simpelthen ikke finde ud af, hvad slags PU der sidder på af
standard.
Er godt klar over det med ekstern RIAA. :-) Det er en Cambridge CXA80 han har erhveret sig, hvorfor behovet for en RIAA kom ind i billedet.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 14 Juni 2016 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det står ikke på pu'en.
Den har garanteret høj udgangsspænding. Så sæt din RIAA til MM - så kan du jo altid skifte over til MC-indstillingen, hvis du ikke finder, at du får gain/niveau nok.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 14 Juni 2016 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine indlæg afspejler, at jeg ikke gik tilbage i tråden for at undersøge hvilken pu, du købte
Det har jeg gjort nu. I og med det er en pu med aftagelig nåleforpart, så er det med garanti ikke en MC - så brug du bare MM-indstillingen på din RIAA.
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2016 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super mange gange tak!
Var lidt urolig for, at hvis jeg satte den i den forkerte, at jeg ville ødelægger noget. Men jeg sætter den bare i MM så. :-)
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 14 Juni 2016 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan ikke sattes forkert. Hvis du ved en fejl sætter en mm pu til en mc indgang, lyder det som spillet i en natpotte. ingen diskant, ingen mellemtone, en forfærdelig ulden lyd, og nej, du kan ikke ødelægge noget ved at sætte mm/mc omskifteren forkert  . Og som "Ana-mand" skriver, det er en mm-pu, der sidder på den Technics  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Juni 2016 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
I er seriøst bare de bedste! :-)
Tusinde tak, så skal ham den gamle nok blive glad.. Han skal bare lige have tingene hjem :)
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Juni 2016 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gernera skrev:
| I er seriøst bare de bedste! :-) |
|
|
Ja, det gælder jo så ikke Boydk
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 15 Juni 2016 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bastard...... Men du har jo ganske ret  . Den betegnelse ville jeg da ikke nøjes med, men mangler lige at finde ud af, hvad "stemplet" takken højere egentlig kaldes    . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 15 Juni 2016 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad du mangler skal dig gives!
Jeg tror, du skal lede efter betegnelsen blandt latinske gloser ... hvad med "superior"
Og du behøver ikke takke mig for min hjælp
Nå, vi røg vist off topic, men sådan kan det jo gå, når man skal lave lidt spas.
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, der var lige en ferie der skulle overståes..
Men det lader til, at problemet ikke har været pickpupen, tror vi, for den driller stadig. Sætter man en plade på, så efter kort tid, så stopper armen
med at køre ind.
Det er slet ikke noget, som jeg har lyst til at rode med, så hvis der er nogen, som kender nogle som kan reparere det, så sig gerne til. :-) Hvis det
overhovedet kan betale sig.. Jeg kender i hvert fald en, men ved ikke hvor god han er: Würtz - Ved Nørreport st.
Håber i har nogle inputs, for i har været så hjælpsomme indtil videre.
|
| Til top |
|
| |
svendborg Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 954
|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke set efter på det vidde internet, men jeg har et par forskellige tangentialarms pladespillere, og fælles for dem er at armen trækkes af en lille gummirem, som med tiden bliver slap.
En sådan koster vel mellem 200-300 kr. og er rimelig nem at skifte, for den fingernemme. Det tager måske 1 time eller 2. Så kan det være man finder andre ting, eller bare laver en generel rengøring/smørring etc. når man nu alligevel har den åbnet.
Der ligger en manual her :
http://www.vinylengine.com/library/technics/sl-dl1.shtml
Min browser understøtter ikke links, så du må copy/paste :-)
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne da godt anbefale denne her fra project som er en limited dk edition, fås også hos tapeconnection
Tilfældigt jeg lagde mærke til den da jeg kigger efter en pladespiller og hvis der skal købes en ny og det godt mår være en manual udgave kunne den være interessant,spændende
|
| Til top |
|
| |
aristona Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 356
|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
> Gernera. Den ene eller anden reparatør kan have nogle kvalifikationer og ry, eller måske netop ikke, men uanset sådanne overvejelser er timelønnen næppe lav, så det kan sagtens være relevant at pege på muligheden for udskiftning af pladespilleren. Hvis det skal være samme model, skal I pt "bare" overtale en privat sælger i Krefeld til at sende til DK. Prisen ca. 900 kr. + fragt.
|
| Til top |
|
| |