Sendt: 15 December 2015 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ole K. Andersen skrev:
Ja, som pensionist er det uden for økonomisk rækkevidde at begynde på det helt store Derfor tænkte jeg om jeg for ganske få midler kunne skifte dem til nogle bedre. |
|
|
Jeg er selv gået på efterløn og ved derfor hvilken "fyrstelig indtægt" der kommer ud af det. Og tro endelig ikke at det er billigt at lave en forstærker selv, hvis det skal laves ordentlig. Hvis vinteren bliver grøn i år skyldes det de mange DHL og Post Danmark biler samt fly, som det sidste år har bragt komponenter fra Asien, Tyskland, Holland og England til min bopæl.
Og 2016 kommer til at ligne, når jeg går i gang med forstærker to og ombygning af den planlagte forforstærker efter samme koncept. Jeg kunne sikkert købe en god forstærker for de samme penge. Det vil blot ende i samme overvejelser som du. "Hvad nu hvis jeg ændrede ............"? Alle disse overvejelser og forsøg er sket gennem perioden jeg har beregnet, bygget, kontrolmålt og lyttet.
Og med lyden, der kommer fra den, er jeg ikke i tvivl om at jeg kan leve med min "Frankenstein" udgave af en - efter udsagn - særdeles velspillende og magtfuld effektforstærker.
Men indrømmet ..... det er ikke min første forstærker. Det er et stort projekt at beregne og konstruere en ny forstærker helt fra scratch. Der er gennem de mange år gået flere mislykkede forud for denne. Det er blandt andet erfaringerne fra disse som danner grundlag for mit knowhow. Jeg er ikke bange for at erkende at jeg er aldeles autodidakt, men føler jeg klarer mig til trods  Så længe man læser på lektien ...... . Jeg lever efter reglen: "Det man ikke ved i dag, må man se at lære til i morgen".
Lad være at pille i din forstærker og nyd musikken. Så risikerer du ikke at stå med en afbrændt forstærker og de ærgrelser der kommer ud af det.
|