| Forfatter |
|
andersreimer Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2014 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 11 December 2015 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg skal have mig en ny brugt pladespiller. Det bliver den første pladespiller, jeg køber brugt, så hvad skal jeg være ekstra opmærksom på? Hvis
drivrem er udskiftet, og den er blevet smurt her og der, er der så stadig en begrænset levetid på sådan en?
Mit maxbudget vil ligge omkring de 4000 kr. Den skal meget, meget gerne have en MM-pickup, da min dejlige RIAA kun tager imod sådan en.
Min nuværende er en Pro-Ject Essential II med Ortofon 2M Red, så den skal selvsagt være "bedre" end den.
Jeg har en forkærlighed for træ!
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 11 December 2015 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har igennem længere tid kikket efter en afløser for min gamle Denon Dp 47f. Fra starten gik jeg efter en af de tunge japanske direkte
drevne pladespillere. De spiller godt og er flotte.
Jeg fandt en Kenwood KD 7010 og den gav jeg ikke mere end et par tusind for men den er stor og virker super godt. Den har auto stop
hvor armen løftes og pladen standser. Der sad en ortofon MC20 low output på, som havde siddet på fra ny, men den virkede ikke i den ene
kanal, så jeg har skrottet den og sat min Grado på. Min er helt magen til billedet.
Så du må ud og kikke dig omkring, se hvad du kan finde. Men du kunne jo også skifte pickuppen ud på den du har. Pickuppen betyder
rigtigt meget for lyden og det er måske en overvejelse værd. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1138
|
| Sendt: 11 December 2015 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er med Hermann.....gør et super fund brugt, eller/og kast et par tusser efter en bedre pickup! Jeg viile nok prøve det sidste af
først....
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 11 December 2015 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske en bedre forpart på din "red"? - Blue eller Bronce? Måske der er en på forum der har en, og bor i Århus? Så kunne der også være basis for lidt hygge... ;)
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 11 December 2015 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan absolut anbefale en bronze... Har denne og en Black, og her syntes jeg bronzen gør det den skal, bedre  , men det er nok ikke nok at
skifte nålen... Huset skal også skiftes med denne opgradering, men prisen på omkring 2500 er fair
God fornøjelse
Birger
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 December 2015 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen og mange tak for svarene
Jeg har overvejet at opgradere pickupen igen, pladespilleren er nemlig født med en OM5. Det var en kæmpe forbedring. Jeg er dog i tvivl om,
hvorvidt det vil kunne betale sig at opgradere pickupen igen til noget bedre, da jeg har en fornemmelse af, at en opgradering af hele pladespilleren
vil være smartere. Det er selvfølgelig svært at regne ud, men er det helt forkert?
Ellers dukker der jo engang imellem en Thorens TD 160. De ser enormt pæne ud, men er den noget værd i et nutidigt perspektiv?
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 11 December 2015 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha... Nu er jeg temmelig farvet...  Men en Thorens TD 160 super, så er du godt kørende...
Men at gå fra en 2M red til bronze er et stort skridt..... Her ville jeg starte.. Men er du hug på rem og træ.. Så tag skridtet
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 11 December 2015 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må se at få hørt sådan en Super, så snart, der er en til salg igen. Jeg tror simpelthen, jeg har tænkt på en opgradering af pladespiller i så lang
tid, at en opgradering af pickup ikke er lige så spændende længere!
|
| Til top |
|
| |
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 12 December 2015 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersreimer..... du skulle have skrevet dette her indlæg for 14 dage siden...da havde jeg en 160 super til salg, men den er solgt ellers var der en god mulighed for at hører den her....men prøv her https://sites.google.com/site/vintageaudiohifi/home/for-sale -right-now Per ligger sikkert inde med en 160'er...
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2015 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersreimer skrev:
Jeg må se at få hørt sådan en Super, så snart, der er en til salg igen. Jeg tror simpelthen, jeg har tænkt på en
opgradering af pladespiller i så lang tid, at en opgradering af pickup ikke er lige så spændende længere! |
|
|
Der er mange muligheder hvis du kikker dig omkring, se i KSB marked, den blå, gul og gratis, Qxl m.v. hver eneste uge, så finder du
mange muligheder. Og det er helt sikkert nemmere at finde en Thorens 160 end en Kenwood som den jeg anskaffede efter en QXL
auktion.
Du kan også prøve ebay.de, og der er en til 170 € som køb nu pris, men priserne er generelt en del højere her. Jeg bød på en Kenwood
magen til den jeg endte med at købe, og jeg bød her 600€ men buddene endte på lige godt 1000 €, og det er altså for meget. Der er lige
kommet en på med startpris på 980 €, det viser at du nok får mere for pengene ved at kikke dig omkring i Danmark. Og hvis du køber på
Ebay så se efter hvor pladespilleren står, for hvis du køber en fra Japan så kommer der ikke kun stor fragt på, men også told. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 December 2015 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det blev til en Thorens TD 160 Super, der netop nu står og spiller. Den er helt fantastisk, og den bliver endnu bedre, når jeg engang får vænnet mig
til det meget flydende ophæng!
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2015 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den. Du skal nok vænne dig til ophænget  Hvad har du så af tomearm og pickup? Angående alderen, som du spurgte i dit første
indlæg, så læg mærke til at der er en del der har pladespillere der har mere end 30 år på fødderne, og som stadig snurrer vellystigt, dog slipper man
ikke for lidt vedligehold en gang i mellem... Såsom ny rem eller lejeolie...
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 17 December 2015 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig! Med pladespillere er det som med flyvemaskiner: 30-40 år er ingen alder, hvis de vel at mærke er ordentligt bygget og vedligeholdt. Har
netop anskaffet mig en Garrard 401 til et lille vintage-mellemhjuls-hygge-analog-projekt. Den er fra omkring 1966, og den ser ud som ny på alle
mekaniske dele.
Det er mekanik, der siger klonk, når det aktiveres, og bygget af dele, der også godt kunne have siddet på en kampvogn.
Og apropos flyvemaskiner, så vil den nok få en plint i Aerolam (eller tilsvarende aluminiums-honeycomb-struktur), men mere om det i en anden og
senere tråd
En pladespiller er i bund og grund et stykke mekanik, og så store fremskridt er der heller ikke gjort på den front - der er selvfølgelig kommet nye
materialer til i form af fx POM og avanceret emneforarbejdning med CNC-styrede drejebænke og fræsere, men det er evolutionært snarere en
revolutionært, når det gælder pladespillere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 December 2015 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en Rega 250-arm med en Rega Bias 2 pickup. Den er fuldstændig shinet op og justeret hos VintageAudio, og man kan bestemt ikke se på
den, at den har lavet 10 år længere end jeg har!
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2015 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den Thorens, håber du bliver glad for den. Det er altid spændende at få nyt grej, så må du ud og finde noget mere vinyl at
spille. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 17 December 2015 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersreimer skrev:
Det er en Rega 250-arm med en Rega Bias 2 pickup. Den er fuldstændig shinet op og justeret hos VintageAudio, og man kan
bestemt ikke se på
den, at den har lavet 10 år længere end jeg har! |
|
|
Du mener forhåbentlig "levet"
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 17 December 2015 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt køb. Tillykke med den og rigtig god fornøjelse. Har en TD321 selv. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 December 2015 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
andersreimer skrev:
Det er en Rega 250-arm med en Rega Bias 2 pickup. Den er fuldstændig shinet op og justeret hos
VintageAudio, og man kan
bestemt ikke se på
|
|
Du mener forhåbentlig "levet"  |
|
|
Det var meningen, ja
På blot én dag er jeg blevet helt vild med den. Jeg fik den i morges, og så snart jeg fik fri fra arbejde, har den næsten ikke fået lov til en pause. Den
lyder simpelthen længder bedre end min tidligere. Og så passer den ganske glimrende sammen med RIAA'en i min rør-pre!
|
| Til top |
|
| |
Newbiee2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 18 December 2015 kl. 06:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersreimer skrev:
Det er en Rega 250-arm med en Rega Bias 2 pickup. Den er fuldstændig shinet op og justeret hos VintageAudio, og man kan bestemt ikke se på
|
|
Og så er den bare gudesmuk i mahoni....
|
| Til top |
|
| |
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
| Sendt: 18 December 2015 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må den næste opgradering være denne.. http://www.ebay.com/itm/Prototyp-Unikat-Thorens-TD128-S-Nr-P -001-EMT-Thorens-
Tonarm-/262161821561?hash=item3d0a0fef79:g:ou4AAOSwMmBV2HqR
__________________ Alt under 1000 Watt er kun til skrot....
|
| Til top |
|
| |