| Forfatter |
|
Weezer Udelukket fra forum

Tager en pause!
Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 500
|
| Sendt: 01 December 2015 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
*Jeg husker ik andre af de proff kabeltyper end den ene mogami, hvor der er gennemsigtig kappe på
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 01 December 2015 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså 2534'eren er af højere kvalitet end 2330? For i bund og grund er meter prisen den samme..
Kan se det koster 20 pund at få sendt.. Så er der jo ikke mange penge at spare der, end ved ham der sælger det billgiere på ebay. ;-)
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!
|
| Sendt: 01 December 2015 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
2330 er et low cost kabel på mange måder. Et star quad kabel som 2534 er et mikrofon kabel i en rigtig god kvalitet
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2015 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Går ud fra, at kvaliteten på 2549 og 2534 er ca. da samme? Synes at have læst det et eller andet sted..
Men tror jeg ringer til 4sound i KBH i morgen, for er altså ret sikker på, at sidste gang jeg købte mit 2549 der, så havde han også nogle andre slags.. Man kunne jo være heldig, at de havde en rest i butikken!
Lige nu må jeg i hvert fald lige vente på svar fra dem af.. Men jeg takker så længe, og vender lige tilbage i morgen, om de havde noget på lager.. ;-) Det ville i hvert fald gøre alt meget nemmere.
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!
|
| Sendt: 01 December 2015 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hhhmmm - tror 2549 er noget stivere, husker den mest til en fast installation, hvor man ik må bruge PVC - Det gør at kablerne bliver noget stivere i
det
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2015 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder med en stump 2549 uden yder isoleringen, og må nok give dig ret.. Det er lidt stift i det.. Men mon ikke det bliver lidt mere medgørligt, hvis man fletter det..?
Men ser i hvert fald frem til 4Sounds svar i morgen, for kunne altså være lækkert, hvis de lige havde en 5-10 meter på lager. ;-)
For er 100% sikker på, at sidste gang jeg var der (3-4 måneder siden...), så havde de mogami med 4 ledere, og det var sikkert 2534..
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!
|
| Sendt: 01 December 2015 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ik for at tale negativt om 2549 - men, jeg husker det som træls at have med at gøre - men, det er også ved at være en del år siden nu. Ellers så
har 4 sound også Klotz, som faktisk er rigtigt godt. Men, Klotz har ik nogen som er gennemsigtigt. Men, lad os krydse fingre for at de har en stump
2534 du kan bruge
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2015 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv! Så havde de ingenting på lager..
Har prøvet at kontakte SC-Sound, så må jeg bare håbe jeg får et fornuftigt svar der..
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 02 December 2015 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men fik svar fra SC-Sound, og de får først 2534 på lager igen til januar/februar..
Han sagde så, at jeg kunne tage M2893, som så er 26awg i stedet for 24 awg.. Men jeg overvejer det lidt, hvis de altså sælger det i meter mål, for på
siden sælger de det kun i ruller.
Der får jeg nemlig også rød, sort, blå og transparent kabel.. Så det kunne da også været lidt sjovt.
Vil nemlig helst slippe for at købe i udlandet, da forsendelse koster så utroligt meget..
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2015 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu købt 10 meter 2893 fra SC-Sound, og får det enten i morgen eller i næste uge. Var ikke helt det kabel jeg ville have til at starte med, men hvis det bliver en succes både hvad angår lyden, men også kablets endelige resultat, så kan det være, at jeg investerer i noget lidt bedre. ;-) Fik også lige bestilt et "damping kit" hos Customcan, så det hele bliver lavet når det kommer hjem. ;-) Glæder mig en lille smule..
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2015 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skylder jeg nok lige et billede.. Har lige færdiggjort mit "prøve"-kabel, som egentligt bare var en øver.. Men overvejer lidt at bruge det.. Og så gemme det transparente kabel til mine T70.   http://imgur.com/a/f9g14
|
| Til top |
|
| |

Tager en pause!
|
| Sendt: 07 December 2015 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sku godt nok fedt ud
Hvis der er noget, som ser fedt ud på den slags kabel - så er det gummi tyller - men, det kræver at de bliver limet, så der er ordentligt samling på
kablet, der hvor det bliver splittet ud i 2
|
| Til top |
|
| |
Gernera Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2015 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er vel kun aktuelt hvis man man deler kablet op i to, altså en til hver kop? Lige på stående fod, så laver jeg det kun til den ene kop, for synes måske 26 awg med to ledere til hver bliver for småt.. 4 leder er mit absolutte minimum, hvis det skal bruges til transportabelt brug.
|
| Til top |
|
| |