| Forfatter |
|
michaelvv Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1166
|
| Sendt: 21 Oktober 2015 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Min består af 3 skiver og når disse er på alle 3 eller blot 2, så ser det faktisk ud som en enkelt. Derfor, prøv
lige at tage fat om hver del og drej modsat hinanden. Så tror jeg faktisk, at der er 2 skiver.  |
|
|
Desværre der er kun en skive, igen kontravægten ser anderledes ud på min..
Mit Vacuum sug hjælper lidt, men ikke noget at skrive hjem om..
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 21 Oktober 2015 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. her er den med den tykkeste og tungeste skive alene....  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2015 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemlig og jeg har desværre ikke andre.
Købte min Micro Seiki Rx-2000 i 1995-96, så det er noget tid siden.
Vil du mene at hvis der kom mere vægt på at det kunne gøre en forskel. Så skal vægtene lidt
frem for at kunne holde det rigtige nåletryk. Kører med 1.4 gram PT.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2015 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man skal ikke bare komme vægt på som sådan. Man vælger de antal skiver, som kan udbalancere pickuppen man skal bruge og når nåletrykket er indstillet, bør hele kontravægten være tættest muligt omdrejnings punktet. Men ikke så tæt, at kontravægten støder på lejehuset, så man ikke kan afspille en hel pladeside. Kommer kontravægten for langt bagud, vil armen jo virke som et pendul ved buler og sideværts bevægelser og være tungt for pickuppen af styre/standse. Enten har men valgt anderledes med tiden angående kontravægten eller også har en anden person fået lavet den specielt i dit tilfælde.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2015 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
....kan lige se, at du skrev, du kun havde den ene. Så se bort fra sidste linie. Så er de øvrige 2 åbenbart væk. Så kan du ikke bruge den med tungere/stivere pickupper så.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
....kan lige se, at du skrev, du kun havde den ene. Så se bort fra sidste linie. Så er de øvrige 2 åbenbart
væk. Så kan du ikke bruge den med tungere/stivere pickupper så.  |
|
|
Tror ikke de var med dengang jeg købte den som brugt. Låner som sagt en Rega P7 på lørdag så ser jeg om det ikke bliver
bedre. Mine nye trafoer som gjorde udslaget går fra 6-151Khz, men de bliver 100% sikkert, det andet finder jeg nok en
løsning på.
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej michaelvv,
Hvis du skal bruge kontravægte, så send mig en PM. Jeg har en Orion (MK1) med alle kontravægte. Jeg vil nu ikke af med mine, men jeg har originalmålene og kan evt. dreje nye til dig, hvis du er interesseret?
Du kan se lidt om mit dreje-/fræsearbejde på min blog http://analog-blok.blogspot.dk/.
Men som sagt, send mig en PM, så tager vi den derfra
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Analogueman.
Tak for tilbud. Får lige nogle "måtter" til låns, som jeg lige checker ud. Som sagt mit vacuum sug gav ikke det store,
men hvad man kan prøve skal prøves.
Spiller vinyl nu (Frank Zappa - One Size fits All) går faktisk ganske godt. 2 dage uden vinyl og kun digital giver mig
abstinenser.
Hvad bruger i andre af måtter / pladestrammer/vægte hvis i bruger sådan noget ?? Jeg spørger fordi jeg låner en
Funk Firm Achromat imorgen.
Mit filt måtte er lige til at lukke op og s***e i.
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en ting som jeg har bemærket.
Når jeg er en 1/3 eller mere inde på en pladeside så er mine membramer næsten i ro. Giver det mening ???
|
| Til top |
|
| |
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
| Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, i den forstand, at lp'er ofte er konvekse/konkave, hvorved de fleste småbuler m.v. har en tendens til at befinde sig i periferien af lp'en.
Jeg benytter af samme grund en kombination af pladestrammer og periferipladestrammer, så jeg kan skabe mere "arbejdsro" for mine pu'er, hvad enten lp'ens konvekse eller konkave side vender opad.
Jeg har dog også en SOTA Star Sapphire med vakuum (og "electronic flywheel"), men den står stille i øjeblikket.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger PolyPush vacuumsug.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2015 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Fik så afprøvet en Rega P7/med Ortofon Rondo Bronze. Mine udsving blev ca 25% mindre så nu har jeg mere
ro på den.
Angående min "lånte" plademåtte Firm Funk Achromat 5mm. I starten skulle jeg lige vende mig til den "nye" lyd.
Har spillet på den nu i ca 10 Timer, sikke en forskel. Okay kom fra en useriøs filtmåtte, der ske virkeligt noget her.
Får selv en 3mm lædermåtte hjem, og hvis det ikke bliver næsten ligeså sjovt så køber jeg en Funk.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2015 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pickup og arm matcher jo nok også bedre med hinanden, end den med Aureus og Audio Technica.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom min måtte hjem fra ebay.
Denne måtte er et hit, da det er den der giver de mindste membram udsving, (incl Achromat 5mm).
Ikke helt så detajlerig som Achromat, men den har mere "glød" i lyden.
Har justeret VTA ned så den passer med de 3mm, som denne lædermåtte har i tykkelse.
Link til Ebay leather Mat
PS! Findes også i mindre funkede farver.
Kommer lige et link til læder måtter tråd fra vinylengine.com
Link vinylengine Leather Mat
|
| Til top |
|
| |