Forfatter |
|
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2986
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
don Dario.
Hvis det kniber med pladsen internt i din tonearm,
kan du helt fjerne tonearmsstikket i bunden af armen, og istedet isætte en længere wire, så den i et stykke, kan nå din pre-pre.
(det giver både på bas og transienter)
Hvis pre-pre står for langt borte (mere end 80-100cm), kan du også nøjes med at lave en overgang imellem wire og stik, et sted på
pladespillerens underlag.
I begge forslag får wiren en del bedre plads i bunden af armen og kan bevæge sig en anelse mere frit.
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. Jeg var ikke opmærksom på du allerede har købt.
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
don Dario.
Hvis det kniber med pladsen internt i din tonearm,
kan du helt fjerne tonearmsstikket i bunden af armen, og istedet isætte en længere wire, så den i et stykke, kan nå din pre-pre.
(det giver både på bas og transienter)
Hvis pre-pre står for langt borte (mere end 80-100cm), kan du også nøjes med at lave en overgang imellem wire og stik, et sted på
pladespillerens underlag.
I begge forslag får wiren en del bedre plads i bunden af armen og kan bevæge sig en anelse mere frit. |
|
|
Hej Nils
Den må du uddybe, jeg kan ikke se det med plads problemer i armen giver noget at fjerne bundstikker!? Der er jeg ikke med:-) kan disse små kabler
ikke nemt få støj udefra hvis det går hen til Pre ?
Mvh
Der er vidst ikke plads mangel men det er mere vigtigt kablet er meget blødt og bevægeligt :-)
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der en for stiv wire skævtrækker for meget, er internt og nederst i armen, hvor den er loddet på stikket.
Hvis stikket afmonteres, bliver der i stedet plads til wiren bedre kan dreje rundt og med armens bevægelser.
Nej, en frit-gående wire imellem arm og pre-pre, er ikke nødvendigvis noget bromproblem.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 16 Oktober 2015 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Don Dario, Valla kender tydeligvis intet til din NAS tonearm, ellers ville han næppe skrive, som han gør, omkring manglende plads og skævtrækning
Den væsentligste fordel ved at have et ubrudt kabel fra pu-clips til phonostikkene, der proppes i indgangen på din forforstærker, er, at det teoretisk skulle give nogle hørbare fordele, da du slipper for en række overgange (lodninger), hvor signalet (nemlig fra din pu) er uforstærket og dermed svagest.
Hi-fi-nørder kan så bruge timevis på at diskutere, om de i praksis kan høre forskellen.
Jeg ville personligt vælge den mest praktiske løsning. Og hvis du vælger løsningen med et ubrudt kabeltræk, så kan du jo give det uskærmede kabel en fletstrømpe af kobber, hvis du oplever brumproblemer.
Problemer med brom har jeg ingen gode råd imod bortset fra, at det udsender giftige dampe, der ætser huden og kan medføre døden ved indånding, hvorfor det bør undgås ... hvad det så end har med frit-gående wirer at gøre, Nils Valla
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mig bekendt sidder der et stik i bunden af armen, tager jeg fejl don dario ?
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps.
Hvis jeg har ret, kan du lodde din nye wire fast på den nuværende wirer, oppe ved pu.
Når så du trækker tonearmsstikket (sidder sikkert fastspændt med kun en skrue) og wire ud af bunden på armen, får du samtidig
automatisk trukket den nye wire på.
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps.ps.
Om en wirer i et ubrudt stykke kan høres? Selvfølgelig kan den det. (A-mand har aldrig prøvet, siden han stiller spørgsmål ved det).
Det giver, (akkurat som når du går uden om en hvilken som helst anden phonostik-forbindelse i kæden, og lodder kabel direkte i apparat)
på transienterne.
Om du kan lide lyden af det, er en anden sag.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 17 Oktober 2015 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt at se på skrift, at Nils Valla kloger sig på, hvad jeg har prøvet og ikke prøvet. Det er prøvet, og jeg kan høre forskellen. Jeg refererede til de debatter/diskussioner/tråde, hvor det diskuteres, om man kan høre forskel. Det er nemlig tilsyneladende ikke alle, der kan (eller vil). Skriver jeg måske "jeg" i indlægget? Og i modsætning til Nils Valla, skal jeg ikke gøre mig til dommer over, hvad andre kan høre eller ikke høre.
Nils Valla kan fx høre barnegråd på Led Zeppelin-lp'er, hvor ingen andre kan
|
Til top |
|
|