Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
1
|
Til top |
|
|
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen og HOLBERG: Så er vi tre velkvalificerede nørder fra Odense. Det kan godt blive interessant.
Kurt Kreidler: Ikke forstået..??!
Nordost: Er et hjemmearrangement interessant fra dit synspunkt?
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
2 - stik lige den
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det nyeste nummer af HiFi+ er der en kabeltest, hvor de undersøger ved hjælp af blindtest. De bruger kabler fra Nordost, Chord, Audience, QED, Siltech og Stereovox.
Det er Nordost Valhalla, der bliver brugt, og det vinder.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er næppe dygtig nok til at kunne kaldes nørd, nok snarere "gennemsnitlig forbruger", men spyt endelig en dato ud så vi kan finde ud af noget.... her eler pm, who cares, dette skal blive meget interessant...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 01 Oktober 2004 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som en rigtig god ide.. jeg melder mig da gerne under fanerne, hvis der er plads til flere.. evt medbringende et sæt Transparent MusicWavePlus.
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad ville dette betyde for en blind person? At han kunne spare en masse penge.
HilseN
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
 svært at sige - de har jo en væsentligt bedre hørelse netop som følge af deres handicap, så måske de kan høre endnu flere ting som taler for eller imod et produkt..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
de får faktisk mere for pengene end os andre.... for de betaler ikke for et fancy navn, da de alligevel ikke kan se det....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske den gode Jensen ville springe med lidt lånekabel til denne test?
|
Til top |
|
|
Mikke Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Testen vil finde sted en onsdag, lørdag eller søndag indenfor den nærmeste fremtid. Eventuelt den 16., når vi alligevel har været på KT messen. Interessenterne (foreløbig HOLBERG, kim olsen og witzel) bedes sende mig en PM med besked om, hvilke tidspunkter der passer herskaberne..
Jeg tror i virkeligheden jeg er mest interesseret i netkabler (fordi min hjerne nægter at acceptere at der kan være forskel..)
|
Til top |
|
|
Jorma Branchemedlem

Jorma Design
Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 03:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
Duelund skrev:
Skal to kabler sammenlignes og de ejes af to forskellige personer, så byt med hinanden. Lyt til dem en månedstid og byt så tilbage og se hvem der bliver glad ved den tilbageføring.
mvh Steen Duelund
|
|
|
Det lyder jo helt fornuftigt, selv om vores lydhukommelse ikke er meget længere end 15 sekunder. Må jeg så foreslå en kontrolgruppe som du tidligere har haft fremme :),
Et 3 kabel og bruger, som bare er kejserens nye klæder, dvs. forklædt harald-nyborg kabel pakket ind som et kendt superkabel (new zealandsk fåreuld vædet med wd40).
|
|
|
Om man har något fel i huvudét så kanske man ike har minne mer än 16 sekunder. I Sverige har någon nämnt 6 sekunder.
Jag kommer ihåg min mors röst sedan jag var liten och jag är 52 år gammal.
Det är lite mer än 15 sekunder.
Steen Duelund verkar vara en förnmuftig man och har helt rätt i att man ska testa kablar lite längre än dessa 15 sekunder. Dom ska kopplas upp i anlegget en längre tid för att man ska vetqa om det känns rätt. En del kablar kan ge en "kick" när man hör dom först gången. Men är det något man vill leva med i längden. Precis som den som träffar en kvinna som kan ge en "kick i brallorna" Är det den kvinna man vill leva med i 50 år framöver?
Apropå blindtester så har Roy Gregory utfört ett blindtest i senaste HIFI+ (nr 34) och drar sina slutsatser om detta att det kanske inte är bästa sättet att testa kablar på om man vill ta fram den bästa kabeln. Den är 8 på 8 sidor är en mycket intressant läsning både för antiblindtestare och sådana som är för.
Jag själv använder blindtester ibland med kamrater för att försäjkra mig om att jag ikke blir hemmablind, och det är sällan jag tar fel, men det är ett bra verktyg för att testa jag ikke har fel i mina egna testér. Jag använder aldrig blindtester offentligt, då det alltid är någon som ikke godkänner mina metoder hur väl jag än har lagt upp blindtesterna. Det finns alltid skeptiker som finner fel i alla metoder och det går aldrig att bevis offentligt något med blindtester. Därför använder jag dom som en liten del i utvecklingen av mina kablar. Men ikke offentligt. __________________ http://www.jormadesign.com
jormadesign@hotmail.com
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 03 Oktober 2004 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
no-limit skrev:
Hvad ville dette betyde for en blind person? At han kunne spare en masse penge.
HilseN
|
|
|
Tjaaaa, eller omvendt 
Den blinde ville sikkert blive klogere. Fordelen som blinde har, imodsætning til seende er, at de bruger deres sanser bedre. Blinde er ikke forudindtaget. Deres vurdering er mere baseret på det umiddelbare. Dvs. på det deres sanser registrerer. I dette tilfælde ørene/hørelsen. De lytter istedet for at snakke. Helt sikkert noget mange kunne lære en del af !!  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jorma skrev:
kramer71 skrev:
Duelund skrev:
Skal to kabler sammenlignes og de ejes af to forskellige personer, så byt med hinanden. Lyt til dem en månedstid og byt så tilbage og se hvem der bliver glad ved den tilbageføring.
mvh Steen Duelund
|
|
|
Det lyder jo helt fornuftigt, selv om vores lydhukommelse ikke er meget længere end 15 sekunder. Må jeg så foreslå en kontrolgruppe som du tidligere har haft fremme :),
Et 3 kabel og bruger, som bare er kejserens nye klæder, dvs. forklædt harald-nyborg kabel pakket ind som et kendt superkabel (new zealandsk fåreuld vædet med wd40).
|
|
|
Om man har något fel i huvudét så kanske man ike har minne mer än 16 sekunder. I Sverige har någon nämnt 6 sekunder.
Bravo! det samme her.
Steen Duelund verkar vara en förnmuftig man och har helt rätt i att man ska testa kablar lite längre än dessa 15 sekunder.
Takker
Dom ska kopplas upp i anlegget en längre tid för att man ska vetqa om det känns rätt. En del kablar kan ge en "kick" när man hör dom först gången. Men är det något man vill leva med i längden. Precis som den som träffar en kvinna som kan ge en "kick i brallorna" Är det den kvinna man vill leva med i 50 år framöver?
Apropå blindtester så har Roy Gregory utfört ett blindtest i senaste HIFI+ (nr 34) och drar sina slutsatser om detta att det kanske inte är bästa sättet att testa kablar på om man vill ta fram den bästa kabeln. Den är 8 på 8 sidor är en mycket intressant läsning både för antiblindtestare och sådana som är för.
Jag själv använder blindtester ibland med kamrater för att försäjkra mig om att jag ikke blir hemmablind, och det är sällan jag tar fel, men det är ett bra verktyg för att testa jag ikke har fel i mina egna testér. Jag använder aldrig blindtester offentligt, då det alltid är någon som ikke godkänner mina metoder hur väl jag än har lagt upp blindtesterna. Det finns alltid skeptiker som finner fel i alla metoder och det går aldrig att bevis offentligt något med blindtester. Därför använder jag dom som en liten del i utvecklingen av mina kablar. Men ikke offentligt.
|
|
|
Også jeg bruger blindtests. Dog med det forbehold, at der altid er ændret på én og kun én parameter. Et ændret og et uændret kabel bliver monteret så lytter/ne ikke ved i hvilken side de befinder sig. Så spilles der musik, drikkes kaffe og lyttes og snakkes i en helt uhøjtidelige atmosfære indtil afgørelsens skal falde på, "hvilken side lyder bedst". Uenighed har indtil nu været et ukendt begreb, så virker gør den metode.
mvh Steen Duelund
|
Til top |
|
|
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Hvis der efterhånden er plads (også forudsat at alle kan møde op samme dag) så kunne jeg godt tænke mig at være med til den blindtest. Jeg er bosat i Odense og er derfor ret fleksibel mht tidspunkt. Jeg har noget relativt billigt højttalerkabel: Monitor Black&White LS 600.
Jeg synes det kunne være spændende at høre andres vurderinger af de forskellige kabler, da jeg selv funderer over, om jeg ville få noget ud af en opgradering.
Skal jeg sende en PB eller hvad?
Med venlig hilsen
Daring Dane
__________________ Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps, pb til Mikke.
|
Til top |
|
|
Mikke Forum Bruger

|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK mine herrer.
Det er vanskeligt at samle alle deltagere med kort varsel. Derfor:
Blindtesten af kabel (net- og højttaler) vil finde sted søndag den 14. november kl 15 i Casa Mikke.
HOLBERG, witzel, kim olsen og Daring Dane bedes sende mig PB mhp koordination af kabler.
MVH Mikke
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
Jorma skrev:
kramer71 skrev:
Duelund skrev:
mvh Steen Duelund
|
|
|
|
|
|
Bravo! det samme her.
Steen Duelund verkar vara en förnmuftig man och har helt rätt i att man ska testa kablar lite längre än dessa 15 sekunder.
Takker
Dom ska kopplas upp i anlegget en längre tid för att man ska vetqa om det känns rätt. En del kablar kan ge en "kick" när man hör dom först gången. Men är det något man vill leva med i längden. Precis som den som träffar en kvinna som kan ge en "kick i brallorna" Är det den kvinna man vill leva med i 50 år framöver?
Jag själv använder blindtester ibland med kamrater för att försäjkra mig om att jag ikke blir hemmablind, och det är sällan jag tar fel, men det är ett bra verktyg för att testa jag ikke har fel i mina egna testér. Jag använder aldrig blindtester offentligt, då det alltid är någon som ikke godkänner mina metoder hur väl jag än har lagt upp blindtesterna. Det finns alltid skeptiker som finner fel i alla metoder och det går aldrig att bevis offentligt något med blindtester. Därför använder jag dom som en liten del i utvecklingen av mina kablar. Men ikke offentligt.
|
|
|
Også jeg bruger blindtests. Dog med det forbehold, at der altid er ændret på én og kun én parameter. Et ændret og et uændret kabel bliver monteret så lytter/ne ikke ved i hvilken side de befinder sig. Så spilles der musik, drikkes kaffe og lyttes og snakkes i en helt uhøjtidelige atmosfære indtil afgørelsens skal falde på, "hvilken side lyder bedst". Uenighed har indtil nu været et ukendt begreb, så virker gør den metode.
mvh Steen Duelund
|
|
|
Hvis forskellen på kabler tilsyneladende er så stor, at røsten fra mors stemme er sammenlignelig, - en i sandhed skræmmende sammenligning - burde det være en smal sag for et universitet at sandsynliggøre disse forskelle i lytte blindtest - ift. mere standard kabler til billige penge. Det er mig bekendt ikke sket ?
Placebo virkning ved blindtest er jo en kompliceret sag. Medicinalindustrien skal jo til at anvende kalkpiller med bivirkninger der minder om den rigtige vare, da det meste af den tilsyneladende ikke placeboeffekt ved lykkepiller kan forklares ved placebo effekt gennem bivirkninger. ha-ha.
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sheiken skrev:
Det er helt fantastisk så latterlig den diskussion her er ! hvis man selv mener at man har fået bedre lyd af at skifte kabel, og om det så er rigtigt eller om det bare er psykisk er vel fuldstændig ligemeget, så længe man mener at det lyder bedre! og de folk som stiller spørgsmåltegn ved andres valg af kabler, og om det overhovedet har en indflydelse på lyden, burde da have noget andet at give sig til ? hvis de vil køre med lakridskabler hele vejen rundt så skal i være ganske velkomne! jeg kan ihvertfald sagtens høre forskel, og det endda på mit nad cerwin vega anlæg, så ved ikke hvorfor det overhovedet skal diskuteres!  |
|
|
Så prøv at forstå frem for at gøre dig forståelig. Det kunne være at du blev lidt klogere frem for mere gal og styret af dine hurtige følelser.
Du må forstå at vi ikke alle er lige tykke. At vi ikke alle er lige intelligente og at alle værdier og holdninger ikke er lige gode. At du synes kablet lyder godt, betyder ikke nødvendigvis at kablet lyder godt - eller at der er en forskel. Jeg kunne godt være sød ved dig og lade dig være i det relativistiske mørke, men som et fåtal har forsøgt gennem de sidste 2500 år vil jeg da gerne gøre et lille spagt forsøg også her :)
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blindtest er faktisk en sjov ting - vi sad en flok for et par weekender siden og besluttede os for at blindteste multi-bit mod single-bit, sådan for lirens skyld, og den faktor der blev afgørende for udfaldet var faktisk forskellen på at spille musik vi kendte godt kontra noget vi ikke havde hørt før. På det ukendte gik det til tider galt, mens det kendte var ganske let - iøvrigt et par ganske underholdende timer med mange gode grin. Det kan anbefales.....  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|