Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 02:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Devialet’s priser? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2014 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Fasen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fasen

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 November 2014 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

HeHe, En god forhandler (altså en rigtig god en) kan let få 100%, desværre kender jeg ikke en, for ellers ville mit anlæg nok se anderledes ud, men smider en PM hvis i finde en

Man måske er det forbudt at spørge om rabat på virkelig dyre high end anlæg, for entre køber med det uden at spørge om prisen, har møde en aller to high end forhandler der slet ikke oplyste prisen og det ville værre en fornærmes at spørger om det (man få viste udgangen), derfor er der producer der er så dyre og henvender sig til en lille eksklusive kundekreds som aldrig kunne finde på at få oplyst prisen, og her er Devialet slet slet ikke et dyrt mærke.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

knaldhætten
Branchemedlem
Branchemedlem

DacapoAudio.com

Bruger siden: 23 Marts 2011
Sendt: 05 November 2014 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Fasen skrev:
@ Knaldhætten

Hvorfor er den til 22000.- et svindelnummer?

Quoka er det man på internettet kalder 'salted' - et yndet mål for svindlere. Hvorfor det er sådan ved jeg ikke, men jeg må bare konstatere at jeg
jævnligt skriver til dem for at få annoncer lukket ned, efter at sælger har vist sig at være den sædvanlige svindlerklaphat.

På Quoka, Craigslist EU, LeBonQoin og flere andre er ALLE annoncer, der virker for gode til at være sande, svindel indtil det modsatte er klippefast
bevist!
Til top Vis knaldhætten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af knaldhætten

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2014 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Cool, priserne på de CP800 er også MEGET lave i forhold til nypris, ca 1/4.

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 November 2014 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Godt at se gentaget, hvad der er skrevet tidligere i tråden

En sådan eksekvering af den beskrevne prispolitik findes i givet fald næppe på skrift, da det svarer til synligt at diktere forhandlerens prissætning,
hvilket ville være et brud på konkurrencereglerne. Men derfor kan det jo sagtens praktiseres på anden vis.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

truef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005
Sendt: 05 November 2014 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Køb dog noget andet hvis du ikke er tilfreds med prisen.....men hvorfor brokke sig på et forum over for lidt rabat??!!
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef

truef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005
Sendt: 05 November 2014 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået 50 % rabat på Devialet
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 06 November 2014 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Kære alle,

Som Devialet-repræsentant i Danmark kan jeg meddele følgende: Devialet dikterer IKKE priserne på markedet, men har
naturligvis en vejledende listepris. Eksempelvis er mine priser lidt lavere end i Sverige og Norge. Devialet ønsker ikke deres
brand smadret af parallelimport og store prisvariationer lande og forhandlere imellem, hvilket de håndterer ved at sætte en
realistisk pris i markedet og give forhandlerne meget mindre i rabat end hvad som er normalt indenfor denne tossebranche.
Denne meget lavere rabat gør, at forhandlerne er tvungen til at sælge til listepriser eller blot give en symbolsk rabat i specielle
tilfælde.

Jeg ville ønske at flere af de traditionelle hifiproducenter fulgte Devialet's eksempel og nedjusterede sine priser til realistiske
niveauer og ændrede rabatstrukturen således, at alle kunder kunne købe til den samme realistiske pris. Dette ville gøre at
produktet ville bibeholde sin værdi meget bedre, også på brugtmarkedet (hvilket må være i alles interesse). Det ville endvidere
betyde at alle kunder betalte den samme pris og ikke som nu, hvor nogle kunder "snydes" ved at betale den fulde pris og andre
kan feste resten af måneden for besparelsen.

Priserne på traditionelt hifiudstyr er gået amok og rabatterne endnu mere amok - dette er meget usundt for branchen og i
sidste ende for kunderne. På trods af min væsentlig lavere avance på Devialet, hilser jeg priskonceptet velkommen og ønsker
at flere producenter vil følge eksemplet.

Hilsner
Morten
Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

Fasen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2014 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Flot skrevet Morten

100% enig, priserne ER sindsyge på visse produkter.

Og efter at have lyttet til Devialet på messen forrige weekend så man sige at det i den grad er bang for the buck.

Tror man får svært ved at samle et anlæg af separate stumper der har samme fleksibilitet, look, lyd osv osv.

Jeg ville blot ønske jeg havde råd, men det er en helt anden sag

Men ok 39000.- for mindste model er IKKE dyrt på nogen måde når du får ALT incl.

merz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2010
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 06 November 2014 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

HPA skrev:
Kære alle,

Som Devialet-repræsentant i Danmark kan jeg meddele følgende: Devialet dikterer IKKE priserne på markedet, men har
naturligvis en vejledende listepris. Eksempelvis er mine priser lidt lavere end i Sverige og Norge. Devialet ønsker ikke deres
brand smadret af parallelimport og store prisvariationer lande og forhandlere imellem, hvilket de håndterer ved at sætte en
realistisk pris i markedet og give forhandlerne meget mindre i rabat end hvad som er normalt indenfor denne tossebranche.
Denne meget lavere rabat gør, at forhandlerne er tvungen til at sælge til listepriser eller blot give en symbolsk rabat i specielle
tilfælde.

Jeg ville ønske at flere af de traditionelle hifiproducenter fulgte Devialet's eksempel og nedjusterede sine priser til realistiske
niveauer og ændrede rabatstrukturen således, at alle kunder kunne købe til den samme realistiske pris. Dette ville gøre at
produktet ville bibeholde sin værdi meget bedre, også på brugtmarkedet (hvilket må være i alles interesse). Det ville endvidere
betyde at alle kunder betalte den samme pris og ikke som nu, hvor nogle kunder "snydes" ved at betale den fulde pris og andre
kan feste resten af måneden for besparelsen.

Priserne på traditionelt hifiudstyr er gået amok og rabatterne endnu mere amok - dette er meget usundt for branchen og i
sidste ende for kunderne. På trods af min væsentlig lavere avance på Devialet, hilser jeg priskonceptet velkommen og ønsker
at flere producenter vil følge eksemplet.

Hilsner
Morten

Og dermed har du defineret hvad en realistisk pris er på produktet ved at sætte de fri markedskrafter ud af spil!

Til top Vis merz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af merz

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 06 November 2014 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

De frie markedskræfter er sørme ikke sat ud af spil, for kunderne kan bare ignorere produktet og undlade at købe
Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

e-type
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 06 November 2014 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Hvilket frit marked ?

Som uddannet økonom, så husker jeg at man altid skulle huske at nævne i universitetets opgaveløsning, at man havde forudsat et frit marked. Det gør man fordi det fri marked kun er teoretisk muligt. Det kræver bl.a. helt generiske konkurrerende produkter og lad mig høre når du finder de andre Devialet 100% generiske produkter.

Selv ikke hvis produkter er rimelig generiske kan man sige, at der er frit marked. Havregryn - rimelig ens, der er 30+ mærker, men kun 2 producenter i DK. Så hvorfor alle mærkerne? - du køber ikke kun havregryn, du køber historien om dine havregryn - jeg køber bare de billigste og demoer økonomisk fornuft, jeg køber de økologiske halal måneskins belyste fordi jeg er god ven med naturen.

Alle produkter sin historie, gennem design, pris, indpakning, salgsmetode og egenskaber. Og tror man kun det er Devialet der har den holdning til deres pris, tja så kunne ord som lidt naiv god snige sig ind. Vigtigst er dog, at du vælger, hvad du bruger dine penge på. Og hvis produktet lyder som du gerne vil, så håber jeg, at de konkurrerende produkter lyder mindst 5% "dårligere".
Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type

Jensiman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2008
Sendt: 06 November 2014 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

HPA skrev:
De frie markedskræfter er sørme ikke sat ud af spil, for kunderne kan bare ignorere produktet og undlade at købe

HPA kan også sælge til lige den pris de vil, det er der ingen der styrer. Men de vil nok gerne tjene på deres forretning Nej, de frie markedskræfter er der ikke pillet ved
Til top Vis Jensiman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensiman

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 November 2014 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Der er vel indbyrdes aftalt en "fast listepris" blandt sælgerne af samme produkt, for at der ikke går konkurrence i den.. Så kan
prisen holdes kunstigt oppe for at få den størst mulige avance.. indtil en bryder kæden..

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Sendt: 06 November 2014 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Nå, så er den ged vist barberet! Et par OffTopic indlæg, samt indlæg fra forhandlere som ikke har med Devialet at gøre, er fjernet.

Og konklusionen må være: At har man ikke råd til en Devialet, så må man kigge efter noget andet. Og får man nej til rabat, så må man acceptere det!

Tråden lukkes.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes