Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2024 | 08:51   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Forstærker til SA explorer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 03 November 2014 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Søren Andersen skrev:


Men kan ikke se at der brudte være forskel på harpe eller techno når vi snakker "High-end" forstærker den skulle gerne lever varen
uanset hvad du sender igennem den, om omtalte højtaler så kan det ved jeg ikke da jeg ikke kender dem.


Men der er forskel på hvad der menes med at "levere varen". For at rådgive ham om det må du nødvendigvis vide hvilken vare han
efterspørger.

Det er naturligvis nemt at sige at hvis det bare er "High-end" er det bedst på alle parametre. Men mon ikke vi så snakker et andet
budget ?

Har man et begrænset budget ( som de fleste af os ) må man ofte prioritere og gå på kompromis. Så kunne det være en ide at starte
med at finde ud af hvad han evt. vil forbedre i forhold til den han bruger nu. Måske ønsker han flere detaljer, måske en varmere lyd
eller måske noget helt tredie. Det er vel ikke givet at han bare ønsker at kunne spille højere. Det kan han nok bedst svare på når han har
afprøvet højttalerne med sin HK970 i en periode.

Valg af musikgrej handler meget om personlige præferencer. Musiksmag kan dog ofte være en indikator, f.eks. tror jeg ikke at der er
mange der har behov for 15" bas og 400 w hvis de vil høre Michala Petri. Så hvorfor ikke bruge de begrænsede midler der er til
rådighed på noget der giver en større nydelse ved det lydniveau man nu foretrækker fremfor at investere i en forstærkerkraft man aldrig
kommer til at udnytte ?

Jeg kender godt den omtalte højttaler. Jeg er 100% tilfreds med lyden, men hvis jeg havde været til techno og voldsomme lydtryk med
tung bas havde jeg uden tvivl valgt en anden. Det samme gælder forstærkeren.



Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
Søren Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 418
Sendt: 03 November 2014 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Du har helt ret, vil dog sige at Parasound HCA-2200II er High-end og er på højde med min tidligere Mark Levinson no.333 og kan lever uanset om det er det ene eller andet, og prisen er i området der spørges til, så jo High-end behøver ikke nødvendigvis være svine dyrt.
Men som du skriver er det individuelt hvad man personligt fortrækker.


__________________
Vh. Søren
Til top Vis Søren Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren Andersen
 
Vestskov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2013
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 04 November 2014 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har selv et par S.A Explorer Master,og driver dem som BI-Amp med 2 stk NAD C275 effekt trin.
Startede med en effekt, hvor den egentlig spillede udmærket, men når man kører Bi amp sker der bare ting og sager, det var en total forvandling af mine højtalere jeg fik meget mere fylde, og en udmærket bund.
Og Nad er til at betale, har VHD The MAGNUM HYBRID som højtaler kabler....det spiller super godt.
Til top Vis Vestskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vestskov
 
Frederik B
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 Maj 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 04 November 2014 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Dine 70w er rigeligt til et fornuftigt niveau ved lytte positionen, medmindre du spiller til fest hverdag.
Til top Vis Frederik B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik B
 
a_h_nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 06 December 2004
Status: Offline
Indlæg: 24
Sendt: 12 November 2014 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svarene!

Det sætter lidt tanker i gang. Jeg hører både rock, klassisk og techno - både lavt og højt og er nok mest interesseret i så ren og fyldig lyd som muligt (hvis det siger noget?).

Synes det med pre-ampen lyder ret så interessant - er der generelt enighed om, at man opnår "meget mere fylde" med det valg?


Til top Vis a_h_nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af a_h_nielsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes