Så fik vi den gennemalkoholiserede nordjyske guttermand op af sofaen hva´ba´?
Uanset hvike bestanddele morgentågen var sammensat af, forsvandt de som frikadellen over plankeværket. Sofaen sidder dog flot på ryggen endnu, i tilfælde af flere morgendøsige udtalelser.........
Helt ærligt Gl. Jas! Så er det faktisk ramme alvor.
Du er ikke afskrevet på forhånd, men sidst jeg legede med alm. netledning, var det mere end skuffende. Cirka som at nøjes med at SE på pigebørnene Og jeg vil nu foreslå en øvelse.
Øvelse gør som bekendt en stor mester, meeeeeen............ Lav et sæt HT kabler af helt almindelig lysnetledning. Evt. prøv et par forskellige tykkelser 2X1,0, 2X0,75, 2X0,5 og måske flere. Find den du mener er bedst og spil så med den et par dage, så den får en chance for at falde lidt til.
Jammen stor respekt for dem der vælger..!! Hvis man er mere til :

Så er det vel fint. Man kan da komme frem...... Hvilket herrekøretøj du der har plasket op af væggen. Det ligner jo en ægte Everton.
Skift så til dine HT kabler .
Men så skifter vi lige til :

Fulddynamisk - velklingende - sprød og pågående. Sådan skal varen leveres
Simson?? Sådan en har jeg ikke i samlingen. Den ligner næsten på en prik en Kreidler Florett fra 1964. Tror du ikke det er en OEM Kreidler? Lygtehuset er dog anderledes på denneher, det har jo nærmest en skræmmende aerodynamisk profil. Jeg er sikker på, at den synger, når den når max omdr./min.
Jeg er helt med på, at man måske får en mere gennemsigtig top og et måske mere finkornet lydbillede med HT kablerne. Men lyt lige efter, hvad der også følger med. Meget ofte ender violiner som noget der ligner hvid støj. Det der ofte mistes er neutraliteten.
Hva´ba´ . Lysnetledning neutral..? Prøv lige fars udsøgte fartmonster af en veltrimmet Simson, og vi taler alle gode parameter pakket med neutralitet. Det står jeg nu fast på, lysnet er ikke bredbåndet, men det der slipper igennem er altså rimeligt neutralt.
Prøv selv, det koster ikke mange basører, og samtidig er det en beskyttelse af dig selv, så du ikke får investeret i noget der bare ikke er bedre end det mest simple.
Hvo intet vover...
Jeg ved udmærket det er en grov påstand, men jeg bukker det gerne i neon.
Lysnetledning er et rimeligt alternativ i en håndevending. Lidt grov, lidt grumset, men neutralt.
Meget grov, meget grumset, og snapper dynamik og båndbredde....Ikke just neutral. Meget kan det kaldes men neutral er vist ikke ordet........ Joh det fastholder jeg at det godt kan. Men at der er andre forhold der kunne være bedre er indiskutabelt.
Det ligner til forveksling en 3020 - ikke verdens bedste, men alligevel svær at sætte helt på plads .
Jeg ser frem til, at du beviser jeg er sindssyg .
Jeg gí´r en tur på fars veltrimmede køremaskine S¨må jeg vist hellere fåmine skridsikre kørebukser fundet frem, ellers kan jeg vist ikke holde mig fast på den raket.
Så er der nemlig gratis mad og bolig i rolige omgivelser og moderigtigt hvidt tøj, som de oveni købet vasker. 
Jeg kommer med en SM af udsøgt kvalitet, og en tragt... Det lyder bestemt som en idé der er værd at overveje.
|