Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2024 | 22:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Pladerens fra Beat-Bop (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9873
Sendt: 28 Oktober 2014 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

efterklang skrev:
Board skrev:
men jeg har stadig begge flasker tergitol, så hvis du er interesseret, er de til salg.


Jeg har tidligere, da jeg kun havde Moth'en, anvendt decideret vaskemiddel blandet i demineraliseret vand (var det vist), men efter jeg har
fået et ultralydskar anvender jeg bare enten hane- eller regnvand og lidt sulfo - karret tager nemlig 6 liter. Det tror jeg at jeg holder mig til
indtil videre, men tak for tilbuddet.
meget af det vand du kan købe, indeholder intet kalk. F.eks Kildevæld danner intet kalk i en gryde ved kogning. har tit kogt ris i det og lavet vand til the. Måske kan dette bruges til pladevask.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 28 Oktober 2014 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Kildevæld er godt nok et dyrt alternativ til demineraliseret vand
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 28 Oktober 2014 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Analogueman skrev:

I må selvfølgelig selv lave jeres eget regnestykke, men jeg har meget svært ved at se det praktiske og økonomisk fornuftige i at bruge
produkter som den nævnte limlak eller tilsvarende til at rense lp'er i, hvis man har en pladesamling af en vis størrelse.


Og sådan er vi jo så forskellige... Langt de fleste har ikke en pladesamling der kommer bare lidt i nærheden af din samling, og det gør jeg
med mine få 3.000 heller ikke. Men der findes mange der måske kun har 2-300, måske mange af dem nykøbte lp'er uden den gunge and
dirt som brugte plader nu engang har (ja ja, så har de slipmiddel, men det virker ikke så slemt), så for dem giver det ikke den store
mening at ofre 4-5.000 på en pladevasker. Og ud af de 2-300 renser de måske kun 20-30 fordi det netop er brugte der har behov for at få
fjernet lidt snavs.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 301
Sendt: 28 Oktober 2014 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
efterklang skrev:
Board skrev:
men jeg har stadig begge flasker tergitol, så hvis du er interesseret, er de til
salg.
Jeg har tidligere, da jeg kun havde Moth'en, anvendt decideret vaskemiddel blandet i demineraliseret vand (var det vist),
men efter jeg har fået et ultralydskar anvender jeg bare enten hane- eller regnvand og lidt sulfo - karret tager nemlig 6 liter. Det tror jeg
at jeg holder mig til indtil videre, men tak for tilbuddet.
meget af det vand du kan købe, indeholder intet kalk. F.eks Kildevæld
danner intet kalk i en gryde ved kogning. har tit kogt ris i det og lavet vand til the. Måske kan dette bruges til pladevask.


Det lyder som om det var et ironisk/sarkastisk forslag, men bare for lige at understrege, så anvender jeg 6 liter vand pr. kar-fuld, og heri
vasker jeg måske 14-21 plader, så det bliver da alligevel til en fornuftig slat penge pr. påfyldning.
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang
 
Miav
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 542
Sendt: 28 Oktober 2014 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger nu kun ultralyd til meget beskidte LP'er. Det tager nemlig 6 liter væske hver gang ultralyds rensningen skal i gang, så typisk
har jeg samlet 30-50 af de mest beskidte LP'er, der så får tur af Ultralyden, væsken hældes herefter ud, da den indeholder skidt og snavs.

Normalt beskidte LP'er får en rens/vask med "L'art du Son", og herefter en gang Vacum sug. Dette fjerner selv ret genstridigt skidt og
smuds, og er væsentligt mere økonomisk end Ultralyds rensningen.

Så jeg vil sige jeg er glad for begge dele, men vil helt klart anbefale Vacum renseren, da den 95% af tilfældende renser LP'erne perfekt.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

efterklang skrev:
Analogueman skrev:

I må selvfølgelig selv lave jeres eget regnestykke, men jeg har meget svært ved at se det praktiske og økonomisk fornuftige i at bruge
produkter som den nævnte limlak eller tilsvarende til at rense lp'er i, hvis man har en pladesamling af en vis størrelse.


Og sådan er vi jo så forskellige... Langt de fleste har ikke en pladesamling der kommer bare lidt i nærheden af din samling, og det gør jeg
med mine få 3.000 heller ikke. Men der findes mange der måske kun har 2-300, måske mange af dem nykøbte lp'er uden den gunge and
dirt som brugte plader nu engang har (ja ja, så har de slipmiddel, men det virker ikke så slemt), så for dem giver det ikke den store
mening at ofre 4-5.000 på en pladevasker. Og ud af de 2-300 renser de måske kun 20-30 fordi det netop er brugte der har behov for at få
fjernet lidt snavs.

Som jeg også skrev, så vil jeg med mit indlæg blot opfordre til, at man selv foretager et regnestykke på grundlag af egne forudsætninger. Det er og bliver en personlig kalkule, men mange foretager den aldrig.

Jeg kender mange, der uden at blinke bruger adskillige tusinde kr. på PU, kabler, forstærkere og andre dyre dingenoter og dippedutter, men ikke kunne drømme om at bruge 4.000,- kr. på en pladerensemaskine - selv om den måske kan medvirke til at give endnu bedre lyd end 4.000,- kr. brugt alle mulige andre steder i afspillekæden.

Nå, men livet er en endeløs vandring af valg og beslutninger, og den enkelte må selvfølgelig prioritere, som den enkelte finder bedst.

Derfor vil jeg nu alligevel fortsat gerne vide, hvor mange lp'er man kan rense med 750 ml limlak
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 06:26 | IP-adresse registreret  

Man kunne starte med at investere 400-500kr i en Knosti, deminiraliseret vand og så ellers køre frem og tilbage, og lade den lufttørre, så er der styr
på pladen, og den bliver ren. Så er der sådan en som jeg, der drømmer om en pladevaskemaskine, fordi når jeg kigger på min pladereol , ak
det tager sgu en rum tid at komme igennem og man får ømme håndled og fingre at "snurre"

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Birger, så får du da lidt motion i mens

Og det sku' jo være så sundt ...
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9873
Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

efterklang skrev:
allanowich skrev:
efterklang skrev:
Board skrev:
men jeg har stadig begge flasker tergitol, så hvis du er interesseret, er de til
salg.
Jeg har tidligere, da jeg kun havde Moth'en, anvendt decideret vaskemiddel blandet i demineraliseret vand (var det vist),
men efter jeg har fået et ultralydskar anvender jeg bare enten hane- eller regnvand og lidt sulfo - karret tager nemlig 6 liter. Det tror jeg
at jeg holder mig til indtil videre, men tak for tilbuddet.
meget af det vand du kan købe, indeholder intet kalk. F.eks Kildevæld
danner intet kalk i en gryde ved kogning. har tit kogt ris i det og lavet vand til the. Måske kan dette bruges til pladevask.


Det lyder som om det var et ironisk/sarkastisk forslag, men bare for lige at understrege, så anvender jeg 6 liter vand pr. kar-fuld, og heri
vasker jeg måske 14-21 plader, så det bliver da alligevel til en fornuftig slat penge pr. påfyldning.
Nej, det var ikke hverken sarkastisk eller ironisk ment. Det var blot en oplysning om, at købe vand tit ikke indeholder kalk og andet snask. Men det er ikke alle, mange er jo snyd og blot almindeligt postevand. Men er godt klar over, at det ikke er så billigt i længden, som demineraliseret vand kan være. Det var blot en lille info.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Board
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 29 Oktober 2014 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Ja, hvis man renser en hulens masse plader hver dag, er en maskine da sagen. Jeg renser kun et par får plader engang imellem, så derfor har jeg ingen maskine. Som nævnt havde jeg planlagt at købe en længe, men det blev aldrig til noget, og jeg kan næsten med sikkerhed sige, at det absolut ikke bliver til noget i fremtiden. Til mit forbrug er discofilm/record skin (altså væsken fra Rockuglen/Beat-bop) stadig det nemmeste, hurtigste og mest effektive.
Til top Vis Board's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Board Besøg Board's Websted
 
Board
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 07 November 2014 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået to flasker Discofilm, bestilt fra discofilm.eu.
I modsætning til det fra Beatbop/Rockuglen er her en svamp med til at fordele det på pladen og ned i rillerne - og det er som sagt billigere per liter inkl. porto.




Til top Vis Board's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Board Besøg Board's Websted
 
RegaSnellFan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2013
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 10 November 2014 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Har du fået afprøvet dig ny indkøbte Discofilm produkt:-)?
Til top Vis RegaSnellFan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RegaSnellFan
 
Nicolailiisberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Oktober 2014
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 47
Sendt: 01 December 2014 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg har rigtig god erfaring med trælim... Det er selvfølgelig en langsom proces..
Da jeg først gav den ene side... Lod det tørre natte over og så kunne limen tages
af i et fleksibelt stykke dagen efter.. Det virker, men som der også nævnes med
tilsvarende metoder så er det ikke noget man orker at gøre med hele samlingen..
Jeg har gjort det med de plader der var slemme..

Hilsen Nicolai
Til top Vis Nicolailiisberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolailiisberg
 
Board
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Januar 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 14 December 2014 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Det er lidt sent at svare, men jeg har fået prøvet Discofilmen. Det er magen til det fra Beatbop, blot er det gennemsigtigt i stedet for lyseblåt, og så
er konsistensen en anelse tyndere. Men metode og resultat er det samme.
Trælim er nøjagtigt samme metode. Jeg har bare været lidt utryg ved det.
Mht. pris, så vil jeg tro, at prisen faktisk er helt oppe på omkring 10 kr. per plade med den her løsning. Ingen tvivl om, at det er "tåbeligt" at bruge
den her metode, hvis man skal rense mange plader, men da jeg kun skal rense en smule, er det fint til mine behov.
Til top Vis Board's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Board Besøg Board's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes