Forfatter |
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 02 Oktober 2014 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
Sendt: 02 Oktober 2014 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 02 Oktober 2014 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2014 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 02 Oktober 2014 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Paul er sjov, nu har han tage Ultra Hifi til sig, så hvis det blive udbredt i Hifi kreds, så er det på hif4all.dk at i har læse om det først gang
Men det god Poul, er vel snart den alder hvor man ikke kan føre forskel på LP. CD, SACD og Mp3 musik, og med det kælderanlæg har har, underbygger bare denne påstand..... Når man først ligge omkring de 140db i en kælder, så er det hvis bye, bye hørelse
Og så er der jo lige kontor anlæg, stue anlæg med mere, de er stor og de kan støj og ødelægge ens hørelse så lidt som ingen ting, men alt som Paul rør ved skal værre ekstreme, han er vel først og fremmes en PA mand, på god og ond.
At sokkel i huset ikke har tage skade er mig en gåde, eller også har han fået bygget et hus der lyd sikker......
Ellers har jeg ikke noget i mod at drikke kaffe med ham, har hørt at han lever en god kaffe
|
Til top |
|
|
jubiiiii Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 September 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 03 Oktober 2014 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der smiley´er på pouls side ?
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 03 Oktober 2014 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sker der med den her tråd???
|
Til top |
|
|
lydfrede Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2010 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 03 Oktober 2014 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg forstår heller ikke tråd starter helt ,denne tråd hører ikke hjemme i et hifi forum
poul er en meget rar mand ,med en meget skarp tunge
hvis man er uenig så tag diskussionen på hans blog og ikke her
poul ved som regel hvad han taler om ,har været i pro branchen i mange år
han har et fantastisk jbl setup nede i kælderen
det spiller fantastisk ,og kan gengive live live ,lige som holger4's anlæg
hvis man er til dynamik ,så er det store jbl anlæg et hit
resten af huset er fyldt med atc pro ,det spiller højt
og skal kunne gengive ved 85db reference niveau
(dvs monitors kalibreres med 85db sinus tone på 1000hz med et spl meter)
uden at komprimere og farve lyden
jeg har selv købt et sæt scm100sl pro af ham til vores lydstudie
konge monitor ,sammen med vores buchart audio s300 monitors er vi godt dækket ind
poul sælger pro gear der skal kunne performe
sammen med godfredsen musik i ringe kandiderer poul til at være den bedste og flinkeste gear og instrument pusher i dk ,servicen er i særklasse
|
Til top |
|
|
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
Sendt: 03 Oktober 2014 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er noget af en usmagelig tråd.
Jeg kender ikke manden og har ingen aktier nogen steder, men den nedladende tone fra enkelte deltagere i tråden, lugter godt nok
noget af, at nogen har brug for selvhævdelse eller har et horn i siden på Poul. Det kan smilier på ingen måde ikke skjule...
Affind jer med at I har et andet syn og mening end han og lad være med at spilde tid på det. Ser ingen grund til at være så
nedladende overfor en person i en offentlig tråd.
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4856
|
Sendt: 03 Oktober 2014 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis Poul må skrive om undertegnede, siden her og de personer, der begår sig herinde i forummet, så må vi vel også skrive om Poul, hans blog, og de mennesker, der begår sig der?!?!? ...så længe der sker i en sober tone.
|
Til top |
|
|
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
MSG1979 skrev:
Det er noget af en usmagelig tråd.
Jeg kender ikke manden og har ingen aktier nogen steder, men den nedladende tone fra enkelte deltagere i tråden, lugter godt nok
noget af, at nogen har brug for selvhævdelse eller har et horn i siden på Poul. Det kan smilier på ingen måde ikke skjule...
Affind jer med at I har et andet syn og mening end han og lad være med at spilde tid på det. Ser ingen grund til at være så
nedladende overfor en person i en offentlig tråd.
|
|
|
Øøøøøhhhhhhhhh.... Har du læst hvad Poul uge efter uge skriver? Er han ikke nedladende overfor brugerne på diverse hifi-fora? Må man
ikke gengælde øje for øje osv.? Hvem startede?
Hvad det sidste angår: Det gjorde Poul. Derudover er det give and take, jeg kan ikke se noget galt i at man må gyde harme over hans
kommentarer, Poul går faktisk langt længere end her på H4A. Hvis nogen føler sig stødt skal de da have lov til at bitch'e over det.
At han så gør det med et lunt humør, og ironi og sarkasme... Når det kører på den måde, så er det for mig everything goes. Internettet
har gennem mange år lært mig at man ikke må være for tyndhudet, og sådan er det også her - internettet er troll'enes og l**tens
holdeplads, og man må finde sig i det man selv dish'er ud, og meget til.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi kan vel give igen af samme skuffe
Jeg her intet i mod Poul, og læse hans Blok når jeg har tid, med stor morskabt, smiley´er kunne nok god hjælpe på hans blok.
Men det var nu ham der smed den først sten, og jeg har prøve at lokke ham til at kommater i dette forum, så alt ikke lige på hans banehalvdel, manden skal jo havde en mulighed af at forsvare sig.
At man skrive nogle ikke seriøse og så bruge flere smiley´er for at understrege dette, og så få smide i skoen af man har svinde Poul til, hvis er nogle der sviner nogle til er det Paul, og hvis det gøres med humor er det vel også i orden.
At der er en professionel kunde der har følget sig stød over dette, er vel på grund af de ikke har humor, eller ikke læse Poul Blok, men hifi4all.dk er et amatør forum og derfor ikke et professionel forum (hvis man skal skære det ud i pap), men kan kan også værre så meget akademiker at bruget af smiley´er ikke kan forstås og tolken for det der er til for, men at man kun læse selve tekster og tager der for den eneste sandhed.
|
Til top |
|
|
jubiiiii Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 September 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 03:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul har ganske ret i at der findes den ene tåbe efter den anden når det gælder debat om noget så uskadeligt som hifi
Størstedelen af debat om hifi ender jo i skænderier fordi den ene part ikke kan få ret og det gælder kabler, højttalerprincip, om man kan høre forskel
på 25 ens cdplader men mest af alt; Digital VS analog.
Folk burde bruge noget mere tid på at høre musik istedet for at lede efter fejl i lyden/anlægget og i det andre skriver på et forum.
Visse folk (En håndfuld fra "den anden side") skulle man tro hørte meget lidt musik, da de konstant bruger tid på at fortælle hvor dumme de andre er
på foraet
Der er ikke én bil der kan tilfredsstille alle
Der er ikke én kaffesmag der kan tilfredsstille alle
Der er ikke én madret der kan tilfredsstille alle
Der er ikke én film/tv udsendelse der kan tilfredsstille alle
Der er ikke én musikgenre der kan tilfredsstille alle
---
Hvorfor skulle der så være ét anlæg der kunne tilfredsstille alle ?
Og hvorfor i alverden skulle der så være én forumbruger der sidder med den endegyldige løsning og har ret i alt ?
Det gælder i al sin enkelthed om at respektere andres valg og være glad for det man selv har
|
Til top |
|
|
Struktøren Forum Bruger

|
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bifalder Efterklang og Jubiiiii, og er ganske enig i deres udtalelser. Poul har jeg faktisk en stor respekt for, forstået på den måde at hans Blog får
en til at tænke sig om, og se denne hobby med andre øjne, og så er det jo godt at den samtidig er både lun, humoristisk og ironisk. Glæder mig hver
mandag at læse den. Jeg stiftede selv bekendtskab med Poul i vores unge dage, hvor han arbejdede i Expert, og fik sit øge-(kæle) navn, Poul
Halvpris. Jeg har aldrig købt noget af ham endnu, men min ældre bror har, og han var ganske vel tilfreds. Der var jeg nemlig med et par gange, og
hyggede mig med det udvalg de havde. Forretningen eksisterer ikke mere, men netop Expert og KT-Radio i Aarhus var de primære steder hvor man
kunne drømme. Så stor Cadeau til Poul, og hans Blog, for netop at give læseren tid til eftertanke og reflektion. Men som Efterklang rigtig skriver, at
når man stikker næsen frem på nettet, så skal man regne med et dask eller flere over 👃.
Mvh
Birger
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller på en anden måde, der skal værre højt til loftet i et forum
At jeg tage lidt gas på hans anlæg (især det i kælderen) og hans alder og hørelse, betyder ikke at jeg ikke også kunne ønske mig et sådan et, men desværre ville jeg nok blive smidt ud af lejligheden ved først tone, og angående alder og hørelse så er det et fakta at i hans alder så gå hørelsen meget ned, hvor Poul så har den fordel at hans små hjemme anlæg kan hjælpe lidt på det, og hvis bruget at dette forum og er i samme alder som Poul, stadig tro at de høre ligeså god som da de var 20 år så er tide hvis komme til at få fortage en høretest hos den lokal ørelæge, og få et faktatest.
Men til en hver tid ikke havde nogle problem med at handle med ham og gør bruge at hans stor ekspertise, eller hvis jeg skulle havde opsæt et PA anlæg, så tro jeg nok at det at hos ham jeg først ville henvend mig, som så mange andre har gjord i gemme åren med stor succes.
Men hvis Paul kan lide lidt godmodig sjov, så er jeg da med på den, men man skal så bare ikke ligge mere i det end det er.
|
Til top |
|
|
Bofa Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 August 2014 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke noget sludder du skriver ST, fordi man ikke gider 6.5" højtaler betyder det ikke at man er døv. God lydgengivelse kræver ganske enkelt store højtaler.
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 04 Oktober 2014 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bofa skrev:
Sikke noget sludder du skriver ST, fordi man ikke gider 6.5" højtaler betyder det ikke at man er døv. God lydgengivelse kræver ganske enkelt store højtaler.
|
|
|
Du siger også noget sludder Bofa, og du har ikke læse midt indlæge korrekt
Et. Jeg siger ikke at Poul er døv, men måske som så mange andre i hans alder har det der kalde en ælder betonet hørenedsættelses, hvad er ganske normalt (og brug det til at tage gas på ham).
To. Om jeg gide eller ikke gider, er nok mere om jeg har plads eller ikke har plads, jeg ved god at "God lydgengivelse kræver ganske enkelt store højtaler" hvis man skal opnå korrekt dynamik.
|
Til top |
|
|
MSG1979 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fordi en kaster med sten skal vi andre også gøre det?
Det er det vi skal lære ungerne i skolen?
Det er sådan I vil opdrage jeres egen børn / eller har opdraget egne børn?
Det vil altså sige:
Han startede, så derfor må vi andre også gerne?
Man sætter bare nogle smiler og så er det jo bare for sjov, og derfor ok?
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi skal hele ned på børnehave neveu, ja så er det Poul der starte det, og måske skulle Paul få sige nogle Smiley'er på sin Blok, så hvis du læse Poul Blok korrekt så mene du er der flere bruger der er nævnt her der skulle smide ud af dette forum, da de ikke bidrage med noget, og at Poul ikke har ironi men er 100% seriøs, men hifi4all.dk vel også gå hele den seriøse vej og bl.a. lukke mulighed for at bruge Smiley'er, for pokker tro du at disse Smiley'er er til for, ved virkelige ikke hvor du ville hen MSG1979, men et er sikke hifi4all.dk ville blive et meget kedelige sted at værre og det er så ikke mere hifi4all.
|
Til top |
|
|
MSG1979 Forum Bruger

|
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener du at mit sidste indlæg er på børnehave niveau?
|
Til top |
|
|