Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 21:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Skuffende oplevelse med vinyl (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig hørt en pladespiller som når op i nærheden af at lyde så dynamisk og stort som min cd spiller gør. Jeg har en Mephisto 2x. Min gamle Thorens 190 lød ok ,men den jeg har nu lyder af l**t ved siden af. jeg får så en Thorens 2001 et eller andet i aften med en Rondo Red pu. på. men jeg har svært ved at forestille mig at lyden kommer bare i nærheden af hvad min Mephisto præsterer og det er selv om det er en halvgammel svend indenfor cd spillere .Jeg synytes selv jeg har en ok Riaa. Densen. 

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Synes min Thorens har en dynamik, der kan sammenlignes med flere af mine cd'er. Fx Steely Dan Aja og Police Syncronicity ligger ret tæt op ad min Vincent/Dac10 combi.

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Claus Jensen skrev:
Jeg har aldrig hørt en pladespiller som når op i nærheden af at lyde så dynamisk og stort som min cd spiller gør. Jeg har en Mephisto 2x. Min gamle Thorens 190 lød ok ,men den jeg har nu lyder af l**t ved siden af. jeg får så en Thorens 2001 et eller andet i aften med en Rondo Red pu. på. men jeg har svært ved at forestille mig at lyden kommer bare i nærheden af hvad min Mephisto præsterer og det er selv om det er en halvgammel svend indenfor cd spillere .Jeg synytes selv jeg har en ok Riaa. Densen. 

Så skal du være velkommen til at lytte på mit setup, som ikke er super highend, men spiller med en besærende lyd, når vinylen drejer rundt.

mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Claus Jensen skrev:
Jeg har aldrig hørt en pladespiller som når op i nærheden af at lyde så dynamisk og stort som min cd spiller gør. Jeg har en
Mephisto 2x. Min gamle Thorens 190 lød ok ,men den jeg har nu lyder af l**t ved siden af. jeg får så en Thorens 2001 et eller andet i aften med en
Rondo Red pu. på. men jeg har svært ved at forestille mig at lyden kommer bare i nærheden af hvad min Mephisto præsterer og det er selv om det er
en halvgammel svend indenfor cd spillere .Jeg synytes selv jeg har en ok Riaa. Densen. 

Tillykke med den, forhåbentlig?
Jeg har 2, hvor den ene er sat til, og jeg syntes den gør det hamrende godt i forhold til min Vincent CD.

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Claus Jensen skrev:
Jeg har aldrig hørt en pladespiller som når op i nærheden af at lyde så dynamisk og stort som min cd spiller gør.
Jeg har en Mephisto 2x. Min gamle Thorens 190 lød ok ,men den jeg har nu lyder af l**t ved siden af. jeg får så en Thorens 2001 et eller
andet i aften med en Rondo Red pu. på. men jeg har svært ved at forestille mig at lyden kommer bare i nærheden af hvad min Mephisto
præsterer og det er selv om det er en halvgammel svend indenfor cd spillere .Jeg synytes selv jeg har en ok Riaa. Densen. 

Så har du noget til gode

For et godt vinyl setup voldtæver CD-mediet med flere længder.
Thorens 2001 er helt sikkert en bedre pladespiller end Thorens 190, da Thorens 190 pladespilleren er en begynder pladespiller på lige fod
med f.eks. Project 1.3, måske endda med fordel til project'en.

Thorens 2001 er en udemærket pladespiller, men jeg syntes den er for levende i ophænget (Læs Gyngehest), og TP90 armen er nok ikke
den mest universelle arm der findes, jeg er ikke specielt imponeret af denne arm, men der er måske bare mig.
Densen Riaa'en har jeg haft i huset for mange år siden, den står for mig som klinisk og lidt kedelig, den mangler lidt punch.

Så kan man jo diskutere PU'en, en Rondo Red er den mindste i Rondo serien, og i min verden mangler denne lidt krop og dynamik, den
er lidt kedelig da den mangler perspektiv, samtidigt kan den godt klaske lyden lidt sammen ved komplekse musikstykker.

Du må undskylde på forhånd, for nu er det jo ikke for at kritisere dit setup, men måske mere give dig et hint om hvorfor din Mephisto
CD-afspiller lyder bedre end dit vinyl setup, Mephisto CD-afspilleren var jo heller ikke den billigste CD-afspiller du kunne finde vel.
Pris og kvalitet følges ret godt ad, også i vinyl verdenen.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav

hullevad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Det kan være hamrende dyrt at opnå en lyd som er helt i topklasse i forhold til en mellemgod CD spille. ,men når man først har investeret pengene vil
man have fornøjelsen af "billig software" fra genbrugs butikkerne. Mange gode indspilninger af klassisk musik findes både på CD og LP så det er ment at
lave en sammenligning. Her vinder det gamle "forældede" medie med stor margin!
En Cambridge 651 er IKKE state of the art ej heller en billig Ortofon. Løbeværkets kvalitet betyder ikke SÅ meget, der imod er samspillet mellem pickup
og arm særdeles kritisk.
Dette beviste navnkundige Ladegaard allerede i 1977. Prøv at læse det paper som blev offentliggjort i 1977 på AES conventet:
www.http/ Audible Effects of Mechanical Resonances in Turntables

Det er en øjenåbner, som er blevet ignoreret at fagpressen i +40 år!
Til top Vis hullevad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hullevad

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået en ny super pick up, en Grado prestige 1 Gold, og den er både musikalsk og spiller fremragende. Så jeg
hører en del vinyl for tiden. Men jeg hører også en del CDer, og CDen er nok en del mere anvendelig andre steder end
lige i anlægget i stuen. Og lyden fra en god pladespiller og en god CD afspiller er begge rigtig god HIFI og forskellene i
lydkvalitet er små. Derfor bliver det andre parametre der er afgørende for vores valg.

Så kunne vi ikke lige slippe for den intolerante tone hvor alt andet end det man selv har og vælger er helt galt. For når
det kommer til stykket står konkurrencen nok snarere mellem faste formater og streaming/download end mellem CD
og LP formaterne. Og det er helt fint at en gruppe mener at vinyl er gud, men der bør vises en del større forståelse for
andres valg. Jeg synes vinyl er fint som et hyggeligt og nostalgisk supplement til CDen, men som hovedsignalkilde er
det som et mere end 50 år gammelt system så dybt forældet og så upraktisk i rigtig mange sammenhænge, at det
helt sikkert ikke er fremtidens system. Men det kan nok fortsætte i en del år som niche, og det er CDen også på vej
mod, selv om den nok har bedre overlevelsesmuligheder, da den er let at sende. (Jeg synes ikke streaming er
interessant, og jeg har aldrig haft min PC forbundet til anlægget, men det kommer måske.)

Så vi vælger forskelligt, og det er helt fint for vore præferencer er forskellige, det er der mange her på siden der burde
have større forståelse for. Og lydkvalitet er ikke eneste parameter, betjening og anvendelighed er lige så væsentligt.

Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Det er nok sansynligt at man burde investere i en sindsyg dyr(god) Riaa og en pladespiller der ligger et par klasser over f.eks Thorens 2001. Men jeg syntes på et eller andet plan at pladespiller bare ikke behøves at være federe og mere dynamisk mm end en god cd spiller. Mit anlæg er grundlæggende i god kvalitet vil jeg mene. Men en pladespiller har åbenbart ikke automatisk mere det ene og det andet end som jeg skriver en gammmel cd spiller af super kvalitet. Jeg har en bror som er vild vinyl freak og han giver mig ret ang. mit set up at cd bare lyder bedre.

Ps . Jeg var faktisk på et tidspunkt utrolig tæt på at købe en dyr Pierre Lurne pladespiller. Gad vide om den kan spille i samme kvalitet som cd broren. ?

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

hullevad skrev:
Det kan være hamrende dyrt at opnå en lyd som er helt i topklasse i forhold til en mellemgod CD spille. ,men når man først har investeret pengene vil
man have fornøjelsen af "billig software" fra genbrugs butikkerne. Mange gode indspilninger af klassisk musik findes både på CD og LP så det er ment at
lave en sammenligning. Her vinder det gamle "forældede" medie med stor margin!
En Cambridge 651 er IKKE state of the art ej heller en billig Ortofon. Løbeværkets kvalitet betyder ikke SÅ meget, der imod er samspillet mellem pickup
og arm særdeles kritisk.
Dette beviste navnkundige Ladegaard allerede i 1977. Prøv at læse det paper som blev offentliggjort i 1977 på AES conventet:
www.http/ Audible Effects of Mechanical Resonances in Turntables

Det er en øjenåbner, som er blevet ignoreret at fagpressen i +40 år!
Jep, Hr Pladegaard er ikke hvem som helst.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

"Et par klasser over en Thorens TD 2001"?

Tja, har set den bemærkning tit, men der er ikke nævnt hvilke pladespillere vi så snakker om.
Spilleren er faktisk en ganske udmærket spille, trods alderen, og ja det er en gyngehest, fordi den ad nød kunne placeres i et møbel, men hænger
man den op, ligesom alle disse fabelagtige lakerede møbelplader, med en motor og en arm såsom Rega og Pro- Ject, så er det hamrende ligegyldigt.
Armen TD 90, er en finurlig en af slagsen, mulighed for vta justering, med rolig hånd også under brug, lidt kræsen med valg af pickupper, men
absolut ikke så ringe som igen enkelte antyder, faktisk ganske hæderlig i mine øjne, min pick up er en Rondo Bronze, har en Benz Micro Gold til at
ligge, nå ja og en OM 30, hvis det skulle gå helt galt, men den kan nappe alle 3, efter tur, så man er ikke så fastlåst, som det kan antydes. Riaa har
jeg en Dino, ganske god, og har mulighed for at sætte en Vincent med "koøje" for, hvis der skal pilles unødigt, men er ikke sket endnu. Hermann
begynder med sit sidste indlæg at lægge nogenlunde låg på den rivalisering mellem cd og vinyl, og alligevel op af en æske farer en trold og skræpper
op, ævl. Hvem skal dog være dommer for denne nytteløse kamp andet end forbrugeren, jeg har cd og vinyl, og flere spillere af slagsen, og jeg nyder
begge formater. Dog hvor vinylen har en fordel, er ved de mange cd'er der er komprimerede til ukendelighed, f.eks The Wall, hvor hvis musikken skal
nydes andægtigt siddende/liggende i sofaen, så er det vinyludgaven, hvorimod som baggrundstæppe i festlig lag så er det oftest cd udgaven der
spilles. Så lad nu denne rivaliserende ligge, og lad os nyde de plader vi nu hver især glædes over.
Men jeg venter spændt for at høre hvilke pladespillere en Thorens TD 2001 kan sammenlignes med?
Mvh
Birger

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Nu er det ikke fordi jeg selv har en Thorens, men den TD2001 er en meget seriøs pladespiller og man skal af med rigtig mange penge i forhold til dens pris, for at få bedre lyd. Her vil armen dog være af størst betydning.

Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Det var som ikke for at skabe en debat om hvad der bedst. Men mange mener jo ubetinget at vinyl bare lyder så meget bedre. Det jeg fortæller er at jeg ikke har hørt en pladespiller der kan hamle op med min Mephisto. Der til skal tilføjes at jeg aldrig har haft en af de der pladespiller med kikkert sigte
og overliggende knaster mm. Men jeg kan godt lide at side en vinterdag og høre gamle lp'er fra før mit hår blev sølvfarvet. og min Thorens som er på vej vej er lige røget på gulvet med bøjet arm og ridser mm. skrev leverandøren. Fortsættelse følger.

Det som får mig til ikke at investere (ud over penge) i en super pladespiller er alt det med vægt -justering - hvilken arm og pick up man skal have på mm. Jeg er nok bare ikke så nørdet som mange er på den fede måde. Jeg orker ikke sætte mig ind i alt det der skal til. men jeg gider godt høre musik.
og jeg vil nok altid have en pladespiller på lager. jeg har så heller ikke sat mig ind i alt det der moderne filer wimp og hvad det hedder. Når i skriver om hdmi og streaming olign. aner jeg ikke hvad det er.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Claus Jensen skrev:
Det var som ikke for at skabe en debat om hvad der bedst. Men mange mener jo ubetinget at vinyl bare lyder så meget
bedre. Det jeg fortæller er at jeg ikke har hørt en pladespiller der kan hamle op med min Mephisto. Der til skal tilføjes at jeg aldrig har haft en af de
der pladespiller med kikkert sigteog overliggende knaster mm. Men jeg kan godt lide at side en vinterdag og høre gamle lp'er fra før mit hår blev
sølvfarvet. og min Thorens som er på vej vej er lige røget på gulvet med bøjet arm og ridser mm. skrev leverandøren. Fortsættelse følger.Det som får
mig til ikke at investere (ud over penge) i en super pladespiller er alt det med vægt -justering - hvilken arm og pick up man skal have på mm. Jeg er
nok bare ikke så nørdet som mange er på den fede måde. Jeg orker ikke sætte mig ind i alt det der skal til. men jeg gider godt høre musik.og jeg vil
nok altid have en pladespiller på lager. jeg har så heller ikke sat mig ind i alt det der moderne filer wimp og hvad det hedder. Når i skriver om hdmi og
streaming olign. aner jeg ikke hvad det er.

Fuld forståeligt. Men man skal nogle gange sætte tingene i perspektiv. Prisen er jo ikke en uvæsentlig medspiller, og derfor kan man ikke sætte en ny
pladespiller til et par tusinder og en riaa til en plovmand og så tro at nu kan man lammetæve cd afspillere til 50000,-kr Afspilleren bliver ikke bedre
end det der skal afspilles. Men du kommer meget lang med en Rega RP 3 og en riaa til en 1500,-kr og naturligvis får du en bedre kvalitet desto flere
penge du smider efter det, men måske ikke lykkeligere, da netop den største landvinding er sket. Det kan være temmelig nørdet at sætte en
pladespiller op, men det kan også gøres mindre omsonst, alt er afhængig af temperamant og lyst til at tilkøbe ekstra udstyr?
Lyder da surt hvis din leverandør har smidt spilleren på gulvet
Håber den kan reddes? Ellers er der måske mulighed for reservedele?
Mvh
Birger

Miav
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2013
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Jeg tænkte nok jeg trådte nogen over tærene (her tænkes der på Struktøren )

Det var ikke for at nedgøre Thorens pladespilleren, men mere sætte Claus Jensens Mephisto CD-afspiller vs. en god pladespiller.
Jeg er sikker på en god pladespiller med en fornuftig PU, vil lave cirkler om Mephisto CD-en, mens pladespilleren bare spiller musik så
englene synger med.

Jeg bruger blandt andet selv en Acoustic Solid pladespiller med RB-700 arm, og en AT-33EV PU. Denne kombi spiller ret godt, mit Digitale
setup kan ikke følge helt med, selv om der ikke er sparet på de Digitale komponenter.
Til top Vis Miav's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miav

Claus Jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Claus Jensen skrev:
Det var som ikke for at skabe en debat om hvad der bedst. Men mange mener jo ubetinget at vinyl bare lyder så meget
bedre. Det jeg fortæller er at jeg ikke har hørt en pladespiller der kan hamle op med min Mephisto. Der til skal tilføjes at jeg aldrig har haft en af de
der pladespiller med kikkert sigteog overliggende knaster mm. Men jeg kan godt lide at side en vinterdag og høre gamle lp'er fra før mit hår blev
sølvfarvet. og min Thorens som er på vej vej er lige røget på gulvet med bøjet arm og ridser mm. skrev leverandøren. Fortsættelse følger.Det som får
mig til ikke at investere (ud over penge) i en super pladespiller er alt det med vægt -justering - hvilken arm og pick up man skal have på mm. Jeg er
nok bare ikke så nørdet som mange er på den fede måde. Jeg orker ikke sætte mig ind i alt det der skal til. men jeg gider godt høre musik.og jeg vil
nok altid have en pladespiller på lager. jeg har så heller ikke sat mig ind i alt det der moderne filer wimp og hvad det hedder. Når i skriver om hdmi og
streaming olign. aner jeg ikke hvad det er.

Fuld forståeligt. Men man skal nogle gange sætte tingene i perspektiv. Prisen er jo ikke en uvæsentlig medspiller, og derfor kan man ikke sætte en ny
pladespiller til et par tusinder og en riaa til en plovmand og så tro at nu kan man lammetæve cd afspillere til 50000,-kr Afspilleren bliver ikke bedre
end det der skal afspilles. Men du kommer meget lang med en Rega RP 3 og en riaa til en 1500,-kr og naturligvis får du en bedre kvalitet desto flere
penge du smider efter det, men måske ikke lykkeligere, da netop den største landvinding er sket. Det kan være temmelig nørdet at sætte en
pladespiller op, men det kan også gøres mindre omsonst, alt er afhængig af temperamant og lyst til at tilkøbe ekstra udstyr?
Lyder da surt hvis din leverandør har smidt spilleren på gulvet
Håber den kan reddes? Ellers er der måske mulighed for reservedele?
Mvh
Birger

Nu har jeg jo ikke betalt den endnu så det er jo ikke mig der taber noget,men lidt synd for sælger.Men han havde hvis en anden arm og låget er jeg lidt lige glad med. den har vist fået et par skrammer på kassen også. Nå vi må se hvad han hitter ud af.
Til mit indlæg skal tilføjes at jeg var ok glad for min gamle Td190 ,men den Technics Ma-s1 jeg har nu er ikke  engang i Thorens begynder klasse. Men den er da flot. Så det var lidt en hjerneblødning jeg fik da jeg købte den. Nå vi skal jo prøve noget engang i mellem. Mephistoen får lov at blive til den ikke kan mere. Men der går forhåbentlig nogle år endnu.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Miav
Jeg tænkte nok jeg trådte nogen over tærene (her tænkes der på Struktøren )

Ej, der skal mere til, før jeg føler mig stødt
Da jeg i sin tid købte den første spiller, netop Thorens TD 2001, var det fordi jeg altid har kunne lide netop denne, at jeg så efter følgende har købt en
mere og så 2 Thorens 160 Super, den ene med Rega rb300 arm og den anden med SME 3009 Serie lll, tja, så var det nok bedre at have købt en
bedre Rega eller Pro-ject eller noget helt 3. Men for hulen, hvor er jeg alligevel glad for mine spillere. Den kvalitet de oser af, den mulighed for måske
at lege med dem, andre pickupper, bedre dæmpning anden type arm og bla bla bla, det kan jeg ikke med en cd afspiller, og så har jeg ikke nævnt
mulighederne med riaa. Det eneste der er bekymrende, er at min samlever har sagt, ikke flere medmindre du sælger Det smerter mig,
meget. Men hop for Guds skyld ud i vinylens fortræffeligheder, selvom det er cd eller streaming den står på, lad denne magiske sorte Skive være et
supplement, den andægtighed der er at sætte en plade på, er ubeskrivelig, næsten religiøst, og har man gæster, der er oppe i årene, så sæt en plade
på fra deres unge dage, og se hvordan tårerne presser på i øjenkrogene, af ren glæde, af fryd, af at kunne huske, dengang. Men et godt råd,
vask pladerne, f.eks. I deminiraliseret vand, tilsat et par dråber klar sulfo og måske lidt afspændingsmiddel, og lad dem tørre, husk at vaske af i
rillernes retning. Dette vil gøre, ja det er her "Nirvana" kommer ind, den næsten guddommelige mangel på kryds, krads og kronzj kommer til sin ret,
og den fredfyldte passage mellem numrene. Her skulle cd'en være fremmest i skoen, grunden til jeg hoppede på vognen, men man korsfæstede
mediet med at lokke masserne til, ved at " komprimere" at klippe dynamikken af, så man havde et resultat der kan sælges til mobile enheder, uden at
de vansmægtes, nu må vi andre nøjes
Mvh
Birger

Janop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Nu er det ikke fordi jeg selv har en Thorens, men den TD2001 er en meget seriøs pladespiller og man skal af med rigtig mange
penge i forhold til dens pris, for at få bedre lyd. Her vil armen dog være af størst betydning.

Som jeg husker det kostede en 2001 ca. 10.000 kr. jeg har selv haft den, men skiftede til en TD850 med RB300 arm. Den kostede ca. 15.000kr. og lød
meget bedre, og 50 0/0 er vel ikke mange gange prisen, jeg brugte dengang Grado Reference Platinum pu

efterklang
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Wymax

Bruger siden: 05 Oktober 2013
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Så kunne vi ikke lige slippe for den intolerante tone hvor alt andet end det man selv har og vælger er helt galt.

Hermann. skrev:
Jeg synes vinyl er fint som et hyggeligt og nostalgisk supplement til CDen, men som hovedsignalkilde er
det som et mere end 50 år gammelt system så dybt forældet og så upraktisk i rigtig mange sammenhænge, at det
helt sikkert ikke er fremtidens system.

Mjah... Det kan vi så lige lade stå et øjeblik...
Til top Vis efterklang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af efterklang

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Husk lige dette her, hvor cd og vinyl er begge god hifi

Hermann. skrev:
Jeg har fået en ny super pick up, en Grado prestige 1 Gold, og den er både musikalsk og spiller fremragende. Så jeg
hører en del vinyl for tiden. Men jeg hører også en del CDer, og CDen er nok en del mere anvendelig andre steder end
lige i anlægget i stuen. Og lyden fra en god pladespiller og en god CD afspiller er begge rigtig god HIFI og forskellene i
lydkvalitet er små. Derfor bliver det andre parametre der er afgørende for vores valg.

Mvh
Birger
Drille drille

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Oktober 2014 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Kom til at tænke på om ikke er en skuffende oplevelse med vinyl, kan være at man er opvokse med musik der ligge inden for loudness war på CD og Mp3, og så få den rigtig lyd at høre først gang da man høre det samme nummer på vinyl, og nogle derfor mene at musik med loudness war er den meste korrekt indspilning da det er den men er opvokse med, og man derfor fravælger LP contra CD/Mp3    

Og hvis man ikke ved at der er noget der hedder loudness war, og derved ikke ved at fejl ligge på CD/Mp3 siden ikke på LP siden, så ja en LP lyder ikke god.

Husk det er kun en tanke
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum