Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 20:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Strøm, susen og lidt hård lyd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kloppern
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 05 August 2014 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Så har jeg også fået brugt BOTWS i et par uger. Jeg deler Jeppes opfattelse, men dog mere drastigt. Det har givet et virkelig stort
løft i bassen, det virker lidt som om der er kommet en kraftigere forstærker på. Desuden oplever jeg en mere ren lyd. Jeg har lidt
svært ved at forklare det, men standard psu'en virker mere mudret, med dårligere adskillelse af de enkelte instrumenter og
dårligere dynamik (jeg er dog i tvivl om det er en reel forbedring, eller det bare virker sådan pga. af den svagere og mindre
detaljerede bas).

Jeg har desuden forsøgt at fjerne de dynaudio fødder jeg har højtalerne stående på. Jeg tror de har stået alt for ustabilt, det er
ihvertfald slut med skingre toner.

Alt i alt mange tak for jeres hjælp. Jeg er i løbet af tråden gået fra et anlæg der havde kvaliteter, men som jeg sjældent lyttede til i
mere en 1/2 time af gangen, til et anlæg der spillede meget godt, til nu et anlæg jeg ikke kan forestille mig bedre (her er ikke
behov for korrektioner )
Til top Vis kloppern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kloppern

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 August 2014 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

kloppern skrev:
.... et anlæg jeg ikke kan forestille mig bedre ...

Det er ikke på nogen måde min hensigt at genere dig (tværtimod), men med den sætning, jeg har beholdt fra dit indlæg in mente, så er jeg nødt til at fortælle dig at du kommer for lidt ud.

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

Jeppe.K
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juni 2014
Sendt: 05 August 2014 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:
kloppern skrev:
.... et anlæg jeg ikke kan forestille mig bedre ...

Det er ikke på nogen måde min hensigt at genere dig (tværtimod), men med den sætning, jeg har beholdt fra dit indlæg in mente, så er jeg nødt til at fortælle dig at du kommer for lidt ud.

Hvis du nu tænker dig rigtigt godt om så ved du måske godt hvad det er han mener
Til top Vis Jeppe.K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeppe.K

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2014 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Jeppe.K skrev:
.... så ved du måske godt hvad det er han mener

Kender ham ikke, men ud fra visse af hans indlæg i denne tråd, så skriver jeg det i bedste mening.

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 August 2014 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:

Kender ham ikke, men ud fra visse af hans indlæg i denne tråd, så skriver jeg det i bedste mening.

Han er glad for sit anlæg

I den sammenhæng er din, andres og min holdning ret ligegyldig. Denne hobby er en rejse. Faktum er at vi alle er på forskellige destinationer, med den erfaring der følger med, som årene går.

Så længe vi nyder turen (læs:musikken) er det alfa og omega. Det lader til at "kloppern" er glad for den destination han befinder sig på nu. Jeg syntes det er glædeligt... Tillykke    

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Sendt: 05 August 2014 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har også anvendt BOTWS til min iPod dock (Wadia 171i). Havde også læst positive tests af den og accepterede uden videre at den måtte være bedre end standard PSU. Efter et års tid fik jeg lyst til at høre om det nu også var rigtigt.....det var det IKKE. BOTWS var klart ringere end standard psu - der manglede simpelthen en masse detaljer i lydbilledet/musikken. Bare for at sige at hjernen nogengange snyder os og tolker enhver forandring som en forbedring - i mit tilfælde godt hjulpet af den forudindtagethed jeg havde fra testen jeg havde læst og de penge jeg havde brugt!

Nu kører jeg med et blybatteri i stedet og DET er en forbedring der vil noget - og til under halv pris af BOTWS!

Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

truef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 August 2014 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

HOLBERG skrev:

Peiter skrev:

Han er glad for sit anlæg

I den sammenhæng er din, andres og min holdning ret ligegyldig. Denne hobby er en rejse. Faktum er at vi alle er på forskellige destinationer, med
den erfaring der følger med, som årene går.

Så længe vi nyder turen (læs:musikken) er det alfa og omega. Det lader til at "kloppern" er glad for den destination han befinder sig på nu.
Jeg syntes det er glædeligt... Tillykke    

Super indlæg Holberg - det er spot on
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2014 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Holberg og Truef; Selvfølgelig er det fantastisk at manden er tilfreds med sit grej og lyd. Jeg prøver bare at gøre opmærksom på at det kan blive meget bedre ... (og dyrere!)

truef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 05 August 2014 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:
Holberg og Truef; Selvfølgelig er det fantastisk at manden er tilfreds med sit grej og lyd. Jeg prøver bare at gøre opmærksom på at
det kan blive meget bedre ... (og dyrere!)

Og hvad så??.....dit anlæg kan sgu da også blive meget bedre!!
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2014 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

truef skrev:
Peiter skrev:
Holberg og Truef; Selvfølgelig er det fantastisk at manden er tilfreds med sit grej og lyd. Jeg prøver bare at gøre opmærksom på at
det kan blive meget bedre ... (og dyrere!)

Og hvad så??.....dit anlæg kan sgu da også blive meget bedre!!

For faen mand! du har fattet det ....

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 August 2014 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Dalgas skrev:

Jeg har også anvendt BOTWS til min iPod dock (Wadia 171i). Havde også læst positive tests af den og accepterede uden videre at den måtte være bedre end standard PSU. Efter et års tid fik jeg lyst til at høre om det nu også var rigtigt.....det var det IKKE. BOTWS var klart ringere end standard psu - der manglede simpelthen en masse detaljer i lydbilledet/musikken. Bare for at sige at hjernen nogengange snyder os og tolker enhver forandring som en forbedring - i mit tilfælde godt hjulpet af den forudindtagethed jeg havde fra testen jeg havde læst og de penge jeg havde brugt!

Nu kører jeg med et blybatteri i stedet og DET er en forbedring der vil noget - og til under halv pris af BOTWS!

Jeg bruger BOTWS sammen med M2Tech Young DSD. Min oplevelse går modsat din til denne DAC. Dvs. en klar opgradering i forhold til switch-mode forsyningen. Til en lille tusse er BOTWS et godt køb. Frem for alt en billig og hørbar opgradering i mit tilfælde.

Der kan man se hvor forskellige resultater vi kommer ud med fra udstyr til udstyr - setup til setup. 

Når det er sagt kender jeg godt den umiddelbare begrejstring, som ikke holder stik efter længere tids aflytning. Har faktisk haft den med en lille gadget indtil fornyeligt     

kloppern
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2010
Sendt: 05 August 2014 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Peiter: No hard feelings! Jeg forstår hvad du siger

Jeg vil godt advare om at jeg herunder går i fuldstændig selvsving:

Selvfølgelig kan det blive meget bedre. Det jeg mener er, at jeg i over et år har sparet op til anlægget, brugt en 4-5 måneder på at
tage rundt i landet for at finde de helt rigtige komponenter, læst et hav af anmeldelser, forumtråde osv osv.
Alligevel har det ikke spillet optimalt. ØV og okay... Jeg var ikke opmærksom på at det gør en forskel om højtalerne står på
standere eller på et tv bord. ØV.. Det forsøgte jeg så at rette lidt op på ved at investere i et par fødder (eller rettere 2 bøjede
jernplader) som dynaudio sælger - De må jo vide hvad der er godt!.
Øv.. det virkede på noget, men var stadig ikke helt godt - slet ikke så godt som det lød i butikken og slet slet ikke så godt som folk
beskrev mine højtalere på nettet ( nej der var ikke noget slør der forsvandt fra musikken eller en oplevelse af musikere der træder
ud i stuen). Hmm... Jeg har så forsøgt med Vt fødder, et amerikansk mærke jeg ikke kan huske og SD fødder - Jep der er forskel og
SD fødder er klart bedst.

Hmm.. diskanten er superdetaljeret, 3d fornemmelsen er virkelig god og bassen er ok (men kun ok), men det hele er også lidt
skinger. Hmm... Jeg roder lidt med softwaremods til min squeezebox, forsøger med andre kabler (måske det hjalp hvis jeg skitede
fra toslink til coax, og derefter til usb) og køber en dyr psu. Jojo Psu'en gjorde en klar forskel, men den kostede så 6-700 kr i
strøm/år og den lød ikke godt hvis den ikke var konstant tændt. Forskellen på toslink, coax og usb var minimal og gevinsten ved et
bedre usb kabel var ikke pengene værd.
Jeg solgte squeezeboxen og lånte en airport express af en ven og synes den lød bedre ( ). Hmmm..men airport express er jo
ikke optimalt, så i stedet købte jeg en Bluesound Node, hvilket jeg bestemt ikke har fortrudt.

Hmm... Måske højtalerme står for tæt på radiatorerne? Måske jeg skulle prøve med andre kabler? Måske er det noget med
strømmen, måske kan akustikken blive bedre? måske har jeg købt det forkerte?? - Hvorfor lød det ikke rigtig (altså sådan rigtig
rigtig) godt? Eller måske rettere hvorfor fik jeg tit lyst til at slukke efter 1/2 time når det nu er så godt? Efterhånden har jeg taget
mig selv i at bruge mere tid på at lytte efter "fejlene" i lyden frem for at nyde musikken - Jeg følte mig strandet i en ferrari på en
polsk rasteplads (for at blive i Holbergs analogi).

Anyway..Efter jeg har fået fjernet fødderne (Nej Dynaudio SF1 kan fra et lydmæssigt perspektiv ikke anbefales), fået ny psu på
dac'en og skiftet højtalerkabler lyder det præcist som jeg havde drømt om.

Så tak tak tak for hjælpen, jeg har ingen venner der interessere sig synderligt for hifi, så det er jo fedt at man finde hjælp og
inspiration her.
Til top Vis kloppern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kloppern

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes