Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 14:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Min streaming løsning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Interessen i streaming løsninger er høj pt. og jeg har haft en kørende i nogle måneder nu. Der har været lidt små modificeringer undervejs og der er lidt mere undervejs (om tiden tillader det). Her er en kort beskrivelse af et fungerende system som jeg meget tilfreds med.

Udgangspunkt:
Da jeg startede havde jeg en Classic No. 01b cd afspiller som kilde og mit udgangspunkt var, at jeg ville lave et system, som minimum levede op til lydkvaliteten fra denne afspiller. Jeg vil under ingen omstændigheder have snurrende harddiske eller blæsere i mit lytterum, så hvad jeg end kom op med skulle det være støjfrit. Det skulle også være betjeningsvenligt og "lækkert".
Inspiration:
Det springende punkt er jo transporteren og forbindelsen til dac'en. Jeg blev inspireret af følgende løsning: http://cheap-silent-usb-linux-music-server.blogspot.com/

Løsning:
Mit setup pt. ser således ud:
Nas box (fil server)
Kablet lan ->
DIY transporter
USB ->
April Music Stello DAC100 Signature
Klienter: SmartQ 7, SonyEricsson X10, laptop

Nas box:
Der er ikke så meget at sige om min nas. Jeg har købt et Via Artigo A2000 kabinet, en disk og installeret FreeNAS. Det er der ingen ben i. Jeg har ikke de sindsygeste krav til min nas, men skulle jeg ønske noget, så er det wake-on-lan. Det kan A2000 ikke. Jeg regner med at sætte den til at slukke i de timer, hvor vi normalt ikke er hjemme. Derfor kunne det jo være fedt hvis den selv vågnede op, hvis den alligevel blev kaldt over netværket. Det kan den altså ikke og man må i de tilfælde ind og trykke på power. Det er dog aldrig sket endnu.

Transporter:
Det er her det meste af arbejdet ligger, men hvis man ved præcis hvad man vil, så er det lige til. Jeg er som sagt blevet inspireret af en anden løsning og har lavet min egen transporter. Kravene var støjfri drift, headless og Linux operativsystem (jeg vil ikke betale MS og heller ikke være pirat). Den omtalte løsning virkede helt perfekt. Jeg har købt følgende dele:
PC Engines Alix 2d2 motherboard
1 gb compact flash kort (til styresystemet)
Wireless lan kort + antenne
1 stk. æske til at putte det i
Desuden har jeg downloadet Voyage Linux.
Samlet pris: omkring 1000 kr.

Motherboardet har en 500 mhz processor og kræver ingen køling = ingen støj.
På boxen er der installeret en MPD (Music Player Daemon). Det er den, som afspiller musikken. Den har også styr på hvad du har af musik, playlister, osv. For at betjene systemet behøver du en klient, som kan snakke med serveren. Det gennemgår jeg senere.
Der er noget opsætning af netværk, fildeling og MPD, men det er ikke meget. Bla. skal computeren vide, at den skal sende signalet direkte til dac'en via usb.
Jeg startede med at bruge wifi til overførelsen af musik mellem nas og transporter. Men for det første var forbindelsen dårlig (access point langt væk og transporteren i et skab) så det skabte nogle problemer. Jeg kæmpede på dårlige dage med, at der var udfald i musikken :-( Ikke acceptabelt! Desuden har jeg haft et par forstærkere forbi systemet og speciet én af dem reagerede pænt dårligt på at have en wifi antenne tæt på. Den opfangede simpelthen signal og sagde dejlige brummelyde. Det havde jeg frygtet på forhånd og wifi blev annuleret, jeg førte et godt LAN kabel istedet. Jeg har aldrig set mig tilbage - det er løsningen herhjemme. Transporteren er 100% stabil. Med lan kabel har der aldrig været det mindste problem. Den kører altid og reagerer hurtigere end en cd afspiller.

DAC:
Der er ikke så meget at sige om den. Jeg valgte den fordi jeg har læst rigtig gode tests, den tager USB, den er i prislejet jeg kiggede i (jeg gav vist 6500 kr.). Der var ingen problemer med at koble den til transporteren. Det fungerede straks (efter jeg fandt ud af at sætte MPD'en rigtig op).

Klienter:
Transporteren har som sagt en musik server installeret (MPD). Men for at fortælle den server, at den skal spille musik skal der en klient til. Det er bare et stykke software, som kan finde ud af at kontakte MPD'en og sige "spil det her nummer". Den kan så som regel lidt mere end det. Den kan vise dig musik biblioteket og du kan vælge musik til playlisten og navigere i din playliste. De fleste kan vise album art osv. Jeg gider ikke sidde med min støjende og forstyrrende laptop, så jeg måtte finde noget andet. Jeg faldt over et lille device(SmartQ7) med en 7" touchscreen skærm og et Linux styresystem. Se billeder nedenfor. Jeg har dog endnu ikke fundet en klient, som lever op til "lækker" kravet, så jeg er igang med at programmere min egen. Det er dog langt fra færdig og jeg bruger pt. Sonata, som er den bedste jeg fundet. I mellemtiden har jeg fået en SonyEricsson X10 som er en Android telefon. Den bruger jeg også som klient, det er ekstremt bekvemt. Man kan selvfølgelig også bruge sin laptop og det gør jeg da også, hvis jeg alligevel har den tændt og bare skal have noget baggrundsmusik.

Lyd:
Den vigtigeste faktor og jeg er meget tilfreds! Det lyder bedre end med min cd afspiller og minimum lige så godt hvis jeg bruger dén som transporter og Stello'en som dac.

Ulemper:
Min dac tager 24bit input på alle indgange - pånær usb. Det betyder, at jeg ikke kan køre 24 bit. Det troede jeg ikke ville blive et stor issue, men det er det. Der er mere 24bit materiale derude end jeg troede. Jeg kan ikke engang afspille det 24bit materiale jeg har, selvom man kan få MPD'en til at konvertere til 16bit/44.1 on-the-fly. Processoren i transporteren er nemlig ikke hurtig nok. En løsning kunne være at købe en M2Tech Hiface usb-spdif konverter. Dels har de ikke lavet en linux driver endnu og dels har jeg mailet med dem og de siger, at det nok ikke vil kunne lade sig gøre på den hardware. Ergo: jeg er stuck på 16bit. Det må blive version 2 på et tidspunkt.

Jeg håber, at det har været til inspiration og spørgsmål er velkomne.

Her er nogle billeder af mit system

Det sjove er de sorte bokse: dac til venstre og transporter til højre.

Her kan man lige se den ene af mine much beloved Heco Celan 700.....mums... :-)

Transporter'en

Indmaden i transporteren

Min egen (ufærdige) mpd klient på SmartQ'en

Sonata klienten som jeg bruger pt

Forforstærker og SmartQ
Til top Vis Jannikh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannikh

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Hej Jannik

Superfed løsning du har gang i - MPD er super. Har selv leget med tanken om en MPD-løsning, men detaljerne er langt fra på plads

Hvad angår dit USB-SPDIF problem har jeg læst at M-Audio Transit skulle virke i Linux. Ulempen er bare at firmware skal hentes ned på enheden, men det skulle 'bare' kræve lidt opsætning i udev, som beskrevet i dette link.
Jeg får snart en Audiotrak Prodigy Cube til låns. Jeg kan lige teste på min DacMagic om denne kan benyttes som converter.

Lækkert og interessant system!
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

meget int. og anderledes streaming setup du der har sat sammen ! Ser spændende ud !

Du bør nok lige tænke på at elektronik blir varmt og SKAL ha luft !! Især din STELLO som køre kl A blir godt "håndlun" ! Det er ikke sikkert det er et problem lige nu, men når sommeren kommer skal du nok passe lidt på !

Mvh Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2010 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

meget int. og anderledes streaming setup du der har sat sammen ! Ser spændende ud !

Du bør nok lige tænke på at elektronik blir varmt og SKAL ha luft !! Især din STELLO som køre kl A blir godt "håndlun" ! Det er ikke sikkert det er et problem lige nu, men når sommeren kommer skal du nok passe lidt på !

Mvh Frankie

Hej Frankie, tak for kommentaren.
Ja, Stello'en bliver varm, men det er intet at sammenligne med Vincent effekten! Den kan du stege speglæg på, men som man kan ane på billederne, så har jeg flået hele bagbeklædningen af møblet af samme årsag. Desuden har jeg ofte lågen stående på klem så der kommer cirkulation, men der bliver stadig pænt varmt.

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Jannikh skrev:
Frankie skrev:

Mvh Frankie

Hej Frankie, tak for kommentaren.
Ja, Stello'en bliver varm, men det er intet at sammenligne med Vincent effekten! Den kan du stege speglæg på, men som man kan ane på billederne, så har jeg flået hele bagbeklædningen af møblet af samme årsag. Desuden har jeg ofte lågen stående på klem så der kommer cirkulation, men der bliver stadig pænt varmt.

Jepp...opdagede lige at det var en KL A bamse !  Har selv haft den gamle 60 Watter den vejede omkring 35Kg  Håber du har luft nok.....det er ret vigtigt, ellers tørre elektrolytterne en del hurtigere ud end normalt og det går ud over levetiden på dit grej !

Mvh Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2010 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Hej JannikSuperfed løsning du har gang i - MPD er super. Har selv leget med tanken om en MPD-løsning, men detaljerne er langt fra på plads Hvad angår dit USB-SPDIF problem har jeg læst at M-Audio Transit skulle virke i Linux. Ulempen er bare at firmware skal hentes ned på enheden, men det skulle 'bare' kræve lidt opsætning i udev, som beskrevet i dette link.Jeg får snart en Audiotrak Prodigy Cube til låns. Jeg kan lige teste på min DacMagic om denne kan benyttes som converter.Lækkert og interessant system!

Mange tak, jeg er også rigtig glad for MPD. Det er jo det, som der bliver brugt i mange færdige løsninger, men nu har jeg selv mulighed for at tweeke det.
Tak for linket, der er flere produkter nævnt som jeg ikke har været opmærksom på. Spændende!

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Fedt lavet! Kendte slet ikke MPD, men det virker spændende!

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest må jeg sige rigtig lækkert og gennemført lavet 

Er dog nysgerrig for at høre netop valget af denne løsning - skyldes det, at du - som du selv nævner - har mulighed for selv at tweeke det og selv lave det?

Jeg tænker bl.a. på valget af Via Artigo A2000 efterfulgt af MPD? Kunne dette ikke i realiteten have
være samlet som en computer?

Årsagen til mit spørgsmål er, at jeg som nævnt tidligere er interesseret i at høre tanken bag din løsning.

Mvh

Krill

Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Fedt anlæg virkelig stilet og anderledes , fedt at se Heco, der er ikke mange som har dem i dk. Hvad er det for enSmartQ'en du har ? Kan den bruges sammen med winamp eller andre afspillere ?
mvh

Rasmus
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER

telum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Jeg går selv og roder lidt med MPD men kan ikke helt få det til at virke over min popcorn hour endnu. Den har ellers optisk ud, så en DAC i enden og man burde være kørende (specielt fordi der findes MPD-klienter til IPOD Touch så man kan styre det via wifi )
Til top Vis telum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af telum

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

krill skrev:

Først og fremmest må jeg sige rigtig lækkert og gennemført lavet  Er dog nysgerrig for at høre netop valget af denne løsning - skyldes det, at du - som du selv nævner - har mulighed for selv at tweeke det og selv lave det?Jeg tænker bl.a. på valget af Via Artigo A2000 efterfulgt af MPD? Kunne dette ikke i realiteten have være samlet som en computer? Årsagen til mit spørgsmål er, at jeg som nævnt tidligere er interesseret i at høre tanken bag din løsning. MvhKrill

Den primære årsag til at holde afspiller og filestore adskildt er, at jeg ikke vil have harddiske eller blæsere i mit lytterum. Min transporter behøver hverken harddisk eller blæser, derfor er den 100% stille. En cdafspiller larmer i forhold til. Desuden havde jeg et flyvsk ønske om, at transporteren skulle lave så lidt som overhovedet muligt, udover at spille musik. Den skal ikke stå og lege nas, webserver, ftpserver og hvad ved jeg samtidig. Men du har helt ret, det kunne sagtens være samlet i én box og dermed skulle man ikke tænke på netværk.

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Maj 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:

Fedt anlæg virkelig stilet og anderledes , fedt at se Heco, der er ikke mange som har dem i dk. Hvad er det for enSmartQ'en du har ? Kan den bruges sammen med winamp eller andre afspillere ?mvhRasmus

Tak tak SmartQ 7 er bare en lille tablet pc med en Linux Ubuntu på. Jeg har så installeret en MPD klient, som kan snakke med transporteren via wifi. Hvis winamp eller andre windows produkter kan lave samme server/klient setup som mpd gør, så bør det kunne fungere. Du kan installere Windows på den, men den har ikke megen processor kraft. Der er fuld knald på tablet markedet pt, så måske findes der bedre bud.

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2010 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Jannikh skrev:
krill skrev:

Først og fremmest må jeg sige rigtig lækkert og gennemført lavet  Er dog nysgerrig for at høre netop valget af denne løsning - skyldes det, at du - som du selv nævner - har mulighed for selv at tweeke det og selv lave det?Jeg tænker bl.a. på valget af Via Artigo A2000 efterfulgt af MPD? Kunne dette ikke i realiteten have være samlet som en computer? Årsagen til mit spørgsmål er, at jeg som nævnt tidligere er interesseret i at høre tanken bag din løsning. MvhKrill

Den primære årsag til at holde afspiller og filestore adskildt er, at jeg ikke vil have harddiske eller blæsere i mit lytterum. Min transporter behøver hverken harddisk eller blæser, derfor er den 100% stille. En cdafspiller larmer i forhold til. Desuden havde jeg et flyvsk ønske om, at transporteren skulle lave så lidt som overhovedet muligt, udover at spille musik. Den skal ikke stå og lege nas, webserver, ftpserver og hvad ved jeg samtidig. Men du har helt ret, det kunne sagtens være samlet i én box og dermed skulle man ikke tænke på netværk.

Alternativt kan man vel lave det næsten lydløst via et motherboard med passiv køling og en SSD harddisk - men dette ender måske også med at blive en forholdsvis dyrere løsning. Når jeg skriver næsten lydløst er der selvfølgelig en lille strømforsyning i kabinettet til sådan en løsning, men er denne strømforsyning moderat af størrelse så burde det ikke give væsentlig støj.

Men nok om det. Jeg kan sagtens følge dig i dit valg og synes bestemt det er en rigtig god løsning. Ligeledes når man tænker på hvad Logitech Squeezebox løsningen koster samt alternativer.  Det er i hvert fald gennemført det du har sat op. Må sige, at din løsning har givet rigtig god inspiration.

Har dog et spørgsmål mht. til remote af MPD. Har læst en del om denne løsning, men synes ikke helt jeg har kunne finde svar på mit spørgsmål. Kan se, at du har en Wireless lan kort + antenne i transporteren, skal man have dette for at anvende Wifi remote i form fx af en tablet som du har - eller man kan styre det hele via remote fra sin NAS eller Server ved at have wireless lan på denne?

Mvh

Krill

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

krill skrev:

......
Har dog et spørgsmål mht. til remote af MPD. Har læst en del om denne løsning, men synes ikke helt jeg har kunne finde svar på mit spørgsmål. Kan se, at du har en Wireless lan kort + antenne
i transporteren, skal man have dette for at anvende Wifi remote i form fx af en tablet som du har - eller man kan styre det hele via remote fra sin NAS eller Server ved at have wireless lan på denne? MvhKrill

Maskinen med mpd'en på skal blot være tilknyttet dit netværk og dermed have et ipnummer dine andre computere kan nå. Om det er med kabel eller via wifi er ligemeget. Mpd'en står så og lytter på et portnummer og venter på en kommando fra en klient, f.eks. "play". Klienten installerer du så på en hvilken som helst maskine som har adgang til dit netværk. I mit tilfælde SmartQ'en, som tilfældigvis har wifi, men det kunne lige så vel være en stationær computer med et kabel i numsen. Når jeg trykker "play" i klienten vil den kontakte mpd'en på det ipnummer og portnummer som jeg har angivet og mpd'en, som står og venter, vil udføre kommandoen.
Håber det giver mening.

Som beskrevet har jeg forsøgt mig med wifi i transporteren, for at undgå at skulle føre kabel. Men det var der problemer med hos mig, så jeg har disabled kortet og trukket kabel.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Spændende streaming del i dit setup. Er der en særlig grund til at du har valgt et 2D2 board til transporteren? (istedet for 1D med vga).

EDIT: Og hvordan er du faldet over Voyage. Den er jo ikke engang på Distrowatch?

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:

Spændende streaming del i dit setup. Er der en særlig grund til at du har valgt et 2D2 board til transporteren? (istedet for 1D med vga).

EDIT: Og hvordan er du faldet over Voyage. Den er jo ikke engang på Distrowatch?

Se venligst link han refererer til - men kan lige linke det her http://cheap-silent-usb-linux-music-server.blogspot.com/2009 /04/do-it-yourself.html

Mvh

Krill

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Jannikh skrev:
krill skrev:

......
Har dog et spørgsmål mht. til remote af MPD. Har læst en del om denne løsning, men synes ikke helt jeg har kunne finde svar på mit spørgsmål. Kan se, at du har en Wireless lan kort + antenne
i transporteren, skal man have dette for at anvende Wifi remote i form fx af en tablet som du har - eller man kan styre det hele via remote fra sin NAS eller Server ved at have wireless lan på denne? MvhKrill

Maskinen med mpd'en på skal blot være tilknyttet dit netværk og dermed have et ipnummer dine andre computere kan nå. Om det er med kabel eller via wifi er ligemeget. Mpd'en står så og lytter på et portnummer og venter på en kommando fra en klient, f.eks. "play". Klienten installerer du så på en hvilken som helst maskine som har adgang til dit netværk. I mit tilfælde SmartQ'en, som tilfældigvis har wifi, men det kunne lige så vel være en stationær computer med et kabel i numsen. Når jeg trykker "play" i klienten vil den kontakte mpd'en på det ipnummer og portnummer som jeg har angivet og mpd'en, som står og venter, vil udføre kommandoen.
Håber det giver mening.

Som beskrevet har jeg forsøgt mig med wifi i transporteren, for at undgå at skulle føre kabel. Men det var der problemer med hos mig, så jeg har disabled kortet og trukket kabel.

Ved ikke om jeg ikke fik formuleret mig godt nok, men hvis jeg har forstået korrekt så er mpd kun installeret på din transporter? Denne er så forbundet til din NAS, hvor den finder filerne? Hvis dette er korrekt opfattet så er mit spørgsmål følgende - hvordan kan du styre mpd på din transporter når du ikke har en wifi antenne på den? Dvs. du gennem SmartQ'en sender fx kommandoen "play" til netværket via wifi, som så sender denne kommando videre til transporteren - eller er jeg helt forkert på den?

Mvh

Krill

JannickB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Fed transport. Kan være du kan opgradere til et beagleboard XM når det kommer ~ juni. 1ghz A8 chip, men samme fanless
muligheder.

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2010 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:

Udover at have inspiration fra det site jeg henviser til, så kommer Voyage uden X. Derfor er der ingen grund til at have vga. Har man først besluttet sig for et pc engines board, så er Voyage oplagt, for den er bygget med henblik på især disse board. Så man kan regne med, at hardware er understøttet. Selv de 3 LEDs på fronten kan kontrolleres, hvis man ønsker det.

Jannikh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2010 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

krill skrev:
Ved ikke om jeg ikke fik formuleret mig godt nok, men hvis jeg har forstået korrekt så er mpd kun installeret på din transporter? Denne er så forbundet til din NAS, hvor den finder filerne?

Helt korrekt. Mere specifikt så er der en delt folder på NAS'en via NFS(network file system), som bare er mappet på transporteren.

krill skrev:

Hvis dette er korrekt opfattet så er mit spørgsmål følgende - hvordan kan du styre mpd på din transporter når du ikke har en wifi antenne på den?

Om en computer er tilknyttet et netværk via wifi eller kabel er lige meget, de kan se hinanden. Min transport er tilknyttet via kabel til min router og det er nas'en i øvrigt også. Q'en bruger så bare wifi til at forbinde til samme router. Mpd klienten på Q'en kontakter så 192.168.1.110:6600 (det er ip på transport og port mpd'en lytter på) og siger "hej du gamle, spil lige den her". Mpd siger "will do og jeg ved lige hvor den er". Den finder filen ovre på NAS'en og begynder at streame den. Når bufferen på ~2mb er fyldt op, begynder den at spille.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes