Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 18:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit anlæg (nye billeder side 7) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver mere og mere overbevist om at det er en standerhøjttaler jeg skal kigge på - og her er mentor 2 specielt interessant fordi den ser ok ud og jeg kan høre på den her i odense... det kunne være jeg også skulle kigge forbi kt og se hvad de har at byde på i en tilsvarende prisklasse.


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Vassago var måske også en mulighed?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 20 Juni 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert - jeg har dog aldrig været der før. Nu har jeg slået op hvor Vassago hører til - så kan det da være jeg lige kigger ind der 

__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5449
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hej "pvh1987".

Er du kommet videre i din søgen efter nye/brugte højttalere?

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået hørt på Mentor 2 og Mentor 5 - ud af de to skal det helt klart være Mentor 2, hvis det overhovedet skal være Mentor. Mentor 5 lød som en alt for lille højttaler pga. de små enheder. Men det er ikke så aktuelt lige nu, da der er andre ting der står højere på prioriteringslisten. Jeg tænker dog stadig over muligheder for standerhøjttalere, så jeg har en ide om hvad jeg skal anskaffe mig, så snart der bliver plads i budgettet.

__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 24 April 2009 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Så er der efterhånden sket noget nyt 

Jeg havde i lang tid ledt efter en god højttaler der kunne erstatte concept 8'erne. Jeg havde før snakket om Mentor 2 som en oplagt mulighed, og efter jeg havde haft dem hjemme i en weekend, besluttede jeg mig for at det skulle være sådan et par.

Derudover har jeg fjernet min store, klodsede reol og udskiftet den med noget (billigt bras) i form af en Expidit-reol fra IKEA, som egentlig ser ok ud og er forholdsvist stabil. Den er under alle omstændigheder pænere end det gamle.

Nok snak for nu - nu kommer billederne:



Oversigtsbillede af anlægget set fra siden



Min CD-afspiller (NAD C542), mine AKG K701 hovedtelefoner og Hifi-egernet som min lillebror lavede i billedkunsttimerne på gymnasiet fordi han ikke havde andet at tage sig til



Min frækkert af en Rega P5 med tilbehør i form af Rega Fono RIAA og PSU - lidt nipsgenstande er også vist.



P5'eren med låget åbent. Det er Pink Floyd's "Obscured by Clouds" der roterer.



Den ene af de nye højttalere, en del af min pladesamling, min pladespiller og forstærkeren der gerne måtte have mere kraft (NAD C352).



Kameraet smuttede, så nu får vi lige et close up, der ellers minder meget om det forrige billede



Her ser vi så forstærkeren og cd-afspilleren + det løse.



Ca. det samme billede fra en anden vinkel



Jeg synes selv de nye højttalere er ret lækre - diskrete uden at være kedelige. Det er dejligt at slippe for alt det pianolak der nærmest er på alt nu om dage.



Close up af Mentor 2 hvor man tydeligt kan se de 3 enheder Startkablerne kan ses i baggrunden... de er vist fra BKS, men er ikke helt sikker



Et oversigtsbillede



Hovsa - der røg lige en P5'er med igen Måske bliver den snart til en P7?

Jeg venter med at beskrive lytteindtryk, da jeg først lige har fået de rigtige standere i dag (eller i går, som nogle nok vil kalde det). Jeg må også indrømme at min akustik ikke har det alt for godt efter ommøbleringen, men det må jeg finde en løsning på.

Skriv endelig nogle kommentarer - spørgsmål er også velkomne - selvom der nok går nogle dage før jeg har helt styr på placeringen af højttalerne osv.


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 24 April 2009 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig fint ud. Tillykke med dine højttalere!

PS: Husk at rette din signatur.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 24 April 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Mange tak - har lige rettet signaturen



__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 24 April 2009 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Driver du dine AKG direkte fra NAD'en?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 24 April 2009 kl. 01:05 | IP-adresse registreret  

Ja - desværre 

Det er ikke fordi der er kraft nok, men lyden kunne være meget renere.

Jeg er bange for at jeg er nødt til at finde en seperat headamp - men har ingen ide om hvad det skal være. Jeg har haft en ide om at sætte XLR-stik på og køre balanceret (mest fordi at hver kanal får sin egen returleder), men så bliver det dyrt. Måske skulle jeg finde en headamp i prisklassen 1-2k - hvis det kan gøre det? Jeg er lidt kræsen, må jeg indrømme - og jeg bruger mine hovedtelefoner næsten hver aften, når klokken er blevet for mange til at bruge højttalerne.

Det bliver i hvert fald aktuelt når NAD-forstærkeren bliver skiftet ud - min hifi-pusher prøver at prakke mig en Rega Elicit på, hvilket jeg ser meget frem til at høre på, selvom den ikke er helt billig. Jeg kan i hvert fald mærke at min nuværende forstærker har sværere ved at trække vejret med de nye højttalere. Og så ville det jo være dejligt med lidt mere luft og stramhed i lyden, som en ny forstærker i en højere prisklasse nok også vil give?

De fleste forstærkere i highend-klassen har ikke indbygget hovedtelefonudgang, så på det tidspunkt er jeg i hvert fald nødt til at ofre penge på en headamp.


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 24 April 2009 kl. 01:10 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv Rega fanboy og den Elicit ser virkelig lækker ud! 

Når det bliver aktuelt med en headamp er der hjælp at hente her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_topics.asp?FID=34
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 24 April 2009 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

C352 og Elicit har næsten samme Watt-angivelser - Ved ikke om Elicit'en vil have nemmere ved at trække dine Mentor 2.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 24 April 2009 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Ja, Elicit'en er fræk  Den ser meget stabil ud og sådan lidt drenget med de der køle-åbninger i toppen osv - det kan jeg godt lide. Meget highend hifi har det med at blive lige en tand for fint og måske for fimset nogle gange, synes jeg - synes generelt Rega er ved at få styr på designet, med deres nyere produkter.

Jeg tænker bare, at Eliciten er opgivet til samme effekt som min nuværende (dvs. 80 watt), men jeg tror stadig at der er meget mere knald i Elicit'en pga. den væsentligt større trafo, der sidder i. Jeg ved godt at NAD er kendt for store strømforsyninger i budget-afdeligen i forhold til konkurrenterne, men jeg vil vædde med at det kunne gøres meget bedre - men nok ikke til prisen.

Derudover er det jo også dejligt med en digitalt (føj hvor jeg hader det ord) styret volumenkontrol - så er der ikke knas når man drejer - og ægte logaritmisk skala (diskret skala, men det er stadig bedre end det andet). Jeg har dog en overbevisning om at det var bedre at lave sådan en volumenkontrol med relæer i stedet for de små integrerede kredse, meen... så er prisen igen en anden.

Alt i alt ser jeg meget frem til at høre Eliciten - men vil stadig gerne høre om andre forslag til forstærkere i samme prisklasse.




__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 24 April 2009 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Super lækkert anlæg!
Virkelig god kombination af udstyr du har fået dig der.
Specielt din P5 er lækker!

Kan du fortælle lidt om TT-PSU'en...
Har selv tænkt på at opgradere min P5 med den.


__________________
Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz
 
Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 24 April 2009 kl. 02:57 | IP-adresse registreret  

Hvor langt er der mellem højtalerne og hen til dit sweetspot? Det ser ud som om at du har meget langt mellem højtalerne i forhold til afstanden til der hvor du sidder.

De er ellers fine de der Dalier
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 24 April 2009 kl. 07:18 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de nye højttalere! De ser super svedige ud - og så spiller de godt.

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 24 April 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

chubbz: TT-PSU'en er nærmest et must, synes jeg. Med den på bliver lyden strammet op, musikken er hurtigere og generelt mere præcis - det kan især høres i bassen. Jeg vil nok ikke sige at den giver en kæmpe forbedring, men en forbedring der er væsentlig i det lange løb.

Kenneth K: Mit værelse er desværre ikke særlig nemt at indrette mht. hifi, så det er desværre ikke en perfekt ligesidet trekant - det er dog bedre end før, med den store reol.

Mange tak for de pæne kommentarer

Jeg har lidt problemer med vibrationer fra højttalerne der forstyrrer pladespilleren - selvom det ikke er så slemt som med Concept 8'erne. Jeg mistænker SD-fødderne jeg har mellem højttaler og stand for ikke at passe til højttalerens vægt - så der må jeg eksperimentere lidt. Jeg har hældt sand i standerne i håb om at det skulle hjælpe, men jeg har en mistanke om at det var bedre uden sand? Med sand i lyder de i hvert fald meget som en gulvhøjttaler, og det er jo egentlig dejligt, men bassen bliver "lettere annuleret" ved visse frekvenser - de samme frekvenser hvor man kan mærke at højttalerne vibrerer mest. Jeg håber at nogle andre SD-fødder er bedre til at reducere vibrationerne. Jeg har også prøvet med de gummidimser der følger med standerne, men de er slet ikke så gode som SD-fødderne.

Jeg snakkede også med en ansat i Hifi-klubben som mente at gummipuderne fra VM Acoustics gjorde præcis det samme som SD-fødderne og han kunne ikke se hvorfor SD-fødderne skulle være bedre - så har han den oplevelse til gode  Jeg var også skeptisk, men på mine Concept 8'ere gjorde det stor forskel - og det samme ser ud til at være gældende her.

Jeg vil gerne høre fra folk der har eksperimenteret med at reducere højttalernes "egenvibration" og afkobling generelt - det ville være fint med nogle ideer, så jeg kan optimere mit anlæg


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
infinity Ren90
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 23
Sendt: 24 April 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Hej Pvh1987

Det ser jo godt ud jo måske en cambridge 840a v2 vil sætte lidt mer fut i de mentor 2

Til top Vis infinity Ren90's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af infinity Ren90
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 24 April 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Ser lækkert ud! Kunne forestiller mig at NAD lyden klædte de "små" kasser.

Jeg har selv haft Mentor 6, og serien giver masser af musikglæde for pengene


__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 24 April 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

NAD-lyden er udemærket, men vil gerne have lidt mere kraft og luft i lyden. Inden længe får jeg nok en Rega Elicit på besøg, håber jeg - det bliver spændende og høre hvor meget mere kraft den har, selvom den er opgivet til 80 watt ligesom min NAD.

I Elicit's prisklasse er der også den fra NAD's masterserie, men jeg ved nu ik helt om jeg synes godt om det udseende.

Ellers skulle man overveje en Cambridge 840A eller måske den forholdsvis nye effektbamse, Cambridge har lavet og den tilhørende preamp.


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes