Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 18:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Det digitale mareridt ødelægger sanserne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 16 November 2005 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Anallogical

Jeg bad dig ikke skrive/ tale som 99,99 % gør - derimod ønskede jeg at du andvender et forståeligt sprog som 99,99 % af brugere og befolkningen som helhed gør.

Og så er jeg ikke så sikker på at brugerne ønske at modtage den hjælp, med at blive overbevist om at de bliver holdt i lænker af deres eget dyrtkøbte anlæg og musikinteresse, eller at nogen skal pådutte dem at de er fanget i det digitales vold.

Den slags NEUROLOGISKE enetaler får kun et format af, at man taler til folket da de ikke ved bedre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Naturligvis prøver jeg at oplyse folket

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 16 November 2005 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:
Spencer skrev:
Analogical skrev:

Altså også her mere konkrete forsllag til at modvirke det mest digitalle i det digital, sagt jævt: hvorledes vi Cd afspilning mere analogt.

Her er en converter bygget på Burr Browns chip PCM63 i kombination med rør i udgangen, et godt bud, som har overrasket mange vinyltilhængere, med en meget sammenhængende lyd over hele spektret.

Intet toneområde stikker ud, og gør opmærksom på sig selv.
Diskanten er i analog klasse, siges der.

Chippen er desværre udgået for nogle år siden, og produceres ikke længere.

Glædelig at Spencer også kan se nødvendigheden af at fjerne det digitale i det digitale medie. Dette er dog et "huge" skridt for Spencer. Så har jeg sandelig udvirket noget!

Vi taler skam om at give CD'er de bedste betingelser for at få formidlet de detaljer der vitterligt er at finde på sølvskiverne (hvis de er der).

At jeg så mener at rør er en god løsning, rykker ikke så meget ved at rørene ikke genskaber rum der ikke er tilstede på CD'en.

En CD som er dårligt indspillet kan ikke på nogen måde reddes af rør, eller en dyr forforstærker.
Hvis ikke de som mixer lyden, og i særdeleshed dem der laver den endelige glasmaster til CD-fremstilling, gør deres job ordentligt, så er der intet at stille op.

Jeg tror at vi kan komme med mange eksempler hvor hverken vinylen eller CD'en lyder godt ?
Mediet kan ikke klandres for den slags.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Krog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Indlæg: 1580
Sendt: 16 November 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

Et lille frisk citat fra en af testerne hos Stereotimes :

 

Citat:
OK, I admit it! Lately I have been flirting with, and have been somewhat smitten by, the "Dark Side" of our hobby -- the compact disc. Coincident with the arrival of my ModWright Perpetual Technology P-3A, I no longer find in necessary to shut down the digital playback system after only an hour or so and replenish my spent musical spirit with a fix of vinyl playback. However, as a self-respecting, die-hard vinyl advocate, it is my duty to remind you that a good analog front-end still kicks stuffing out of the best digital rigs out there. I’m not trying to pick a fight here, but there really is no debate. When done properly, the LP is musically superior to the CD.



Hvad vil du opnå med dette citat? For mig at se, er det blot en person der elsker vinyl og ikke normalt kan lide cd, og som hævder at LP er meget bedre end CD. Men hvad kan vi bruge det til? Det er jo blot en helt almindelig persons mening, som tilfældigvis er enig med dig.

Hvis der var en mening med det, som jeg ikke fangede vil jeg meget gerne høre den

MVH Christian
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 16 November 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Analogical

En CD spiller kan være ganske fortræffelig til at formidle den absolut bedste og mest interessante lyd, hvor både lyd og musikalitet er en fornøjelse at lytte til, herunder at man kan slappe af med det og inden af rammerne af det folk forventer af god lyd.

Det kræver blot at man ikke forpester CD spillerens formåen med et dårligt lokale, dårlige forstærkere eller helt umulige kabler, ligesom opstillingen af anlægget kan bevirke at lyden bliver uudholdelig, og man derved får et mareridt af en lydoplevelse.

Men det gælder for analog som digital lyd. Dernæst kan man jo ikke generalisere for at digital lyd er dårlig, digital lyd kan præsenteres på mange forskellige måder og betingelser. Men igen gælder nøjagtigt det samme hvis vi er i den analoge verden.

Så hvad er det du prøver at pådutte os med dine indlæg???? der er jo ikke noget af det vi ikke ved i forvejen, det er bare et spørgsmål om at få det bedste ud af det man nu har valgt, digitalt eller analogt, man behøver ikke at have det store professorat kik eller neurologisk indsigt, for at finde ud af den slags, bare lidt simpel lytning og forståelse.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 16 November 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

@Toftdahl

Det ville nok ikke være forkert at påstå, at over 50% af den lyd fra anlægget, som vi hører, kommer som reflektioner fra væggene ?

Den direkte lyd, skal derfor indeholde meget vigtige informationer, og herefter må hjernen korrigere for rummets reflektioner.
Den lyd som kommer inden for ca 10ms anses af hjernen, for at høre til hovedsignalet, og resten registrerer hjernen som informationer fra rummet.

Ens eget rum, vel at mærke.
Lytterummet blandes med det rum der er på optagelsen, og skaber et nyt rum, som kun er hjemme hos dig.
Denne unikke lyd, ændrer sig når et vindue åbnes, når du retter dig op i stolen, når du har gæster, osv.

Skulle alle høre det samme, så kræver det lukkede hovedtelefoner, samt at de i studiet målretter optagelsen imod hovedtelefoner.
Lad os bare konkludere at et dårligt rum får det værste frem i både digital og analog lyd.

Det faktum at det venstre øre hører lyd fra den højre højttaler, og omvendt, gør at kanalseperationen i rummet er meget ringe.
Faktisk så ringe at de fleste rum ikke ville blive godkendt hvis det var et stykke hifi.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 16 November 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Analogical skrev:

Et lille frisk citat fra en af testerne hos Stereotimes :

 

Citat:
OK, I admit it! Lately I have been flirting with, and have been somewhat smitten by, the "Dark Side" of our hobby -- the compact disc. Coincident with the arrival of my ModWright Perpetual Technology P-3A, I no longer find in necessary to shut down the digital playback system after only an hour or so and replenish my spent musical spirit with a fix of vinyl playback. However, as a self-respecting, die-hard vinyl advocate, it is my duty to remind you that a good analog front-end still kicks stuffing out of the best digital rigs out there. I’m not trying to pick a fight here, but there really is no debate. When done properly, the LP is musically superior to the CD.



Hvad vil du opnå med dette citat? For mig at se, er det blot en person der elsker vinyl og ikke normalt kan lide cd, og som hævder at LP er meget bedre end CD. Men hvad kan vi bruge det til? Det er jo blot en helt almindelig persons mening, som tilfældigvis er enig med dig.

Hvis der var en mening med det, som jeg ikke fangede vil jeg meget gerne høre den

MVH Christian

Det er altid sundt at kigge til en anden mere seriøs tester

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 16 November 2005 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Spencer

Jamen jeg kan ikke være uenig med din fremlægning, netop disse faktorer er langt vigtigere end de minimale forskelle og lydopfattelser imellem digital eller analog, såfremt man arbejder for en realistisk og udholdelig musikoplevelse.
For man bliver jo også nødt til at skelne imellem, en snæver og kortvarig analytisk oplevelse og en oplevelse hvor der er overordenlig harmoni og musikalitet til stede - og personligt foretrækker jeg bestemt det sidste.
Men ofte støder man på folk som elsker at sidde og labbe det analytiske i sig, det kan også være spændende i små doser, modsat får man mareridt og bliver lyttetræt, og kan næsten ikke komme væk fra det analytiske overtag.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 16 November 2005 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Spencer

Jamen jeg kan ikke være uenig med din fremlægning, netop disse faktorer er langt vigtigere end de minimale forskelle og lydopfattelser imellem digital eller analog, såfremt man arbejder for en realistisk og udholdelig musikoplevelse.
For man bliver jo nødt til at skelne imellem en snæver og kortvarig analytisk oplevelse og en oplevelse hvor der er overordenlig harmoni og musikalitet til stede - og personligt foretrækker jeg bestemt det sidste.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Faktisk vil jeg være lidt grov, og sige at mange bruger for mange penge på anlæg, med det rum de har.
De har måske en oprigtig intention om at forbedre deres rum, og ved måske også hvordan.
De får det bare aldrig gjort, og ender derfor med et godt anlæg i et dårligt rum.

For disse mennesker er surround faktisk en gave, idet et stort antal højttalere giver en større andel af direkte lyd fra højttalerene, og mindre fra selve rummet.

Det er vist ok i high-end sammenhænge, at indrømme at man også har surround.



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 16 November 2005 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Analogical

En CD spiller kan være ganske fortræffelig til at formidle den absolut bedste og mest interessante lyd, hvor både lyd og musikalitet er en fornøjelse at lytte til, herunder at man kan slappe af med det og inden af rammerne af det folk forventer af god lyd.

Det kræver blot at man ikke forpester CD spillerens formåen med et dårligt lokale, dårlige forstærkere eller helt umulige kabler, ligesom opstillingen af anlægget kan bevirke at lyden bliver uudholdelig, og man derved får et mareridt af en lydoplevelse.

Men det gælder for analog som digital lyd. Dernæst kan man jo ikke generalisere for at digital lyd er dårlig, digital lyd kan præsenteres på mange forskellige måder og betingelser. Men igen gælder nøjagtigt det samme hvis vi er i den analoge verden.

Så hvad er det du prøver at pådutte os med dine indlæg???? der er jo ikke noget af det vi ikke ved i forvejen, det er bare et spørgsmål om at få det bedste ud af det man nu har valgt, digitalt eller analogt, man behøver ikke at have det store professorat kik eller neurologisk indsigt, for at finde ud af den slags, bare lidt simpel lytning og forståelse.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Nu har jeg forudsat, at selve lytterummet er af en vis beskaffenhed, men er da naturligvis enig i, at i de dårligste lytterum kan end ikke en pladespillere være nok til at imødegå en afvigende efterklangstid.

Jeg vil naturligvis - også- gerne ofre selve lytterummet nogle betragtninger, men i et almindeligt gulvtæppebelagt lytterum, som jeg har taget udgangspunkt i ved beskrivelsen af det digitale mediet. Er der tale om voldsomme abnorme lydrum er det klart at dette forhold må ordnes først.

I eget tilfælde er min stue korrekt akustisk, dvs. der er for længst arbejdet professionelt med lytterumments opførsel, hvilket har medført nogle ændringer, der rent æstetisk set ikke er smukke. Til gengæld har jeg et ægte highend lytterum, hvilket gør det overordentlig nemt at beskrive digitallydens helt absurde måde at formidle på.

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical
 
Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 16 November 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Nu hvor selv Spencer er blevet induceret den betydning, der vitterlig er i at bortfjerne det digitale affaldsprodukt, er der håb. Der findes dog kun een effektiv metode, nemlig simpelthen at bortvende sig fra denne type lyd. Med andre ord..så må man ophøre med at vedligeholde sin "falske  digitale præference", hvilket mest effektivt foregår ved at undlade at lytte dertil.

Jeg har lagt op til at der også kan debatteres hvad der konkret kan gøres i de konkrete setup for at imødegå enhver digitalafledet prægning af den indre præference, herunder tillige tiltag, der ikke fjerner lyden, men medvirker til at analogisere cd lyden, hvilket følgelig er det subsidiære mål her.

 

Jeg vil dog fastholde, at vi i denne tråd må turen igennem initialt igen omkring synapseforholdene, der, som det er de fleste læsere af denne tråd bekendt, påvirkes inden det 20. leveår. Da denne del af argumentationen er den væsentligst og samtidigt sværest tilgængelige del af mit projekt, må jeg følgelig bede læseren om tålmodighed, når jeg ikke straks går over i mere konkrete forslag. Det bedste middel imod en uønsket prægning er simpelthen en bevidsthed, ja en erkendelse, om, at den enkelte lytter faktisk manipuleres i egen hjernestruktur. Og vi må ind om denne indsigt først.

Når den enkelte forstår at hans egen hjerne kan været præget på en måde, der gør, at han ikke er opmærksom på, at det han lytter på skulle udgøre et problem..ja da har vi et dobbeltproblem.

De næste indlæg vil derfor introducere hvorfor mange mennesker ikke vælger at være åbne med(hvis de har en analog præget indre præference) at deres egentlige præference faktisk er pladespilleren.

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical
 
Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 16 November 2005 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Anallogical

Jeg bad dig ikke skrive/ tale som 99,99 % gør - derimod ønskede jeg at du andvender et forståeligt sprog som 99,99 % af brugere og befolkningen som helhed gør.

Og så er jeg ikke så sikker på at brugerne ønske at modtage den hjælp, med at blive overbevist om at de bliver holdt i lænker af deres eget dyrtkøbte anlæg og musikinteresse, eller at nogen skal pådutte dem at de er fanget i det digitales vold.

Den slags NEUROLOGISKE enetaler får kun et format af, at man taler til folket da de ikke ved bedre.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Nuvel....det kan ikke være anderledes at mange kan have svært ved at forstå det særlige begrebsunivers, der er knyttet til hjernen og dens udformning. Sprog kan derfor være et problem, hvorfor jeg selvsagt til hver en tid står til rådighed med yderligere forklaringer.Det er videre klart, at den, der besidder en elaboreret sprogkode af og til kan føle det vanskeligt at genkende de, der ikke har denne, hvorfor der fra tid til anden opstår en art vacuum i debatten rent forståelsesmæssigt. Også af den grund opfordrer jeg til at spørge, hvis der optræder begreber eller sætningskonstruktion udført af mig, der ikke forståes. Jeg er her jo også for at hjælpe i den retning.

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 16 November 2005 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Analogical

Det er jo bare en fortsættelse af den gamle tråd med flygtige og totalt rundfarende forklaringer. Det minder mig lidt om en surround tale der går i selvsving igen.
Jeg tror egentligt ikke der er nogen der har lyst og energi til 40 sider på få dage om det der.

Den der med at du beder os om at have tålmodighed, når du straks går over i mere konkrete forslag - det hedder repeat knappen sidder fast - sorry.

Kom nu bare ned til os andre og lyt til noget godt CD musik eller kast dig over en god LP, så kan vi drøfte lidt om det gennemgående i et godt setup og dets omgivelser, men du læger ud med at indvie os i dit setup og måske nogle billeder, som så mange andre gør, så tager vi udgangspunkt i det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

 

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 16 November 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Analogical

Det er jo bare en fortsættelse af den gamle tråd med flygtige og totalt rundfarende forklaringer. Det minder mig lidt om en surround tale der går i selvsving igen.
Jeg tror egentligt ikke der er nogen der har lyst og energi til 40 sider på få dage om det der.

Den der med at du beder os om at have tålmodighed, når du straks går over i mere konkrete forslag - det hedder repeat knappen sidder fast - sorry.

Kom nu bare ned til os andre og lyt til noget godt CD musik eller kast dig over en god LP, så kan vi drøfte lidt om det gennemgående i et godt setup og dets omgivelser, men du læger ud med at indvie os i dit setup og måske nogle billeder, som så mange andre gør, så tager vi udgangspunkt i det.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

 

Nu er det nødvendigt at gennemgå såvel den teoretiske som det topiske grundlag først. Jeg kan dog meddele dig at jeg ikke deltager i at fremvise billeder af mit setup.Et billede kan slet ikke retfærdiggøre slutlyden: man kan ikke høre hvad et billede viser.

Når dette er sagt, så har jeg også lagt op til, at der i denne tråd, kan debatteres via mere konkrete indslag vedr. en afværgelse af de værste unoder knyttet til Cd mediet. Jeg finder dog ikke på nuværende tidspunkt grundlag for at gå til dette punkt, idet jeg, som nævnt, vil indføre jer grundlæggende i teorien først. Og det er derfor jeg anmoder om en vis tålmodighed.

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical
 
Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 16 November 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Analogical skrev:

så prøver vi at genskabe denne tråd.

Mere senere

Lidt ud af nysgerrighed, spørger jeg så:

Vil ubesvarede spørgsmål fra den gamle tråd, blive besvaret ?
Lover du at du ikke vil begynde at slette løs i dine indlæg, som det skete i den gamle tråd ?

Jeg tror nemlig at mange vil afholde sig fra at deltage, hvis indlæg pludselig erstattes med tomme felter, og dermed forsvinder i den blå luft.

Hvis der er forståelsesmæssige spørgsmål fra den gamle tråd, der ønskes besvaret, er man velkommen

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical
 
XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 757
Sendt: 16 November 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Nu helt ærligt, enten blev du bortvist, eller også valgte du selv og smutte. Summasumarum var din konto blev lukket, Hvorfor s*t*n åbner du så en ny og begynder på det samme igen ?

Det kan jeg virkelig ikke forstå?


__________________
I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 16 November 2005 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Analogical skrev:

Et billede kan slet ikke retfærdiggøre slutlyden: man kan ikke høre hvad et billede viser.

Nej, sådan er alle anlæg forhåbentlig. De skulle gerne lyde bedre end de ser ud.

Jeg mener ikke at man bør skamme sig over ubehandlet krydsfiner i selvbyggerhorn, eller ramponerede elektrostater.
Eksempelvis ligner flere af de store Beveridge, noget der er taget fra enteriøret af en østtysk færge. Bestemt ikke kønne, men de spiller som en drøm.

NB. Orange tekst kan være et problem for mange at læse. Specielt hvis man har en grad af farveblindhed, hvilket mange mænd har (rød/grøn farveblindhed er meget udbredt).



__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 16 November 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Det digitale mareridt - eller hvilket mareridt.

Jeg tror vi med sprogbruget har fået afklaret, at det er den samme sang og den samme historie fra den samme Antisilver. Antisilver kritiserede ellers Hifi4all så voldsomt, og ville aldrig vise sig igen, da adminstrator var både det ene og andet.

Men okay - dete  rfint nok at Antisilver dukker op igen, det er åbenbart udtryk for at han respekterer HiFi4all, men så tror jeg bare han også skal respektere alle brugerne. 
Hvilket kan gøres ved at anvende et ganske almindeligt dansk sprog som 99,99 gør i de forskellige fora. 
Dernæst vil det nok være at foretrække, at han ikke bare tromler afsted som en damptromle og totalt taler hen over hovedet på alt og alle, alene for at opdrage eller måske snarere pådutte alle andre det der CD / digital prædiken.

Vi kan alle få skrevet noget uklart eller have en dag hvor man nok ikke skulle have skrevet noget. Men den gamle Antisilver stil hvor man totalt ignorer alt og alle, og nærmest gebærder sig i en stil, hvor han taler til folket, samt slet ikke vil detage i en reel debat, så er det nok bedre slet ikke at skrive mere det der digital mareridt.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Vil meget gerne udrydde den misforståelse , at jeg ikke skulle respektere alle brugere her, for det gør jeg. Der er forskel på at medvirke til højnelsen af indsigten hos den enkelte i hvorledes hans indre verden er skruet sammen og fremkomme med bud på, hvad der kan gøres for at rette disse fejl og på ikke at respektere andre:det er 2 vidt forskellige ting. Det er dog klart, at i og med at jeg angriber det digitale medie, ja da vil det blive opfattet som et personligt angreb hos nogle, måske særligt de, der er "kommet til" at elske dette-->guderne må vide hvorfor.Følgelig er der en holdning bag mit synspunkt, der faktisk mener at overdrevent lytning til digitale medier kan medføre en svigtende dømmekraft, når talen går på analog vs. digitalt. Da jeg anser mit synspunkt for korrekt og velfunderet er det samtidig klart, at jeg er på lidt af en mission, men i virkeligheden skal "man" være glad for at møde mit synspunkt, da dette jo i virkeligheden er udtryk for den allerstørste respekt af den oprindelige hørelse hos lytteren_ en oprindelighed jeg som sagt finder ødelagt hos flere og flere.

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical
 
Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 16 November 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Analogical skrev:

Et billede kan slet ikke retfærdiggøre slutlyden: man kan ikke høre hvad et billede viser.

Nej, sådan er alle anlæg forhåbentlig. De skulle gerne lyde bedre end de ser ud.

Jeg mener ikke at man bør skamme sig over ubehandlet krydsfiner i selvbyggerhorn, eller ramponerede elektrostater.
Eksempelvis ligner flere af de store Beveridge, noget der er taget fra enteriøret af en østtysk færge. Bestemt ikke kønne, men de spiller som en drøm.

NB. Orange tekst kan være et problem for mange at læse. Specielt hvis man har en grad af farveblindhed, hvilket mange mænd har (rød/grøn farveblindhed er meget udbredt).

Nu er der vel ingen grund til at æstetik ikke kan opnåes med et hifi system.Hos mig er det ihvertfald både en æstetisk og auditiv fornøjelse

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical
 
Analogical
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 303
Sendt: 16 November 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

XenoCypraZ skrev:
Nu helt ærligt, enten blev du bortvist, eller også valgte du selv og smutte. Summasumarum var din konto blev lukket, Hvorfor s*t*n åbner du så en ny og begynder på det samme igen ?

Det kan jeg virkelig ikke forstå?

Blev ikke bortvist, men valgte selv at holde en pause. Det er dog klart at Admin ikke anså den del af debatten, der udvikledes i forhold til særligt JacobF og jeg mht. den mere filosofiske del,for berettiget, hvilket jeg efterfølgende har taget til efterretning.Således vil jeg ikke igen medvirke til en debat om den filosofiske videnskabeelighed, da JacobF og jeg er fuldstændig uenig herom, hvorefter debatten for min dels vedkommende afgrænses således at der alene blive tale om en debat om det digitale medie ud fra hjernemæssige topikker og lydfilosofiske grundovervejelser, hvorefter denne tråd ikke med min deltagelse vil udvikle sig til en semistudentikos debat

Til top Vis Analogical's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogical
 
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 431
Sendt: 16 November 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Mon ikke man på baggrund af den tidligere tråd, og den måde denne tråd allerede nu tegner sig, skal konkluder én ting:

"Lyt til stilheden  - Deri findes sandheden" - "Larm udfylder kun et selvskabt tomrum" "Kom videre i livet!"

Ta' den

 

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi
 

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes