Forfatter |
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 09 November 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej H4A
Synes lige jeg ville sætte en Sub battle i gang, på det grundlag at jeg selv lige har erhvervet mig et par dyre kasser. Så kunne det være interessant at høre hvad I foretrækker af sub i den tunge ende.
Ved at mange herinde fra er vilde med SVS´s subs. Har aldrig selv hørt dem, men det kunne være et spændende bekendtskab. Har en kammerat som har Velo DD18 i hans bif, og det synes jeg er op og ned ift. M&K.
Så har en idé om at lade disse konkurrere;
Velodyne DD18 vs. SVS-PB13 Ultra vs. M&K MX350 MK2 vs. B&W ASW855 mf. hvis der er idéer.
|
Til top |
|
|
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
Sendt: 09 November 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|

Let the games begin
|
Til top |
|
|
Luggelaj Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
Sendt: 09 November 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend88 skrev:

Let the games begin
|
|
|
HOLY!
|
Til top |
|
|
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
Sendt: 09 November 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må vidst nok være den største enhed jeg har set  Kan den overhovedet spille?
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 09 November 2009 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Hej H4A
Synes lige jeg ville sætte en Sub battle i gang, på det grundlag at jeg selv lige har erhvervet mig et par dyre kasser. Så kunne det være interessant at høre hvad I foretrækker af sub i den tunge ende.
Ved at mange herinde fra er vilde med SVS´s subs. Har aldrig selv hørt dem, men det kunne være et spændende bekendtskab. Har en kammerat som har Velo DD18 i hans bif, og det synes jeg er op og ned ift. M&K.
Så har en idé om at lade disse konkurrere;
Velodyne DD18 vs. SVS-PB13 Ultra vs. M&K MX350 MK2 vs. B&W ASW855 mf. hvis der er idéer.
Fin ide, hvad med at tage XTZ subs med ind i kampen?
|
|
|
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 09 November 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor stor en test havde du tænkt dig? Man kunnne jo evt høre nogle af forhandlerne om de ikke ville stille lidt udstyr til rådighed.
Har lige set at hifi-klubben har fået en vistnok 21" sub fra cw på deres produktliste. Den giver muligvis ikke den mest præcise bas, Men den burde da kunne give en smule vibrationer til film ;)
|
Til top |
|
|
tued Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 208
|
Sendt: 10 November 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend88 skrev:

Let the games begin |
|
|
Fantastisk. Hvor har du det billede fra?? __________________ Arcam AVR 300, 2-vejs Visaton og U-Frame sub, Mac mini HTPC
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 10 November 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske også noget XTZ sub?
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
Sendt: 10 November 2009 kl. 06:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
Sendt: 10 November 2009 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har 2 stk svs pc12-plus... (og har selv haft en m&k 350mk2 - den spiller slet ikke dybbas )
Bring it on! __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|
l´Blundt Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 905
|
Sendt: 10 November 2009 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan har du tænkt dig det skal foregå med sådan en battle? Skal det være tryk eller bedste lyd eller hvordan? For er jo lidt svært at transportere subs på 50+ kg rundt i landet. Og hvis alle skal spille i samme rum vil det med kalibrering jo blive lidt problematisk. Plus at hvis der står 6-7 subs i et rum vil alle få slugt bass af de andre subs når de skal spille. Så lidt besværligt at opstille en sådan test, men alligevel en spændene ide jeg gerne deltager i med min PB12+/2  Vi kan jo eventuelt gøre som nordmændene, finde en bestemt scene i en bestemt film at fyre af hver af os og så poste højeste spl sammen med en hvor højt der er skruet op i forhold til referencen(0db på reciever). Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1447
|
Sendt: 10 November 2009 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 November 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier: Ja Ikka(eller hvordan det nu staves) har lavet mange standardiserede tests af subs. Og det er helt sikkert den side eller hometheatershack man skal tjekke hvis man vil vide hvad den sub man overvejer kan i forhold til pris og andre mærker/modeller. Men jeg tror nu det er sjovere selv at teste  Og ikke mindst at score højere i spl-battle end andre  Hvilken sub bruger du selv? Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt skrev:
Vi kan jo eventuelt gøre som nordmændene, finde en bestemt scene i en bestemt film at fyre af hver af os og så poste højeste spl sammen med en hvor højt der er skruet op i forhold til referencen(0db på reciever).
Mvh. l´Blundt
|
|
|
Målt med hvad? Bare så det er ens 
Hvis det er SPL, så har jeg et dobbelt v-horn på over 1 kubikmeter der ikke siger meget under 50Hz, men ved 100Hz er den langt over 130dB  (og nej - den står ikke i stuen... )
Hilsen
Thomas
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 November 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier: Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål om hvad vi skal måle det med? For der er vel ikke så meget andet at måle med end et db-meter? Men hvis du er i tvivl kan du jo tjekke avforum.no og se hvad det er de laver deroppe. De kan sikkert også meget bedre fortælle hvad der skal måles med, linealer eller termometere, og hvor det skal måles  Min PB12+/2ér levere så noget i retning af 120db ved 20hz. Og ja den står i stuen. Udenfor levere den vist kun omkring 106-7 db. Men har ikke brug for at den spiller derude da jeg ser film i stuen. Og nu vi er ved det så er det jo altså subs vi snakker om her og ikke almindelige højttalere eller bass-højttalere. Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 10 November 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde bare forestillet mig en individuel begrundelse for den ene frem for den anden. Hvad oplevelser folk har med subwoofere i den dyrere ende. Så en battle i traditionel forstand er nok for meget sagt, men hvad synes i er bedst? Lad os høre, også hvis i kun har hørt en af dem...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 November 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite: Hvis du bare vil have subjektive opfattelser af de forskellige subs så er der masser af tests, både af magasiner, men også fra orivate på feks. audioreview.com. Problemet med disse tests er bare at de siger lige så meget om rummet subén er testet i som om subén, mindst. Ellers tjek linket længere oppe. Der er ihvertfald testet både Velodyne DD18 og SvS PB13ultra. Og der er også masser af subjektive erfaringer med dem her på foraét. Det er bare at søge  Selv er jeg mere interesseret i en spl-tråd med bestemte scener fra film og folks spl-målinger. Mvh. l´Blundt
|
Til top |
|
|
Old_school Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 10 November 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par SVS PC 13 Ultra. Startede med 1 men fandt at det var for nemt at retningsbestemme lyden, hvilket ikke dur' når den skal stå i et hjørne. Med 2 får man styr på det, kan anbefales. Bruger dem til dyb bas, ikke til jordskælv. Det er fine højtalere med en høj WAF.
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2009 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
l´Blundt skrev:
Meier: Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål om hvad vi skal måle det med? For der er vel ikke så meget andet at måle med end et db-meter?
|
|
|
Enig - men hvilket? Jeg er helt med på div. forskelle på måleudstyr og ikke mindst sub kontra bas-kasser (min kommentar om w-horn var mest for sjov )
Hilsen
Thomas
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 11 November 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor højt den kan bestille er for mig mindre væsentlig. der er mange parameter der karakterisere en god sub. præsision og nyancering er for mig langt vigtigere end at den kan spille 110 db ved 20 hz. jeg er sikker at svs laver gode sub. men de er ikke de mest præsice. ifølge de målinger de har lavet på av talk så er M&K mx 350 den mest præsice,sammen med velodyne dd serien(etf). SVS er den mest retliniære. Hvilken er så bedst? det er et spørgsmål om prioriteringer
jeg fravalgte selv svs efter at have lyttet på dem, da min prioritering er anderledes. det bliver med andre ord umuligt at vælge en vinder
|
Til top |
|
|