Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juli 2024 | 16:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Pas På King!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

har også kun gode erfaringer....

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Fuldkommen enig med Falken ! 

Kald det "naivitet" eller "godtroende". Det er alt andet end lige idioten der løber med en halv vind, som er skurken. Vi skal ikke ikke derhen hvor det kan retfærdiggøres at blive snydt.   



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Falken skrev:
Jean M Jarre skrev:

Vil man ikke køre, eller tage der ud for at få syn for sagen, er man selv ude om det.

 
Øhh... Jeg kunne næsten ikke være mere uenig. Blot forbi man ikke gider at køre 450km for at købe en genstand til 1000kr, og man snakker med sælger der siger god for genstanden, ber man så om at blive snydt, måske? Men ikke i min bog!
 
 

Både og, hvis det er dyre at køre der hen, end det der er sparet ville jeg gå i min lokale HiFi butik.

Jeg håber at der kun er få brådne kar, men det er som regl dem man høre om, man ser aldrig en skrive herinde, jeg har handlet med ......... og det var bare en god handel, for folk er hurtigere til at hænge folk ud end at rose.

Og hvis man bliver snydt, ja så er det lidt ens egen skyld hvis man ikke har taget sine forholds regler, men det er jo kun min mening.

jeg har aldrig og vil aldrig snyde nogen, men det er der desværre andre der gør, og de få tager tit modet fra andre, jeg har lavet mange gode handler før, og det har været både sjovt og hyggeligt.

Det håber jeg det bliver ved med, men det er også op til mig selv at sørge for at det bliver sådan, ved at tage mine forholds regler, og være 10000000% ærlig over for dem man handler med.

Det jeg vil sige, det er fint at advare mod en der snyder folk, men hvad med en gang imellem og fortælle hvis man har en god oplevelse med en handel.



__________________
Det første kvinder bliver døve på er øjnene.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Citér:
 
Hej Jean M Jarre !

Både og, hvis det er dyre at køre der hen, end det der er sparet ville jeg gå i min lokale HiFi butik. Nu køber folk gerne brugt, fordi det kan betale sig. Det er bestemt ikke for sjov skyld at folk handler på afstand, vel !?

Jeg håber at der kun er få brådne kar, men det er som regl dem man høre om, man ser aldrig en skrive herinde, jeg har handlet med ......... og det var bare en god handel, for folk er hurtigere til at hænge folk ud end at rose. Jeg har selv gjort mange fine brugthandler, ene og alene fordi der har været en gensidig ærlighed til stede. Nu er det bare sådan at denne tråd har affødt en generel debat omkring synliggørelse af synderne. For mit vedkommene er man også velkommen til at rose. Det har jeg selv gjort. Så hellere end gerne. 

Og hvis man bliver snydt, ja så er det lidt ens egen skyld hvis man ikke har taget sine forholds regler, men det er jo kun min mening. Undskyld, men det er helt hen i vejret. Snyd kan ikke retfærdiggøres. Det er bare min mening.

jeg har aldrig og vil aldrig snyde nogen, men det er der desværre andre der gør, og de få tager tit modet fra andre, jeg har lavet mange gode handler før, og det har været både sjovt og hyggeligt. Netop derfor skal snyd ikke retfærdiggøres !

Det håber jeg det bliver ved med, men det er også op til mig selv at sørge for at det bliver sådan, ved at tage mine forholds regler, og være 10000000% ærlig over for dem man handler med. Selvfølgelig skal man tage forholdsregler. Det er man nødsaget til i dag. Men det retfærdiggøre stadig ikke at blive snydt

Det jeg vil sige, det er fint at advare mod en der snyder folk, men hvad med en gang imellem og fortælle hvis man har en god oplevelse med en handel. Positive oplevelser er altid velkomne. Men det er også vigtigt at forholde sig, samt synliggøre den anden problematik. Nemlig de idioter som ikke kender kriterierne for en god og hæderlig handel.  

Med hæderlige hilsner

Holberg



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
bassman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 67
Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Svindel findes alle steder. Også inden for hifi-verdenen.

Som Holberg siger så er det ens egen opgave at passe på. Både når man sælger og køber.
Blev engang snydt ved et salg, så man skal passe på begge veje.
Men det er synd at det skal være sådan.
At man skal være nervøs for at handle brugt. Ofte er der mange penge at spare og for folk som ikke har mange penge, er det tit den eneste mulighed.

Men vi er desværre ikke skabt lige og slet ikke ikke til at være ærlige.
Til top Vis bassman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bassman
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

nikolaj0408@hotmail.com er også begyndt at optræde på www.hifilink.dk. som bruger eller hvad det nu kaldes, altså ikke kun på Markedspladsen. Han har i dag indlagt en post under Mit anlæg indeholdende en liste over anlægget, samt et billede. Det billede har jeg set før, nemlig her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10324&K W=king
Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Nemlig...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3105
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:
nikolaj0408@hotmail.com er også begyndt at optræde på www.hifilink.dk. som bruger eller hvad det nu kaldes, altså ikke kun på Markedspladsen. Han har i dag indlagt en post under Mit anlæg indeholdende en liste over anlægget, samt et billede. Det billede har jeg set før, nemlig her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10324&K W=king


Kan også se en enkelt har kommenteret hans indlæg på nævnte side, med en knap så fin besked.

Selv om jeg ingen indflydelse har herpå, skal jeg venligst opfordre til at sådanne undgås - det er en kedelig udvikling!!!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted
 
Falken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Kedelig udvikling, måske? Jeg vil ikke sige jeg billigere end skræmme kampange, men det kan være folk tænker sig en ekstra gang om, inden de sælger noget af tvivlsom karakter, men det er igen lidt svært at sige, når man ikke kender sagens natur 100%.


__________________
Falken
Til top Vis Falken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Falken
 
Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 470
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke bare give ham amnesti igen herinde, altså hvis han nu bringer tingene i orden først....

Alle kan vel fejle

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio
 
Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3105
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Skorpio skrev:

Hvorfor ikke bare give ham amnesti igen herinde, altså hvis han nu bringer tingene i orden først....

Alle kan vel fejle



Det er forsøgt, men King ønskede ikke at kommenterer noget!
Desværre!

Mere kan vi ikke gøre!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted
 
Falken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Skorpio skrev:

Hvorfor ikke bare give ham amnesti igen herinde, altså hvis han nu bringer tingene i orden først....

Alle kan vel fejle



Det er forsøgt, men King ønskede ikke at kommenterer noget!
Desværre!

Mere kan vi ikke gøre!
 
Alt andet lige, så er det flot, at I har forsøgt at bringe tingene iorden !


__________________
Falken
Til top Vis Falken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Falken
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

synes egentlig ik kommentaren på hifilink er malplaceret.. selvfølgelig kan alle fejle, men når han bevist snyder folk mister han al troværdighed !! at handle brugt over post, uden først at se varen er en tillidssag og eftersom han på det groveste har misbrugt købers tillid synes jeg det er fedt folk gider irritere ham.. er ik hævngerrig på nogen måde, men ser hellere at han ikke kan sælge hans udstyr (os selvom det måske virker denne gang) end at han skal tage røven på endnu flere !! Keep it up
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1148
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget på HiFilink og med de nye beviser, mener jeg han på ingen måde burte handle med brugt.

Det lader jo til at han gør det med fuldt ovelæg, det er sku for ægelt

Jeg kan kun råde alle til at advare mod ham.

(Indlæg rettet af admin. 20.10.04 kl. 10.56, grundet upassende sprogbrug)



__________________
Det første kvinder bliver døve på er øjnene.

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre
 
CRISAA
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 135
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Hej der alle!

Jeg er lidt i tvivl om sagens kærne her! Hvordan er det King har snydt? En skæv kontrpunkt som han har solgt? hvordan var det forløb? kan man få hele historien? Jeg har selv solg en masse! her på hifi4all ebay, audiogon........uhæld kan ske! der er også sket at jeg har vuderet en vare for ok, men måtte senere erfare at min faglig viden på områden var mangelfuld! fx har købt en pickup brugt, kunne ikke lig dens lyd og  solgte den videre med den samme beskrivelse som der jeg købte den. det viser sig så at den ikke var i orden. Jeg tog den retur og må kassere den. Og man kunne fristes til at tænke på hvem snyder hvem i sådan et forløb. Jeg følte mig ikke snydt der jeg erfaret at den var defekt. Jeg havde den overbevisning om at ham som solgte mig den, hvar i god tro. det samme var jeg der jeg solgte den. Men køberen kunne godt tro at jeg provede at snyde ham! Og at jeg tog varen retur kunne sagtens bekraftige ham i i at tro at jeg prøvede, men tanken om : går den så går den! Så jeg sidder med en blandede følese! Nå man sælger noget, vil man gerne glæde køberen med varen. Men viser varen sig defekt kunne det måske være en god ting at have en partielt fagmand (nogen i dette forum måske) som kunne gå ind og vudere om varen er som beskrevet, når uheldet er ude. Men eller synes jeg at det skade for meget at være for paranoid!

bare en tanke!

crisaa

Til top Vis CRISAA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRISAA
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 20 Oktober 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

CRISAA skrev:

Jeg er lidt i tvivl om sagens kærne her! Hvordan er det King har snydt? En skæv kontrpunkt som han har solgt? hvordan var det forløb? kan man få hele historien?

Og værsgo: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13736&P N=4

En lang tråd, men værd at læse. Konklusionen var at King er en uærlig sælger, idet han ikke ønskede at modargumentere, og ingen kunne finde frem til ham eller komme i kontakt med ham ud over at han ikke ville kommentere sagen.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
SteenS
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 12 Januar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Hvad mon den "nye" konklusion er nu når King er tilbage ?

Til top Vis SteenS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteenS
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

SteenS skrev:
Hvad mon den "nye" konklusion er nu når King er tilbage ?

Det har jeg også spurgt mig selv om... Jeg har ikke kunnet finde nogen forklaring på det hele, om han er taget til nåde, eller hvad der er sket.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 
SteenS
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 12 Januar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Eftersom hans gamle konto er åbnet er dit ene spørgsmål besvaret...

 

Til top Vis SteenS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SteenS
 
Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3399
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

SteenS skrev:
Eftersom hans gamle konto er åbnet er dit ene spørgsmål besvaret...

Ikke tilstrækkeligt  Hvad, hvorfor, osv. Sagen var så graverende at man burde kunne få en forklaring...

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes