Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 14:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Nillers Pulsar’er... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

HPH Man skrev:

Lars, jeg glæder mig rigtig meget til dine kommende billeder.

Ja, når de bliver integrerede sparer du jo de lydforringende metal-til-metal samlinger der så bliver til direkte lodninger med en noget kortere signalvej.
Hvilke kabler bruger du internt til liniesignalet ?

Internt i spillerne bruger jeg LC's stripline kabel, det er forsølvet teflonisoleret solid core kobber, det giver et fornuftigt kompromis mellem passende detaljer og for lidt varme / fylde i mellemtonen... - Og dem der påstår der ikke er forskel på kabel... - Den kan høres, tydeligt endda hvis du skifter fra ren sølv til kobber..., Bevares, resten af systemet skal være ret godt osse...


Jeg har også et kommende projekt med integreret forstærker.
Det ender højst sandsynligt med at projektet bliver 2 integrerede forstærkere i stedet.
Den ene med ZAP 2.2SE / eAR Pre Two.
(Med alle de modifikationer og tweaks den kan få)

Og den anden vil jeg meget gerne have at det skal være Predator V300 / Sidewinder 3, men tiden vil vise om jeg får råd til Sidewinder 3, da jeg stadigvæk ikke har alle delene til mit nuværende projekt endnu. Og så skal jeg have undersøgt nærmere om Sidewinder3 og ZAP 2.3SE modulerne + PSU kan være i samme kabinet.

  - Det kan de godt... - Man laver vel kabinettet efter at ha' størrelsen til de ønskede ting...?? *SS

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg
 
HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:
HPH Man skrev:

Lars, jeg glæder mig rigtig meget til dine kommende billeder.

Ja, når de bliver integrerede sparer du jo de lydforringende metal-til-metal samlinger der så bliver til direkte lodninger med en noget kortere signalvej.
Hvilke kabler bruger du internt til liniesignalet ?

Internt i spillerne bruger jeg LC's stripline kabel, det er forsølvet teflonisoleret solid core kobber, det giver et fornuftigt kompromis mellem passende detaljer og for lidt varme / fylde i mellemtonen... - Og dem der påstår der ikke er forskel på kabel... - Den kan høres, tydeligt endda hvis du skifter fra ren sølv til kobber..., Bevares, resten af systemet skal være ret godt osse...

Jeg har også udelukkende brugt stripline 2000 på et tidspunkt men har eksperimenteret meget. Ligenu er det kombineret Stripline og Duelunds. Det var også et væsentlig løft i lyden da jeg udskiftede de meget tynde standard "metal"-ledninger der var i min forforstærker hvor producenten på daværende tidspunkt mente at der ikke skulle være nævneværdig forskel på kabler og hvis han skulle udskifte kabler, så skulle det være kobber, og da slet ikke sølv. Idag må vi konstatere at der er andre toner i standpunktet.

Jeg har også et kommende projekt med integreret forstærker.
Det ender højst sandsynligt med at projektet bliver 2 integrerede forstærkere i stedet.
Den ene med ZAP 2.2SE / eAR Pre Two.
(Med alle de modifikationer og tweaks den kan få)

Og den anden vil jeg meget gerne have at det skal være Predator V300 / Sidewinder 3, men tiden vil vise om jeg får råd til Sidewinder 3, da jeg stadigvæk ikke har alle delene til mit nuværende projekt endnu. Og så skal jeg have undersøgt nærmere om Sidewinder3 og ZAP 2.3SE modulerne + PSU kan være i samme kabinet.

  - Det kan de godt... - Man laver vel kabinettet efter at ha' størrelsen til de ønskede ting...?? *SS

Jo, det gør man.  Min ubekendte p.t. er hvor meget Sidewinder 3 fylder. Men jeg har da bestilt et kabinet hvor det nuværende setup sagtens kan være i, uden problemer. Nu er det bare om Sidewinder 3 + ZAP 2.3SE + PSU kan være der til sin tid.

Lars / Viborg



__________________
Med audio-venlig hilsen
HPH Man
Til top Vis HPH Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPH Man
 
NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

HPH Man skrev:
NillerViborg skrev:
HPH Man skrev:


Jeg har også udelukkende brugt stripline 2000 på et tidspunkt men har eksperimenteret meget. Ligenu er det kombineret Stripline og Duelunds. Det var også et væsentlig løft i lyden da jeg udskiftede de meget tynde standard "metal"-ledninger der var i min forforstærker hvor producenten på daværende tidspunkt mente at der ikke skulle være nævneværdig forskel på kabler og hvis han skulle udskifte kabler, så skulle det være kobber, og da slet ikke sølv. Idag må vi konstatere at der er andre toner i standpunktet.

Og den anden vil jeg meget gerne have at det skal være Predator V300 / Sidewinder 3, men tiden vil vise om jeg får råd til Sidewinder 3, da jeg stadigvæk ikke har alle delene til mit nuværende projekt endnu. Og så skal jeg have undersøgt nærmere om Sidewinder3 og ZAP 2.3SE modulerne + PSU kan være i samme kabinet.

  - Det kan de godt... - Man laver vel kabinettet efter at ha' størrelsen til de ønskede ting...?? *SS

Jo, det gør man.  Min ubekendte p.t. er hvor meget Sidewinder 3 fylder. Men jeg har da bestilt et kabinet hvor det nuværende setup sagtens kan være i, uden problemer. Nu er det bare om Sidewinder 3 + ZAP 2.3SE + PSU kan være der til sin tid.

SW3 fylder ca. det samme som SW2, blot er nogen af forsyningerne lavet anderledes, så der er nogen ekstra kølinger der er væk. Om meget kort tid har undertegnede et af de tre "indmader" der PT findes som prototype, så er det spændende om jeg kan få prototyperne til at køre med de rettelser der er...

 - Da kassens størrelse faktisk er kendt, mener det er 42x30x6.5 i indvendige mål, kan du jo ud fra billederne af prototypen på LC's side sjusse dig frem til hvor meget det fylder...

 - Jeg har regnet ud hvordan jeg løser "plads-problemet" med en forholdsvis normal kassestørrelse, men det er en hemmelighed indtil der er billeder, "man vil jo gerne være først" if u got my meaning...

 - i de endelige versioner er der selvfølgelig ingen rettelser, men det er jo osse derfor der laves prototyper...

GLÆD JER!! - Jeg gør i hvert fald!!!

Lars / Viborg

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg
 
HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:
HPH Man skrev:
NillerViborg skrev:
HPH Man skrev:


Jeg har også udelukkende brugt stripline 2000 på et tidspunkt men har eksperimenteret meget. Ligenu er det kombineret Stripline og Duelunds. Det var også et væsentlig løft i lyden da jeg udskiftede de meget tynde standard "metal"-ledninger der var i min forforstærker hvor producenten på daværende tidspunkt mente at der ikke skulle være nævneværdig forskel på kabler og hvis han skulle udskifte kabler, så skulle det være kobber, og da slet ikke sølv. Idag må vi konstatere at der er andre toner i standpunktet.
Når jeg har den bedstlydende konfiguration skal der integreres med Analysis Plus Golden Oval m. silke & linolie som intern og ekstern forkabling.

Og den anden vil jeg meget gerne have at det skal være Predator V300 / Sidewinder 3, men tiden vil vise om jeg får råd til Sidewinder 3, da jeg stadigvæk ikke har alle delene til mit nuværende projekt endnu. Og så skal jeg have undersøgt nærmere om Sidewinder3 og ZAP 2.3SE modulerne + PSU kan være i samme kabinet.

  - Det kan de godt... - Man laver vel kabinettet efter at ha' størrelsen til de ønskede ting...?? *SS

Jo, det gør man.  Min ubekendte p.t. er hvor meget Sidewinder 3 fylder. Men jeg har da bestilt et kabinet hvor det nuværende setup sagtens kan være i, uden problemer. Nu er det bare om Sidewinder 3 + ZAP 2.3SE + PSU kan være der til sin tid.

SW3 fylder ca. det samme som SW2, blot er nogen af forsyningerne lavet anderledes, så der er nogen ekstra kølinger der er væk. Om meget kort tid har undertegnede et af de tre "indmader" der PT findes som prototype, så er det spændende om jeg kan få prototyperne til at køre med de rettelser der er...
Jeg har faktisk aldrig haft SW.

 - Da kassens størrelse faktisk er kendt, mener det er 42x30x6.5 i indvendige mål, kan du jo ud fra billederne af prototypen på LC's side sjusse dig frem til hvor meget det fylder...

 - Jeg har regnet ud hvordan jeg løser "plads-problemet" med en forholdsvis normal kassestørrelse, men det er en hemmelighed indtil der er billeder, "man vil jo gerne være først" if u got my meaning...

I do, og jeg har selv en idé om hvordan jeg kan gøre det.
Hvordan er det med indgang - udgang. Når man kigger på Sidewinder 3 forfra, er det så indgang fra højre og så udgang til venstre ?

 - i de endelige versioner er der selvfølgelig ingen rettelser, men det er jo osse derfor der laves prototyper...

GLÆD JER!! - Jeg gør i hvert fald!!!
ME2

Lars / Viborg

Lars / Viborg



__________________
Med audio-venlig hilsen
HPH Man
Til top Vis HPH Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPH Man
 
NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

HPH Man skrev:


I do, og jeg har selv en idé om hvordan jeg kan gøre det.
Hvordan er det med indgang - udgang. Når man kigger på Sidewinder 3 forfra, er det så indgang fra højre og så udgang til venstre ?

 - Ooeh, det kan jeg sgudda ikke huske... Mener udgangene lå i bagerste venstre hjørne, når man ser banditten forfra, altså det hjørne med alle de små transistorer...

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg
 
HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Indlæg: 297
Sendt: 09 Marts 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:
HPH Man skrev:


I do, og jeg har selv en idé om hvordan jeg kan gøre det.
Hvordan er det med indgang - udgang. Når man kigger på Sidewinder 3 forfra, er det så indgang fra højre og så udgang til venstre ?

 - Ooeh, det kan jeg sgudda ikke huske... Mener udgangene lå i bagerste venstre hjørne, når man ser banditten forfra, altså det hjørne med alle de små transistorer...

Lars / Viborg



Ookaaiii. Men det finder du tidsnok ud af.

__________________
Med audio-venlig hilsen
HPH Man
Til top Vis HPH Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPH Man
 
NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 14 Januar 2006 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

Hello World!!! - Så fandt man lokalt ( mig selv ) ud af at logge ind igen... - Windows Sti"#"%%¤

Nåeh, men 700XE modulerne er langt om længe blevet frigivet, og mine lander på mandag!! - Så vender jeg stærkt tilbage med en opdatering...!!

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg
 
ubl_
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 374
Sendt: 19 Januar 2006 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Hvad så er de landet, kunne være spændende at høre hvorledes du synes de spiller i forhold til den gamle Zappulse SE. Er modulerne de ekstra penge værd?

__________________
http://forum.speakerbuilder.dk/,
http://www.avtainment.dk
Til top Vis ubl_'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ubl_ Besøg ubl_'s Websted
 
NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

 - Så er 700XE monteret...

Til dem som er nye på tråden eller i forum, vil jeg starte med at sige, at det er mig der har den tekniske e-mailsupport for LC Audio, samt reparerer / tester "kunders" indsendte "problemer" - Så er den på plads.

Efter ovennævnte er sagt, vil jeg sige at jeg er imponeret!!! - Skiftet fra 2.2SE til 2.3SE gad jeg ikke på min egen forstærker, der havde jeg jo fået af vide af lars, at han puslede med om man kunne lave noget... - Det er trodst alt noget med en DEL timer, at skille min kasse ad, brækjern, hammer, vinkelsliber og alt sådan noget ;-))

Nåeh men... Jeg har lyttet til dem i ca. 10 dage nu, de er jo lidt større, da spolerne er sat ned på printet - så det tog en hel dag at få dem "skohornet" i kassen. Jeg skal til et experimentere lidt med nogen andre bedre dæmpede trafo'er, så det gik så stærkt af RIAA'en ikke er monteret igen. - så der er kun lyttet på CD.

Det overordnede indtryk er... Bas + top er "stort set" som før, måske liiige en liiiille bitte smule mere dæmpet i toppen, den ku være liiiiidt skarp - ikke generende... Nu er den meget tæt på meget perfekt!!! ( Husk mit sammenligningsgrundlag i dette setup er 2.2SE ). Men Stemmerne... ( ikke dem i mit hovede ;-)) HeeHee ) For sattan da, kvinderne er dejlige, runde og bløde som de skal være, det er lige før man kan lugte hvilken læbestift de har på. Det er imponerende!! - Jeg syntes 2.2SE'erne var gode!! - Glem alt efter god morgen, det her du'er!!!

Nu gider jeg ikke skrive mere, konen er ikke hjemme her i dag indtil klokken 4, så nu vil jeg bare nyde lydene!! - Og hvis nogen sku' ha lyst til at se / høre set-up'et en dag, må de jo sige til, jeg bor ved Viborg.

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg
 
T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  


Spændende, Lars!
Det kunne godt lyde som om jeg også skal igang med "skohornet" og loddekolben!

Kan du sige noget om signal/støj forhold, da jeg synes at 2,2 suser en hel del! På data'en over 700XE skriver de jo fremragende data, men jeg har af omveje hørt at det ikke er altid disse data holder, da LC slet ikke har grejet til at måle det?!

Hvordan med klik/klonk/bang/dut osv. lyde ... er de væk?? (jeg har godt nok ikke selv problemet)

Ud fra din lille test, kan jeg konkludere at jeg kun behøver at skifte de 2 moduler der driver mellemtone/diskanterne i mine monoblokke?- Da bassen jo er indentisk med 2.2SE!?

Du må meget gerne vende tilbage med mere omkring disse nye guldklumper, efter din eftermiddags-test.....

"God lytning"



__________________
V.H. Steffen

    TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
Til top Vis T2Madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T2Madsen
 
T2Madsen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Marts 2004
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 141
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  


Hvad med et billede....?


__________________
V.H. Steffen

    TeacVRDS10SEmod.//TacT2.2Xaaa//ZapPu lse2.2 SE//Dali40SE//TacT W210//CoralX15
Til top Vis T2Madsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T2Madsen
 
kampko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 213
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

wa så VI  venter stadig

MVH Kampko



__________________
jbl ti10k
crown studio ref 2
xindak xa3250
pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
Til top Vis kampko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kampko
 
Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hvad med dynamikken - altså ikke masser af effekt, men evnen til at eksplodere og være skarp, men også buldre og være slap?? Kan den det? for det syntes jeg de tidligere mangler lidt. Der er lidt for meget farvelade over som kan være behageligt, men ikke i længden vel... Lidt stram undervogn savnes ;o)

Hvad er mål på de nye og er det samme monterings huller hvis ellers man har nok plads på den lange led?

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm
 
NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:

Hvad med dynamikken - altså ikke masser af effekt, men evnen til at eksplodere og være skarp, men også buldre og være slap?? Kan den det? for det syntes jeg de tidligere mangler lidt. Der er lidt for meget farvelade over som kan være behageligt, men ikke i længden vel... Lidt stram undervogn savnes ;o)

Hvad er mål på de nye og er det samme monterings huller hvis ellers man har nok plads på den lange led?

Mvh

hej Granholm!!

Umiddelbart vil jeg da sige at jeg synes der er masser af "fodtramp-effekt", altså dynamik både i 700XE'erne, samt på 2.2SE'erne. - ingen tendenser der i negativ retning...

Fra transistorernes "monteringsklump" og til "forenden" hvor indgangen sidder, er de ca. en halv centimeter længere.

Fra transistorernes "monteringsklump" og til "Bagenden" hvor højttaler og strømkabler sidder, er modulet ca. 4 cm. længere.

Erfaringsmæssigt er det meget vigtigt med ZapPulse modulerne, at strømkalberne til modulerne er så korte som overhovedet muligt!! - Det er ikke der dine problemer med dynamik er???

Lars / Viborg

 

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg
 
Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hej Niller,

I min verden er fodtramps effekt ikke nødvendigvis det samme som dynamik. Men mere dynamik så man blinker med øjnene når det smælder. Jeg har vist 6-8 cm. fra kondensator til print og vel max 15 cm. fra traffo til kondensator inklusive ensretter. Jeg tror ikke det er der. De er 2.3SE jeg bruger for tiden og har tidligere haft 2.1 både med og uden SE. Nu er min CD ikke den der lukker mest igennem dynamisk forstået (Sony XA5ES) så der er noget der ligger der, men jeg har tidligere haft et klasse A trin på lidt ala Zapsolute og der var der noget mere kant på der hvor der skulle være kant! Men bevars den lyder da musikalsk og behageligt - det gør alle optagelser/ instrumenter bare ikke altid og det syntes jeg den udjævner lidt! Dels pga. lidt tilbageholden dynamik (min oplevelse) og lidt farvelade (måske pga. udgangs trafo??).

Derfor tænkte jeg at specielt korrektionen af trafoens 3 harmoniske kunn have hjulpet på farveladen! Og måske der var noget andet der havde hjulpet på dynamikken?

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm
 
NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

 - Så var der 700XE monteret i spillen... - her lidt nærbillede...

Og måske et lidt længere væk???

 - Skulle vi lige snuppe et par stemningsbilleder af arbejdsbordet og et SUB-projekt der startede før jul - og blot ikke er nået videre???

RodeRøv... ( Engang imellem... )

Jeps... - En W15 JBL i et 500 mm. rør. Det indre rør er beregnet efter, at være så tilpas meget mindre, at man har "porten" liggende omkring enheden / mellem enheden og kabinettet, lissom noget Jamo kaldte CBR i starten af 80'erne... - Det bliver jo lidt spændende...

Det er planen at det skal bygges som et lille "cafe-bord" med et eller andet omkring 1000W x2 ZapPulse baseret til at trække det, sandsynligvis indbygget i foden. Bassen vender ned mod gulvet, det er så meningen at det nederste af røret lissom skal "slidses op", så det ser ud som om det står på "nogen fødder", og blot ligner et almindeligt cafe-bord...

 - Gad vide hvordan det bli'r... - Mon Hasselhof har nogen kommentarer???

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg
 
NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:

Hej Niller,

I min verden er fodtramps effekt ikke nødvendigvis det samme som dynamik. Men mere dynamik så man blinker med øjnene når det smælder. Jeg har vist 6-8 cm. fra kondensator til print og vel max 15 cm. fra traffo til kondensator inklusive ensretter. Jeg tror ikke det er der. De er 2.3SE jeg bruger for tiden og har tidligere haft 2.1 både med og uden SE. Nu er min CD ikke den der lukker mest igennem dynamisk forstået (Sony XA5ES) så der er noget der ligger der, men jeg har tidligere haft et klasse A trin på lidt ala Zapsolute og der var der noget mere kant på der hvor der skulle være kant! Men bevars den lyder da musikalsk og behageligt - det gør alle optagelser/ instrumenter bare ikke altid og det syntes jeg den udjævner lidt! Dels pga. lidt tilbageholden dynamik (min oplevelse) og lidt farvelade (måske pga. udgangs trafo??).

Derfor tænkte jeg at specielt korrektionen af trafoens 3 harmoniske kunn have hjulpet på farveladen! Og måske der var noget andet der havde hjulpet på dynamikken?

Mvh

Yo Granholm!!

 - Nu har jeg levet med de nye moduler i henved 3 uger... - så der er blevet lytte til lidt af hvert nu!! Du skulle vel ikke have nogen musik-eksempler jeg skulle kommentere om der er "dynamik" nok på???  - Det jeg har mest af den slags er nok oget TelArc, eller komplet High Fidelity reference CD'er - alle 80... - Champagne-galoppen med fuldt dynamikområde fejlet ihvert fald ikke noget i sammenligning med at være der selv, ejheller TelArc's 1812 ouverture med kanoner og klokker fra den virkelige verden...

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg
 
Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:
Granholm skrev:

Hej Niller,

I min verden er fodtramps effekt ikke nødvendigvis det samme som dynamik. Men mere dynamik så man blinker med øjnene når det smælder. Jeg har vist 6-8 cm. fra kondensator til print og vel max 15 cm. fra traffo til kondensator inklusive ensretter. Jeg tror ikke det er der. De er 2.3SE jeg bruger for tiden og har tidligere haft 2.1 både med og uden SE. Nu er min CD ikke den der lukker mest igennem dynamisk forstået (Sony XA5ES) så der er noget der ligger der, men jeg har tidligere haft et klasse A trin på lidt ala Zapsolute og der var der noget mere kant på der hvor der skulle være kant! Men bevars den lyder da musikalsk og behageligt - det gør alle optagelser/ instrumenter bare ikke altid og det syntes jeg den udjævner lidt! Dels pga. lidt tilbageholden dynamik (min oplevelse) og lidt farvelade (måske pga. udgangs trafo??).

Derfor tænkte jeg at specielt korrektionen af trafoens 3 harmoniske kunn have hjulpet på farveladen! Og måske der var noget andet der havde hjulpet på dynamikken?

Mvh

Yo Granholm!!

 - Nu har jeg levet med de nye moduler i henved 3 uger... - så der er blevet lytte til lidt af hvert nu!! Du skulle vel ikke have nogen musik-eksempler jeg skulle kommentere om der er "dynamik" nok på???  - Det jeg har mest af den slags er nok oget TelArc, eller komplet High Fidelity reference CD'er - alle 80... - Champagne-galoppen med fuldt dynamikområde fejlet ihvert fald ikke noget i sammenligning med at være der selv, ejheller TelArc's 1812 ouverture med kanoner og klokker fra den virkelige verden...

Lars / Viborg

Det var nu musik i den retning jeg ville nævne så det er jo bare godt! Vil du mene der er mere hul igennem end i 2.3se ??

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm
 
NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 320
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Grnaholm..:  - Eerh... - Som før nævnt gad jeg ikke skifte fra 2.2 til 2.3 i sin tid... - Men det er meget mere naturtro end 2.2'erne...!!

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg
 
Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 585
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:

Grnaholm..:  - Eerh... - Som før nævnt gad jeg ikke skifte fra 2.2 til 2.3 i sin tid... - Men det er meget mere naturtro end 2.2'erne...!!

Lars / Viborg

Ups! Nå men jeg har haft 2.1, 2.2 og 2.3 og forskellen var ikke stor fra 2.2se til 2.3se. Men tak for svaret.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes