Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juli 2024 | 05:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: AudioQuest jitterbug (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 316
Sendt: 30 September 2015 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Hej ALLE.

Jeg har ikke postet herinde i 5-6 år.
Min interesse for hifi har egentlig bestået, og jeg har da også gjort mig nye investeringer indenfor de sidste par år. Mit system ser idag sådan ud:

Forstærker sæt:
Mcintosh C42
Nelson Pass A75, 50 kg klasse A forstærker

Digital kilder:
SOTM DX HD & MPS-D2S (batteri) & sCLK-222 (super clock)
METRUM OCTAVE MK.1 (blandt de første 10 modeller med den store ekst. fors. og høje spænding og køleribber).
Roksan radius . Denon DL-103 og THorhauge MC step-up

Speakers:
DIY Scanspeak illuminator stander ht. med beryllium diskanterne (er du gal en højttaler....).

Min hifi-feber startede igen i denne omgang sidste uge, da jeg ville bygge nogle nye kabinetter til mine ht., som et vinterprojekt. Nå. Men så så jeg den her Audio Quest jitterbug i hifiklubben... til 360..... Jeg kørte indtil i forgårs, med en billig onkyo USB/SPDIF konverter ind i min dac.

Det vidste jeg jo godt ikke var optimalt, især da de NOS dacs er meget følsomme for "snavs.
Jeg kørte derfor ned og købte en jitterbug. Jeg havde i forvejen problemer med "udfald" på usb linien (3 mtr kabel), men med Jitterbuggen var det helt umuligt (så det skal i være beredt på, hvis i har problemer med at jeres USB/SPDIF kører på usb-udgangens 5v. linie).

Så så jeg pludselig en god pris på en SOTM fuld opsætning, der af ekspertandmelderne anses for noget af det absolut ypperste indenfor USB/spdif konvertering (Sættet koster også omkring 10000.- fra ny). Fik det installeret igår aftes.

Men her står jeg så, og ville dele det med jer. Især fordi den store overraskelse mangler endnu.
Jeg havde indtil for et par timer siden, kørt usb kablet direkte i SOTM'en, da jeg troede jeg ville få samme problemer med Jitterbuggen, og fordi jeg tænkte at SOTM'en havde så mange jitter korrektions kredsløb m. superclock og hvad ved jeg, at det snoldede styk 360krs audioquest plastik nok var ligemeget..... men hvor tog jeg fejl. Tænkte jeg lige så godt kunne prøve at sætte det i også.... Nu faldt alting helt på plads.

Jeg sidder nu for første gang i 10 år og hører digital musik på en analog måde. Og jeg har både haft toptunede Oppo nuforce, Wadia, og meget andet lækkert kram af CD-afspillere inde. 

Lad mig høre jeres andres erfaringer, og lad os endelig få en debat igang om Jitterbuggen og måske lidt om digital musikoverføring generelt.

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy
 
Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 30 September 2015 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har også den Jitterbug og kan ikke høre nogen som helst forskel på den, enten placeret direkte i en fri USB port på min
streamer, eller på kablet.
Fik ellers læst en masse lovprisninger om den fra folk som synes den var "all that", som gjorde at jeg ville prøve den.

Man kan sige at det ikke er verdens største udlæg for en mulig forbedring.
Hvis man ikke kan høre nogen forskel kan man jo altid returnere den hvis den er købt via shoppen.

Jeg har beholdt min.
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg
 
Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 316
Sendt: 30 September 2015 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Hej Super.

Fedt at høre din ærlige feedback. Utroligt hvis virkningen af Jitterbuggen virkelig kan gå fra at være så stor v. mig og dine bekendte, som du siger,
og så til at være ikke-eksisterende ved dig selv.

Hvorledes ser dit setup ud, om jeg må spørge?
Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy
 
Superfrg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juli 2015
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 30 September 2015 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk hørt endnu bedre om Uptone Regen som er noget mere advanceret, men det er ikke noget jeg skal til at prøve lige
nu og her :)

Jeg har en Auralic streamer, Mcintosh C2500 Pre, ATI 6003 Amp & Focal Sopra 2 højtalere, alle Wireworld silver eclipse kabler i mit
stereo setup + noget ekstra til hjemmebio.

I forbindelse med at folk opfatter det forskelligt er det jo bare typisk hifi, hvad der er alfa og omega for den ene er ikke noget den
anden tillægger nogen betydning eller kan høre.
Det skal siges at det USB kabel jeg bruger er et godt et af slagsen, så måske er det derfor effekten udebliver.

Eller også er jeg døv..:p
Til top Vis Superfrg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superfrg
 
jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 410
Sendt: 30 September 2015 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Jer der oplever forbedringer, er jeres Dac's med asynkron usb ?
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff
 
Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1068
Sendt: 30 September 2015 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Den må prøves!...har læst lidt tests af den. Tilsyneladende er det lidt forskelligt hvor afgørende den er på lyden i forskellige
opsætninger. Det hænger vel også sammen med hvilke computer/Nas den spiller sammen med. Nogle er mere støjsvage end andre.
Selv kan jeg ikke sidde stille over begejstring over min Stream magic V2 lyd og det til et yderst beskeden beløb i indkøb!....YES!
Intet sus/støj i denne men den skal vel prøves alligevel!
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger
 
Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 316
Sendt: 30 September 2015 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

SOTM er asynkron.
Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy
 
Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1444
Sendt: 30 September 2015 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Det afhænger lige så meget af hvad software og drivere I bruger hver især.

Benytter I en afspiller der understøtter asynkron USB ?

Køres der med kernelsoftware (Wasapi eller Asio)

Om Jitterbug'en så giver de forventede resultater, vil jeg som forhandler undlade at kommenterer på, men de andre ting betyder mere for det samlede resultat end Jitterbug'en gør.
Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 01 Oktober 2015 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Har også overvejet Jitterbuggen...interessant at høre at den faktisk virker. Og virker godt.
Har også set på USB Regen
og Schiit Wyrd - som opfinderen af Jitterbug indrømmer han ikke kan leve uden
-lige nu er min dac dog til opgradering så venter lige
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
Pelé
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 01 Oktober 2015 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har min jitterbug siddende på en billig bærbar pc, hvor den virker efter hensigten foran en Usb Regen. Skulle den ikke virke i dit stereoanlæg, så prøv den andet steds. Der er i dag usb in- og udgang i snart sagt alt elektronisk (tv, dvd, dabradio, tv-digitalboks etc.)

Jeg vover den påstand her, at brugen af en usb regen er en af de største tweaks for pengene man kan købe i dag. Den er meget følsom for strømkvaliteten, og et alm. 9v battery er en langt bedre strømkilde end den medfølgende psu.
Til top Vis Pelé's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pelé
 
Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 316
Sendt: 06 Oktober 2015 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Rysz;

Mit USB/SPDIF setup kører asynkront. Jeg kører med Wasapi over foobar når jeg afspiller 24bit filer. Jeg afspiller dog mest spotify premium, og her
er bitperfect og kernelsoftware jo fuldstændig ligegyldigt (!?!?) Det er jitterbuggen tilgengæld ikke ! Egentlig synes jeg ikke der er nær så meget at
hente v. software optimeringerne du nævner, som v. at reducere jitter?

USB Regen og Wyrd'en ser interessante ud.

Pelé, jeg skal lige forstå; Du bruger jitterbuggen inden usb-regen'en, som du så igen kører ind i hvad? Det er lidt af en kæde... :)
Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy
 
bech
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 09 Oktober 2015 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaringer med Mac og Jitterbug'en??

Jeg har lige købt en Jitterbug og den kører ikke plug&play.

Kæden er: iMac ==> USB-kabel ==> usb/spdiff konverter ==> DAC

Normalt kan jeg skifte mellem iMacens indbyggede højttalere og usb/spdiff'en i både lydindstillinger og i Audirvana.

Når jeg sætter Jitterbug'en ind iMac'ens USB-udgang, kan jeg se, at min DAC modtager et signal, men softwaren kan ikke længere
se usb/spdiff konverteren.

Nogen der har haft samme problem?
Jeg købte den i dag og har talt med hifi-klubben. De havde ikke rigtigt erfaringer - og spurgte venligt om jeg selv havde mod til at
skrive til Audioquest (og fik en mail adresse) - her får jeg nok ikke svar i weekenden og vil derfor høre om I har erfa....

Den kan selvfølgelig være defekt - men som skrevet, kan jeg se, der kommer et signal igennem til DAC'en.
Har også googlet, men har ikke fundet nogen, der har haft problemer.






Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech
 
lars37
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1320
Sendt: 09 Oktober 2015 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Har du læst faqs beskrivelsen på Audioquest hjemmesiden under Jitterbug - den er inde og beskrive din situation. Måske kan det give dig svaret.

Lars
Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2430
Sendt: 09 Oktober 2015 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Har en Audioquest dragonfly fik, den fornemmelse af den ikke havde jitter korektion indbygget (har den)
så jeg købte en jitterbug, synes det gav lidt til min dragonfly men bruger den nu til min usb harddisk hovedsaligt med musik og film

Om den gør en forskel med eller uden jitterbuggen ved jeg ikke(har jeg ikke testet) men gør ihvertfald ikke noget negativt

Den som Musical Fidelity lavede kostede 2000kr den skulle gør det samme som jitterbugen
sørge for at lyden kommer perfekt fra computer uden uden støj,forvrænging,jitter frem til en dac
da stort set alle bundkort ikke er lavet til high end lyd og derfor tilføje en hvis mængde støj,forvrængning,jitter o.s.v
(derfor bruger musikelskere dac,lydkort med mere der ofte koster mere end bundkortet) og der er 369kr billigt især hvis man har jitter problemer

Vil dog sige jeg er mere imponeret af Dragonfly end jitterbugen.
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Mellemtone
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 237
Sendt: 09 Oktober 2015 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Mine erfaringer:
Meget kraftig bærbar - Supra USB kabel - V-Link 192 med ext. strømforsyning - Supra XLR kabel til Lyngdorf forstærker. 2 Jitterbugs i de to USB2 udgange.
Lyden blev mere mellemklasse analog, lidt mere ulden. Efter mine erfaringer tilføjes der jitter. Så for mit tilfælde var det spild af penge. Jeg har ikke testet virkningen på USB forsyningsstrømmen, her kan det måske give positive resultater. Mit afspille program JPlay, havde svært ved at opretholde kontakten med V-Link 192 ( se bech), efter mindre optimale indstillinger af JPlay lykkedes det at afspille stabilt.

Hvis du kan lide analog mellemklasse lyd (let ulden), er den måske værd at købe. Ligeledes hvis du har snavset strøm til din dac eller converter. Men det er nok svært at generalisere her. Så at købe, er at tage en chance, du ved simpelt hen ikke, hvilket resultat du vil få, afhængigt af dit system, og af din smag.
Til top Vis Mellemtone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemtone
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2430
Sendt: 09 Oktober 2015 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Superfrg skrev:
Jeg har også den Jitterbug og kan ikke høre nogen som helst forskel på den, enten placeret direkte i en fri USB port på min
streamer, eller på kablet.
Fik ellers læst en masse lovprisninger om den fra folk som synes den var "all that", som gjorde at jeg ville prøve den.

Man kan sige at det ikke er verdens største udlæg for en mulig forbedring.
Hvis man ikke kan høre nogen forskel kan man jo altid returnere den hvis den er købt via shoppen.

Jeg har beholdt min.


Der er 14 dages returret uanset om man køber den på nettet eller i butikken
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 09 Oktober 2015 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Forkert - der er altid 14 dages returret ved handel på nettet, men du har ikke krav på det i en fysisk butik - det er helt op til butikken selv om den
vil yde den service (hvilket vi gør - men det er bestemt ikke alle der gør). Bare lige for at få det på plads!

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2430
Sendt: 09 Oktober 2015 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hifiklubben har 14 dages returret uanset om man køber på nettet eller i butikken
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Gaffatape
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 15 August 2015
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 09 Oktober 2015 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Gaffatape's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gaffatape
 
bech
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 221
Sendt: 09 Oktober 2015 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Har du læst faqs beskrivelsen på Audioquest hjemmesiden under Jitterbug - den er inde og beskrive din situation. Måske kan det
give dig svaret. Lars


Tak for info.
Jeg havde været inde på siden men havde overset FAQ'en. Der er åbenbart et problem ift Tenor chips, som min Audio GD usb/spdiff converter har...
Der peges så også på en løsning, som jeg vil se på.
Til top Vis bech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bech
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes