Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2024 | 05:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: HenrikW’s grej, nu med BLURAY! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
flaz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1149
Sendt: 30 December 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:
kan det godt være du skal give den et lyt. Hvad for noget harman/kardon har du nu? det skal siges at Signature serien adskilder sig virkelig meget lydmæssigt fra ca alt andet harman grej. Vær opmærksom på at den Cayin er voldsomt stor :) Den virker også som om den har lidt mere power end h/k sættet - men strømforsyningen er også næste 2x så stor.

Lige nu har jeg en Marantz sr-5400 OSE (Original Special Edition) - skulle eftersigende være opgraderet på stereosiden, hvorvidt det er sandt eller hørbart ved jeg ikke

Jeg har tidligere ejet en Harman Kardon HK670 intg.stereo-forstærker, den spillede et par stander højttalere og det gjorde den ganske fint. Men så ville jeg prøve surround. Jeg fik så anskaffet mig Marantz'en og nogle større højttalere som nu er front, de gamle stander blev så til baghøjttalere og siden jeg har fået en matchende center. Så højttaler-systemet indtil videre er: b&w cdm7-se, b&w cdmc-se og b&w cdm1-se.

Nu mangler jeg lidt at det hele når jeg hører CD'er, så jeg går og er lidt på udkig hele tiden - nogle gange daler interessen for hifi..andre gange er den helt op og køre, som fx nu

Men ja, Cayin'en er ret stor  - da jeg var ude hos sælger og høre center-højttaleren, dengang jeg købte den, der blev den spillet på præcis den Cayin.. og der synes jeg det virkede som om Cayin'en havde masser af kræfter!

Jeg ville formentlig få bedre stereo-lyd, hvis jeg brugte pengene på en brugt stereo-forstærker end en bedre surround-receiver. Men så er der det med pladsen

Flotter billeder iøvrigt! Det ligner noget rigtig kram den Denon

Til top Vis flaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flaz
 
helledie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 30 December 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

helledie skrev:
Så spørg jeg nok SUPER dumt nu, men here I go. Hvorfor? Er den bedre end den, der sidder i Harman
Kardonen?? Den er forresten rigtig lækker den dvd :-) /jonathan


Det er det jeg vil finde ud af :) Jeg vil næsten gå ud fra at den er bedre end harman/kardon'en - den er jo trods alt ca 10 år gammel :)


Mvh. Henrik



Ahh - jamen det glæder jeg mig til at høre om så :-)

/Jonathan
Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie
 
Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 990
Sendt: 31 December 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik,

sikken en kanin der blev hævet op af hatten. Jeg troede du ville vente på Denon kom med en Bluray ting. Men nu kan du jo sige til damen, at i mangler en PS3'er også

Den ser skisme lækker ud den dvd-kasse. Tillykke med den

Mvh Tim



__________________
Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 31 December 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:

Hej Henrik,

sikken en kanin der blev hævet op af hatten. Jeg troede du ville vente på Denon kom med en Bluray ting. Men nu kan du jo sige til damen, at i mangler en PS3'er også

Den ser skisme lækker ud den dvd-kasse. Tillykke med den

Mvh Tim

Jeg takker :) Den er super fed! Det bliver nok også til en 3800BD eller noget helt andet når den tid hvor et af medierne har "vundet" kommer, until then står den på dvd-3930.

:)

Mvh. Henrik

 

Driftsinfo:

Jeg må lige beklage at der ikke er nogen billeder :( efter en kerneopdatering så gad min server ikke lige komme op igen... Kigger på det tidligst onsdag!



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 31 December 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

I mellemtiden kan i jo læse om den her (tysk):

http://www.areadvd.de/hardware/2006/denon_dvd_3930_1.shtml

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
helledie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 31 December 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hvilken en af modellerne har du købt?? På Hifiklubbens hjemmeside er der 3 forskellige farver, men 2 vidt forskellige priser? Er det KUN farven
(designet) der er anderledes??

/Jonathan
Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 31 December 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

helledie skrev:
Hvilken en af modellerne har du købt?? På Hifiklubbens hjemmeside er der 3 forskellige farver, men 2 vidt forskellige priser? Er det KUN farven
(designet) der er anderledes??

/Jonathan

Jeg har købt den sølvfarvede og ja det er KUN farven der er forskel på. Noget med den tyske distributør havde regnet forkert med salget i netop den farve. Nu er der jo snart nye produkter på vej og så skulle de have tømt ud på deres lager så der er gjort klar til de nye bluray ting ankommer i Q1 2008. Så har hifiklubben fået dem til en god pris og det er jo så kommet os til gode :)

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Så er der atter billeder i min tråd :) (Note to self: HUSK at bios ikke skal stå til "halt on all errors" når manskinen står uden keyboard :))

__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
helledie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Sejt.. Sikke en brøler fra deres side ;) 
Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

helledie skrev:
Sejt.. Sikke en brøler fra deres side ;) 

Nu skal jeg jo være ærlig og sige at det er min egen maskine og at jeg selv drifter den, så det var min brøler :P :)  Men hey nu virker skidtet igen.



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
helledie
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 288
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

helledie skrev:
Sejt.. Sikke en brøler fra deres side ;) 

Nu skal jeg jo være ærlig og sige at det er min egen maskine og at jeg selv drifter den, så det var min brøler :P :)  Men hey nu virker skidtet igen.



Sorry. Jeg var stadig ikke kommet videre end dem der havde købt for mange Denon afspillere ;) Det andet kunne ske for os alle. Eller, jeg har mac, så ikke mig :-)
Til top Vis helledie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helledie
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 10 Januar 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg sgu lige investeret i et lidt bedre kabel til min projektor. Et 10 meter Supra HDMI-HDMI kabel, det gør det helt vildt ok :) Og jeg undskylder igen over at der igen ikke er billeder online, min server er igen gået i fubar mode...

__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

DØD og kritte der kommer til at gå tid inden mine billeder kommer igen. Motherboardet i min server er brændt af

Jeg skal enten have fundet et nyt Asus NCCH-DL dual xeon board til erstatning eller have købt helt ny hardware... Så ehhh... Ja jeg ved sgu ikke lige hvornår det sker.

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 28 Januar 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg en ny server stablet på benene og alt virker igen :) Det betyder at mine billeder igen er online!

__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 02 Februar 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fået en mindre åbenbaring, jeg legede lidt med indstillingerne for HDMI udgangen på min Denon DVD 3930 igår samt hvilken screenmode min Sanyo Z3 kørte i.

Det viste sig faktisk at jeg smed et almindeligt pal signal til projektoren som den så selv måtte opscalere på, det så sådanset ganske OK ud - bedre end når min HTPC opskalerede til 720P.

Nå, men jeg satte HDMI udgangen til at køre PC opløsning og valgte WXGA (1366x768) opløsning samt satte projektoren på "full trough" - så viser den det den får via indgangen, dvs den scaler ikke selv på det.

Gjorde det så nogen forskel?

JA! Farverne er blevet meget mere livagtige og billedet står nu overdrevet skarpt, det er som om jeg har fået helt nyt udstyr igen igen :)

Bare lige en glad fredags opdagelse :)

Mvh. Henrik

EDIT: Native resolution burde faktisk være 1280x720 på min projektor, men billedet er faktisk en lille bitte mindre i 1280x720 end når jeg føder den et 1366x768 signal, så den har åbenbart paneler som er 1366x768.



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Endnu en lille nedtur har ramt min server så der er igen ingen billeder :( Beklager. Prøver at grave nogle billeder frem ved lejlighed og få dem hosted et lidt mere stabilt sted end på min egen server.

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 990
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Endnu en lille nedtur har ramt min server så der er igen ingen billeder :( Beklager. Prøver at grave nogle billeder frem ved lejlighed og få dem hosted et lidt mere stabilt sted end på min egen server.

Mvh. Henrik

Det er da heldigt du ikke arbejder med IT til dagligt

Mvh Tim



__________________
Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:
HenrikW skrev:

Endnu en lille nedtur har ramt min server så der er igen ingen billeder :( Beklager. Prøver at grave nogle billeder frem ved lejlighed og få dem hosted et lidt mere stabilt sted end på min egen server.

Mvh. Henrik

Det er da heldigt du ikke arbejder med IT til dagligt

Mvh Tim

BAH!  Jeg bruger bare alle mine penge på hifi i stedet for nye diske til min server eller noget... Ork satme jeg er ved at være træt af den! Hvordan går det egentlig med de fine GamuT'er?



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Beklager at mine billeder stadig mangler de fleste steder, det bliver der snart rådet bod på :)

Nu til noget mere lyd relevant, jeg har købt en gang "nye" signalkabler fra Vincent, de sølv og blå standard kabler Vincent smider med deres fleste produkter. Nu benytter jeg min Denon DVD-3930'ers indbyggede dekodere og signalet ryger min min forforstærkers 5.1 indgang.

Lyden er meget mere præcis og sammenhængende hele vejen rundt. Mellemtonen er knapt så nasal som før, nu er min centerkanal pludselig blevet værd at høre på

Der ud over har jeg købt et "level meter" og prøvet at justere volumen ind på hver af de 6 kanaler så der er samme lydtryk hele vejen rundt set fra min sweetspot i sofaen, det er sgu noget der virker. Det er ret nemt at bruge. Her er lige et billede jeg har sakset fra nettet:

Man får jo lidt blod på tanden når man finder ud af hvor nemt man kan få sit anlæg til at lyde bedre. Nu mangler jeg kun 3 ting før end jeg ser mit anlæg som "komplet":

1) Lærrede, i en nogenlunde kvalitet. Vil skyde på at min projektor har 500-1000 timer igen, så det skal også være et der passer til en nyere projekter som formegetenlig bliver full-HD og kaster en del mere lys af sig. Any Ideas til lærrede?

2) nogle bedre højtalerkabler, de er sgu lidt sørgelige. Regner med at det bliver en gang Supra PLY 2.0 til baghøjtalerne og en 3.4 til fronten. Kommer tid kommer råd.

3) Det kunne jo være sjovt at lytte til en bedre forforstærker, tænker mere specifikt på Harman/Kardon 1.0 eller noget andet passivt med 5.1 ind/ud.

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
don dario
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2317
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Beklager at mine billeder stadig mangler de fleste steder, det bliver der snart rådet bod på :)


Nu til noget mere lyd relevant, jeg har købt en gang "nye" signalkabler fra Vincent, de sølv og blå standard kabler Vincent smider med deres fleste produkter. Nu benytter jeg min Denon DVD-3930'ers indbyggede dekodere og signalet ryger min min forforstærkers 5.1 indgang.


Lyden er meget mere præcis og sammenhængende hele vejen rundt. Mellemtonen er knapt så nasal som før, nu er min centerkanal pludselig blevet værd at høre på


Der ud over har jeg købt et "level meter" og prøvet at justere volumen ind på hver af de 6 kanaler så der er samme lydtryk hele vejen rundt set fra min sweetspot i sofaen, det er sgu noget der virker. Det er ret nemt at bruge. Her er lige et billede jeg har sakset fra nettet:



Man får jo lidt blod på tanden når man finder ud af hvor nemt man kan få sit anlæg til at lyde bedre. Nu mangler jeg kun 3 ting før end jeg ser mit anlæg som "komplet":


1) Lærrede, i en nogenlunde kvalitet. Vil skyde på at min projektor har 500-1000 timer igen, så det skal også være et der passer til en nyere projekter som formegetenlig bliver full-HD og kaster en del mere lys af sig. Any Ideas til lærrede?


2) nogle bedre højtalerkabler, de er sgu lidt sørgelige. Regner med at det bliver en gang Supra PLY 2.0 til baghøjtalerne og en 3.4 til fronten. Kommer tid kommer råd.


3) Det kunne jo være sjovt at lytte til en bedre forforstærker, tænker mere specifikt på Harman/Kardon 1.0 eller noget andet passivt med 5.1 ind/ud.


Mvh. Henrik




Hej henrik..


Pænt setup du har dig der:-) tænkte på hvordan spiller de højt egentligt?? dem kunne jeg godt tænke mig at hører engang! er de svære at drive??

PS: dejligt at se en vinylmand mere!!! velkommen i klubben:-)

Den DB måler der, virker den? hva måtte du slippe for den??

MVH
don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario
 

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes