Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 03:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: The Bellini Residence (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MicoBrian
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 25 November 2003 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Det er bare top dollar !

Det er da kanon at se et lokale som er så tæt på perfekt (nu skriver jeg tæt på, for der er jo ingen hobby i det, hvis man ikke hele tiden kan pille lidt )

Det har helt klart "pyntet" at du har fået malet med den mørke farve.

Jeg kan meget godt li' dine rockwool plader....det ser faktisk helt godt ud.

Stor respekt herfra !

Brian

Til top Vis MicoBrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MicoBrian Besøg MicoBrian's Websted
 
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 1281
Sendt: 25 November 2003 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Lækkert dedikeret rum! Den mørke farve ser sgu' rigtig godt ud og jeg kan godt li' din frame.

Du må have en god forhandlingsevne på hjemmefronten

Det kan iøvrigt anbefales at bruge en grå dug, så mindskes refleksionerne fra rummet endnu mere (selv om du formodentligt er godt på vej med den mørke stue).



__________________
AVI + Squeezebox
Til top Vis CHTT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CHTT
 
navr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 26 November 2003 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

SPRØDE VÆG HØJTALLLERRREEEEE!:....

R    E    S    P    E    K    T   !    !    !

Godt at se nogle mennesker forstår hvad hårdt-tjente penge virkelig skal gå til...

Til top Vis navr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af navr
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Nå - her et par opdateringer:
- først og fremmest er hush-boxen fjernet, da jeg erfarede at fan-noisen fra maskinen faktisk ikke var meget kraftigere eller mere generende. Derudover er jeg nu sikker på, at den kan trække vejret tilstrækkeligt.
- 2. opdateringen går på et 4 + 2,5 m. stort forhæng der kan trækkes for ind til første stue. Det er 100% lystæt og giver en rigtig god stemning.
- 3. og sidste ting er at CD-hylderne er blevet flyttet. Det ser bedre ud.

Ophæng 1 (DIY):


Ophæng 2 (DIY):


Forhæng:


CD-hylder:


Front:
Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Malingen til mit DIY-lærred er købt hos Beckman. Farvekoden er 2322-19 (lys grå) med glans 5.

/Bellini

Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

ohh... diskret

især den næsten ens farve på det hele er en kanon ide, homogenitet i rummet betyder meget.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Det ser sq da meget fornuftigt ud!  Udemærket ide med Rockwool - Virker det?

- Hvad er størrelsen på lærredet?



__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 
Sheiken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 310
Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Ser rigtig godt ud! lækkert rum, og rigtig god opsætning, MEN  jeg kan se at det ene hjørne er længere fremme end det andet, og derfor sidder den ene højttaler længere fremme end den anden, er det noget du kan mærke på lyden ?
Til top Vis Sheiken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sheiken
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 01 November 2004 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

Hvor er det iriterende jeg ikke får email-besked, nå der er nye beskeder i denne tråd  - Beklager den lange svartid.

Anno1982-> Lærredet er ca. 71 tommer - det største der er plads til på væggen (hvis det skal hænge lige for). Og Rockwoolen - ja den virker - måske ikke så godt som de læsninger man kan købe (for en mindre bondegård), men de dæmper helt klart rummet, og lydene slår ikke så meget tilbage fra væggen.

Sheiken-> Du har ret - den ene højtaler sidder ca. 30 cm. tættere på lyttepositionen end den anden. Min Pioneer receiver har autokalibrering, og den måler perfekt afstanden op, som værende 30 cm. mindre end til venstrekanalen. Jeg bemærker ingen forskel i lyden. Det jeg tilgengæld har bemærket, er det store hul i væggen (dobbeltdøren) der er til den anden stue. Autokalibreringen tager klart det værste (den EQ'er på 6 bånd) - men det sidste gør nu det store gardin jeg har hængt op. Det ensretter lige det sidste af lyden fra venstre og højrekanalen.

/Bellini

Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 567
Sendt: 01 November 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Jeg synes helt sikkert det ser rigtig godt ud.

Hænger din projekter ikke lidt langt nede, eller det er måske nødvendig for at få et godt billede med den du har?
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 01 November 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Kasper-> Lens-Shiften kan max sænke billedet til, så overkanten kommer lige ud for centrum af linsen - så for ikke at billedet skal hænge for højt, har jeg sænket den til ca. 190 cm fra gulvet.

/Bellini
Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg polstret og monteret mine 2 biostole fra Planetariet. Stoffet bliver ikke ydet retfærdighed på billederne - men det passer rigtig godt med det lidt gamle look til det mere kolde og grå øvrige interiør.

Jeg har 'saxet' følgende vejledning jeg skrev i Ingeniørens tråd tidligere:

Citér:
Een af grundene til at jeg 'turde' købe dem, var netop at jeg kunne huske hvor komfortable de var - meget mere en alm. biostole. Jeg er 193 cm og bliver normalt små-irriteret efter 1½-2 timer i alm. biostole - det er aldrig sket i planetariet. Så den der med "trælse" - den går ikke

Jeg er næsten færdig med at ombetrække mine 2 stole. Først og fremmest har jeg købt rigtigt møbelstof med en høj slidstyrke (www.stofogstil.dk i roskilde) - det kostede den lille sum af 40 kr/m. Jeg købte 5,5 meter, hvilket giver lige omkring 8 m2 stof, og jeg har en lille rest tilbage når jeg er færdig, så 5 meter burde være nok til 2 stole.

Jeg splittede stolene ad i de dele de er sammensat af, og betrak derefter delene een for een - det tager lidt tid, men giver tilgengæld et pænt resultat. Jeg pillede med vilje IKKE det gamle stof af, da det holder på det lidt gamle skrøbelige skumgummi, det giver komfort/extra polstring og det tager pænt meget tid at pille af.

Jeg har aldrig prøvet den slags før (i hvert fald ikke i den udstrækning), men jeg må sige at resultat ikke kunne være blevet bedre, om så en prof havde gjort det. Betrækket sidder som smurt på hynderne, og samlingerne er super flotte - stoffet jeg har købt er stribet, hvilket jo gjorde at jeg skulle have striberne til at passe sammen.

Næste delprojekt på stolene er, at finde noget overskydende træ, og så få lavet 2 plader der skal fastgøres på hver side af stolene - altså et lille bord til hver stol. Det skal fastgøres på den jerndrager hvorpå næste stol i rækken normalt er.

Mit største problem lige nu er, at jeg skal have fastgjort stolene til gulvet. Jeg bord i etage-ejendom, og gulvet er et gammelt brædegulv fra 1940'erne (men som er sundt og stærkt træ). Er noget spændt på, om det kan holde i længden til "slidet".



Som man kan se, står de der endnu - og jeg tror bestemt ikke de flytter sig. 5 skruer blev brugt til hver, og de rykker sig ikke i stille vejr - så mine bange anelser blev gjort til skamme (7-9-13 ).

På de 2 jerndragere der rager ud i hver side, skal jeg have monteret et lille servieringsbord/plade. Kan ikke lige beslutte mig om det skal være mørkt eller lyst træ - mørkt tror jeg. Vi har dog begge dele i det øvrige rum, så begge kan gå an. Det bliver nogle massive træplader på ca. 30*30 cm - og de kan blive runde, firkantet, ovale u name it (har ikke tænkt så langt). I pladerne skal der fræses en slidske, således at jerndrageren bliver helt skjult.



Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Det må jeg sige, super lækkert!, godt integreret og holdt enkelt og lyst.....NICE!

Det ser godt ud med de nye bio-stole (tænkt at din bedre halvdel gik med til det...).

FED BIO!



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Pæn polstring og farven matcher (træ?) kanten på dine højttalere, desuden kan jeg også godt lide din enkelte stil og at du har malet væggen mørkere end oprindeligt - klart flottere og bedre ( jeg skal nok lade være at lokke om endnu mørkere -desuden vil Ingeniøren og andre,  alligevel mene, at jeg er "farvet" af min holdning på det område   - undskyld, ku´ikke lade være, ).

en  for dine plader på sidevæggen og flotte hjemmelavede lærred.

Hvad med det hvide gardin bagved, laver det ikke en masse genskin/oplysning af rummet? og må jeg forslå, at male kablerne op til HTérne i samme grå ( hvis det altså ikke bare er fordi, at du ikke har nået det endnu).

Umiddelbart virker det som om, at du har lavet en super lækker og hyggelig bio i et knap så stort rum ( eller snyder billederne!?) , uden at den virker "mast" - flot stykke arbejde  ( men hvad gør I, hvis der er flere( end 2), som skal se film ? ).

 

 



__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 06:23 | IP-adresse registreret  

Woo det ser rigtig godt ud med de stole tillykke med dem, og de matcher de øvrige farver perfekt . Hvor stort er dit rum iøvrigt ?.

Mvh. kiro 

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

Tak for de pæne ord - er også selv godt tilfreds.

Citér:
tænkt at din bedre halvdel gik med til det..

Dette er MIT rum - så har hun de øvrige kvadratmetre at boltre sig på!

Citér:

Hvad med det hvide gardin bagved, laver det ikke en masse genskin/oplysning af rummet? og må jeg forslå, at male kablerne op til HTérne i samme grå ( hvis det altså ikke bare er fordi, at du ikke har nået det endnu).

Umiddelbart virker det som om, at du har lavet en super lækker og hyggelig bio i et knap så stort rum ( eller snyder billederne!?) , uden at den virker "mast" - flot stykke arbejde  ( men hvad gør I, hvis der er flere( end 2), som skal se film ? ).

Gardinet bliver ikke trukket for vinduet ved film - til det har jeg noget mørklægningsstof jeg sætter op med velcro. Det lukker 99,9% af lyset ude (kun en ganske lille smule kommer ind i kanten). Men du har da ret, det giver alligevel lidt genskin - men da rummet samtidigt er en del af stuen, skal det være til at se på hele tiden - kompromis kompromis kompromis .

Male kablerne? Jeg har tænkt tanken, men er bange for malingen ikke klæber pænt til kablet - og det dermed vil se grimt ud. Har du erfaring med det?

Som sagt er rummet en del af stuen (spisestuen faktisk), og det er kun på ~12 m2 - så nogen Imperial er det ikke. Men det fungerer og i 99,99% af tilfældene, er vi kun os 2 til at se film. De øvrige gange trækker vi en enkelt eller 2 stole ind ved siden af.

Men ak - alle disse kompromiser og halve løsninger, vil få en brat ende, når jeg om 1-2 år køber mig et hus med 20-30 m2 tørt kælderrum med højt til loftet  Uf! det bliver godt.

/Bellini

 

 

Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
Bellini
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 490
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Vil bare lige slå fast, at lige som du D.J. skriver, så snyder farverne en smule med blitz på kameraet (det er mørkere end det ser ud). Når det stor gardin er trukket for, og mørklægningsstoffet er sat op, så ER DER 'pitch black' i rummet. Man kan ikke se en hånd for sig. Det er slvfølgelig klart, at når filmen ruller så er der en smule genskin fra de lyse elementer - primært tæppe og gardinerne - men det er minimalt.

/Bellini

Til top Vis Bellini's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bellini Besøg Bellini's Websted
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 12 Januar 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Lækkert set-up du har der - og klart de lækreste bio-stole jeg til dato har set!
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 13 Januar 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Bellini skrev:

Tak for de pæne ord - er også selv godt tilfreds.

Citér:
tænkt at din bedre halvdel gik med til det..

Dette er MIT rum ( sådan skal det være - en mand skal have en hobby ) - så har hun de øvrige kvadratmetre at boltre sig på!

Citér:

Hvad med det hvide gardin bagved, laver det ikke en masse genskin/oplysning af rummet? og må jeg forslå, at male kablerne op til HTérne i samme grå ( hvis det altså ikke bare er fordi, at du ikke har nået det endnu).

Umiddelbart virker det som om, at du har lavet en super lækker og hyggelig bio i et knap så stort rum ( eller snyder billederne!?) , uden at den virker "mast" - flot stykke arbejde  ( men hvad gør I, hvis der er flere( end 2), som skal se film ? ).

Gardinet bliver ikke trukket for vinduet ved film - til det har jeg noget mørklægningsstof jeg sætter op med velcro. Det lukker 99,9% af lyset ude (kun en ganske lille smule kommer ind i kanten). Men du har da ret, det giver alligevel lidt genskin - men da rummet samtidigt er en del af stuen, skal det være til at se på hele tiden - kompromis kompromis kompromis .

Male kablerne? Jeg har tænkt tanken, men er bange for malingen ikke klæber pænt til kablet - og det dermed vil se grimt ud. Har du erfaring med det? Ja, og det kan du sagtens, de skal bare ha´et par ekstra gange (3-4gg), ellers kan du også lægge dem ind i en kabelbakke og male den ( også typisk 3 gg, for at det bliver pænt og jævnt dækkende)

Som sagt er rummet en del af stuen (spisestuen faktisk), og det er kun på ~12 m2 - så nogen Imperial er det ikke. Men det fungerer og i 99,99% af tilfældene, er vi kun os 2 til at se film. De øvrige gange trækker vi en enkelt eller 2 stole ind ved siden af.

Men ak - alle disse kompromiser og halve løsninger, vil få en brat ende, når jeg om 1-2 år køber mig et hus med 20-30 m2 tørt kælderrum med højt til loftet  Uf! det bliver godt. ( det kan jeg kun anbefale - men har desværre ikke selv så højt til loftet, æv)

/Bellini

 

 



__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6296
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Man kan også få kabel-bakker der kun lige skjuler én ledning - de er nemmere at male og nemmere at få til at sidde helt lige...
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes