Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. juni 2024 | 03:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Bio Barnebarn (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Barnebarn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hej gutter,

Efter at have savlet over alle jeres hjemmebiografer, har jeg nu endelig selv fået sat en op med masser af hjælp fra min gode ven, DIB_1.

Jeg har købt følgende udstyr:

Surround Reciever:
 - Denon AVR-3806

DVD-afspiller:
 - Denon DVD-1920

Projektor:
 - Sony HS-60

Lærred:
 - 95" motoriseret QualityScreen med sort ramme

Højtalere:
 - Dali Ikon 7
 - Dali Ikon Vocal 2
 - Dali Ikon W2
 - Sony SUB fra mit gamle SAVE835 højtalersystem

Kabler:
 - 1m QED HDMI (dvd-reciever)
 - 15m QED HDMI (reciever-projektor)
 - TARA LABS omni2 bi-wire (front+center)
 - TARA LABS omni2 (bag)

Diverse:
 - Xbox360
 - PC

Hjertet i min hjemmebiograf er surround-recieveren, som min DVD-afspiller, Xbox360 og PC'er er forbundet igennem med HDMI-kablet op til projektoren. Det var en af hovedårsagerne til, at jeg valgte Denon avr-3806 for at få HDMI-switchingen og kun have en udgang op til projektoren.

Jeg valgte Dali Ikon 7 på trods af talrige protester fra DIB_1 og HifiKlubben, som faktisk heller så, at jeg købte Dali Ikon 6. Men jeg mente, at 7'eren var bedre til min stue og også rent visuelt passede bedre til mit lærred for enden af stuen.

Her er så nogen  billeder:

Totalbillede taget fra sweet-spot:

Videoafspilleren oven på sub-wooferen er kun opsat midlertidigt for at få et TV-signal direkte op til min projektor, da Denon AVR-3806 ikke kan konvertere det interlaced til hdmi ud. Derfor har jeg også et composite kable flydende igennem stuen og direkte op til projektoren i øjeblikket (på grund af VM).

Totalbillede taget fra sweet-spot uden frontstof på højtalerne:

Billede af den ene Dali Ikon W2 baghøjtaler:

Billede af min anden baghøjtaler uden frontstof:

Close-up af venstre fronthøjtaler:

Close-up af centerhøjtaleren:

Close-up af sub, som efter planen skal udskiftes til IKON sub (igen, Videoen er kun midlertidig):

Her ses projektoren, som er placeret ca. 4m tilbage og ca. 2,6m oppe (jeg har 3.5 til loftet). Valget fald på den pga. de gode reviews den fik og at den havde en stor lense-shift, som er nødvendig, da jeg ikke har kunne få projektoren længere ned.
Ledningen oppe i venstre hjørne, som flagre er mit gamle internet-kable til min PC'eren, som i sin tid stod i hjørnet - men nu står ved mit anlæg (se første 2 billeder).
Ledningen i bunden er composite-kablet fra videoen - som kun er midlertidig (hvad gør man ikke for at se VM på sin projektor):

Min surround-reciever (Denon avr-3806):

Og her er så DVD-afspilleren (Denon dvd-1920):

Og en lille Xbox360:

Et par rækker med film, som lige er blevet sat op:

Her er nogen remotes til lidt af hver. Fra venstre: Til 32" Sony Wega TV'et (som står inde bag lærredet) - remoten til recieveren - remoten til projektoren - remoten til lærredet og til sidst den til DVD-afspilleren:

Lidt billeder fra projektoren i drift (billederne står selvfølgelig meget bedre live):


Og til sidst, de næsten obligatoriske billeder, som bør hænge i enhver hjemmebio:

 

Nåh, det var vist en større omgang billeder. Kommenter endelig alt, hvad I kan. De forbedringer I finder vil gå ud over DIB_1, da det bliver ham, som kommer til at lave det ;)

 



__________________
Barnebarn

Se mit udstyr: Bio Barnebarn
Til top Vis Barnebarn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Barnebarn
 
Barnebarn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Hov, glemte lige et  billede af sweet-spot (plus den ene af to terrorister i hjemmet):

Det ligner lak eller plastik på billedet pga. blitzen - men det er nu en dejlig lædersofa.



__________________
Barnebarn

Se mit udstyr: Bio Barnebarn
Til top Vis Barnebarn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Barnebarn
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Lækker hjemmebio & setup

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
Fernandez
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 03 Juli 2006 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Ja det ser rigitg fint ud

 

m.v.h

 

Ronni



__________________
mine DVD`er ikke opdateret

Min HjemmeBio
Til top Vis Fernandez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fernandez
 
Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 671
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Kanon lækkert setup, velkommen til.

...Fed indretning

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble
 
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Meget flot. Jeg kan godt lide, hvordan du opnår meget med, hvad du har til rådighed. Jeg ville have valgt et større lærred og smallere højtalere.

Dit lærred virker, som om det hænger for lavt. Gør noget ved dine møbler, blåt tæppe, hvidt bord, rød sofa, det passer overhovedet ikke sammen. Få dig en universalfjernbetjening som f.eks. en Sunwave 3000.

Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
Clemmensen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 September 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 332
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Lækkert setup :) Du bør dog overveje en anden sub end den fra Ikon serien, da den ikke spiller dybt nok til at du får hele LFE sporet med.
Til top Vis Clemmensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clemmensen
 
MrCase
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 71
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

For lavt?? Den skal jeg nok lige ha' igen. Skal det føles som om man sidder på første række i Imperial???
Der er da ingen grund til at sende billedet op under loftet, når lyden kommer direkte forfra...

P.S. Alle mænd drømmer indvendigt om en rød sofa
Til top Vis MrCase's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrCase
 
wrong
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 3644
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Hurin skrev:

Dit lærred virker, som om det hænger for lavt.

Tror der er noget du helt har misforstået hurin. Jo lavere jo bedre. Jeg ville sgu også ønske at mit lærrede kunne komme længere ned.  Det hænger 60 cm fra gulvet med underkanten. Hvis jeg kunne få det ned på 30-40 cm over gulvet(underkant lærrred) ville det være perfekt.

Meget lækker bio forøvrigt Barnebarn

MVH WRONG



__________________
Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
Til top Vis wrong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wrong Besøg wrong's Websted
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

ser rigtig godt ud

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
Barnebarn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 04 Juli 2006 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Tak for kommentarerne,

Ang. lærredet så er det afstemt således at jeg fra sweet-spot sidder med øjenhøjde præsist 1/3 over lærredets bund. Det mener jeg, at have læst skulle være at anbefale. I hvert fald er det ikke som at sidde på første række i bio'en. Man får ikke hold i nakken - det føles helt naturligt.

Jeg sidder også 1.5 x lærredets bredde væk - hvilket er det længste tilbage jeg kan komme uden at skulle til at tage for meget plads fra spisestuen. Mht. til Sony HS-60 er dette måske en anelse for tæt på, hvis man er kritisk. I helt ensartede farvescener kan jeg godt se hønsenet, HVIS jeg kigger efter det (og det gjorde jeg meget i starten). Men efter noget tid har jeg lært at "leve" med, at man jo ikke får en perfekt projektor til den pris jeg har givet. Så heller være tilfreds med det jeg har - end at sidde og skumle for længe over de fejl, der er. For det er en rigtig fed projektor, synes jeg ;)

Jeg synes selv, at den røde sofa passer godt ind som afbræk i det  hvide hjem. Måske ikke lige med det blålige gulvtæppe, nej - men jeg har faktisk gået og tænkt på at skulle købe et nyt væg-til-væg tæppe til stueområdet, som skal hjælpe med at stoppe lyden i at bounce for meget rundt og yderligere isolere ned mod min underbo.
Højtalerne står godt nok på granitsten med VTfeets imellem (bortset fra sub, som har musemåtter under sig, heh) - men det er desværre ikke nok, da der er så bart omkring højtalerne.

Når jeg bruger RoomEQ Audyssey fjernes ALT bund fordi denon åbenbart har målt, at bassen buldrer for meget rundt i rummet. Det er jeg ikke så glad for og bruger derfor ikke denne indstilling - så heller lidt buldren end slet ingen bund. Det er det, at jeg håber, at en godt solidt uld-gulvtæppe eller lign. vil hjælpe på.



__________________
Barnebarn

Se mit udstyr: Bio Barnebarn
Til top Vis Barnebarn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Barnebarn
 
hebsbebs
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 150
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hvad har du givet for dit Quality lærrede ?? Og hvor har du købt det ?? Jeg er selv på jagt efter et nyt 16:9 Greyscale lærrede med motor til en rimelig pris .

Rasmus

Til top Vis hebsbebs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hebsbebs
 
Barnebarn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

hebsbebs skrev:

Hvad har du givet for dit Quality lærrede ?? Og hvor har du købt det ?? Jeg er selv på jagt efter et nyt 16:9 Greyscale lærrede med motor til en rimelig pris .

Rasmus

Det var et Quality Connect 16:9 1.1 gain hvid lærred jeg købte. Det var på tilbud da jeg købte det og fik det for omkring 4800. Købte det igennem Techhaus.dk



__________________
Barnebarn

Se mit udstyr: Bio Barnebarn
Til top Vis Barnebarn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Barnebarn
 
ezaiM
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønsker fra bruger.

Bruger siden: 05 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 61
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Det er sgu lækkert.

Kan godt lide når det hele incl højttalere passer til væggen ( i bredde ) Bravo !

Til top Vis ezaiM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ezaiM
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 05 Juli 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Det er da en meget imponerende samling af udstyr du har skaffet dig  Det kan være godt nok at ha nogen til at hjælpe sig når man selv ikke har den nødvendige erfaring, Det bliver også helt garanteret billigere end at selv bruge flere år og mange tusen kroner til at prøve og fejle indtil man finder den riktige løsningen.

Jeg vil så benytte anledningen til at dele lidt af min erfaring mht valg af sub. Jeg forsøgte 6 forskellige løsninger på mindre end 2 år før jeg fant mit nirvana, og undervejs lærte jeg en hel del og tabte masser af penger  En af tingene jeg lærte er at små portede subs generelt er en dårlig ide. I bund og grund skal en sub være stor, det er den mest effektive løsningen. Nu er det ikke alle der er villige til at ha en sådan stor sub i stuen, og derfor laves der også små subs. Problemet med små portede subs er størrelsen, der er ikke plads for store og lange nok rør til at portningen skal være effektiv. Skal den tunes dybt så vil rørene behøve at være tynde, resultatet bliver da portstøj. Hvis man vælger et rør med større diameter vil den dybeste bassen udeblive. Og er den ikke udstyret med effektive limitere vil der også nemt opstå mekanisk støj når der tilføres et signal under tuningsfrekvensen, og elementet bunder.

Så, om subben skal være lille bør den også være lukket. Sammenlignet med de store portede vil den fremdeles mangle lydtryk i de aller dybeste frekvensene, men den vil være bedre i det området end den lille portede. De bedste store portede finder du hos SVS

www.lsound.no

De bedste små lukkede hos Velodyne

http://www.vassagohifi.com/main.php?site=visprodukt&grou pinfo=3

Om du ikke har noget i mod en fysisk stor sub så vælg det i tryg forvisning om at den løsningen suverent giver mest pr krone. Skal den dog være lille, så bør den også være lukket.

 



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
Barnebarn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Tak for de råd om Subs, ManicMiner.

Det har hele tiden været meningen at købe Ikon Sub som erstatning af min Sony Sub, jeg har lige nu. Selve granitstenen som Sony suben står på (billede 7) er tilpasset Ikon Sub.

Men jeg har nu hørt flere gange, at Ikon Sub ikke er god nok - men er den alligevel ikke at foretrække, når man nu har hele Ikon sættet - eller skal man gå andre veje?

En 15" Sub er nok for stor til min lille stue - men hvis ikke Ikon Sub - hvad vil I så anbefale at jeg kunne gå efter i samme prislag som Ikon sub (5-7K)



__________________
Barnebarn

Se mit udstyr: Bio Barnebarn
Til top Vis Barnebarn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Barnebarn
 
ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3488
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv meget glad for Dalis højtalere, men efter min mening er de ikke lige gode til at lave subs.

Trind 1 er at ikke tænke for meget på watt og tommer når man skal købe en sub. Watt kan opgives på de mest forskellige måder, og ligeledes kan wattene udnyttes meget forskelligt. Tommer er bare en del af sandheden, den andre er hvor langt elementet kan bevege sig, så i tilæg kommer om subben er lukket eller portet. En port kan øge ydelsen med 2x eller mere over et begrenset område.

Pga dette har der netop blevet vedtaget en ny standard for hvordan man skal opgive specs for subs. og det er ikke i watt, tommer eller hz, men db. Med andre ord så vil man herefter være nødt for at opgive hvor højt subben kan spille ved forskellige frekvenser. Subben måles ved 6 frekvenser mellem 20-63hz, man tager så snittet af de 3 dybeste, og 3 højeste frekvensene og opgiver snittet af de 2 som 'Ultra Low Bass' og 'Low Bass'. Standarden hedder CEA2010.

Med 5-7k at bruge på sub ville jeg gå for en stor portet da den summen ikke rekker langt når der er tale om lukkede subs. SVS har da to modeller i den prisklassen, PB10, jeg har selv haft en og du kan læse lidt omkring den i testen i min signatur, og du finder masser af tests af den her:

http://www.lsound.no/index.php?hide=menu&side=arkiv& groupname=Tester&group=691&art=5664

September/oktober får den også en storebror, PB12-NSD, den vil koste ca 6500kr.

Jeg vil påstå at man nesten ikke kan få for meget sub, på samme måde som man nesten ikke kan få for meget forstærkerkraft. Det handler ikke om at man skal udnytte ressursene til max hele tiden, men at man skal have reserver når det behøves. Dynamik er i mine ører grundlaget for en god lydoplevelse, og mangelen af det samme det der gør den intetsigende. Så med mindre den større modellen er fysisk for stor, eller rummet meget lille og du kan ikke lide at spille altfor højt, da ville jeg afvente PB12.



__________________
Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner
 
greg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 337
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Ser rigtigt flot ud. Tillykke med det! 

Men, er ikke sikker på din forstærker kan "ånde" ordentligt i det rack. Kan den ikke stå på øverste hylde ved siden af center'en?

/Greg
Til top Vis greg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af greg
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 06 Juli 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Fedt setup, synes det er rigtig flot gennemført. Det må performe godt :)

Du burde næsten tilføje et billede med lærredet oppe?

Forslag til ændringer fra min side ville være at ordne kablerne ude i siderne. Burde være forholdvis enkelt at ligge dem pænere/pakke dem lidt ind?

Forslår du køber flere kabelskjulere, ligesom dem du bruger til dine baghøjtalere. Således kan du også pakke ledningen ind til motorlærredet.

Ja alt i alt, kan du arbejde lidt med det sidste finish, hvilket jo betyder en del for helhedsintrykket :)

Mht sofa, bord og tæppe, ja så er det heller ikke lige min stil, men jeg tror heller ikke billederne gør at sofaen kommer helt til sin ret? Svært at vurdere fra disse billeder synes jeg.

Men tillykke med medierum!

/claus

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes