Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2024 | 20:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til triangle titus ez Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2427
Sendt: 20 Maj 2024 kl. 21:34 | IP-adresse registreret Citér gasolin

Pt spiller jeg på en lille class d forstærker, billig kompakt og spiller overraskende højt. Højtalerne er triangle titus ez som jeg er overrasket over spiller så behaligt i toppen. Havde en yamaha forstærker med netværk,3x radio med mere, ok.

Efter 5-6 uger med triangle titus ez synes jeg bare forstærkeren manglede noget og den blev solgt i dag (ca 6 måneder gammel) og selvfølgelig skal der købes noget andet ellers er de brugt på gode bøffer med mere inden for kort tid

Min højtalere kan ikke tåle 100 watt så det behøver jeg ikke i 8 ohm, dog gerne i 4 ohm. Lige som i tråden Hvor meget effekt har du brug for ? "Stor nok til at man kan spille dobbelt så højt" Dobbelt effekt af hvad jeg skal bruge er vel ok at have

Cayin 252B har jeg set brugt til 2200kr men den kan være 21 år gammel, men har fået en super god anmeldelse i hifi4all (langt højere effekt end jeg har brug for) ingen bluetooth,digital ind

Ny mission 778x, en af anmeldelserne siger følgende. The single most important thing that the Mission does is that it never sounds constrained. While 45 watts isn’t a vast amount of power, pretty much every last watt of it is available without sounding strained or harsh... Det lige mig. Ny koster 3299kr, synes jeg er en fantastik godt køb hvis den lever op til forventningerne

Wiim amp (lige under 2900kr i danmark) siger selv samme person han heller vil have end en mission 778x pga holdbarheden,lyden,fejl og mangler, ingen display men har stort set alt hvad man kan ønske sig, hvis man kan li class d med en tpa 3255 chip

I had a Quad Vena 2 and hated the sound. The volume pot went wrong and as it's a sealed part, I couldn't clean it, so it would have needed a repair costing £100 so I declined and got rid of the amp. This Mission amp has near identical spec and I can't see it performing any better, or worse than a Quad Vena 2

Ny IOTAVX PA3 eller SA3 ? (100 euro til forskel, den integreret er dyrest). Mindst 2x50 watt i 8 ohm, bluetooth (kan tilføjes senere) min 4 indgange + bluetooth eller 5 indgange, gerne digitale indgange,sort, i 3000kr området. Det må faktisk ikke være noget som er alt for blødt og varmt i lyden pga den meget behalige top mine højttalere har ellers blir det for meget af det gode

Helst ikke yamaha,Marantz,cambridge audio (de små modeller)
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2889
Sendt: 20 Maj 2024 kl. 22:17 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Den gamle tommelfingerregel og 10X driftseffekten for at have tilstrækkelig effekt er et brugbart udgangspunkt.
Vil man så spille dobbelt så højt skal man gange tallet med yderligere 10X svarende til ca. +9dB.
Alt dette er igen betinget af lytteafstanden.

Driftseffekten måles ved 96dB i 1 meters afstand. Øger du lytteafstanden til det dobbelte skal du bruge yderlige 4X effekt.

Det skader aldrig at havde langt mere effekt til rådighed end det du behøver.
Dermed har du reserver til kortvarige kraftige impulser uden forstærkeren forvrænger.
Det handler altsammen om hvor højt du vil spille og hvor stor afstand du lytter på.

Vender vi det hele om og siger du kun vil spille halvt så højt som du vil gøre med en 100W forstærker kan du nøjes med en forstærker som har
10X mindre effekt. Og så er du nede på 10W.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2427
Sendt: 20 Maj 2024 kl. 22:26 | IP-adresse registreret Citér gasolin

Min forstærker yder ikke det vilde men kan vel nok yde 2x50 watt i 4 ohm 1% thd

Den har en volumen som gør at først efter klokken 12 så der power, peaker ved ca klokken 14, så der er bare gang i basenhederne

Det helt vildt, så selv om mere end jeg skal bruge er helt fint så skal jeg heller ikke op i noget som 100 pr kanal i 8 ohm

Når jeg ikke har nogen i nærhenden med triangle og en wiim amp, en missiion 778x eller iotavx så lidt svært at vide hvad det skal være, ingen returret
ved brugt køb


Mere af det hele også effekten
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2427
Sendt: 21 Maj 2024 kl. 15:52 | IP-adresse registreret Citér gasolin

Fristelsen var for stor til at jeg kunne modstå en Mission 778x til 3299kr

Den har nok effekt og mangler tone control, men alle skriver den har en balanceret lyd + den har IKKE MQA support
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Kaj.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 August 2014
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 2889
Sendt: 22 Maj 2024 kl. 09:43 | IP-adresse registreret Citér Kaj.

Tonekontrol er ingen mangel når resten behandler lyden som man vil have den skal lyde. En forstærker skal jo blot fungere som
“en ledning med forstærkning”.
Til top Vis Kaj.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaj. Besøg Kaj.'s Websted
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2427
Sendt: 22 Maj 2024 kl. 10:45 | IP-adresse registreret Citér gasolin

Har også deaktivere mine tone control på min nuværende forstærker

Et godt anlæg er faktisk et anlæg hvor man ikke føler behov for tone control (bass.diskant)
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2427
Sendt: 23 Maj 2024 kl. 11:17 | IP-adresse registreret Citér gasolin

Wauw

Forstærker modtaget

Føles som kvalitet

Den er ikke meget lys i toppen, men bestemt heller ikke mørk i lyden, lige tilpas til mine mørke trangle titus ez som den tilføjer lidt livlighed, sparkle eller
extention (som man siger på engelsk) oplever en masse detaljer, harmonisk bund, ikke super tight og punchy som en stor forstærker eller hegel, men
kontrolleret og dyb, den er ikke blød, slank,slasket,mudret som mange billige forstærker ofte er når de forsøger at spille bas, cambridge audio axa 25 og
yamaha s-301 synes jeg ikek kan spille bas, der er en 778x meget bedre

Dejlig klar mellemtone og bred lyd


Når der spilles højt lyder det rent og uden agressivitet, dog hvis du har meget ineffektive højtalere eller vil spille meget højt, så find en anden forstærker,
de færreste vil dog synes der mangler mere effekt til nearfield eller gulvhøjttaler med sidst i 80'erne i følsomhed, da den ikke begynder at skrige hvis man
spiller højt, sker det så har man mindre perfekt højttalere

Bruger billigt strømkabel fra moonaudio der er super tyk, som jeg fik med 15% rabat til 41 euro for 1.5 meter fra amazon incl fragt + inakustisk excellence
+ Sommer Cable SC-Meridian SP260 højttalerkabel med kvalitets stik, 24 bit og 192 khz i windows 11


Super harmonisk forstærker til kun 3299kr, der findes de forholdsvise nye fosi audio v3 mono som kan fås super billigt for 2 med strømforsyning (bærbar
strømforsyning) på kickstarter, men tror ikke der findes et bedre forstærker køb til under 5000kr, har haft en Cambridge audio cxa 60 til næsten dobbelt
pris som ikke er bedre, især bassen og at lyden ikke blir påtrængende i de høje frekevnser når der spille højt, gør den bedre end en cxa 60


1 analog preout 2 digitale udgange, 4 digitale ind incl usb,1 phono 2 alm rca og bluetooth bedre end god lyd 2x45 watt i 8 ohm 2x65 watt i 4 ohm
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 

Hvis du vil besvare dette indlæg skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes