Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 17:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DVI -> VGA converter og kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
law!
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 28
Sendt: 27 Februar 2006 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Jeg skal til at rive tapet ned i min stue og pudse væggene op mm. I den forbindelse har jeg tænkt mig at lægge nogle kabler ind i væggen til et
surround setup og projektor. Afspilleren kommer til at være en computer, sandsynligvis en Powerbook. Projektoren kommer til at hænge i loftet
og computeren vil stå ikke så langt væk fra den. I alt er der nok brug for et kabel på ca. 3-5 meter.

Den projektor jeg har tænkt mig at købe (Sanyo Z1X) har dog ikke DVI indgang, men har VGA indgang. Men til min computer medfølger en
converter fra DVI til VGA, sådan at den kan tilsluttes VGA skærme osv. Det er jo fint.

Men nu når jeg skal installere noget i væggen, må det gerne være en smule fremadsynet. Derfor vil jeg gerne kunne opgradere projektoren til en
med DVI kabel og køre signalet fra kilden (fx en computer) til projektoren igennem DVI hele vejen.

Derfor tænkte jeg på at trække DVI i væggen og så sætte DVI-> VGA converteren til DVI kablet oppe ved projektoren i stedet for i computerens
DVI stik. Så hvis man udskifter projektoren
med en med DVI stik, sætter man blot DVI kablet direkte ind i projektoren og bruger ikke VGA converteren.

Og her kommer så mit spørgsmål langt om længe   
Kan man køre et VGA signal igennem et forholdsvist langt DVI kabel der først bliver konverteret til VGA lige før det kommer ind i projektoren?

Min bekymring er om DVI kablet er tilstrækkeligt skærmet. De DVI kabler jeg har set, ser lidt tyndere ud. Er DVI kabler skærmede, eller kan man
få nogle der er ekstra skærmede? Ville det hjælpe?
Til top Vis law!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af law!
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes