Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 16:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Erfaringer med Pioneers PDP 435FDE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Gator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

De heldige af jer der har et Pioneer PDP 435FDP, der kunne jeg godt tænke mig at høre jeres mening samt erfaringer med skærmen, gode såvel som dårlige.

Kan se at 435FDE udgaven ikke har PC indgang  kan der på nogen måde tilsluttes PC til denne skærm enten via HDMI indgangen eller andet ?

Til top Vis Gator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gator Besøg Gator's Websted
 
HDfreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har en og det er en kanon skærm :) Du kan tilslutte pc'en med et dvi til Hdmi kabel hvis dit grafik kort har en dvi udgang
Til top Vis HDfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HDfreak
 
Classe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 387
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har en og den overgår mine forventninger på alle måder.

På FDE'en, som er den jeg har, kan du tilslutte PC'en gennem HDMI stikket. Men helt generelt synes jeg slet ikke man skal bruge en PC til Plasma. Plasma er et TV og ikke en computerskærm. Hvis du går det alligevel så pas meget på med burn-in, da en PC jo har mange stillestående billeder.

Pioneeren er for mig uden tvivl den bedste Plasma på markedet pt. Den vinder jo så også adskillige priser

Søg forøvrigt på Pioneer navnet og du vil finde et utal af indlæg om denne Pioneer og jeg har set meget få hvis overhovedet nogen som utaler sig negativt om den skærm, hvis man da lige ser bort fra prisen.

Jeg har forøvrigt givet 32K i Danmark inkl højtalere og vægophæng. Så der er ikke meget ide i at købe den i Tyskland og spare lidt håndører.

Husk forøvrigt at købe DVE kalibreringsdiscen og indstil plasmaen med den. Det tager en lang aften at gøre det, men du vil opleve et meget bedre billede ved at gøre det.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe
 
JJservice
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 91
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Jeg har set nogle få minuter på sådan et Pioneer, kan ikke huske hvilken model, men der var et rigtigt flot billede der på og det var et af dem i den dyre ende.

Jeg går selv og tænker på et 50". Jeg kan se at Pioneer har en kontrast der hedder 1100:1. Andre billiger skærme har en kontrast der er 3000:1 og jeg tror panasonic har 4000:1. På projektore har kontrast talet meget at sige, kan man ikke regne med de tal man opgiver for plasma skærme, eller har det ikke nogen betydning?
Til top Vis JJservice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJservice
 
Gator
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Lækkert med positive tilbagemeldinger

Har DVI udgang på mit grafikkort så det er jo perfekt.

Til top Vis Gator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gator Besøg Gator's Websted
 
HDfreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 07 Februar 2005 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

JJservice skrev:
Jeg har set nogle få minuter på sådan et Pioneer, kan ikke huske hvilken model, men der var et rigtigt flot billede der på og det var et af dem i den dyre ende.

Jeg går selv og tænker på et 50". Jeg kan se at Pioneer har en kontrast der hedder 1100:1. Andre billiger skærme har en kontrast der er 3000:1 og jeg tror panasonic har 4000:1. På projektore har kontrast talet meget at sige, kan man ikke regne med de tal man opgiver for plasma skærme, eller har det ikke nogen betydning?

Det er lidt af en smagssag. Nogle fortrækker pannyens sortere end sort andre pio'ens sorte med nuancer.

Læs mere her: http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/displayreview.php?re viewid=4362

 

Og her en anmeldelse fra det engelske blad What hifi: http://www.pioneer.dk/files/no/pdp435_whathifi_jan.pdf

Til top Vis HDfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HDfreak
 
Grandmuul
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar

Bruger siden: 10 August 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 242
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

Classe, hvordan får du fat i den der DVE kalibreringsdisc??
Har lige bestilt en PDP435HDE gennem mit arbejde til mine forældre... Glæder mig til vi får den ind ad døren :)
Til top Vis Grandmuul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Grandmuul
 
JackDSølbeck
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 151
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg går også at overvejer Pio men vil lige se de nye fra Panasonic der er lidt i samme design som Pio men med den nye 8. generations skærm. Jeg er IKKE tilfreds med det sorte Pio kan præstere, desuden har jeg hørt at den nemt bliver ridset på lakken, selvom man følger vejledning i rengøring. Mange har også problem med at den larmer en del, dette har jeg hørt er mere udpræget end i den gamle 434 fordi der er plastic som skærm istedet for glas.

Jeg har set HDTV på Pio og det er noget at det kønneste man kan forestille sig. Er bare blevet skuffet næsten hver gang jeg har set alm. analog antennesignal og også nogle gange dvd, men her var det i dagslys som nok ikke har en positiv effekt på holding til dens evne til at gengive sort. Men en StarWars film hvor rummet er gråt istedet for sort er ikke lige det jeg forestiller mig en skærm til over omkring 40 k skal kunne præstere.

Hvorfor findes der ikke bare noget der er perfekt ?

Håber de nye Panasonic er hittet, de skulle komme mellem marts og juni !

 

 



__________________
Panasonic PA50E 42" plasma, Yamaha RX-V2500, Infinity Kappa sub, Jamo home cinema Center, Jamo compact sat satelitter, Phillips dvd 70 optager.
Til top Vis JackDSølbeck's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackDSølbeck
 
Classe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Juli 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 387
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Grandmuul,

jeg købte min DVE brugt gennem brugtmarkedet her på siden. Er du ikke til brugt så sælges den bla af Tape connection og jeg har også set at Hifi klubben har nogle liggende.

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes