Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 12:29   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Elite screens? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 16 Februar 2016 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Jeg søger andre, der har erfaringer med lærreder fra elite screens.

For lige at sortere de fleste high-end entusiaster fra, så kan jeg fortælle at selvom jeg gerne ville have et Joe Kane Affinity eller et Lissau fastramme lærred, som for nogen er det eneste der dur, så kan mit budget eller min projektor slet ikke bære den slags. Som udgangspunkt, er jeg tilfreds med kvaliteten af billedet på elite screens projektorlærreder, hvis ikke det var fordi dem jeg har modtaget begge har været defekt.

Først bestilte jeg et 92" lærred, der havde horisontale folder i dugen.



Ja, jeg ved godt jeg skal have renset sensoren på mit kamera... hver ting til sin tid -.- men som det ses er der tydelige mørke linjer, hvor folderne er. Det er pænt irriterende, når man som mig gerne vil se snooker, og linjerne er meget tydelige på en grøn snookerdug Jeg kontaktede elite screens for at finde ud af, om det var memory lines eller om jeg skulle betegne det som defekt, og svaret var klart; det var defekt. Da projektorlærredet var udgået af forhandlerens sortiment, fik jeg pengene tilbage. Jeg kunne ikke finde en 92" model nogle steder, så jeg købte et 100" lærred hos en anden forhandler. Dette lærred viser sig at have samme defekt bare i meget værre grad, da folderne spænder fra kant til kant, og ikke kun kan ses i midten af lærredet.

Jeg er derfor meget interesseret i at høre fra andre, der har købt rulle lærreder fra elite screens, og om lærredet har været fejlfrit eller defekt. Hvis jeg får endnu et rullelærred med samme defekt, så er jeg ikke sikker på, at jeg er interesseret i at prøve flere rullelærreder. Fastramme lærreder er bare (relativt) dyre... et fastramme lærred på 100" fra elite screens koster 4k, så kunne jeg have købt et 65" tv i elgiganten. Havde jeg vidst, at der blev så meget bøvl med rullelærreder fra elite screens, så havde jeg med garanti valgt tv løsningen.

Håber der er nogen, der har nogle positive oplevelser inden jeg helt mister modet og kyler projektor og lærred langt ud på marken i frustration og nøjes med min computerskærm.

__________________
... and hifi for all
Til top Vis hifi-fjols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi-fjols Besøg hifi-fjols's Websted
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1730
Sendt: 16 Februar 2016 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Jeg kan desværre ikke se dit billede, men hvis der er problemer med Elite lærrederne, så er det nok bedst at kigge andetsteds.

F.eks. har Quality Screens et lærred i den ønskede størrelse til omkring 4k.

Jeg har haft et mellemprisklasse rullelærred fra Quality Screens i over 10 år og har aldrig oplevet det du beskriver.

Efter min mening er der ingen sammenligning mellem en projektor/lærred løsning og et TV - biograf-magien udebliver simpelthen med et TV

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 
hifi-fjols
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 368
Sendt: 16 Februar 2016 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

4000 kr. er mere end jeg håbede at skulle bruge på et lærred til en projektor i 6-7000 kroners klassen. Specielt når jeg egentligt er tilfreds med billedekvaliteten af lærredet til 1000 kr., hvis jeg blot kan få leveret et uden folder i dugen. Det tætteste jeg har været på den biograf-magi du skriver om, var da jeg brugte et 65" harald-nyborg lærred jeg havde til at ligge fra et ældre projekt. Så hvis det viser sig, at jeg skal af med 4000 kr. for et lærred så havde jeg, hindsight 20/20, valgt tv løsningen. Håber på at jeg enten får et fejlfrit lærred i reklamation, eller at jeg finder en fornuftig mellemting mellem de 1000 kr. og de 4000 kr.

Havde jeg haft lidt mere plads og min egen bil, så havde jeg bygget et fastramme lærred uden at blinke.

__________________
... and hifi for all
Til top Vis hifi-fjols's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifi-fjols Besøg hifi-fjols's Websted
 
Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1730
Sendt: 16 Februar 2016 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Ja, forstår godt, hvad du mener

Hvis du ikke kan få ombyttet det defekte med et uden de grimme streger, må handlen jo gå retur. Du kunne så overveje et brugt lærred.

Tror at en del hjemmebio-entusiaster skifter deres rullelærreder ud med bedre udgaver, så man kan godt gøre sig en god handel

__________________
mvh
AKSA

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes