Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. maj 2024 | 21:14   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer 428XD Kalibreret (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
elmfelt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 22 Oktober 2014 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Hej
Vi har et Pioneer PDP-428XD som (Tror han hed Otto) er kalibreret
Har altid været superglad for det....

Spørgsmål:
Vil vi vinde noget ved at købe et nyt ? Og i givet fald hvilke ?
Ca. 50" Hvem levere de bedste tv i dag ? Samsung, LG eller ?
Vil godt kunne steame film også
Sidste spørgsmål, hvad ville jeg i givet fald kunne få for Pioneeren i dag ? Tror jeg gav 28,000 dengang
Tak for hjælpen
Mvh
Elmfelt
Til top Vis elmfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elmfelt
 
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2249
Sendt: 22 Oktober 2014 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Hvis ikke TV'et fejler noget, så ville jeg nok vente med at opgradere. Det er stadig et fint TV - og efter min mening er det stadig bedre end mange af
de nye LCD/LED TV på markedet, i hvert fald hvad angår rå billedkvalitet. Det halter måske lidt efter hvad angår de gængse smart-TV funktioner,
men billedet er stadig fremragende.

Et godt bud på et TV som generelt set ville være en opgradering, ville have været Panasonic's VT60. Desværre er de ikke længere i produktion, men
hvis du er heldig, så kan du måske stadig finde et. Panasonic opkøbte Pioneer's plasmateknologi efter de lukkede, men desværre har Panasonic nu
også besluttet sig for, at lukke ned for udviklingen af plasmateknologien.

Men tag et smut i din lokale Hifi-Klub eller lignende, og se deres udvalg af TV. Det er nok det bedste råd vi kan give dig.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle
 
elmfelt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 22 Oktober 2014 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Hej Wildstyle
Tak for svar....Havde håbet på at et nyt TV....Men okay...beholder det.....lidt endnu
Mvh
Elmfelt
Til top Vis elmfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elmfelt
 
lennon
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1076
Sendt: 13 December 2014 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

LG har et par OLED modeller i 55" til ca 20k, som uden tvivl leverer en synlig bedre overall billedkvalitet end din 428 - desværre er de med den
designmæssigt hadede kurvede paneltype Brugtprisen på nævnte Pioneer er simpelthen for uanstændig til et offentligt fora . . !
Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 13 December 2014 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Man må elske affektionens magt, men med al respekt for 428´eren, men så er den altså heller ikke bedre. Der er rendt rigtigt meget vand i åen
siden Pioneer stoppede produktionen af de paneler i 2008, og man skal være mere end naiv for at overse det faktum.

Vi snakker først og fremmest om en 720p-skærm, og dernæst snakker vi om kvaliteten af billedbehandlingen og til syvende og sidst den
generelle billede-kvalitet, og alle nye skærme af den bedre slags har flyttet sig uendeligt meget.

Bevares, jeg havde selv Pioneer, men jeg er også kommet videre. Jeg var også omkring de efterfølgende, og aldeles glimrende Panasonic-
topmodeller, men også herfra er jeg kommet videre. Jeg fornægtede LCD/LED-LCD-skærmene, men de er så gode i dag, at der ikke længere er
holdbare argumenter imod dem, som har ret meget på sig.

En af de mest komplette pakker i øjeblikket til rimelige penge, vil nok være Samsungs 7505 UHD-skærm, hvis vi holder de buede ude af billedet.
Den høster super anmeldelser alle steder, og har hele pakken af features pakket ind i lækkert design og krydret med en virkelig god
billedekvalitet - sørg dog for at få den kalibreret (som med alle skærme generelt). Når man snakker streaming, rummer den både Viaplay, Netflix
og HBO, samt afspilning direkte fra NAS, Computere, Cloud-tjenester osv.

Og som toppen af poppen så kan den hardware-opgraderes takket være Samsungs One Connect-boks, hvilket betyder at hvis der indenfor en
rimelig fremtid kommer nye tunere eller ny og bedre hardware, så tilkøber man boksen og så er tv´et straks med igen.

OLED er nok fremtiden, men der vil det være en ide at vente noget tid endnu indtil teknikken er gennemprøvet nok og indtil at de kommer som
4K-skærme der er til at betale. LG er ellers skarpe på det punkt, og laver en fantastisk skærm i deres nyeste 2014-model.

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 14 December 2014 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Ronin bare fordi der er kommet nye tvmodeller med ny teknik,betyder ikke det er til det bedre
Har selv et Pioneer Lx 5090 h også kalibreret af Otto,ville ikke bytte det ingengang for et olded tv
Det er ikke pengene værd ,der skal endnu bedre tv på markedet før jeg skifter,😊men smag kan jo altid
Diskuteres ,det er lidt det samme som rør kontra transistore
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 14 December 2014 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

hififreak skrev:
Ronin bare fordi der er kommet nye tvmodeller med ny teknik,betyder ikke det er til det bedre
Har selv et Pioneer Lx 5090 h også kalibreret af Otto,ville ikke bytte det ingengang for et olded tv
Det er ikke pengene værd ,der skal endnu bedre tv på markedet før jeg skifter,😊men smag kan jo altid
Diskuteres ,det er lidt det samme som rør kontra transistore


Det er meget muligt, men bare fordi at 5090 var toppen af poppen betyder det heller ikke at verden har stået stille de sidste 5 år siden de udgik.

Og nu går snakken på en 720p-skærm sammenlignet med alt hvad der er kommet siden, og som jeg skrev - så er en 428 heller ikke bedre. Den
er gammel og teknisk uddateret, og sådan er fakta bare og det kan bestemt også ses på billedet. Jeg har flere kunder der har dem hængende og
selvom den stadig står fint, så er begrænsningerne ikke at overse.

Enig i at 5090 stadig står rigtigt godt, men der er stadig kommet tv der er bedre især på skalering og bevægelse - man behøver dog ikke at have
travlt med at skifte sådan en endnu. Den er også stadig en af mine favoritter, især fordi ældningstegnene ikke har ramt den så hårdt endnu.

Nu står jeg dog selv hovedkulds i branchen, og fremskridtet kan altså ikke pakkes væk om man vil eller ej - udvikling har ikke en dyt med smag
at gøre - toget kører bare stærkere og stærkere, og 4K er næste skridt i evolutionen. Når materialet begynder at blive mere udbredt der, så er
der ikke så meget mere at diskutere omkring billede, og så kommer de reelle argumenter for at skifte fordi forandringen er SÅ tydelig.

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 14 December 2014 kl. 06:23 | IP-adresse registreret  

Udvikling har lige præsis noget med smag at gøre,det er det jeg prøver at forklare,se bare hvor du selv arbejder hi-fi klubben
Den udvikling hi-fi klubben har været igennem er det en bedre butik i dag end før i tiden, nogle mener det sikkert jeg gør ikke
Før i tiden var det mere tungt hi-fi , men i har tilpasset jer til hvad der er populært og sælges ,det skal man jo gøre for at drive butik, det samme gør
elektronik producenterne , led tv er mere populært en plasma men ikke bedre
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak
 
hififreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 14 December 2014 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

Glemte at skrive , min svigermor har stadigvæk sit gamle b&o Realflat billedrørs-tv sad og så tv på det sidste gang vi var der , det banker stadigvæk
mit Pioneer på flere punkter , dybde i billeder og naturlighed så udvikling og udvikling jo på nogle punkter ,igen man skal ikke altid bare tro det nyeste
er det bedste
Til top Vis hififreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hififreak
 
Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 957
Sendt: 14 December 2014 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

hififreak skrev:
Glemte at skrive , min svigermor har stadigvæk sit gamle b&o Realflat billedrørs-tv sad og så tv på det sidste gang vi var der , det banker stadigvæk
mit Pioneer på flere punkter , dybde i billeder og naturlighed så udvikling og udvikling jo på nogle punkter ,igen man skal ikke altid bare tro det nyeste
er det bedste


Interessant læsning at din svigermor har et gl. B&O TV - som vel i øvrigt har en endnu ældre Philips-indmad - har bedre billed end dit Pioneer. 'troede egentlig at Pioneer TV var bedre ;)

Spøg til side, jeg er helt enig med Ronin; teknologi-toget er kørt fra de gamle Pioneer-TV, og jeg kan ikke andet end at trække på smilebåndet når jeg læser de desperate og affektions-betingede lovprisninger at disse tidligere top-of-the-pop TV......

....og når jeg læser hvordan Hifi-freak pludselig blander TV-teknologi udvikling sammen med Hifi klubbens markeds- & sortiment tilpasning, bliver det hele da helt "sort"....

__________________
Jesper / Oldhifinut
Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen
 
elmfelt
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 69
Sendt: 31 Marts 2015 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Først tak for svar alle sammen.....

Nyt spørgsmål.... LG OLED til 20,000 fra Elgiganten....
Vil det have et bedre billedet ?
Jeg vil jo godt have et smart tv i stuen men vil ikke gå ned på billede kvalitet jo
Om synes faktisk ikke jeg har set nogle LCD/LED tv der står bedre end mit Pioneer
Til top Vis elmfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elmfelt
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes