Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 05:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Pioneer eller NAD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bo T Holm
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 02 Maj 2003 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har ca. 2000 kr til en DVD afspiller.

Har kigget på en NAD T512: http://www.nad.dk/dvd_players/T512_closerlook.htm

Og en Pioneer DV-454 :
http://www.pioneer.dk/no/product_detail.jsp?product_id=1600&taxonomy_id=45-64

Hvilken en skal jeg vælge? Eller er det en helt anden jeg skal kigge efter?

Til top Vis Bo T Holm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bo T Holm
 
mjp1986
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 22 Maj 2003 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

jeg ville vælge Pioneer så får du kvalitet for pengene......

Til top Vis mjp1986's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mjp1986
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 22 Maj 2003 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge panasonic s75, som jeg vælger på anbefaling af en herinde, pga. dens mange finesser og utrolige pris i forhold til ydelse

http://www.panasonic.co.uk/product/dvdplayer/DVDS75EBS.htm

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 22 Maj 2003 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nok vælge pioneer.Den kan købes i laserdisken for 1799 kr og så er den kodefri.Den er super god til prisen.

 

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
D.B.M.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 101
Sendt: 23 Maj 2003 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

TapeConnection har Pioneer DV-454 kodefri på tilbud til kr. 1.699,-

Jeg har den selv og kan på det varmeste anbefale den. Den klarer både DVD og CD fint - prisen taget i betragtning.

Til top Vis D.B.M.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.B.M.
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 23 Maj 2003 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Jeg anbefaler Panasonics nye DVD-S75 - den kan handles til ca. 1800 kr. kodefri, og oveni hatten får du DVD-audio, 54 Mhz video D/A og indbygget Dolby Digital/DTS-dekoder. 192 Khz/24 bit D/A konvertere og Progressiv Scan NTSC er også med i prisen samt afspilning af alle kendte formater - MP3, Jpeg, DVD-Audio, DVD-R, DVD-Ram, CD-R og RW, VCD, SVCD og WMA. RGB, Komponent-udgang, optisk/coax., S-video og Composite udgange topper kransekagen. Hvor finder man mere til den pris??? Billed-delen er bedre end begge ovennævnte så hvad er der mere at overveje?

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 23 Maj 2003 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

http://www.panasonic.dk/produkter/default.asp?af=pro&pg=detail&id=633&katID=3&ukatID=8

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 24 Maj 2003 kl. 07:26 | IP-adresse registreret  

Sony's billige modeller gør det faktisk også rimeligt fornuftigt til prisen

har pt. selv en ns300 til 1400,-



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 25 Maj 2003 kl. 03:09 | IP-adresse registreret  

Jep, men ingen af dem matcher overhovedet denne nye Panasonic - den er ganske enkelt ufattelig til prisen. Jeg har ikke set en eneste der har de samme funktioner til så lav en pris.

Min kammerat fra Panasonic fortalte at det har gjort en stor forskel prismæssigt at produktionen er forlagt fra Japan og til deres nye store fabrik i Kina - det gør en forskel om betalingen er ydet med Toyota-reservedele eller ris!

Selve digital-delen laves dog stadig "derhjemme"!

DVD-audio, progressiv scan og 54 Mhz video D/A samt 192 khz/24 bit konverter og dekoder til under 2000 kr. inkl. kodefri - er ikke matchet endnu!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 972
Sendt: 25 Maj 2003 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Det undrer mig at man tror man kan få det hele til næsten ingen penge, til den pris vi snakker om her(Panasonic), kan der ikke være sat penge af til nogen af delene. Det betyder fks at hvis man gerne vil have et godt billide, skal man nok se bort fra komponent udgang, rgb, og prograsive scan.

Det er noget man let kan teste, og alle kan se det, den slags koster vis det skal være i orden, så hellere vælge en der kan det man har brug for.



__________________
Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
Til top Vis R.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.P. Besøg R.P.'s Websted
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 25 Maj 2003 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Hvorfor dog det. Jeg tror ikke der idag er mange maskiner der ikke har RGB. Progressiv scan er fint nok på projektorer, desuden er der ikke mange billedrørs tv, der kan udnytte komponent og dermed progressiv scan. Iøvrigt er forskellen næsten ikke til stede hvis man kigger på en 32" skærm (RGB vs. progressiv Scan).

Køb bare en NAD eller Panasonic, jeg tror ikke du går galt i byen med nogen af dem. 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2130
Sendt: 25 Maj 2003 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Det undrer mig at man tror man kan få det hele til næsten ingen penge, til den pris vi snakker om her(Panasonic), kan der ikke være sat penge af til nogen af delene. Det betyder fks at hvis man gerne vil have et godt billide, skal man nok se bort fra komponent udgang, rgb, og prograsive scan.

Det er noget man let kan teste, og alle kan se det, den slags koster vis det skal være i orden, så hellere vælge en der kan det man har brug for.

Men hvis man nu som spørgeren kun har 2000 at handle for så er man jo nød til at vælge den model der giver mest for pengene. 



__________________
Hilsen Finn / Finn29

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted
 
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 972
Sendt: 25 Maj 2003 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Nej det er muligt, men prøv rgb kontra s-video udgangen og du er ikke i tvivl, slet ikke i det prisleje. Du får ikke en ægte rgb udgang for de penge, desuden blir det konverteret til rgb inde i dvd'en.

Men prøv det med gode kabler, eksvis Ixos scart til scart, kontra Ixos s-video til Scart, i denne prisklasse er du ikke i tvivl.



__________________
Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
Til top Vis R.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.P. Besøg R.P.'s Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 25 Maj 2003 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Well, nu har jeg så set den i aktion op til flere gange og da billedet står endda ret godt må det jo være fordi at der er et endda ret godt billede derpå, ikke??

Den er så veludstyret at de knap nok selv forstår hvordan den kan laves så billigt, men istedet for at bitche over den skide RGB-udgang så se sgu da lyst på hvor meget folk har mulighed for at få til den skilling den nu engang koster. Og pointen er at du garanteret ikke har set maskinen i levende live endnu, vel??

Hvorfor skal tingene pr. automatik blive ved med at koste en formue for at fungere? Jeg troede folk havde lært det efterhånden - udviklingen sparer penge, en del af konkurrencen idag!

Og hvis RGB så endelig er det dårligste jamen så bruger man da S-video udgangen. Jeg har stadig ikke set hvad der er så pokkers meget bedre ved RGB-udgangen og det er da bestemt til at leve med S-video.

Til 2000 kr. mener jeg ikke engang man kan tillade sig at sige "Jamen........"!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 25 Maj 2003 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Det undrer mig at man tror man kan få det hele til næsten ingen penge, til den pris vi snakker om her(Panasonic), kan der ikke være sat penge af til nogen af delene. Det betyder fks at hvis man gerne vil have et godt billide, skal man nok se bort fra komponent udgang, rgb, og prograsive scan.

Det er noget man let kan teste, og alle kan se det, den slags koster vis det skal være i orden, så hellere vælge en der kan det man har brug for.

Hvorfor så negativ?  Bare fordi udviklingen engang har været på den måde, må du jo indse at tiderne skifter, og det betyder måske at man ligefrem skal genoverveje sin egen indstilling til tingene?

Jeg ved at Ronin er utrolig godt sat ind i tingene når det kommer til disse emner, derfor har jeg fuldt hans anbefaling og bestemt mig for at købe den nævnte DVD-afspiller. Jeg ved at jeg ikke bliver skuffet. Når jeg får den skal jeg meget gerne skrive en test af den, så du kan se at man idag faktisk kan få meget for pengene. (Og også så Bo måske vil overveje at købe den..)

Men det ændrer måske ikke din holdning til at ting skal være dyre før man kan tillade sig at forvente en masse?

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 25 Maj 2003 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

NAD 512 har helt sikkert rigtig RGB, billedet er væsentligt bedre med RGB end S-Vhs. Jeg har ligeledes prøvet skifte et 700 kr. Ixos S-vhs kabel ud med et 300 kr. scart på en gammel billig panasonic med samme resultat.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
R.P.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 972
Sendt: 25 Maj 2003 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Hej Kim. Jeg håber at du bliver glad for den, men jeg meener altså ikke at ting skal være dyre, men pris og kvalitet følges som regelt ad.

Det ved jeg fordi jeg har prøvet en del maskiner før jeg købte den jeg har nu, og en af mine kammerater har også prøvet rigtig mange.

Jeg tror at mange producenter sænker priserne for at kunne konkurere, men det er sommetider på bekostning af kvaliteten.

Hvis du vil kan du jo prøve den nye op imod en ældre til flere penge og se om den er bedre!



__________________
Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
Til top Vis R.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.P. Besøg R.P.'s Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 25 Maj 2003 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Både Kims og min pointe var at man kan altså ikke forlange alt for sølle 2000 kr.! Så er det uanset hvor godt eller dårligt det er, og Panasonic er trods alt ikke dem der slæber rundt på et blakket ry indenfor dvd, og de plejer at have ok styr på det. Produktion i Kina har jo vist sine fordele på priserne.

Så længe man så IKKE har set den i aktion er det lidt farligt at udtale sig om den - der står rent faktisk et knaldhamrende godt billede på den både på RGB og S-video. Jeg har lige tilbragt en aften i selskab med sådan en maskine og den er ganske enkelt utrolig til prisen - man tror fandme at det er løgn.

Men selvfølgelig får den da prygl af dyrere ting - sådan er det jo.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1618
Sendt: 25 Maj 2003 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

R.P. skrev:

Jeg tror at mange producenter sænker priserne for at kunne konkurere, men det er sommetider på bekostning af kvaliteten.

Hvis du vil kan du jo prøve den nye op imod en ældre til flere penge og se om den er bedre!

Det lader bare lige nøjagtig til her, ikke at være tilfældet... Men jeg kan ikke rigtig snakke med jo, det bliver påstand mod påstand, så jeg venter til d. 1., så hører du fra mig

Ja jeg vil da gerne prøve en ældre mod en ny, desværre kræver det bare at man låner den med hjem og før jeg får sat mig ordentlig ind i grejet og får afprøvet den ordentligt ryger der hurtigt nogle dage... Og det kniber desværre lidt med alt for få overskydende timer i denne periode...

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.
 
Filmfreak
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 15 Juli 2003
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 17 Juli 2003 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen

Jeg har fulgt med i jeres diskutering af DVD afspiller, og jeg kunne godt tænke mig at se lidt nærmere på  Panasonic DVD-S75, men jeg bor i århus er der nogen der kender nogle forhandler af panasonic her?, hifi klubben og tape- connection har ikke Panasonic nemlig, hvilket jeg egntlig ikke kan forstå

Til top Vis Filmfreak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmfreak
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes