Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. marts 2024 | 19:48   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Kiss DP-500 servicemanual? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
edam66
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2021
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 26 Februar 2021 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har gennem årene endt med at få tiltusket mig nogle stykker af denne afspiller, men kun en af dem virker stadig. Jeg har altid godt kunnet lide designet (der er noget B&O over det) og har derfor tænkt mig at udskifte indmaden med ny baseret på Raspberry Pi boards - men da jeg gerne vil genbruge displayet og tasterne samt IR sensoren, ville en service manual eller i det mindste kredsløbsdiagrammer / komponentplaceringer være en stor hjælp.

Linksys' support er desværre bare ikke noget værd i denne sammenhæng - de henviser blot til, at produktet er end of life, og at de derfor ikke kan hjælpe. Kender nogen her i forummet til, hvor man evt. kan finde dem?

Søgninger på google et al giver mig kun links til brugermanualer - der i denne sammenhæng i sagens natur ikke er til nogen form for hjælp.....
Til top Vis edam66's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edam66
 
skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 556
Sendt: 27 Februar 2021 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Jeg tvivler på en decideret service manuel er blevet lavet. Bruger manualen kan findes online

https://www.manualslib.com/manual/87456/Kiss-Dp-500.html?pag e=5#manual

Du må være meget retro orienteret :-)

Det er jo en ca. 16 år gammel maskine. Jeg købte den, da den kom ud. Så vidt jeg husker, var det den første maskine der kunne
spille DIVX filer, og den kunne laves regions fri nemt, så det fandt jeg ret attraktivt dengang i 2004 :-) Men den var også vild
buggy.
Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum
 
skumflum
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 556
Sendt: 27 Februar 2021 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Aah... typisk mig at læse de 2 første linjer. Du vil modde den til ukendelighed 😂
Til top Vis skumflum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skumflum
 
edam66
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Februar 2021
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 27 Februar 2021 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

Jeg er selv teleingeniør med over 30 års erhvervserfaring, såvel i små lokale danske som store internationale virksomheder, og når du laver et produkt i større serier, ved du godt, at der vil komme en del tilbage, der skal kunne serviceres. Jeg har derfor ikke kendskab til noget bare moderat professionelt firma, der ikke har udarbejdet en servicemanual af en eller anden slags til deres produkter. Og kredsløbsdiagrammer er forudsætningen for at kunne lave produktet....

Retro - tja, jeg er også ved at renovere en gammel Sony STR-6800 receiver (som jeg dog IKKE kunne finde på at modde! Andet end at indsætte et par LED'er til erstatning for de pærer, der ikke længere kan skaffes.... :-) Og ja, selv om jeg ikke er den første ejer, så kan jeg skam godt huske at have stået og kigget på modelserien i butikkerne :-)

Hvad angår DP-500's buggy firmware - ja, der kan jeg kun give dig ret. På det punkt har jeg altid følt den var en skamplet på det danske renomme for kvalitet. Maskinens potentiel blev aldrig bare tilnærmelsesvist indfriet....
Til top Vis edam66's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af edam66
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes