Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 00:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvilken receiver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sarge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2014
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 04 September 2014 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Hej hej!

Står pt. og vil investere i en receiver til min kommende "hjemmebiograf".
Prislejet ligger på omkring 4K-5K.
Ud fra alle anmeldelser osv., har jeg kommet frem til følgende valgmuligheder:
Marantz SR5008
Denon AVR-X2100W
Sony STR-DN1050

Hvilken en ville være det bedste valg? (med størst vægt på lydkvaliteten).
Jeg er også åben overfor andre muligheder
Receiveren skal parres med et Boston Acoustics A25 / A225C / ASW250 sæt. (men er også åben overfor andre muligheder i samme prisklasse her).

Mvh.
Til top Vis Sarge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sarge
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 04 September 2014 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Sådan. Nu har du 3 at vælge mellem, det burde være muligt at høre de to af dem på Fyn, og der er returret på Marantz, så ud og lytte, og røre 😜

Mvh
Birger
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 04 September 2014 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hej Sarge

I det prisleje vil jeg forsøge på en ydmyg måde at gøre reklame for min egen salgsannonce, Yamaha 2030eren, du får ekstremt meget for pengene hvis du kan presse budgettet en smule.

Er du ikke til brugt, så synes jeg bestemt du bør overveje både Onkyo & Yamaha som mærker også... Onkyo leverer også rigtig meget for pengene, lidt ligesom yamahaen gør...

Yamaha & Onkyo er klart mine favoritter, hvad surround angår - indenfor dit budget.

Men ret skal være ret, jeg har ikke hørt nogen af de 3 du har kigget på, kun ældre versioner fra samme firma, og der synes jeg bestemt Denon / Sony faldte igennem... Marantz laver dog også nogle fine produkter..! :)
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
Sarge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2014
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 04 September 2014 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

wamba skrev:
Hej Sarge

I det prisleje vil jeg forsøge på en ydmyg måde at gøre reklame for min egen salgsannonce, Yamaha 2030eren, du får ekstremt meget for pengene
hvis du
kan presse budgettet en smule.

Er du ikke til brugt, så synes jeg bestemt du bør overveje både Onkyo & Yamaha som mærker også... Onkyo leverer også rigtig meget for pengene,
lidt
ligesom yamahaen gør...

Yamaha & Onkyo er klart mine favoritter, hvad surround angår - indenfor dit budget.

Men ret skal være ret, jeg har ikke hørt nogen af de 3 du har kigget på, kun ældre versioner fra samme firma, og der synes jeg bestemt Denon / Sony
faldte
igennem... Marantz laver dog også nogle fine produkter..! :)


Tak for tilbuddet, men det er nok lige i overkanten af hvad jeg vil bruge på en receiver.
Har kigget på både Yamaha og Onkyo, men synes ikke der er så meget at vælge imellem af 2014 modellerne i den prisklasse... umiddelbart er der kun RX-V677 og TX-R636, hvor Onkyo'en er lidt billigere, men umiddelbart lyder ikke ligeså godt.

En anden ting jeg går ud fra har betydning, er hvor kraftig forstærker-delen i receiveren er?
Sony STR-DN1050 - reele 100W @ 6ohm (går ud fra svarer til 80W @ 8ohm)
Yamaha RX-V677 - 90W @ 8ohm
Denon AVR-X2100W - 95W @ 8ohm
Marantz SR5008 - 100W @ 8 ohm
(Er godt klar over SR5008 er 2013 modellen, men den skulle efter sigende have en god lyd, og 2014 modellen er over min prisklasse, derfor er den
med!)

Højtaler-sættet er som sagt 8ohm, men som nævnt tidligere er jeg åben overfor andre idéer til højtalere i den prisklasse (omkring de 5K)
Til top Vis Sarge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sarge
 
wamba
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 1260
Sendt: 04 September 2014 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Ja, det også helt fint :) Det var også kun fordi det virker som om det var den type model du søgte :)

Altså du skal passe på med at sammenligne watt, det er målt på så forskellige måder, og det vigtigere at kigge på hvad de vejer og om der er en god kraftig strømforsyning i.

En af mine første surrounder fra Denon 1803, tror jeg den hed, blev i et magasin målt til sølle 23 watt ved 5,1 hvor den på papiret havde 90 watt i 2 kanal og 75 i 5,1... Den var ekstrem svag... Der er sket mange ting siden, men rigtig mange af de mindre modeller er svage, jeg tror bestemt dog at de fleste af dem du har set på, kan gøre det helt ok til dit behov.

Jeg synes du skal prøve og se, om du kan finde nogle flere sidste års modeller af de andre mærker, ellers er Marantzen altså også et god bud :)...
Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba
 
MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 04 September 2014 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Prøv og kig på http://kundeklub.hifiklubben.dk/kundeklub/brugtmarked/surrou nd/3235.htm

Der er en Yamaha RX-V1073, den er et par klasser større end dem du har fundet.

Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC
 
Sarge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2014
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 04 September 2014 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

MadsC skrev:
Prøv og kig på http://kundeklub.hifiklubben.dk/kundeklub/brugtmarked/surrou nd/3235.htmDer er en Yamaha RX-V1073, den er et par klasser større end dem du har fundet.



Ser ud til at være en ret god model (stortset ens med RX-A1020), men er ikke så meget til brugtkøb.. Desuden er det også et problem at den er købt fra England, i tilfælde af, at den skulle sendes ind til rep. Hvis man prøver at bestille fra deres hjemmeside nu, får man følgende besked: "Sorry, we do not deliver online orders to Denmark. For further information contact sales@petertyson.co.uk" !
Desuden er ny-prisen £495 (~4660kr), så synes godt nok det er meget at forlange næsten fuld pris for et brugt produkt.
Til top Vis Sarge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sarge
 
MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 128
Sendt: 04 September 2014 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Den her er fra en svensk butik og med 3 års garanti; Yamaha RX-A1030 5400,- ddk
http://www.lydogbillede.dk/test/yamaha-rx-a1030/


http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=191220
Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC
 
Sarge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2014
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 04 September 2014 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

MadsC skrev:

Den her er fra en svensk butik og med 3 års garanti; Yamaha RX-A1030 5400,- ddkhttp://www.lydogbillede.dk/test/yamaha-rx-
a1030/http://www.hembiobutiken.se/produkt.asp?pgrpnr=191220


Ikke muligt at få leveret til DK: "In English: We only sell to people living in Sweden at the moment. Our goal is to sell to all EU-contries and Norway in the future.", og har desuden ingen jeg kan bruge som mellemled..
Ellers en rigtig god pris og mange features i den prisklasse, når man tænker på, at den plejede at koste 9-10K!
Til top Vis Sarge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sarge
 
Sarge
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 September 2014
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 5
Sendt: 11 September 2014 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Var for langsom og nu kan SR5008 ikke længere fås... Til gengæld har Komplett haft time tilbud i dag, og så Pioneer VSX-924 var på tilbud til 2999kr
(1500kr mindre end Denon X2100), så valgte at springe på og købe den - i værste tilfælde har jeg trods alt 45 dages gratis retur.
Nu er så bare spørgsmålet; er der nogen der har haft erfaring med pågældende model, eller lign. Pioneer modeller? Kunne godt tænke mig at høre nogle
meninger. Overvejer også bare at købe X2100'en, så jeg kan lytte til dem begge herhjemme.
Desuden, hvis jeg kunne få X3000 til samme pris som X2100 (Wi-fi og 4K har nok ikke den store betydning for mig), ville det så være et bedre køb?
Til top Vis Sarge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sarge
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes