Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 17:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Opkøb og videresalg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 01:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne godt tænke mig at høre folks mening herinde fra..

Jeg har et par gange oplevet at ringe på en annonce på fx DBA for at få at vide at grejet er solgt. Dette på trods af at man har
været heldig at spotte en annonce indenfor et par timer efter det er sat til salg... Det er surt og man kan ikke altid være
heldig...Sådan er det..

Dagen efter ser man så samme grej (uden tvivl skal det tilføjes) til salg herinde til over den dobbelte pris.

Et eller andet sted kan man jo være ligeglad, man man ærgrer sig når man selv er på jagt efter grejet, og derfor må
overveje om man så vil hoste op med endnu flere penge, som jo så går direkte i foret på vedkommende som købte grejet i første
med det formål at videresælge det med en fortjeneste.

Der kan vel ikke siges noget til det, men i bund og grund er det jo med til at puste priserne op på brugt grej, dvs så vi alle sammen
i sidste ende skal betale mere for noget der kunne købes til mindre, hvilket vel egentlig også medfører at der bliver solgt mindre
brugt grej, netop fordi priserne bliver holdt oppe!

Jeg ved ikke om det bare er mig, men er det helt galt det jeg tænker?
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 01:33 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke rigtigt for det er som det er.

Der er en lille del af DK's befolkning der gør det til en sport at spotte de annoncer før alle andre og ser alle tilbud før nogen har fået øjnene åbne. Der er profit/spænding i det og sålænge der er det kører det derudaf. 

Men man kan hurtigt få et overblik over hvem der sælger hvad og forholde sig til det. Så stor er DK nu heller ikke. Er prisen for høj find andre sælgere.

 

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Ja og dog...
Ved ikke om du kan følge mig eller om jeg er galt på den?
Men...
Det er jo så netop den "lille del af befolkningen", som puster priserne op, så resten af befolkningen skal betale mere.
Problemet er jo at de andre sælgere man så vil forsøge at finde, de vil typisk vil matche de priser, som den "lille del af
befolkningen" har sat, og dermed holdes priserne. Skulle man være heldig at finde en sælger, der har sat en pris noget billigere
er det jo revet væk og dagen efter er prisen "pustet" op.. Det er lidt en ond cirkel...
Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 03:51 | IP-adresse registreret  

Ja hvis man tænker i de baner bestemt for det har en indvirkning på stigende priser.

Det andet er jo hvor sjælendt det er her i landet og til salg. Er der så nogen pro butikker der handler med så er priserne der også med til at holde niveauet oppe for når de kan sætte prisen så kan vi vel også? Butikker skal give garanti og holde en advance for at køre rundt. Det skal private jo ikke.

Indenfor B&O har vi en forhandler på Fyn der reklamerer kraftigt på bla. dba.dk og nogen private sætter priserne højere men som det er så er der en grænse for hvor meget en pris kan være.

I udlandet som fx USA hvor ebay/craigslist er så integreret skrues priserne op på alverdens hifi grej og selv kassette bånd kan koste. Heldigvis er vi i DK ikke rigtigt påvirket selvom vi har Lauritz og Qxl.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 940
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Det betyder vel også at vi andre kan få lidt mere for vores eget brugte grej?
Jeg føler da ind i mellem at man nærmest skal forære sine ting væk. Eller at det er forventningen når der bydes.
Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Dette er meget broget og svært at nuancere, da der er mange konflikter involveret . Når du står som køber skal det være så billigst som muligt,
og står du i sælgerens, er det naturligt du vil have mest for din vare , sådan er det! At priserne til tider kan være for opskruet? Betyder måske
bare at man ikke får solgt . At der så er nogle få som tæsker til salg annoncerne gennem for at finde TILBUDDET? Købe det, og videresælge det
for en højere pris, og dermed gøre en forretning, hamrende ærgerligt, men derfor skal man nok passe på med at "hænge" dem ud, fordi man kunne
stå i en lignende situation, som at købe en vare, få den hjem, lytte intensivt, og måske fortryde og så sætte den til salg, og retfærdiggører en højere
pris grundet, at man selv syntes det var et godt bud, og så er der lige nogle udgifter osv osv.
For ikke så lang tid siden så jeg en Rega pladespiller til meget billige penge, men kom for sent, ærgede mig, fik den tanke, at køberen har haft denne
for videresalg for øje, for her kunne man snildt tjene 3-4000 kr, men har ikke set den endnu, og ville jeg have solgt den videre, niks, da sådan en er
på min ønskeseddel Menes det var en Rega 7. At jeg så indenfor de sidste par år har brugt på den forkerte side af 20000,- på RIAA'er, pick up og
4 Thorens pladespiller, tja... Dumt vil jeg nok sige om mig selv, men det er da også lidt sjovt Lidt

Struktøren
Søndagens program, at køre til Jem og Fix og se om man kan få en Schuko adapter, eller to. Spinne og svømme og så forberede sig grundigt til
morgendagens arbejde, som vikar
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
MSG1979
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 646
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

svendborg@email skrev:
Det betyder vel også at vi andre kan få lidt mere for vores eget brugte grej?
Jeg føler da ind i mellem at man nærmest skal forære sine ting væk. Eller at det er forventningen når der bydes.


Ja det kan du have ret i, men nu det eksempel jeg faldt over igår...


Det blev pumpet væsentligt op over hvad man ellers ser det sat til salg for. Dvs noget der er 20år gammelt pludselig skal koste
meget mere end det har gjort det sidste par år. Det gør også at jeg fx flere gange de seneste par år har måtte søge de ting jeg har
været efter i udlandet, for der har prisen været det, der svarer til hvad det koster herhjemme, inden det opkøbes af dem der vil
sælge videre. Jeg vil da klart hellere ligge mine penge i DK, men ikke når man skal betale lige ned i foret på en eller anden som
opkøber og sælger videre stort set samme dag!

Er man egentlig ikke skattepligtig når man køber med henblik på videresalg? Ikke fordi jeg vil lege Bent Betjent, men af ren
interesse. Det skulle da undre mig hvis man kan gøre et i stor stil uden at skattefar vil blande sig?



Til top Vis MSG1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MSG1979
 
boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har oplevet det samme. Senest med med 2 forskellige salg af Dali Ikon højttalere.... et par 1 ere sammen med noget andet grej og derefter et par 5 ere.... dagen efter var begge dele til salg hos en sælger nord for København til over det det dobbelte af købs prisen

Men det er vel svært at gøre noget ved

__________________
Træsider? - Ja tak
Til top Vis boyscoutdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boyscoutdk
 
jøka
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 06 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 386
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Priserne rettes ind efter det markedet vil betale. Jeg kan ikke se noget problem i at der er nogle der køber for at sælge videre. Sælgeren kan jo i givet
fald bare lade være med at sælge hvis opkøberen vil købe til nedsat pris. At opkøberen så er en bedre handelsmand kan jeg som nævnt ikke se et
problem i. Det er jo sådan inden for mange brancher. Tænk blot på brugtbil barnchen.
Til top Vis jøka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jøka
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6268
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

boyscoutdk skrev:

Men det er vel svært at gøre noget ved

Ikke alene svært, det er umuligt at gøre noget ved. Det hedder helt almindeligt købmandskab, og det har eksisteret altid. Nogle "køber varer hjem" udelukkende for at sælge det videre med fortjeneste. Kan ikke rigtigt se, hvorfor der skal startes en tråd over det, udover at det er den sædvanlige med at "rønnebærrene er sure", fordi man ikke selv kom først. 



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Kan ikke rigtigt se, hvorfor der skal startes en tråd over det, udover at det er den sædvanlige med at "rønnebærrene er sure", fordi man ikke selv kom først. 



Rønnebærene er skam ikke sure. Trådstarter sputgte om andre havde lagt mærke til det, og ja det har jeg

__________________
Træsider? - Ja tak
Til top Vis boyscoutdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boyscoutdk
 
reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Kapitalisme er en grim ting


Tænk at folk køber noget billigerer end de sælger det for...


Hold da op, hvis prisen er rigtig for køber og sælger er alle glade, og hvis man finder en vare for dyr er man da ikke tvunget til at købe den. Om det er en privatperson eller en forhandler der tjener penge på en vare kan da være totalt ligegyldigt.

Generelt er brugtpriserne for audio, især i den tunge ende, nærmest ren foræring i DK.

Så at pive over at nogle løber med de gode tilbud for næsen af en er altså lidt på overdrevet syntes jeg.


Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6268
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

MSG1979 skrev:

Et eller andet sted kan man jo være ligeglad, man man ærgrer sig når man selv er på jagt efter grejet, og derfor må
overveje om man så vil hoste op med endnu flere penge, som jo så går direkte i foret på vedkommende som købte grejet i første
med det formål at videresælge det med en fortjeneste.


Kære Boyscout, ovenover uddrag af trådstarters føsrste indlæg, derfor min kommentar i mine øjne er rønnebærrene skam rigtigt sure.



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Det er ganske almindelig praksis , den kloge narre den mindre kloge .
Det udstyr jeg har lige nu har jeg kun givet ca 11 kilo for og kunne nemt sælges for det dobbelte på brugt marked.
madmax
Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
boyscoutdk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2010
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

MSG1979 skrev:
Et eller andet sted kan man jo være ligeglad, man man ærgrer sig når man selv er på jagt efter grejet, og derfor må overveje om man så vil hoste op med endnu flere penge, som jo så går direkte i foret på vedkommende som købte grejet i første med det formål at videresælge det med en fortjeneste.
Kære Boyscout, ovenover uddrag af trådstarters føsrste indlæg, derfor min kommentar i mine øjne er rønnebærrene skam rigtigt sure.



OK, så misforstod jeg dit indlæg. Jeg troede du mente mig, for jeg er nemlig ligeglad. Det handler om køb og salg hvor nogen er bedre til at tjene penge end andre   

__________________
Træsider? - Ja tak
Til top Vis boyscoutdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boyscoutdk
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6268
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

madmax skrev:
Det er ganske almindelig praksis , den kloge narre den mindre kloge .

madmax


Det har s´gu da ikke noget at gøre med at narre nogen. Føler du dig narret, hver gang du går ud og køber ind, for f.eks. at fylde dit køleskab op???? Alt hvad du køber, har andre tjent på. (Måske lige med undtagelse af de få annoncer, der starter med "bortgives")

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
madmax skrev:
Det er ganske almindelig praksis , den kloge narre den mindre kloge . madmax
Det har s´gu da ikke noget at gøre med at narre nogen. Føler du dig narret, hver gang du går ud og køber ind, for f.eks. at fylde dit køleskab op???? Alt hvad du køber, har andre tjent på. (Måske lige med undtagelse af de få annoncer, der starter med "bortgives")


Det har det da i høj grad , hvis nogen giver en større pris end vare er værd , så har man da narret en mindre klog.Hvis man ikke gider at følge med i brugt priserne og ved hvad tingene er værd så er man da den mindre kloge og kan derfor blive narret.
Hvis jeg køber en pose kaffe i irma til 50 kr og man samtidig kan købe den til 25 kr i netto vil jeg føle mig godt taget i røven.

madmax
Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6268
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Undskyld at alle parametre ikke var udfyldt, det var forudsat/underforstået i indlægget, at man ikke var helt blank, når man bevægede sig udenfor for at bruge penge

__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
madmax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 06 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1092
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Undskyld at alle parametre ikke var udfyldt, det var forudsat/underforstået i indlægget, at man ikke var helt blank, når man bevægede sig udenfor for at bruge penge


Du behøver ikke undskylde , jeg prøver bare at sige at man ikke skal købe brugt for dyrt.

madmax
Til top Vis madmax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax
 
jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 3852
Sendt: 19 Januar 2014 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

madmax skrev:
.....jeg prøver bare at sige at man ikke skal købe brugt for dyrt.


Der er jo heller ikke nogen købetvang - hvis man så prisen "dagen før" er man da selv noget tosset at købe samme vare næste dag til dobbelt pris.

At klandre sælgeren er da om noget helt ude i hampen.


__________________
-Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
Til top Vis jan_stevns's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jan_stevns Besøg jan_stevns's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes