Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. april 2024 | 22:49   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Dårlig etik ved købsaftale (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3094
Sendt: 10 April 2017 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Advarsel! Man skal ikke handle med Jacob Thøgersen!

På trods af aftale om køb, sælger han varen til anden side. Pas på, hvis i skal købe noget af ham.


__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 790
Sendt: 10 April 2017 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Tjae - nu kender jeg ikke historien til bunds. Men jeg har solgt min forforstærker to gange nu - men pengene dukkede aldrig op og køber blev tavs
som graven. Oplever man det tilstrækkelig mange gange så bliver man kold overfor folk der indleder med at sige at den vil jeg gerne købe....
Desværre nok en del af den måde der kommunikeres på nu
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3094
Sendt: 10 April 2017 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg så forstå. Kommer man ikke, er det OK at sælge til en anden.

Skrev til manden i går aftes at jeg ville købe. Fik så svar i dag, at jeg kunne hente. Svarede hvornår jeg ville komme forbi. Få timer efter, var varen solgt til en anden!



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 10 April 2017 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Dalgas skrev:
Tjae - nu kender jeg ikke historien til bunds. Men jeg har solgt min forforstærker to gange nu - men pengene dukkede aldrig op og køber blev tavs
som graven. Oplever man det tilstrækkelig mange gange så bliver man kold overfor folk der indleder med at sige at den vil jeg gerne købe....
Desværre nok en del af den måde der kommunikeres på nu

Har netop oplevet præcis det samme mht. salg af en subwoofer.
Lavede aftale med 1. køber, som derefter blev tavs som graven.

Lavede derefter aftale med 2. køber, som så også blev tavs som graven.

Herefter lavede jeg aftale med 3. køber, der tilbød at komme samme dag og afhente, hvilket han heldigvis gjorde.

Fra nu af betragter jeg en aftale som værende en reel, indgået aftale, når pengene er betalt - ikke før. Og indtil dét sker, finder jeg, at jeg er i min gode ret til at sælge til hvem pokker jeg vil.
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 11 April 2017 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Det er en ærgerlig udvikling. Men, har selv oplevet det mange gange efterhånden, både ved salg og køb .. idag er der åbenbart ikke så mange der
sætter en ære i at et ord er et ord, og en aftale er en aftale .. og det gælder faktisk både private og erhvervsdrivende .. det er skammeligt !!
Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 11 April 2017 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Jeg synes egentlig at det er en mærkelig måde at agere på - at trække niveauet ned! Hvis nogle er nogle r*vhuller, så opfører jeg mig også bare som ét! Vor Herre til hest, det kommer da i dén grad til at ødelægge det for alle, i stedet blot de få tåber, som ikke kan finde ud af det, og som der derfor må advares imod.

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
Bent Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2012
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 10
Sendt: 11 April 2017 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Han har jo bare solgt til den som kom først med pengene. Du har jo fået besked om at varen er solgt. Jeg havde gjort det samme, den som kommer
med guldet får varen. Sælger ved jo ikke om du dukker op og sælger så til den hurtige. Jeg synes ikke sælger har gjort noget forkert.
Mvh Bent
Til top Vis Bent Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent Hansen
 
jukuluff
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 December 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 410
Sendt: 11 April 2017 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Alle de gange jeg har aftalt at mødes folk, har folk været der indenfor 5 minutter af det aftalte tidspunkt, så i min verden er varen reserveret, når parterne har aftalt at mødes.

Til gengæld ved tunge varer der skal sendes, får køber pænt fortalt at jeg forbeholder mig retten til at sælge til en anden, hvis denne anden møder op indenfor 24 timer og afhenter varen.
Til top Vis jukuluff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jukuluff
 
Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 2520
Sendt: 11 April 2017 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Moral står for fald. Spørgsmålet er om man selv vil ned på samme plan som krejlere og plattenslagere og politikere I min verden er en aftale en ed, som gør man holder hvad man lover, og man siger fra hurtigst som muligt hvis dette ikke kan lade sig gøre.

Har man en mundtlig aftale om at sende penge for en vare, så gør man det indenfor den tidsfrist sælger og køber sætter i samarbejde. Kommer der efterfølgende interesserede, så kan man oplyse dem om at varen er reserveret, ikke betalt og den/de er nummer 2, og sådan fremdeles...

Køber får efter betaling af varen afhentet/tilsendt denne, igen indenfor det aftalte... Det er sådan jeg helst vil have det, og det er så den fremgangsmåde jeg selv benytter... Jeg er også ved ganske få, følt mig dårligt behandlet, nogen vil nok kalde det snydt? Men jeg agerer stadig som hidtil, for ellers er jeg ikke bedre end de hvor moral er et fremmedord.

Hav nu en god påske, med social hygge med familie, venner, god mad, godt øl og masser af fed musik.

Mvh.
Birger

Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 11 April 2017 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Bent Hansen skrev:
Han har jo bare solgt til den som kom først med pengene. Du har jo fået besked om at varen er solgt. Jeg havde gjort det samme, den som kommer med guldet får varen. Sælger ved jo ikke om du dukker op og sælger så til den hurtige. Jeg synes ikke sælger har gjort noget forkert.
Mvh Bent


Måske du lige skulle prøve at læse igen hvad Jan skriver. Han oplyser sælger tidspunkt han vil komme forbi - så burde det være på plads.

Agerer du selv sådan efter at der er lavet en aftale om en handel, er jeg glad for ikke at skulle handle med dig. Der kunne jo være faktorer der gør at man ikke kan komme rendende med det samme - man kunne være på arbejde, eller komme langvejs fra. Vi er jo trods alt nogle der har arbejde og passe, hvor man ikke bare kan smide alt hvad man har i hænderne for at komme med fuld udrykning. ;-)

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
PTHJ
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 425
Sendt: 11 April 2017 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Til top Vis PTHJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PTHJ
 
Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 526
Sendt: 11 April 2017 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Det er faktisk fint, at folk i denne tråd melder ud, hvordan de personligt ser på tingene/handler. Så får man jo et godt overblik over, hvem man IKKE skal handle med...

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P
 
JBLPro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 663
Sendt: 11 April 2017 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Personligt synes jeg det er ufatteligt bøvlet at sælge ting på brugtmarkedet og man bruger altid mere tid på det end forventet. Hvis der er noget jeg vil sælge hurtigt, melder jeg altid klart ud, at det sælges med det samme der står en med penge. På trods af, at jeg har meldt dette ud, er der stadig folk som er blevet sure og alligevel følt, at de havde førsteret fordi de henvendte sig først.

Jeg ved ikke hvad den præcise kommunikation har været i denne tråds handel, så skal ikke kunne sige hvad der er blevet meldt ud - dét jeg dog ser en tendens til er, at mange forventer at sælgere ved brugthandel yder samme service som sælgere i butikker hvilket i min verden slet ikke kan forventes. Den tid der bruges af en brugtsælger er jo reelt arbejdstid uden løn - det vil jeg for alt i verden gerne holde nede når jeg sælger og derfor vinder den person som hurtigst muligt kan troppe op og købe.
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro
 
mugge
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 342
Sendt: 11 April 2017 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Hvis man indgår en aftale også mundtligt, er den faktisk bindende efter aftaleloven. Janils har derfor god grund til at være sur, hvis han og sælgeren mundtligt er blevet enige, og har aftalt et tidspunkt og køber dukker op med pengene på det pågældende tidspunkt, er sælger faktisk forpligtet til at levere. Ikke kun moralsk men også juridisk. Noget andet er så, at det vil være svært for køberen at kunne bruge den juridiske ret til ret meget, hvis sælgeren bryder aftalen og sælger til anden side.
Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge
 
JBLPro
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 663
Sendt: 11 April 2017 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Nu siger jeg ikke det er tilfældet med Janils eksempel, men jeg har prøvet at sige: "Du må gerne komme lørdag og købe, hvis ikke den købes af en anden i løbet af ugen" hvilket i den potentille købers ører var en aftale og han blev derfor sur over, at varen blev solgt til en anden. Læser man Janils indlæg, var der ikke engang blevet aftalt et tidspunkt for handel?

Som sagt kender jeg ikke detaljerne og hvad der er aftalt - men min pointe er bare, at ofte hører folk hvad de vil hører. Så hvad der for én kan være en 100% indgået aftale, kan for en anden være en modtaget sms fra en køber som har skrevet at han muligvis er interesseret og måske gerne vil komme og se varen.
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 11 April 2017 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Træls at trådstarters handel ikke gik som forventet.

Jeg har været ude for, som sælger, at blive brændt af adskillige gange, både her og lignende sider. Dette gør at jeg melder klart ud fra start, at jeg ikke reserverer, og at varen ikke er købt før køber kommer med pengene. I tilfælde hvor køber har virket meget seriøs, har jeg reserveret varen ved forudbetaling af mindre depositum. Dette gør at de useriøse købere hurtigt falder fra.

__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
hbuus
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 11 April 2017 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Dette gør at jeg melder klart ud fra start, at jeg ikke reserverer, og at varen ikke er købt før køber kommer med pengene.

Lige præcis Har svært ved at se, hvordan man bliver et r*vhul af at gøre dette.
Til top Vis hbuus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hbuus
 
thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 421
Sendt: 12 April 2017 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne forestille mig, at kommunikationen er foregået på SMS eller mail. Og så bliver den på en måde mindre forpligtende.

Gad vide, hvad der var sket, hvis man havde talt sammen.
Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes