Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. maj 2024 | 11:57   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Kompaktanlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 20 November 2016 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Venner, jeg har virkelig brug for jeres hjælp!

Min svigerfar (og svigermor) har solgt kæmpevillaen i Risskov og er flyttet i en lille lejlighed i Århus.

De noget mindre rammer gør, at min svigerfar nu leder efter et kompaktanlæg, men gerne med et vist niveau. Kravene til anlægget er i udgangspunktet, at det skal bestå af én enhed, der indeholder cd-afspiller, tuner og forstærker. Hertil nogle kompakte højttalere, der kan placeres i en reol. Højttalerne skal m.a.o. ikke have en front/baffel, der er meget større end et A4 papirark ... og meget gerne mindre.

Enheden må også meget gerne indeholde en phonoindgang (altså være med indbygget RIAA), da min svigerfar har pladespiller (og en meget fin samling af klassiske lp'er, som er købt i 60erne og 70erne).

Han har ikke noget imod, hvis anlægget skal købes brugt.

Min svigerfar har et budget på ... tja ... her er han ikke specielt meddelsom, men lidt hårdt presset vil han nok godt give 10.000,- kr. (så meget for en solgt kæmpevilla ...).

Jeg tænker umiddelbart en Linn Classik koblet til et sæt Sonus Faber Toy, PSB Imagine Mini eller Neat Iota. Da Classiken ikke har phonoindgang, skal der også en løs RIAA til. Det skal nok være en sag til omkring 1.000,- kr. (nypris), så jeg hører gerne, hvad I har af erfaringer med RIAA'er i den prisklasse (jeg har selv lyttet til masser af RIAA'er, men det er i en noget højere prisklasse ...).

I en lidt anden lyd- og designmæssig boldgade er der jo også B&O med fx deres BeoSound 3000 CD/Tuner.

Min svigerfars pladespiller er i øvrigt en Argon TT-2 med en Rega Carbon pick up.

Jeg er helt blank, når det gælder sådan en type anlæg, som kan opfylde svigerfars krav, så lad mig høre, hvad I har af forslag

Men lad nu være med at foreslå en masse løse apparater - det er min svigerfar ikke interesseret i, så præmissen er som beskrevet. Så diverse streamingløsninger er også "no go". Min svigerfar vil høre lp'er, cd'er og en smule radio, og det hele skal være samlet i én kasse.

Og prøvelytning før et eventuelt køb vil naturligvis være ideelt, men bliver af forskellige grunde nok en vanskelig sag - så nu vil jeg i første omgang blot høre, om I har forslag til "svigerfars kompaktanlæg".

Tak for hjælpen
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Weezer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Tager en pause!

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 500
Sendt: 20 November 2016 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Rent umiddelbart - så ku BeoSound 3000 + Beolab 3 måske egenligt være et ret godt bud - ved dog ik helt om det kan nåes inden for de
10K Det kunne være en fin kompakt og pæn løsning, som egenligt slet ik lyder så dumt endda
Til top Vis Weezer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weezer
 
aristona
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 356
Sendt: 21 November 2016 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Det er jo sikkert ikke tilladt at gå uden for det vedtagne high-end, men ellers kunne man overveje et skud i tågen og se på fx denne for mig totalt ukendte sag, der kombinerer det hele. Og TEAC er dog ikke ukendt. CD, tape, tuner, pladeafspiller, tilmed 78-hastighed, og for at det ikke skal være løgn, kan det hele optages direkte på cd, så musikken bliver flytbar. Fjernbetjening er der også. Samt indbyggede højttalere, men ellers finder man sagtens nogle B&O CX50/CX100 brugt til meget rimelig pris. Teac'en set i DK til 3.500 kr., egen import fra UK er også mulig. Med andre ord bliver der plads i budgettet til en festlig nytårsaften i Berlin.
http://www.teac-audio.eu/downloads/2/2/8/7/2/TEAC_LP-R500_da tasheet_EN.pdf
http://www.teac-audio.eu/en/products/lp-r500-84061.html

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona
 
Winther666
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tager også en pause!

Bruger siden: 28 Maj 2013
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 21 November 2016 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Nu skrives der jo at anlægget gerne må have et vist niveau. Det har det du forslår ikke, selvom der står Teac på det. Det fremgå jo også at manden har pladespiller så der er vel ingen grund til at forslå et anlæg med en sådan. Men hvad om han gik ned i en af de tre Hi-Fi butikker der nu ligger i Århus og kigger på hvad de har.
Til top Vis Winther666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Winther666
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes