Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. april 2024 | 23:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: indkøbsliste-tjek, buffalo III DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zhai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 08 December 2011 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et Buffalo III DAC kit fra twisted pear audio, og har loddet det meste, og mangler nu primært nogle små-dimser før det er klar til at køre. Jeg vil lige skrive hvad jeg har fundet frem til, og håber at nogen gider kigge det igennem og tjekke om der er noget af det der er helt håbløst.

Jeg vil også bygge en ny power amp inden længe (balanced), derfor køber jeg nogle ekstra dimser nu jeg allerede er i gang.

2x push buttons:

http://frequence-shop.dk/produkter/29-forstaerker-moduler/57 0---push-botton/

2x speaker connect, 95kr for par (frequence)

2x phono til single ended, 110kr for et par (frequence)

aes/ebu hanstik til apparat: (x5: digital in på DAC, 2x balanced out på DAC, 2x balanced in på power amp)
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=87 713

2x strømstik:
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=87 826&language=in

4x blå 3mm diode, til 2-bit selector switch board
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=97 553


Jeg skal også have 2 kabinetter på et tidspunkt, og regner med at købe "Pesante 2U" hos modushop. Jeg kan se at man kan bestille noget kabinet-bearbejdning hos dem, og eftersom jeg egentlig godt vil slippe for at stå i timevis og file på kabinetterne, overvejer jeg at bede dem om at gøre det. Er det relativt ligetil at få lavet en tegning til dem om hvad man gerne vil have gjort? Kan det anbefales at vælge noget andet hvis man ikke har lyst til at bore/file selv?
Til top Vis zhai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zhai
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 09 December 2011 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Heyyyyy zhai,
ingen tvivl om´at det nemmeste nok vil være, at lade Modushop bearbejde kabinettet for dig, så er det også klart, når du pakker det ud, og deres priser ser da ud til at være yderst rimelige. Det nemmeste er nok at lave (eller få én til, der kan) en tegning i Autocad, og så sende en DWG fil ned til dem.
Et sidespørgsmål: Har selv flere gange kigget på Twisted Pear, netop p.g.a. deres Buffalo Dac, men ser ud som om den altid er udsolgt, er det noget med, at de samler sammen, og i så fald, hvordan bar du dig ad?????



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
zhai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 09 December 2011 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Ok så vil jeg til at lege med autocad =]

Måden de sælger Buffalo DAC'en på er at de annoncerer et salgs-tidspunkt, og så skal man sidde klar og refreshe siden som en gal på dette tidspunkt, så man når at få én i indkøbskurven før de er væk. Det tager typisk nogle få minutter før de alle er revet væk.

Da jeg skulle købe min, sad jeg klar på tidspunktet - og den blev ved med at være på "sold out".

Hmmm jeg gik lige ind på deres side lige nu - og de er ved at sælge en bølge! Der er stadig nogle på lager!

Til dem der gerne vil have en buffalo DAC så skynd jer derover og køb!

For at have en hel DAC/Preamp kan man fx købe:

1x buffalo III kit
1x Legato kit (eller IVY III kit)
1x placid HD (eller LCDPS)
1x placid HD BP (eller LCBPS BP)

Derudover kan det efter behov være rart med:

4-Channel S/PDIF Level Converter and Selection Switch Kit
Sidecar S/PDIF/PCM Switch Module Kit
toslink module
usb receiver
Til top Vis zhai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zhai
 
zhai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 10 December 2011 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt, jeg skal også have indbygget en hovedtelefon-indgang i fronten af DAC'en, men har svært ved at finde sådan en. Er der nogen der kender et sted hvor man kan få sådan en? Burde man ikke kunne få en hos elektronik lavpris?
Til top Vis zhai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zhai
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 10 December 2011 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Musical Fidelity X-CAN v8p er en Dac med indbygget hovedtlf forst. 3399kr hos TP Connection. Ved godt du er igang med at bygge selv. Du kan da evt købe en hovedtlf forstærker separat. De er ikke så dyre alle sammen.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
zhai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 10 December 2011 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Ah beklager jeg fik ikke forklaret det godt nok - det er kun lige selve indgangen jeg søgte, da buffalo III har en header til volumenkontrol på boardet, og Legato I/V stage'en er designet bla. til også at fungere som hovedtelefon-forstærker.

Jeg fandt sådan et par stykker her, tror bare jeg køber en af hver og så bruger den jeg bedst kan lide, da de er ret billige:

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=29 909

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=11 4092
Til top Vis zhai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zhai
 
zhai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 10 December 2011 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Lige et par spørgsmål til:

- Jeg kan se at der er et 13mm hul lige over power-connector-hullet på kabinetterne fra modushop, som de siger er til sikringsholder - er der nogen der kan give et bud på en sikringsholder der passer til dette? Og en sikring? Meget gerne fra elektronik-lavpris.dk da jeg allerede er ved at lave en ordre hos dem. Jeg kan dog ikke finde rundt i sikrings-holderne.

Ville sådan en her være passende?

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=89 194

Og nogle træge 6,3A sikringer, så vidt jeg har kunnet læse mig til - i hvert fald til forstærker, hvad med DAC, er det det samme?

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=89 034

- Power-connector-hullet sidder i højre side af kabinettet når man ser forfra, og jeg ville gerne have det til at sidde i venstre side. Er der nogen der ved om man bare kan tage bag+sidepanel-stykket og flippe 180 grader, så det er i venstre side istedet? Dvs. om stykket er helt symmetrisk ud over lige power-hullerne?
Til top Vis zhai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zhai
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 10 December 2011 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

zhai skrev:
Ah beklager jeg fik ikke forklaret det godt nok - det er kun lige selve indgangen jeg søgte, da buffalo III har en header til volumenkontrol på boardet, og Legato I/V stage'en er designet bla. til også at fungere som hovedtelefon-forstærker.

Jeg fandt sådan et par stykker her, tror bare jeg køber en af hver og så bruger den jeg bedst kan lide, da de er ret billige:

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=29 909

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=11 4092
Oh, I see. Når nu du laver et link, og når du har tastet det sidste tal/bogstav og curseren blinker lige bagved, så tryk på venstre klik. Så bliver linket aktivt, når du har sendt indlægget. Det plejer det at gøre. Det har jeg gjort her: www.elektronik-lavpris.dk

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 295
Sendt: 11 December 2011 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Ser super spændende ud, poster lige et indlæg så jeg kan følge det, hvornår er der lyd ud?
Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe
 
zhai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 11 December 2011 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

allanowich: Ok tak, har lige rettet alle links'ne.

Fimpe: Når jeg modtager de sidste dimser, skulle det gerne ske relativt snart - måske endda indenfor en uge! Selvfølgelig under forudsætning af at jeg har lavet alt korrekt i første forsøg, og alt opfører sig som det skal =]
Til top Vis zhai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zhai
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 12 December 2011 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  



[/QUOTE] Power-connector-hullet sidder i højre side af kabinettet når man ser forfra, og jeg ville gerne have det til at sidde i venstre side. Er der nogen der ved om man bare kan tage bag+sidepanel-stykket og flippe 180 grader, så det er i venstre side istedet? Dvs. om stykket er helt symmetrisk ud over lige power-hullerne? [/QUOTE]

Bagpladen er 100% symmetrisk, du kan vende den 180 grader uden problemer.



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
zhai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 12 December 2011 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Boydk: Tusind tak!


Lige et spørgsmål til:

- Jeg vil gerne bruge en push-knap-afbryder i fronten af kabinettet til at tænde/slukke for dac'en, men jeg har ikke lyst til at skulle have 240v til at løbe hen til fronten og tilbage, kan man lave dette på en smart måde så man undgår dette?
Til top Vis zhai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zhai
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 12 December 2011 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Der da ikke noget problem i at lade ledningen løbe til fronten og tilbage igen, du kan også tage en netbrønd med fatning/sikring/afbryder i og så droppe at tænde den foran, ellers skal du ha´ en lille st. by transformator, som er på nettet altid, enrette og regulere spændingen til f.eks. 12Vdc og så bruge en lille afbryder til at sende 12 volt til et relæ, der så kobler dine 230 volt på????

Og så skal du i øvrigt ikke bruge 6.3 Amp. træg til primærsiden på trafoen til din dac, så ka´ du ligeså godt smide sølvpapir i , typisk står der på specs af en trafo, hvad anbefalet sikring er mellem primær og 230 Volt. mit bud ville være 315, 400 eller 500 mA/T, hvis du som jeg gætter bruger en trafo på 30-50VA



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 6261
Sendt: 12 December 2011 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

I øvrigt synes jeg, den switch du linker til i første post er alt for dyr, udover at det er en lavspændingsswitch........

http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=97 489

Ligner til forveksling, har indbygget blå lysdiode (kan fåes i alle farver) og har en switch, der kan holde til 230Volt/3Amp.

Bare et bud.



__________________
Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
Til top Vis Boydk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boydk
 
zhai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 12 December 2011 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Ok fair nok, var ikke klar over at det ikke gjorde noget at have 240v til at løbe hen til front. Det gør også sagen lettere!

I min sidste DAC (samt preamp og power amp) havde jeg netop afbryderstik til at sidde bagpå, men synes det er et lille irritations-moment at skulle have hånden om bagved hver gang jeg skal tænde.

Ah det giver mening med sikring til DAC, tænkte også at det måske var lidt rigeligt. Jeg bruger disse 2 transformere, den ene på 15va og den anden på 30va. Så hvis jeg ellers har regnet korrekt, ender jeg på max 205 mA ved fuld belastning. Ville en 315 sikring så ikke være fin?

Hvad så med power amp og sikring, jeg regner med at lave en 2x400w amp, vil en 6,3A så ikke passe dér?

Og tak for linket til switch, pakken er dog allerede på vej. Hvis ikke de er helt perfekte, så prøver jeg de andre.
Til top Vis zhai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zhai
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 12 December 2011 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

zhai skrev:
Boydk: Tusind tak!


Lige et spørgsmål til:

- Jeg vil gerne bruge en push-knap-afbryder i fronten af kabinettet til at tænde/slukke for dac'en, men jeg har ikke lyst til at skulle have 240v til at løbe hen til fronten og tilbage, kan man lave dette på en smart måde så man undgår dette?
Du kan da også lade en stang gå fra front til bag fra den mekaniske knap. Det er jo set i mange integrerede forstærkere. Kan man ikke få sådan noget i løs vægt?

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 12 December 2011 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Skriv gerne lidt mere om projektet, jeg selv var for nylig på udkig efter en DAC, men endte med en Gamma2 fra AMB. TwistedPears bud var dog også med i opløbet, men jeg havde svært ved at overskue projektet.

Kan Buffalo'en sættes til at køre balanceret ud?

Al respekt til elektronik-lavpris.dk, men for ordrer over 500 kroner handler jeg hos RS (så er der gratis fragt). Deres udvalg er større og prismæssigt ligger de rimeligt.

Hvis du ikke vil have netspænding trukket over for lang en strækning i kabinettet kan du købe en relæ-styret løsning. Eksempelvis (og kun fordi det er den eneste jeg lige kender) en Epsilon24 ligeledes fra AMB. Så kan du også bruge nogle af de lækre sluttende (moment) kontakter i stedet for kip-kontakter (arreterende).



__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 
zhai
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 12 December 2011 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

allanowich: Har du evt et billede af hvordan sådan noget ser ud? Kan ikke helt forestille mig det.

McFrede: Den dér Epsilon24 ser faktisk ret godt ud! Og heller ikke så dyr, det virker faktisk som en ret elegant løsning. Jeg ved selvfølgelig ikke om det overhovedet har nogen betydning (altså EMI eller noget i den stil) om man kører mains hen til front i kabinettet, men når man alligevel er oppe i det beløb som en Buffalo3 koster, kan man vel lige så godt gøre det hele ordentligt.

Yes, Buffalo kan sagtens køre balanceret. B3 boardet spytter, som jeg har forstået det, strømstyrke-signal ud, og så kan man fx købe enten ivy3 eller legato3.1, også fra twisted pear audio, som er I/V stages. De kan begge give både balanced og single-ended. Jeg har planer om at køre balanced til power amp, og sætte single-ended udgangen til en hovedtelefon-indgang i front.

Man kan købe et 4x spdif board, som kan modtage 4 spdif-signaler, og inkluderer en dreje-switch så man kan skifte imellem dem. Derudover et "sidecar" board, som kan switche mellem spdif-signalet der kommer fra 4x spdif board'et, og så et i2s signal, fx den nye usb high-res transport som de arbejder på. Denne usb transport skal jeg have fat i når den kommer til salg.

Kittet inkluderer en volume-kontrol, og signalet går ikke igennem potentiometeret, men bliver beregnet internt i sabre chippen.

Så fronten kommer til at have 1 tænd-knap, 1 kilde-select knap incl blå leds til at vise hvilken indgang der er valgt, og så en volumen-kontrol.

Bagsiden vil have balanced out (xlr), power in, coax in, optical in, aes/ebu in (xlr), usb in.

Jeg har en tråd på twisted pear audio, hvor jeg viser nogle billeder. Jeg er dog kommet noget længere end man kan se på billederne.

Iøvrigt, under pesante kabinettet på modushop står der:

"It is NOT possible to drill or engrave on the rear panel of this series"

Betyder det at man ikke kan bestille custom huller på bagsiden af kabinettet? Det virker da lidt underligt. Medmindre de mener at det bare er indgraveringer der ikke kan laves?
Til top Vis zhai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zhai
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9871
Sendt: 12 December 2011 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Zhai

Har du aldrig set en typisk japansk forstærker indvendigt? Eller nogle af Nad og Rotel's integrerede ditto, de lidt ældre modeller. Her ser man en plast stang fra knappen på fronten til bagsiden, hvor omskifterne sidder. Man ser også tit en stang forbundet med volumen knappen, som sidder bagerst på printet for så kort signalvej som muligt. Lidt den stil havde jeg i tankerne til din on/off knap.



__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 564
Sendt: 12 December 2011 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv bygget i et "Pesante" kabinet i foråret.

Se eventuelt min hjemmeside for en idé om hvordan det kan tage sig ud.

Du kan sagtens bore huller i bagpanelet, men det er lavet i tynd stålplade så jeg tror det er derfor de ikke vil gravere i det.



__________________
Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes