Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. maj 2024 | 02:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Erfaring med PCM2706, I2S og DAC søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 739
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Jeg er ved at bygge en USB DAC.

Min første plan var at lodde en PCM2706 op med x-tal og afkoblinger. Når den så virkede, så kunne jeg forsætte med ekstern strømforsyning og så gå videre med en god DAC. Nu har jeg forsøgt plan 1 og opgivet. Det hus PCM2706 kommer i er bare så lille så jeg opgav plan 1.

Nu til plan 2. Derfor må jeg jo så få lavet et print med plads til det hele og håbe på at det bliver rigtigt i første forsøg. Nu er den digitale del ikke stedet hvor jeg har vild stor erfaring og derfor har jeg lidt spørgsmål til jer kloge hoveder. Den analoge del har jeg nogenlunde styr på.

Jeg har læst så meget af PCM2706's datablad at jeg er nogenlunde sikker på hvordan jeg får den til at acceptere USB og videresende det som I2S. Jeg søger så en god (f.x. Analog eller BurrBrown da de er til at skaffe) DAC som acceptere I2S uden forgående initialisering. Det vil være lidt noget rod, hvis jeg skal til at tilføje en microcontroler til at sætte DAC'en op inden den virker. De fleste steder jeg har set bruger de en TDA1543, men den er gammel og skal det være, så skal det være ordentligt

Vil man f.x. kunne tilkoble en AD1853 direkte til PCM2706?

All' hjælp modtages med glæde....

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke kigget på de IC'er du nævner, men de fleste DAC's kan køre i hardware mode. Du skal så bare forbinde nogle ben rigtigt, for at vælge datatype, samplefrekvens m.m. Nogle DAC IC'er skal bruge et reset signal for at starte rigtigt op, men det kan du jo evt. klare med en reset knap 

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 739
Sendt: 25 Oktober 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
Jeg har ikke kigget på de IC'er du nævner, men de fleste DAC's kan køre i hardware mode. Du skal så bare forbinde nogle ben rigtigt, for at vælge datatype, samplefrekvens m.m. Nogle DAC IC'er skal bruge et reset signal for at starte rigtigt op, men det kan du jo evt. klare med en reset knap 

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Mange tak.

Samplingsfrekvens håber jeg den selv kan klarer (det meste er nok 44,1KHz, men lidt er også 48KHz) men resten lyder nemt nok. Reset kan laves med lidt tidsforsinkelse.

Nu døde min computer selvfølgelig i nat imens jeg var igang med noget printlayout. Rigtige mænd tager ikke backup, de stortuder

Nu må vi se.

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef
 
Mikos
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 03 December 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige bestilt en usb til i2s ..dims...og den benytter en pcm27o7, måske det var noget? Der er flere projekter på sitet. Jeg har planer om at plante den direkte i min surround forforforstærker.

http://www.dddac.de/

;)
Til top Vis Mikos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikos
 
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 739
Sendt: 03 December 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

måske... Glæder mig til at høre dine erfaringer og hvad du bruger det til 
Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes