Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 05:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Kan det økonomisk betale sig? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madmax911
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2016
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 13
Sendt: 22 November 2016 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Syntes jeg kan mindes at nogen sagde det ikke er nogen økonomisk fordel at bygge selv?
Men det forstår jeg ikke helt for jeg købte et par reol højtalere med Dynaudio enheder og de højtalere svarede til en model jeg ikke husker nu men slog det op dengang og de kostede over det dobbelte end fra fabrikken.
Jeg går nemlig og spekulere på at enten bygge eller købe ny center højtaler og et par baghøjtalere.
Til top Vis madmax911's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madmax911
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 23 November 2016 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Man skal ikke tro, men opstille en præmis og beregningskalkule for sit selvbyggerprojekt vs. et færdigt produkt (hvad enten det er nyt eller brugt):

Hvad koster råmaterialer/-varer?
Hvor meget kan man lave selv?
Hvor meget skal man have andre til at lave for sig (som de skal have betaling for)?
Hvor mange timer skal man bruge på projektet, hvor man fx kunne have arbejdet og tjent penge?
Hvis jeg bliver træt af mit selvbyg, kan jeg så sælge det, og hvad kan jeg så i givet fald få for det?
Bliver det mindst lige så godt eller bedre end at købe et færdigt produkt (det er op til den enkelte at vurdere pris/kvalitet, men er kvaliteten dårlig på hjemmebygget i forhold til et (noget) dyrere færdigt produkt, så må man jo spørge sig selv, om der ligger nogen reel økonomisk gevinst heri)?

Når ovenstående er estimeret/vurderet giver det et mere komplet billede af en eventuel økonomisk fordel ved at bygge selv vs. at købe et færdigt produkt.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 23 November 2016 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Om det kan betale sig, ?? hvis du kun vil smide små penge i det 2-5000kr. Så vil jeg sige nej ,køb noget brugt. Men er det forbi syntes det er hyggeligt eller der ikke findes noget, som passer til dig, så Ja.. men du skal gøre op med dig selv om du vil køre aktiv eller passiv deling.

__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes