Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. maj 2024 | 08:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vurdering - ikke salg
 HIFI4ALL Forum : Vurdering - ikke salg
Emne Emne: Pladespiller + div. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lille_smed
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2607
Sendt: 01 Juli 2015 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

jeg er nok bare nået der til hvor jeg, siger at pladespiller nok ikke er min vej ..  de senere år har jeg købte plader, når jeg er kommet forbi,  genbrug div markeder,, nu har jeg lyttet dem igennem..  det meste, at der jeg har fundet er ikke lige musik for mig ...  så har jeg det bare sådan .. få finder jeg nok heller så meget  frem af rettet ..  og det fylder meget ..   og have sådan noget ikke billigt udstyr til at stå at samle støv.. giver jeg ikke

så er det bedre at der er en anden som får glade af det

MICRO SEIKI RX 2000 m. vakuum enhed, HADCOCK GH 220, rega rb300, MICRO SEIKI MA 505 mk III, straight..  vincent pho-700,  Transfiguration Axia spillet ca 100 timer har selv spillet  max 3 timer...    Knosti Disco Anti Static Record Cleaning  og en stak plader

Hvad er det værd?



__________________
jeg kan ikke få nok membranareal
Til top Vis lille_smed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille_smed
 
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 5051
Sendt: 01 Juli 2015 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Du skal nok regner med at få lange over 20.000 kr. for det hele, bare en MICRO SEIKI RX 2000 m. vakuum enhed, gå let for 15.000 kr. eller over.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 01 Juli 2015 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har set en håndfuld stykker igennem det sidste års tid, som er sat til salg i omegnen af det nævnte beløb, men det lader ikke til, at de bliver solgt til den pris (i og med, at de fortsat er til salg).

Så jeg er ikke sikker på, at jeg kan give StarTrek ret i hans betragtninger, at de let går for kr. 15.000,- eller derover. Husk, at en given udbudspris ikke nødvendigvis er nogen god indikation for, hvad en given vare bliver solgt for.

For at underbygge mine betragtninger kan jeg fortælle, at der 16. marts i år blev solgt en RX-2000 med diverse tilbehør, men uden tonearm, på auktion på Lauritz.com, hvor hammerslagsprisen blev kr. 8.000,- (eller kr. 9.695,- inkl. salær og hammerslagsgebyr). Det må da siges at være et stykke fra kr. 15.000,- eller derover ...

Du kan jo vælge at betragte det som en indikation af markedsprisen på en RX-2000 i DK - det må du nok selv kloge dig på

Udbudsprisen i udlandet - især i Tyskland - er nok noget højere, men så er vi tilbage ved problemstillingen, om den overhovedet kan sælges til den pris. 

Et bud er maksimalt give kr. 10.000,- for pakken. Det er der tre væsentlige grunde til:

1) Den monterede Micro-arm er ikke decideret dårlig, men alt i alt ikke voldsomt spændende.
2) Jeg er ikke sikker på, at vakuum-sug altid er en lydmæssig fordel. Jeg synes, at det til tider dræner musikken for liv.
3) Microen har en del år på bagen, så anskaffelsen af reservedele kan blive et problem. Lejet og pladetallerken skal som minimum være i rigtig god stand - de øvrige dele kan det også være en udfordring at få fat i, hvis det skulle blive nødvendigt.

Nå, det var mine betragtninger. Jeg skal understrege, at de er helt personlige, og at jeg selvfølgelig kan tage grueligt fejl
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 02 Juli 2015 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Hej lille_smed

Ved genlæsning af tråden kan jeg godt se, at mit indlæg var temmelig uklart

Når jeg skriver 10 af de store sedler for hele pakken, så refererer jeg til kombinationen bestående af RX-2000 og MA-505'eren - det var på en eller anden måde undsluppet min opmærksomhed, der var yderligere to arme, en RIAA og en p.u. samt en stak lp'er til salg.

Jeg fastholder mine betragtninger omkring prisen på kombinatíonen bestående af Micro-værket og -tonearmen. For de øvrige komponenter vil jeg mene, at du skal ned på mindst 50 pct. af nyprisen - måske endda lavere, hvis du vil sælge som en samlet pakke. Det er hverken sjældne eller eftertragtede komponenter (hvilket dog ikke er det samme som at sige, at de ikke er gode).

Mit bud er, at du vil få mest ud af at sælge dem enkeltvis, men jeg kan selvfølgelig ikke afvise, at der er købere til lige præcis den kombination af tonearm(e)/RIAA/p.u., som du tilbyder.

Lp'erne kan jeg slet ikke bedømme, da jeg ikke kender antal og sjældenhed. Hvis det er ikke-sjældne lp'er, "normalpresninger", og de er i god stand, så skal du nok ikke forvente at få meget mere end kr. 10,- stk. Sådan er brugtmarkedet for lp'er nok i dag.

Fint for dem, der gerne vil købe, dårligt for dem, der vil sælge. Jeg er fx stort set holdt op med at sælge ud af dubletter, overskudsvarer og andre lp'er, som jeg af den eller den anden årsag ikke vil beholde. Jeg forærer dem næsten altid bort, da besværet ved at have tingene til salg er noget større end de få kr., som salget kan indbringe.

Det kan selvfølgelig også tænkes, at jeg bare er blevet for gammel og magelig til den slags ting
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes