Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. april 2024 | 07:00   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Manual Luxman PD350? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ole-i-Kbh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2015
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 04 Januar 2021 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Hej. Et lettere desperat råb om hjælp.
Jeg skal have sendt en Luxman PD-350 hjem til mig i DK fra sydeuropa. Sælger vil pakke den forsvarligt ind (skriver han), men
samtidig vil han ikke afmontere den tunge pladetallerken. Det forventer jeg er ødelæggende for lejet og jeg husker at
pladetallerken er forsynet med to huller, som ud over at bruges til vacumsug også har indvendigt gevind, således at der kan skrues
en skrue/håndtag ned i pladetallerkenen og således løfte tallerkenen af. Derfor : Er der nogen som har en bruger manual til PD350,
som jeg kan modtage en kopi af - såfremt afmontering af pladetallerken er anført heri. Jeg har søgt på nettet efter manualen - også
for den "identiske" Micro Seiki BL-99. Alternativt : Hvor kan findes information (som jeg kan videregive) til afmontering af
pladetallerkenen ? På forhånd tak :)
Til top Vis Ole-i-Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole-i-Kbh
 
Frank.j
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 04 Januar 2021 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

There's a service manual for the PD-310 in the library section. See link. It's similar to the PD-350. Hope this helps some.

__________________
frank
Til top Vis Frank.j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frank.j
 
Frank.j
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 Maj 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 62
Sendt: 04 Januar 2021 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Frank.j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frank.j
 
Ole-i-Kbh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2015
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 04 Januar 2021 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Hej Frank. Godt nytår. Jeg er dog ret sikker på, at PD-310 og PD-350 er væsentlig forskellige. PD-310 har en pladetallerken på 3,5
kg, mens PD-350s pladetallerken vejer 9,5 kg. PD-310 vejer samlet 16 kg, mens PD-350 vejer 29 kg. Jeg har fundet service
manaul for PD-310, hvor der ikke er anført afmontering af pladetallerken.
Til top Vis Ole-i-Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole-i-Kbh
 
Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 291
Sendt: 04 Januar 2021 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Hej Ole.
Tillykke med spillen, den er jeg sikker på at du bliver glad for.
Jeg har haft både 310 og 350 samtidig (Jeg brugte 350 i ca. 20 år), så jeg kender dem ret godt.
De bruger samme tallerken og centerleje. Forskellen er, at der hvor der er et hulrum under tallerkenen på 310 (Siderne er højere end resten af tallerkenen), har 350 en messingklump på ca. 5kg monteret (Den vejer "kun" 8,5 kg). Derudover så har 350 et støvlåg i dobbelt tykkelse (I forhold til alle andre Luxman), og det er derfor antageligvis mindre påvirkeligt for luftbårne resonanser.
Derudover er der kun kosmetiske forskelle på de to modeller. Ifølge det Tyske 1984 katalog er vægten på de to modeller 18,5 kg (310) og 24,5 kg (350). Jeg er rimeligt sikker på at begge er vejet UDEN VS300. Forskellen på 6 kg er altså 5 kg messing i tallerkenen, og 1 kg mere støvlåg.
Tallerkenen er helt bestemt så tung, at det efter min mening er et must at den afmonteres, hvis lejet skal overleve turen til Danmark. Jeg tror ikke at der er gevind i hullerne i tallerkenen, men det er vel heller ikke relevant, hvis sælger ikke er i besiddelse af Micro´s håndtag. Den eneste Luxman jeg kender, som brugte Micro systemet, er PD 555, som har en helt anderledes tallerken (Selvom den ligner 300, 310, 350 tallerkenen udefra).
Afmontering af tallerkenen er efter min mening en topersoners opgave. Én løfter tallerkenen så meget som muligt, og den anden slår så samtidigt FORSIGTIGT!!! på centerspindlen med en gummihammer.
Jeg vil også foreslå, at du får sælger til at afmontere støvlåget, og pakke det separat. Spillen er rigeligt tung, til at den kan smadre det, hvis det er monteret, og den ikke bliver behandlet ualmindeligt pænt under hele turen (Jeg er tidligere postansat, og ved hvordan stort set hele branchen behandler pakker).
Jeg vil anbefale dig at glemme alt om at køre med sug på den. Det ødelægger pladerne, og det lyder rædsomt. Jeg brugte en konkav acrylmåtte (Record interface mat) med en SME pladestrammer. Forskellen er enorm. Man kan stadig godt finde noget som er (Lidt) bedre, men så er det desværre også efter min mening til en helt anden pris.
Mvh. Lars.
Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass
 
Ole-i-Kbh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2015
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 04 Januar 2021 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Hej Lars
Tak for input. Jeg håber handel går igennem. Havde det ikke været for Corona, så havde jeg og en god ven startet bilen og kørt
2000 km hver vej, så jeg var sikker på hvordan den bliver pakket og særligt transporteret. Jeg kan slet ikke holde tanken om at den
går i stykker ud og overvejer, om jeg skal betale halvdelen up front og så forhåbentlig sent forår køre derned og betale rest ved
afhentning. Om alt lykkes og jeg bliver den lykkelige ejer, så tænker jeg heller ikke at benytte vakuum. Jeg havde faktisk selv
350eren for 25 år siden, hvor jeg var så dum at sælge og sende den til Norge. Så jeg ved positivt at der er gevind i hullerne... Og
tak for den gode idé med at afmontere støvlåget.

Såfremt jeg skal have den med transportfirma hjem tænker jeg at benytte : https://transporteca.dk/transport-kunst/

Der kan jeg betale mig fra at den bliver stående i samme van hele vejen. Det må da være en form for garanti for de ikke smider
rundt med den....

Til top Vis Ole-i-Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole-i-Kbh
 
Ole-i-Kbh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2015
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 04 Januar 2021 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Her er iøvrigt et foto af hjemmelavet greb til pladetallerkenen - "lånt" fra en i Canada...

Til top Vis Ole-i-Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole-i-Kbh
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes