Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. maj 2024 | 13:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: B&O Beogram 9000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
livis
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2015
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 25 August 2015 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Hej derude
Er i et dilemma angående en arvet pladespiller af mærket B&O Beogram 9000.
Er lige blevet efterset af reparatør, da den ikke spillede som den skule, som siger at der skal skiftes/laves et par ting i spillerens gramofon (men så bliver
denne som ny). Prisen er over 1.400 kr. Derudover er pickup'en defekt, hvorfor denne skal skiftes for 1.500 kr.
Han siger dette kan betale sig siden spilleren er ca. 4000 kr værd, og det alligevel koster os en del om vi skal have en ny.
Vi synes det er mange penge, da man egentlig ikke har særligt forstand på pladespillere.

Er der nogen som kender noget til denne type pladespiller, og kan komme med nogle gode råd?
Kan det betale sig at bruge så mange penge på an afspiller fra 88-90 (deromkring) ?

Mvh. Lív
Til top Vis livis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af livis
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 25 August 2015 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest så handler det ikke om alder men om hvordan det fungerer, hvordan det ser ud , det generelle udbud og
efterspørgelse.

Beogram 9000 er en rimelig værdifuld og eftertragtet pladespiller men du kan aldrig forlange en forhandlers pris for sådan en.

En pickup kan laves for en 1200kr. og med hensyn til service så kræver det en fagmand og en B&O butik vil nok skifte mere og
tage pris deraf eller sige at de ikke har stumper til sådan en model.

Jeg kan sende dig kontakt info til DK's bedste service mand indenfor ældre B&O samt et link til hvor du kan få lavet din pickup
til en bedre pris og bedre resultat end det du nu har mulighed for hvis du ønsker det.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 25 August 2015 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:

med hensyn til service så kræver det en fagmand og en B&O butik vil nok skifte mere og tage pris deraf eller sige at de ikke har stumper til sådan en model.



Tror du så ikke han ville have sagt det inden han afgav et pristilbud på reparationen ?

Det er dog stadigt utroligt så dygtig du er til at nedgøre andres arbejde, endda helt uden at vide hvem der er tale om og hvad der er galt med apparatet.     
Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1221
Sendt: 25 August 2015 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg prøver ikke at nedgøre nogens arbejde men har kendskab til hvad B&O butikker yder af service på det område og jeg vil bare pointere at der findes et alternativ til det!

Jeg finder det ikke fair at en officiel B&O butik tager 300kr. for en undersøgelse for derefter at sige at reservedele findes ikke mere! I dette tilfælde ved jeg nu at det var en gratis undersøgelse men når en udbuds pris med god pickup er på 2495kr. ved at gå dba.dk så er de 4000kr. butikken kan sælge for langt fra fair!
Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 25 August 2015 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

For det første skriver hun ikke at det er en B&O butik, hun skriver bare en reparatør.

For det andet skriver hun ikke noget om at reparatøren vil sælge noget for 4000 kr.

Det er da fint nok at du kender en som du mener er Danmarks bedste servicemand ( er han momsregistreret ? ) og jeg har ingen problemer med at du anbefaler ham. Jeg synes bare ikke at det er rimeligt at du mistænkeliggør en reparatør du ikke kender. Da vi heller ikke ved hvad apparatet fejler er det jo også lidt svært at sige om tilbuddet er rimeligt.

Jeg har selv været i branchen for en del år siden og repareret meget B&O. Det er altså ikke raketvidenskab at lave en Beogram 9000, og mon ikke der stadig findes radioteknikere der kan løse opgaven uden at være kåret som uofficiel danmarksmester af dig.

Nu mener jeg principielt ikke at der er noget galt i at en forhandler tager penge for en undersøgelse. Men han har da ingen interesse i at sige at apparatet ikke kan repareres, da han normalt vil tjene mere på en reparation. Men det er en anden diskussion som er irrelevant her, da reparatøren her jo netop har tilbudt at lave pladespilleren.

Det kan godt være ok at skrive om uheldige oplevelser med en reparatør/forhandler herinde. Men skal vi ikke holde det til konkrete tilfælde i stedet for at dømme alle over en kam ?



Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes