Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. maj 2024 | 02:58   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Roksan Xerxes strømforsyning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hawkeye
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 18 August 2014 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg er i gang med at sælge en pladespiller og pladesamling for en veninde. Hun bor i Korsør, så hun har spurgt om jeg ikke vil
prøve at sælge dem for hende, da jeg bor i København og har et noget større opland i nærmiljøet.

Vi ved ikke så meget om denne pladespiller, ud over at det er Roksan Xerxes fra midt-slut-firserne. Problemet er at hun ikke kan
finde strømforsyningen. Kan man sælge sådan en, og hvad skal man evt. tage for den? Nogle der har et bud?




mvh
Dennis
Til top Vis hawkeye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hawkeye
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 18 August 2014 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hej hawkeye!

Velkommen til forum

Der er nok brug for lidt flere oplysninger (og nærbilleder), hvis forum skal hjælpe med at værdisætte den. Strømforsyningen er der ikke, men hvad med originalemballage, manualer og andet tilbehør?

Er armen komplet? Hvilken pick up er monteret (betyder nok ikke så meget, da de fleste nok alligevel vælger at skifte den, men ikke desto mindre)?

Enkelte Xerxes-pladespillere led desværre af, at sub-chassiset kom til at hænge, men vurderet ud fra fotos lader det til ikke at være tilfældet. Hvis det er, så trækker det ned i salgsprisen, da den så skal "fikses".

Den manglende strømforsyning gør nok, at salgsprisen kommer noget ned. Det er nemlig både en strømforsyning og frekvensgenerator, der styrer motorens hastighed (og dermed også skift melle 33 og 45 omdrejninger). Og de er sjældne at finde på brugtmarkedet og derfor også, så vidt jeg husker, pænt dyre. Alternativt skal man købe en løs motorstyring, der er forskellige muligheder at vælge i mellem, men priserne begynder vel ved omkring 2.500 kr., og så skal man endda hen og pille og modificere for at få det til at passe til Xerxesen.

Man kan også købe Roksans egen (nye) strømforsyning, der skulle passe til alle Roksanpladespillere. Den koster i UK £475, hvilket er ca. 4.450 kr. (!). Hertil kommer så forsendelse.

Du kan læse lidt om Xerxes her http://forum.audiogon.com/cgi-bin/frr.pl?ranlg&1041285153&&& /Roksan-Xerxes-Turntable
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 
hawkeye
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 August 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2
Sendt: 18 August 2014 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Mange tak :)

Ja, jeg er fuldstændig novice, så ved ikke en gang hvad et sub-chassis er. Der er intet med udover hvad der ses på billederne, så
ingen emballage, manual osv. Det ser ud til at nålen er knækket, men jeg har vedhæftet lidt flere billeder.
Om sub-chassiset hænger ved jeg ikke.. nogen speciel måde man kan se det på?
      
Til top Vis hawkeye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hawkeye
 
Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3262
Sendt: 18 August 2014 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Hvis sub-chassis hænger, så vil, så vidt jeg husker det, underdelen af pladetallerkenen skrabe mod overdelen af plinten ("den sorte kasse").

Ortofonen er en OK pick up ... når den altså virker. Aner ikke, hvad en renovering vil koste, men i størrelsesordenen 3.000 kr. er det jo nok.
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes